Gå til innhold

Politiet får se alt du gjør - i sanntid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er som jeg alltid har sagt med Frp i regjering kommer diktaturet. 

Anonymkode: af309...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe å skjule uansett, så dette plager meg ikke. Det er bare konspitullinger som Snowden og Assange som synes dette er et problem. Vanlige, lovlydige borgere uten tinnfoliehatt, har ingenting å frykte. Dessuten er overvåkning bare fiksjon og vrangforestillinger i hodet på konspiranoide tullinger på Nyhetsspeilet.

Anonymkode: 152b8...b73

:dry:

Anonymkode: 22ceb...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maskineple skrev:

Det er en veldig viktig prinsippsak. Den eneste viktige prinsippsaken faktisk.  Hvordan er dette konspirasjonteori når Snowden har flyktet pga dette og at høyesterettsdommeren snakker ut? Fortell meg.


Snowden er bare en paranoid forræder og tulling som tror at alle er ute etter ham. Like dumt som å tro at 9/11 ikke ble begått av 19 kaprere med tapetkniv. På tide å ta av seg tinnfoliehatten og slutte å tro på reptilmennesker og små grønne menn. Fuck Nyhetsspeilet.
 

Anonymkode: 152b8...b73

Innlegg ryddet for brukerdebatt i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullete konspirasjonsteori som hører hjemme på Nyhetsspeilet. Politiet overvåker ingen.

Og hadde de gjort det, hadde det ikke vært et problem uansett. Det er bare folk som har noe å skjule (noe kriminelt) som synes overvåkning er et problem.

På tide at dere begynner å stole på myndighetene. Ta av dere tinnfoliehattene og slutt å se etter små grønne menn overalt.

Anonymkode: 152b8...b73

Seriously? Vi har hatt en kommisjon som har avdekket politisk overvåking over flere tiår. Vi har nettopp hatt avsløringer av at USA i praksis har erklært krig mot allierte, og hvis ikke PST sitter på tidenes medium med overnaturlige evner, vet vi de driver med en kartlegging som er helt på grensen, og du vil basere deg på blind tillit????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvåkning er noe som bare foregår i Kina og Russland og sånne land. Og som foregikk i DDR. Man er en paranoid konspitulling hvis man tror på overvåkning i Vesten. "Aviser" som påstår sånt er konspiranoide tinnfolieblekker som ikke kas tas på alvor. Selv stoler jeg på Gunnar Tjomlid, James Randi og andre skeptikere. De vet hva som egentlig skjer.

Anonymkode: 152b8...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, maskineple skrev:

 Men jeg klarer meg seriøst ikke uten facebook og nettet, det er problemet. Du er nødt til å bruke sosiale medier for å beholde en jobb eller holde kontakt med kolleger.

 

Bruk TOR nettleser. 

52 minutter siden, maskineple skrev:

Hvor vanskelig er å skjønne at politiet gang på gang i andre land har misbrukt slike ting, hvorfor tror du feks Snowden flykter til Russland?  Det at presseavdelingen til politiet sier noe betyr ikke at de følger dette veldig nøye.

 

Han var på vei til Equador, og skulle bare mellomlande i Moskva. Men, etter han tok av fra flyplassen i Hong Kong kansellerte amerikanske myndigheter passet hans, og han fikk ikke fly videre. 

Anonymkode: 198dc...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, nymano skrev:

Å akseptere overvåking av uskyldige fordi man selv tror man "ikke har noe å skjule", er like kørka som å akseptere fjerning av ytringsfriheten fordi man ikke har noe viktig å si.

Hva har ytringsfriheten med overvåkningen å gjøre? :vetikke:

Anonymkode: 4834b...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem var det som sa at "den som er villig til å ofre frihet for sikkerhet fortjener ingen av delene". 

Overvåkning er uansett ikke en løsning på problemet vi har med terror. 

Anonymkode: f78fc...85c

Åpenbart en tulling som trodde han sa noe kult.

Jeg VIL ikke ofre frihet for sikkerhet, men i dette tilfellet gjør jeg heller ikke det. Jeg kommer til å fortsette mitt liv akkurat som jeg har gjort og merker ikke en dritt til den evn overvåkningen.

Om du tror at overvåkning ikke hjelper mot terror får vi legge ned PST, da, kanskje...?

Anonymkode: f94b4...938

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Snowden er bare en paranoid forræder og tulling som tror at alle er ute etter ham. Like dumt som å tro at 9/11 ikke ble begått av 19 kaprere med tapetkniv. På tide å ta av seg tinnfoliehatten og slutte å tro på reptilmennesker og små grønne menn. Fuck Nyhetsspeilet.
 

Anonymkode: 152b8...b73

Ja, det nok derfor han risikerer tiltale om/når han setter føttene på amerikans jord. Det har blant annet snakket om tiltale for landsforræderi på grunnlag av hemmelighetene han har publisert i offentligheten...

Snakk om "tinnfoliehatt" du...

Anonymkode: 89312...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for drøyt. Jeg forstår hvis politiet har behov for omfattende overvåking av mistenkte i alvorlig kriminalitet, men hverdagsmannen? :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jabx skrev:

Men herregud da. Hvor vanskelig er det å skjønne at dette kun gjøres mot konkrete mistenkte for alvorlige kriminelle handlinger?

Hvem bestemmer hva som er "alvorlige kriminelle handlinger" om 50 år? Kanskje det er en russer som vil bruke disse verktøyene mot lovlydige nordmenn? 

Det er ikke dumt å se dagens problemstillinger i historisk kontekst.

Anonymkode: f78fc...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpenbart en tulling som trodde han sa noe kult.

Jeg VIL ikke ofre frihet for sikkerhet, men i dette tilfellet gjør jeg heller ikke det. Jeg kommer til å fortsette mitt liv akkurat som jeg har gjort og merker ikke en dritt til den evn overvåkningen.

Om du tror at overvåkning ikke hjelper mot terror får vi legge ned PST, da, kanskje...?

Anonymkode: f94b4...938

Han het Benjamin Franklin. Du har kanskje hørt om han. 

Akkurat i dag vil du ikke merke noe. Men kanskje barna dine vil det. Eller så kan du fortsette å være naiv og tro at PST aldri noengang vil bli brukt uetisk eller til og med ulovlig etter dagens lover. 

Det ER lov å stille spørsmål og ikke si "ja, kjør på". 

Anonymkode: f78fc...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25.5.2016 at 17.27, maskineple skrev:

Når politiet skal ransake noen så gir de beskjed til personen som blir ransaket. Det at politiet lagrer dine samtaler og videoer, er ikke det samme som å avlytte telefonen din. Vil du at alt du gjør skal bli lagret av politiet for å bruke senere når du hypotetisk begår en kriminell handling? Nei!

Forslaget går ikke ut på å lagre alt man gjør for en hypotetisk fremtidig handling. Forslaget går ut på å bruke skjulte metoder for å overvåke de som faktisk er mistenkt for noe. De som ikke er mistenkt for noe vil altså ikke bli overvåket etter dette forslaget.

Og nei, politiet gir ikke alltid beskjed når de ransaker noe. Politiet har allerede mulighet til å utføre hemmelig ransaking, eller å avlytte f.eks. telefonsamtaler i hemmelighet.

Politiet kan bruke hemmelig ransaking allerede.

Politiet kan avlytte telefoner og lagre telefonsamtaler allerede.

Både dette og forslaget krever konkret mistanke om alvorlige kriminelle handlinger, og må godkjennes av domstol.

Innlegg ryddet for personangrep

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, maskineple skrev:

ALLE SOM LESER TRÅDEN, dere må teipe webcamen med gaffateip.

Politiet har idag lov til å filme deg gjennom din pc/mac og overvåke deg gjennom nettleverandøren. Det er f*en meg ikke greit!

De har kun lov til det hvis du er mistenkt for noe alvorlig, og de må ha kjennelse fra domstol.

Akkurat som de allerede kunne f.eks. avlytte telefonen din, noe de har kunnet gjøre i alle år. Betyr det at alle må kaste telefonen i søpla?

Herregud, bruk hodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, nymano skrev:

Å akseptere overvåking av uskyldige fordi man selv tror man "ikke har noe å skjule", er like kørka som å akseptere fjerning av ytringsfriheten fordi man ikke har noe viktig å si.

Hvilken overvåkning av uskyldige? I denne saken er det snakk om konkrete personer mistenkt for alvorlige handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det får de værsågod gjøre for min del. Har ingenting kriminellt å skjule, bortsett fra å kjøpe dyre merkeklær og lyve om prisen til mannen min😁 

Anonymkode: 4834b...a2f

Fantastisk!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Dette er for drøyt. Jeg forstår hvis politiet har behov for omfattende overvåking av mistenkte i alvorlig kriminalitet, men hverdagsmannen? :ohmy:

Det er nettopp alvorlig kriminalitet forslaget er rettet mot, ikke folk generelt.

Er det ingen som gidder å faktisk lese hva forslaget går ut på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overvåkning er noe som bare foregår i Kina og Russland og sånne land. Og som foregikk i DDR. Man er en paranoid konspitulling hvis man tror på overvåkning i Vesten. "Aviser" som påstår sånt er konspiranoide tinnfolieblekker som ikke kas tas på alvor. Selv stoler jeg på Gunnar Tjomlid, James Randi og andre skeptikere. De vet hva som egentlig skjer.

Anonymkode: 152b8...b73

Overvåkning skjer i alle land. Politiet har brukt overvåkning i alle år, f.eks. for å knekke organiserte kriminelle bander. De har f.eks. hatt muligheten til å overvåke kriminelles telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bestemmer hva som er "alvorlige kriminelle handlinger" om 50 år? Kanskje det er en russer som vil bruke disse verktøyene mot lovlydige nordmenn? 

Det er ikke dumt å se dagens problemstillinger i historisk kontekst.

Anonymkode: f78fc...85c

Hvilke problemstillinger? Skjult overvåkning har vært mulig i alle år. Det eneste dette forslaget ser ut til å endre på er at det oppdaterer lovverket for den nyeste teknologien. Vanlige telefonsamtaler har de jo alltid kunnet avlytte.

Hvem som bestemmer hva alvorlige kriminelle handlinger er om 50 år er irrelevant. Med en slik innstilling argumenterer du egentlig for at politiet ikke skal ha noen muligheter for å oppklare lovbrudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...