Gå til innhold

Jeg er så lei av at stedatteren er "kjæresten" til faren sin....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De koser og susser og sier sukkersøte ting til hverandre. Ja, det er søtt, til en viss grad, men ikke hele tiden døgnet rundt.

Jenta er tolv og har mer interesse i å kose og stryke på pappa enn å leke med venninner.

Far holder henne gjerne oppe til sent (22-23) fordi "det er så kooooslig" å ha henne her...

Hvordan sier man at dette ikke er ok?

Anonymkode: 300ae...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forstått det slik at mange jenter i den alderen som har en brukandes far oppfører seg på denne måten... Spesielt når foreldrene ikke er sammen lenger, det går nok over. Og det at hun er oppe til 22-23 er vel ikke uvanlig, så lenge hun får den søvnen hun trenger. Er ikke alle som trenger 10 timer søvn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sjalu på en 12-åring.....vel, kan trøste deg med at hun vil alltid være viktigst for han fremfor deg. For evig. 

Anonymkode: 1840c...b3d

OK? :) Så du sier at dette er sunt???

Anonymkode: 300ae...716

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad er det flott at de har et nært forhold. Men jeg syntes også det kan bli for mye. Barn skal være barn, leke med barn.

Det er de voksnes ansvar å forberede de på livet som kommer, og da må de ut av huset for å skape egne erfaringer. Ikke sitte på fanget og holde foreldrene i hånda.. Det å få gjøre som man vil er ikke en del av oppdragelsen, etter min mening. (ref.leggetid)

Nå vet jeg ikke om dette er tilfelle hos dere, men jeg kjenner problematikken fra min brors familie...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke opp til deg og avgjøre hva som er ok og ikke. Du kan ta opp med din damboer hva du tenker og syns, men å si at det ikke er ok, er ikke ok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjalu på en 12-åring.....vel, kan trøste deg med at hun vil alltid være viktigst for han fremfor deg. For evig. 

Anonymkode: 1840c...b3d

Det MÅ ikke være sjalusi i alle tilfeller av stemor-problematikk..  

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, calleia skrev:

Til en viss grad er det flott at de har et nært forhold. Men jeg syntes også det kan bli for mye. Barn skal være barn, leke med barn.

Det er de voksnes ansvar å forberede de på livet som kommer, og da må de ut av huset for å skape egne erfaringer. Ikke sitte på fanget og holde foreldrene i hånda.. Det å få gjøre som man vil er ikke en del av oppdragelsen, etter min mening. (ref.leggetid)

Nå vet jeg ikke om dette er tilfelle hos dere, men jeg kjenner problematikken fra min brors familie...

Jeg også syns det er bra de har ett nær forhold. Men når det går utover både vennskap og oppdragelse, så syns jeg det blir feil..

Anonymkode: 300ae...716

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn av skilte foreldre blir ekstra knyttet til foreldrene etter skilsmissen, det er hverken noe nytt eller noe rart. Dette er vel ikke noe du har noe med, så lenge jenta ikke føler seg ensom må hun få klenge på sin far om hun ønsker det. Hvis du ikke synes det er ok(det synes jeg det er, men), så må du jo bare si det til far: "jenta di tar så mye plass/oppmerksomhet at jeg som kjæreste blir litt sjalu og føler meg tilsidesatt". 

Hvor ofte er hun hos dere, jeg regner med at hun ikke bor hos dere 100%? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Har forstått det slik at mange jenter i den alderen som har en brukandes far oppfører seg på denne måten... Spesielt når foreldrene ikke er sammen lenger, det går nok over. Og det at hun er oppe til 22-23 er vel ikke uvanlig, så lenge hun får den søvnen hun trenger. Er ikke alle som trenger 10 timer søvn.

Jeg syntes ikke alltid det handler om at de får NOK søvn eller ikke. Jeg setter umåtelig stor pris på den timen eller to etter at barna har lagt seg. Både for min egen del (egentid), og for å kunne snakke sammen bare som voksne... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, calleia skrev:

Det MÅ ikke være sjalusi i alle tilfeller av stemor-problematikk..  

Nei, men i 9 av 10 tilfeller er det slik. 

Anonymkode: 1840c...b3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men i 9 av 10 tilfeller er det slik. 

Anonymkode: 1840c...b3d

Og hvor får du den statistikken fra? Egne erfaringer? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Rosaboble15 skrev:

Mange barn av skilte foreldre blir ekstra knyttet til foreldrene etter skilsmissen, det er hverken noe nytt eller noe rart. Dette er vel ikke noe du har noe med, så lenge jenta ikke føler seg ensom må hun få klenge på sin far om hun ønsker det. Hvis du ikke synes det er ok(det synes jeg det er, men), så må du jo bare si det til far: "jenta di tar så mye plass/oppmerksomhet at jeg som kjæreste blir litt sjalu og føler meg tilsidesatt". 

Hvor ofte er hun hos dere, jeg regner med at hun ikke bor hos dere 100%? 

Det er jo ikke det som er tilfellet.

Hun velger bort alt annet for å kose med far. Dette er ikke sunt. Hun er hos oss 50%

Anonymkode: 300ae...716

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det som er tilfellet.

Hun velger bort alt annet for å kose med far. Dette er ikke sunt. Hun er hos oss 50%

Anonymkode: 300ae...716

Kanskje hun får nok venne-kontakt på skolen, ikke alle barn har behov for å ha kontakt med venner etter skolen. Deltar hun ikke på noen fritidsaktiviteter? Hvor lenge er det siden bruddet, og har denne oppførselen vært lik hele tiden? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, calleia skrev:

Og hvor får du den statistikken fra? Egne erfaringer? 

Får med de å gjøre etterhvert som problemene eskalerer. Men jeg skal moderere meg ned til 8 av 10.

Anonymkode: 1840c...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, calleia skrev:

Jeg syntes ikke alltid det handler om at de får NOK søvn eller ikke. Jeg setter umåtelig stor pris på den timen eller to etter at barna har lagt seg. Både for min egen del (egentid), og for å kunne snakke sammen bare som voksne... 

Dette også er jo noe vi aldri får tid til. Men barna blir eldre og man kan ikke regne med at de legger seg tidligere fremover. Men ja, det er dumt at vi aldri kan snakke uten å tenke oss om hva barna skal høre/ikke høre.

Anonymkode: 300ae...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser problemet. Dessverre er det et vanskelig område å entre når du er stemor, råder deg til å la det skure. Men han burde se det også, om det faktisk er sånn at jenta kaster alt til side for å stryke og kose på pappa. Grensesetting er viktig 

Anonymkode: 7d36b...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, calleia skrev:

Jeg syntes ikke alltid det handler om at de får NOK søvn eller ikke. Jeg setter umåtelig stor pris på den timen eller to etter at barna har lagt seg. Både for min egen del (egentid), og for å kunne snakke sammen bare som voksne... 

Og for foreldre som er sammen så ser jeg ikke problemet med å jage barna på rommet en time før leggetid for å få litt egentid som du kaller det. Men det er ikke noe jeg hadde valgt å gjøre selv, jeg mener barna må få oppholde seg hvor de vil i huset inntil de skal legge seg. Når man har foreldre som ikke er sammen så har man kanskje et ennå større behov for å få tilbringe tid med den forelderen man er hos på samvær. Det bør partneren til forelderen ha forståelse for. Og det er jo ikke faren som synes dette er problematisk, det er stemor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...