Gå til innhold

Politiet får se alt du gjør - i sanntid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ikke så veldig i mot at våre elektroniske spor blir lagret en tid, slik at politiet har anledning til å hente ut informasjon der det er grunn til mistenke om alvorlige lovbrudd som terror etc.

Men det nye forslaget til regjeringen er faktisk i drøyeste laget. De vil gi politiet muligheten til å overvåke alle nordmenn, i sanntid. Dvs. at alt du skriver kan politiet, hvis de vil, sitte å følge med live..... Om det er en e-post, et innlegg på kvinneguiden, eller en skypesamtale.

http://www.nettavisen.no/na24/hyesterettsadvokat-elden-raser-mot-nytt-skjult-tvangsmiddel-mot-nordmenn/3423227391.html

Dette mener jeg er å gå alt for langt.

Anonymkode: ffeeb...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Du får ligge langt unna alt som er av debatt-forum, Facebook, Instagram og Twitter - samt e-post.

Anonymkode: fe944...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke artikkelen helt, er det vedtatt alt og hvordan fungerer det rent praktisk i så fall? 

Jeg mener: de må vel ha noe avansert utstyr uansett for å gjøre denne typen overvåking som de ikke har ressurser til å bruke uten mistanke om kriminalitet?

 

 

Anonymkode: 058b3...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudd på menneskerettighetene. fyfy :nei:

Anonymkode: 9fb13...e3d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars politiet som må følge med i sanntid på hva folk taster på kvinneguiden. :laugh:

Anonymkode: 5bfe5...e2e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får de værsågod gjøre for min del. Har ingenting kriminellt å skjule, bortsett fra å kjøpe dyre merkeklær og lyve om prisen til mannen min😁 

Anonymkode: 4834b...a2f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det får de værsågod gjøre for min del. Har ingenting kriminellt å skjule, bortsett fra å kjøpe dyre merkeklær og lyve om prisen til mannen min😁 

Anonymkode: 4834b...a2f

Dette argumentet dukker opp i alle sånne diskusjoner. Overvåkning av folks privatliv er ikke greit selv om man har "ingenting å skjule". 

Anonymkode: 5bfe5...e2e

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette argumentet dukker opp i alle sånne diskusjoner. Overvåkning av folks privatliv er ikke greit selv om man har "ingenting å skjule". 

Anonymkode: 5bfe5...e2e

Ingenting kriminellt, men det betyr ikke at jeg vil at mine nærmeste eller nabo får vite mine sære interesser. Men jeg er for å avdekke all kriminalitet i samfunnet, så om det gjør det lettere for politiet så får de gjøre det.

Anonymkode: 4834b...a2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får de værsågod gjøre for min del. Har ingenting kriminellt å skjule, bortsett fra å kjøpe dyre merkeklær og lyve om prisen til mannen min😁 

Anonymkode: 4834b...a2f

Helt enig. Om de klarer å ta EN terrorist pga dette, er det såå verdt det. Jeg gir blaffen i om politiet overvåker det jeg skriver. Jeg har ikke fb, twitter, insta, eller noe slikt. men sender en del epost.

Her finner de neppe noe interessant, så det er bare å overvåke:-). Om folk syns dette er så fælt, har de nok noe å skjule. Hvorfor skulle de ellers bry seg?

Anonymkode: f94b4...938

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får de værsågod gjøre for min del. Har ingenting kriminellt å skjule, bortsett fra å kjøpe dyre merkeklær og lyve om prisen til mannen min😁 

Anonymkode: 4834b...a2f

På 1930- tallet var det sikkert noen jøder som sa "han Hitler må gjerne få makten, jeg er en lovlydig jøde". 

Spøk til side. Hvem vet hva slags styresett vi har om 100 år. Kanskje Russland bestemmer og bruker disse verktøyene for å finne nordmenn som bryter lovene Russland har påtvunget oss. 

Verktøyene som har kommet de siste årene var utenkelige for ikke veldig lenge siden  

Politiet må få verktøy som gjør de i stand til å takle kriminaliteten som foregår via nett, men man må ha tungen svært rett i munnen når det kommer til overvåkning av egen befolkning. 

Anonymkode: f78fc...85c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Om de klarer å ta EN terrorist pga dette, er det såå verdt det. Jeg gir blaffen i om politiet overvåker det jeg skriver. Jeg har ikke fb, twitter, insta, eller noe slikt. men sender en del epost.

Her finner de neppe noe interessant, så det er bare å overvåke:-). Om folk syns dette er så fælt, har de nok noe å skjule. Hvorfor skulle de ellers bry seg?

Anonymkode: f94b4...938

De klarer ikke det. Vi bryr oss fordi hvis vi aksepterer dette. Hva blir det neste. Skal politiet få bryte seg hvor de vil ?

De klarer og stoppe 12 åring som mobber på facebook. Men de vil ikke klare og stoppe alvorlige saker.

Det vil kun gå ut over vanlige folk.

Anonymkode: 9fb13...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikkegjestlenger
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får de værsågod gjøre for min del. Har ingenting kriminellt å skjule, bortsett fra å kjøpe dyre merkeklær og lyve om prisen til mannen min😁 

Anonymkode: 4834b...a2f

Interessant at du skrev dette som anonym bruker ;)

Endret av Ikkegjestlenger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De klarer ikke det. Vi bryr oss fordi hvis vi aksepterer dette. Hva blir det neste. Skal politiet få bryte seg hvor de vil ?

De klarer og stoppe 12 åring som mobber på facebook. Men de vil ikke klare og stoppe alvorlige saker.

Det vil kun gå ut over vanlige folk.

Anonymkode: 9fb13...e3d

Det høres ut som om du har fryktelig peiling.

Anonymkode: f94b4...938

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får de værsågod gjøre for min del. Har ingenting kriminellt å skjule, bortsett fra å kjøpe dyre merkeklær og lyve om prisen til mannen min😁 

Anonymkode: 4834b...a2f

Du har ingenting å skjule? Greit det! Politiet får sette opp kameraovervåkning og lydopptak på samtlige rom inkludert toalettet og dusj. Dette skal jo bekjempe terrorisme og kriminalitet. Hvis samtlige rom er overvåket på denne måten kan ingen terrorister eller kriminelle gjemme seg. Du har jo ingenting å skjule så da er det jo greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trollkarlen skrev:

Du har ingenting å skjule? Greit det! Politiet får sette opp kameraovervåkning og lydopptak på samtlige rom inkludert toalettet og dusj. Dette skal jo bekjempe terrorisme og kriminalitet. Hvis samtlige rom er overvåket på denne måten kan ingen terrorister eller kriminelle gjemme seg. Du har jo ingenting å skjule så da er det jo greit?

Hvis de har interesse av å se hva jeg har spist dagen før, så😂 Men å gjøre sitt fornødne er vel ikke kriminellt? 

Anonymkode: 4834b...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trollkarlen skrev:

Du har ingenting å skjule? Greit det! Politiet får sette opp kameraovervåkning og lydopptak på samtlige rom inkludert toalettet og dusj. Dette skal jo bekjempe terrorisme og kriminalitet. Hvis samtlige rom er overvåket på denne måten kan ingen terrorister eller kriminelle gjemme seg. Du har jo ingenting å skjule så da er det jo greit?

Så sant. Prisen for å kunne bli sett naken (huff og huff så forferdelig grusomt) hadde da blitt et samfunn uten kriminalitet, terror og annet faenskap.

Men folk vil vel heller ha terror og dritt en det gruuuuusomme å i verste fall bli filmet i dusjen....

Anonymkode: f94b4...938

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Ikkegjestlenger skrev:

Interessant at du skrev dette som anonym bruker ;)

Jeg ventet nesten på denne kommentaren. Selv om jeg ikke har noe å skjule for politiet, betyr ikke at jeg ikke har noe å skjule for kg-brukere. Stor forskjell! 

Anonymkode: 4834b...a2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de har interesse av å se hva jeg har spist dagen før, så😂 Men å gjøre sitt fornødne er vel ikke kriminellt? 

Anonymkode: 4834b...a2f

99.9% av handlingene våre er ikke kriminelle. Du synes jo overvåkning er greit uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikkegjestlenger
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ventet nesten på denne kommentaren. Selv om jeg ikke har noe å skjule for politiet, betyr ikke at jeg ikke har noe å skjule for kg-brukere. Stor forskjell! 

Anonymkode: 4834b...a2f

Er du så radikal og provoserende her at du vil skjule det da?

Men jeg skjønner hva du mener, bare at du kanskje har et litt naivt syn på de historiske fellene man har gått i når man har tillatt overvåkning som dette. Sier ikke at det vil gå galt, men det er et første skritt i en potensielt farlig retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, liker heller ikke at politiet skal få innsyn av hver enkelt person, det er et brudd på menneskrettighetene. Noe privatliv bør en ha. Tenker som så at en får skru av tlf. nettet og holde oss til hustlf. Jeg har heller ikke noe kriminelt hengende over meg, eller noe jeg har gjort før, men at andre skal sitte og lese, følge med på det en gjør i dagliglivet synes jeg er å gå for langt. Det har blitt til den boka som het: Storebror ser deg. en gang i tida på 80 tallet. Den lo alle av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...