Gå til innhold

Jeg er så lei av at stedatteren er "kjæresten" til faren sin....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så? Det går da vel ann å snakke noen minutter på senga?

Anonymkode: 35f94...c8d

Vel, jeg for min del synes at en 12 åring skal legge seg før kl 11. Når man er 12 år går man i 6.klasse! Da kan man forvente at de legger seg før kl 10. Synes faktisk at TS også skal kunne bestemme litt i sitt eget hjem. Hvis hun synes at jenta skal gå og legge seg, så kan hun bestemme det. Far må ta hensyn til sin nye familie også. 

Anonymkode: 2d81c...7d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så? Det går da vel ann å snakke noen minutter på senga?

Anonymkode: 35f94...c8d

ikke når de er i seng så sent at jeg allerede er i drømmeland..

Anonymkode: 300ae...716

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bra for jenta å aldri treffe venner på ettermiddagen. Dere har 50/50, så da er hun like mye borte fra mor som fra far, og mor har da like god grunn som far til å savne henne og være ettergivende. Dersom hun skal henge med mor konstant den uka hun er der også, mister hun jo all sosial aktivitet med jevnaldrende på fritiden. 50 % samvær er faktisk nok kontakt til at man må sette litt grenser og ta noen upopulære avgjørelser, hvis barnet i det hele tatt skal få utvikle seg normalt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig og ekkelt. Var interessert i gutter på den alderen jeg:P 

At flere her mener dette er normalt, er jo vare helt merkelig..

Anonymkode: 5e58d...e44

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 19.57, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg for min del synes at en 12 åring skal legge seg før kl 11. Når man er 12 år går man i 6.klasse! Da kan man forvente at de legger seg før kl 10. Synes faktisk at TS også skal kunne bestemme litt i sitt eget hjem. Hvis hun synes at jenta skal gå og legge seg, så kan hun bestemme det. Far må ta hensyn til sin nye familie også. 

Anonymkode: 2d81c...7d3

12 år = 7 eller 8 klasse. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2016 at 10.41, AnonymBruker skrev:

Nei, men i 9 av 10 tilfeller er det slik. 

Anonymkode: 1840c...b3d

Og ni av ti biologiske mødre er sjalu på stemødrene.
Er det ikke fint med pålitelig statistikk, du?

Anonymkode: 75bfd...350

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt stebarn på 7 oppfører seg slik når hun er hos oss. Klenger på far fra hun kommer til hun drar, legger seg aldri og blir ikke satt grenser for, fordi stakkars henne som er skilsmissebarn. 

Selvsagt skal barnet få kjærlighet,  men selv i en alder av 7 reagerer jeg på at hun til en hver tid skal være med far. Om vi er på besøk hos andre og hun leker med noen, løper hun frem og tilbake til far for å "spørre om noe", "vise noe", "fortelle noe". Om mannen er på do eller i et annet rom enn der hun fant han sist får hun panikk og spør etter hvor han er. Om han er på badet, kan hun fint stå på utsiden til han er ferdig, bare for å få en klem.... 

Angående leggetid sovner hun samtidig som ditt stebarn, rundt elleve. Da har hun vært i seng fra åtte, og er egentlig trøtt. Men ser det utsettingen. Og om hun ikke har fått nok oppmerksomhet eller føler at far har vært streng etter femte gangen hun "bare skal...", så gråter hun. Finner på noe å gråte for, får trøst for det. Grunnene er mange og bullshit: Hun får plutdelig vondt i fingeren, blør og trenger plaster (altså skraper og klemmer ut blod fra skorper), hører lyder utenfor, vondt i magen etc. Og siden far er så dullete, så ser han ikke at dette er noe hun gjør ene og alene for å utsette samt Klenge mer på far. 

Dette er kanskje en litt annen situasjon, men det skremmer meg om dette er noe som vil fortsette til barnet er i ditt stebarn sin alder. 

Forstår at foreldre til skilsmissebarn gjerne blir dullet ekstra med, og at voksne mener de "fortjener" ekstra. Min mann bruker denne unnskyldningen. "Hun er jo bare her fra dag ××× til ×××, så derfor...". Helt latterlig. Ikke vanskelig for et barn å utnytte det. Vårt stebarn utnytter dette til det fulle.

Skulle ønske jeg hadde noen råd... Prøver selv å få mannen til å se hvordan barnet hans holder på. Han klarer å sette noen grenser, men så snart tårene kommer, så går han vekk fra dem og setter henne på fanget... Selv om hun har gjort noe galt. For etter å ha fått tilsnakk, så gråter hun for ugjerningen, og da må jo selvsagt barnet bli dullet med... 

Anonymkode: cc153...6df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt stebarn på 7 oppfører seg slik når hun er hos oss. Klenger på far fra hun kommer til hun drar, legger seg aldri og blir ikke satt grenser for, fordi stakkars henne som er skilsmissebarn. 

Selvsagt skal barnet få kjærlighet,  men selv i en alder av 7 reagerer jeg på at hun til en hver tid skal være med far. Om vi er på besøk hos andre og hun leker med noen, løper hun frem og tilbake til far for å "spørre om noe", "vise noe", "fortelle noe". Om mannen er på do eller i et annet rom enn der hun fant han sist får hun panikk og spør etter hvor han er. Om han er på badet, kan hun fint stå på utsiden til han er ferdig, bare for å få en klem.... 

Angående leggetid sovner hun samtidig som ditt stebarn, rundt elleve. Da har hun vært i seng fra åtte, og er egentlig trøtt. Men ser det utsettingen. Og om hun ikke har fått nok oppmerksomhet eller føler at far har vært streng etter femte gangen hun "bare skal...", så gråter hun. Finner på noe å gråte for, får trøst for det. Grunnene er mange og bullshit: Hun får plutdelig vondt i fingeren, blør og trenger plaster (altså skraper og klemmer ut blod fra skorper), hører lyder utenfor, vondt i magen etc. Og siden far er så dullete, så ser han ikke at dette er noe hun gjør ene og alene for å utsette samt Klenge mer på far. 

Dette er kanskje en litt annen situasjon, men det skremmer meg om dette er noe som vil fortsette til barnet er i ditt stebarn sin alder. 

Forstår at foreldre til skilsmissebarn gjerne blir dullet ekstra med, og at voksne mener de "fortjener" ekstra. Min mann bruker denne unnskyldningen. "Hun er jo bare her fra dag ××× til ×××, så derfor...". Helt latterlig. Ikke vanskelig for et barn å utnytte det. Vårt stebarn utnytter dette til det fulle.

Skulle ønske jeg hadde noen råd... Prøver selv å få mannen til å se hvordan barnet hans holder på. Han klarer å sette noen grenser, men så snart tårene kommer, så går han vekk fra dem og setter henne på fanget... Selv om hun har gjort noe galt. For etter å ha fått tilsnakk, så gråter hun for ugjerningen, og da må jo selvsagt barnet bli dullet med... 

Anonymkode: cc153...6df

Skremmende. Har dere felles unger? I så fall kommer forskjellsbehandlingen til å bli enorm, og veldig skadende for fellesungene. Tror ikke jeg hadde klart å tenne på en sånn mann. det er jo hans feil at jenta er sånn.

Anonymkode: 6ae4f...270

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 19.57, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg for min del synes at en 12 åring skal legge seg før kl 11. Når man er 12 år går man i 6.klasse! Da kan man forvente at de legger seg før kl 10. Synes faktisk at TS også skal kunne bestemme litt i sitt eget hjem. Hvis hun synes at jenta skal gå og legge seg, så kan hun bestemme det. Far må ta hensyn til sin nye familie også. 

Anonymkode: 2d81c...7d3

Leggetid skal bestemmes ut fra barnets behov for søvn, og ja, hvis stemor mener barnet ikke får nok søvn så må hun ta opp dette med far. Men det er selvsagt far som bestemmer slike ting over sitt eget barn. Regner virkelig med at folk som flytter sammen har diskutert på forhånd hvordan og hvem som skal ta slike avgjørelser. 

Anonymkode: 35f94...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, May 26, 2016 at 19.45, AnonymBruker skrev:

Og så? Det går da vel ann å snakke noen minutter på senga?

Anonymkode: 35f94...c8d

Vel, jeg for min del synes at en 12 åring skal legge seg før kl 11. Når man er 12 år går man i 6.klasse! Da kan man forvente at de legger seg før kl 10. Synes faktisk at TS også skal kunne bestemme litt i sitt eget hjem. Hvis hun synes at jenta skal gå og legge seg, så kan hun bestemme det. Far må ta hensyn til sin nye familie også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende. Har dere felles unger? I så fall kommer forskjellsbehandlingen til å bli enorm, og veldig skadende for fellesungene. Tror ikke jeg hadde klart å tenne på en sånn mann. det er jo hans feil at jenta er sånn.

Anonymkode: 6ae4f...270

Feller barn kommer om rundt 3 uker.... Vi har vært sammen i over 4 år, og barnet hans begynte først slik for ca ett-to år siden. Og for hver gang hun er her,  har det bare blitt verre og verre. 

Eneste grensen som er satt 100% er at hun skal sove i sin egen seng. Hun spør hver natt likevel om å sove med pappaen sin når hun skal legge seg, og har funnet løsningen på hvordan hun LIKEVEL kan sove med han:

Min mann kan gjerne sovne på sofaen i helgene fordi han legger seg senere. Barnet hans vet at han av og til gjør dette, og pleier å gå inn på stua midt på natten for å sjekke om han sover. Da finner jeg henne liggende oppå han (fordi jeg selv er våken flere ganger om natten for å tisse). Om han ikke er å finne på sofaen om natten, vekker hun han klokken 6 (selv om hun sovnet 11) og skal ha han med ut i stuen for å se morgen-TV. Han sovner oftest på sofaen rett etter å ha satt det på for henne, hvor hun da legger seg oppå han og sovner videre frem til jeg vekker dem... 

Ikke et problem? Nei, men det blir det når man kalkulerer hvor ufattelig lite hun sover her, KUN for å klenge på pappaen sin. Sovner som sagt ikke før elleve. Våken og tar en runde midt på natten og opp igjen klokken 6. Har sagt til far at han går legge seg igjen, slik at hun blir alene på stua og kanskje ønsker å sove lengre. Det er ikke ok at et barn på 7 år sover fra elleve til seks. Og jenta er stuptrøtt hver dag og mye mindre aktiv enn hun var før. 

Anonymkode: cc153...6df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feller barn kommer om rundt 3 uker.... Vi har vært sammen i over 4 år, og barnet hans begynte først slik for ca ett-to år siden. Og for hver gang hun er her,  har det bare blitt verre og verre. 

Eneste grensen som er satt 100% er at hun skal sove i sin egen seng. Hun spør hver natt likevel om å sove med pappaen sin når hun skal legge seg, og har funnet løsningen på hvordan hun LIKEVEL kan sove med han:

Min mann kan gjerne sovne på sofaen i helgene fordi han legger seg senere. Barnet hans vet at han av og til gjør dette, og pleier å gå inn på stua midt på natten for å sjekke om han sover. Da finner jeg henne liggende oppå han (fordi jeg selv er våken flere ganger om natten for å tisse). Om han ikke er å finne på sofaen om natten, vekker hun han klokken 6 (selv om hun sovnet 11) og skal ha han med ut i stuen for å se morgen-TV. Han sovner oftest på sofaen rett etter å ha satt det på for henne, hvor hun da legger seg oppå han og sovner videre frem til jeg vekker dem... 

Ikke et problem? Nei, men det blir det når man kalkulerer hvor ufattelig lite hun sover her, KUN for å klenge på pappaen sin. Sovner som sagt ikke før elleve. Våken og tar en runde midt på natten og opp igjen klokken 6. Har sagt til far at han går legge seg igjen, slik at hun blir alene på stua og kanskje ønsker å sove lengre. Det er ikke ok at et barn på 7 år sover fra elleve til seks. Og jenta er stuptrøtt hver dag og mye mindre aktiv enn hun var før. 

Anonymkode: cc153...6df

Wow, snakk om å være ond stemor. Ungen er 7 år gammel, det finnes ikke rart at hun vil være kjærlig med faren sin. Ble trist av å lese dette.

Anonymkode: b9754...f20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skilsmissebarn, mine foreldre skilte lag da jeg var 3 år, far flyttet direkte inn til ny dame. Jeg var hos min far annenhver helg gjennom oppveksten.

Da jeg var hos dem så husker jeg at jeg ville være hos og nær min pappa hele tiden. Jeg fikk kjeft fra hans samboer fordi jeg var bortpå ham hele tiden. Tror jeg irriterte henne, mens han ikke sa noe større. Slik jeg husker det handlet det også om at jeg følte meg fremmed hos dem, det var ikke mitt hjem, men et sted jeg var på besøk og hvor regler og det meste var uvant fra hjemme hos mamma. Pappa var en trygghet i dette, og jeg søkte hans nærhet. Jeg husker også jeg syntes synd på ham, uvisst av hvilken grunn. Men jeg satt ikke i fanget og kyssa på ham, det var ikke naturlig. I alle fall var dette noe som automatisk falt bort da jeg kom i puberteten. Etterhvert så falt jeg mer til ro og følte meg mer på plass, avslappa og hjemme der også. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette. Men det kan være flere grunner som ikke er så åpenbare til hvorfor en jente "klenger" ekstra mye på pappaen. Kanskje har de alltid hatt nært fysisk forhold, jeg vet min eks hadde det med sine barn. Kanskje er barnet usikker på situasjonen, i heimen, føler seg ikke helt hjemme eller at noe er fremmed, og søker derfor ekstra kontakt. Kanskje er ikke sårene etter skilsmissen og at foreldrene flyttet fra hverandre helet. Ting kan ta tid. Det beste er nok å være tålmodig og overbærende med situasjonen. Unger blir store raskt nok og da endrer dette seg for de fleste vil jeg tro. Mye kyssing er ikke normalt for meg, men kanskje for andre? 

Anonymkode: d6400...d45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, snakk om å være ond stemor. Ungen er 7 år gammel, det finnes ikke rart at hun vil være kjærlig med faren sin. Ble trist av å lese dette.

Anonymkode: b9754...f20

Gjerne utdype hva som er ondt i det som er skrevet, for det ser ikke jeg... 

Anonymkode: cc153...6df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feller barn kommer om rundt 3 uker.... Vi har vært sammen i over 4 år, og barnet hans begynte først slik for ca ett-to år siden. Og for hver gang hun er her,  har det bare blitt verre og verre. 

Eneste grensen som er satt 100% er at hun skal sove i sin egen seng. Hun spør hver natt likevel om å sove med pappaen sin når hun skal legge seg, og har funnet løsningen på hvordan hun LIKEVEL kan sove med han:

Min mann kan gjerne sovne på sofaen i helgene fordi han legger seg senere. Barnet hans vet at han av og til gjør dette, og pleier å gå inn på stua midt på natten for å sjekke om han sover. Da finner jeg henne liggende oppå han (fordi jeg selv er våken flere ganger om natten for å tisse). Om han ikke er å finne på sofaen om natten, vekker hun han klokken 6 (selv om hun sovnet 11) og skal ha han med ut i stuen for å se morgen-TV. Han sovner oftest på sofaen rett etter å ha satt det på for henne, hvor hun da legger seg oppå han og sovner videre frem til jeg vekker dem... 

Ikke et problem? Nei, men det blir det når man kalkulerer hvor ufattelig lite hun sover her, KUN for å klenge på pappaen sin. Sovner som sagt ikke før elleve. Våken og tar en runde midt på natten og opp igjen klokken 6. Har sagt til far at han går legge seg igjen, slik at hun blir alene på stua og kanskje ønsker å sove lengre. Det er ikke ok at et barn på 7 år sover fra elleve til seks. Og jenta er stuptrøtt hver dag og mye mindre aktiv enn hun var før. 

Anonymkode: cc153...6df

Jeg synes egentlig det virker som hun føler seg veldig utrygg hos dere. Hvordan er hun ellers? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg skjønner deg GODT, og du har min fulle sympati. Dessverre tror jeg ikke du kan gjøre noe, annet enn å enten gå fra han eller få en felles baby. Jeg har sett begge deler, men det som IKKE funker, er å gå mellom dem. Da mister du han. 

Et siste alternativ er å holde ut... Men, søsteren til eksen min var sånn med faren sin da hun var 40 og faren var 70... Det så bare sykt ut. Hun fant seg aldri en mann, for å si det sånn. 

Anonymkode: 4c13f...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 28.5.2016 at 6.41, AnonymBruker skrev:

Mitt stebarn på 7 oppfører seg slik når hun er hos oss. Klenger på far fra hun kommer til hun drar, legger seg aldri og blir ikke satt grenser for, fordi stakkars henne som er skilsmissebarn. 

Selvsagt skal barnet få kjærlighet,  men selv i en alder av 7 reagerer jeg på at hun til en hver tid skal være med far. Om vi er på besøk hos andre og hun leker med noen, løper hun frem og tilbake til far for å "spørre om noe", "vise noe", "fortelle noe". Om mannen er på do eller i et annet rom enn der hun fant han sist får hun panikk og spør etter hvor han er. Om han er på badet, kan hun fint stå på utsiden til han er ferdig, bare for å få en klem.... 

Angående leggetid sovner hun samtidig som ditt stebarn, rundt elleve. Da har hun vært i seng fra åtte, og er egentlig trøtt. Men ser det utsettingen. Og om hun ikke har fått nok oppmerksomhet eller føler at far har vært streng etter femte gangen hun "bare skal...", så gråter hun. Finner på noe å gråte for, får trøst for det. Grunnene er mange og bullshit: Hun får plutdelig vondt i fingeren, blør og trenger plaster (altså skraper og klemmer ut blod fra skorper), hører lyder utenfor, vondt i magen etc. Og siden far er så dullete, så ser han ikke at dette er noe hun gjør ene og alene for å utsette samt Klenge mer på far. 

Dette er kanskje en litt annen situasjon, men det skremmer meg om dette er noe som vil fortsette til barnet er i ditt stebarn sin alder. 

Forstår at foreldre til skilsmissebarn gjerne blir dullet ekstra med, og at voksne mener de "fortjener" ekstra. Min mann bruker denne unnskyldningen. "Hun er jo bare her fra dag ××× til ×××, så derfor...". Helt latterlig. Ikke vanskelig for et barn å utnytte det. Vårt stebarn utnytter dette til det fulle.

Skulle ønske jeg hadde noen råd... Prøver selv å få mannen til å se hvordan barnet hans holder på. Han klarer å sette noen grenser, men så snart tårene kommer, så går han vekk fra dem og setter henne på fanget... Selv om hun har gjort noe galt. For etter å ha fått tilsnakk, så gråter hun for ugjerningen, og da må jo selvsagt barnet bli dullet med... 

Anonymkode: cc153...6df

Hvor mye er barnet hos dere? 

Du er klar over at dette er en oppførsel far (og kanskje også du, hvis du er så negativ mot henne som det virker til her) legger opp til, og ikke noe barnet gjør "galt", sånn som du vinkler det? Hun er usikker, det er deres jobb å gjøre henne mindre usikker. 

Anonymkode: f1723...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å ikke få barn om man er avhengig av egentid. Så neste er å ikke finne en partner som har barn fra før. Problemet løst ☺

Anonymkode: 178f8...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er barnet hos dere? 

Du er klar over at dette er en oppførsel far (og kanskje også du, hvis du er så negativ mot henne som det virker til her) legger opp til, og ikke noe barnet gjør "galt", sånn som du vinkler det? Hun er usikker, det er deres jobb å gjøre henne mindre usikker. 

Anonymkode: f1723...f29

Nei, jeg skriver at NÅR barnet gjør noe galt, skriver på veggen, kaster noe hardt med vilje etc, så får hun trøst fordi hun gråter om hun blir snakket til. Er det virkelig normalt å trøste/dulle med barnet når de har gjort noe galt? Om hun ødelegger en leke (med vilje) går det fra kjeft til trøst til at far sier at han kan kjøpe en ny sånn leke til henne.... 

Hun utnytter at far duller med henne og ja, jeg prøver å få far til å sette grenser og se hvordan hun har han rundt lillefingeren. 

Har skjønt at det er vanlig å dulle ekstra med skilsmissebarn fordi det er så forbasket synd på dem at de har splittet hjem. Men her bør foreldre skjerpe seg. Jeg var selv skilsmissebarn og har vært så heldig å få grenser på begge sider. 

Anonymkode: cc153...6df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 2.54, puffy123 skrev:

12 år = 7 eller 8 klasse. :)

Det kommer jo an på når på året man er født. Barnet mitt går i sjette klasse, og fyller 12 år første semesteret i syvende klasse. Men mange av de andre barna har allerede fylt 12 :) *pirk, pirk* 

Anonymkode: 0824f...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...