Gå til innhold

Ta med seg babyen på vaskejobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Gpr det fint å ha med babyen på Vaske jobb?

Det har seg sånn at jeg for en god periode nå ikke kan vaske. Så en jente som har vasket hos meg nå har nå blitt gravid, henne fortalte at hun kunne fortsette like etter fødselen. (Første gangs mor)

Er det noen andre som har tatt med seg barn på slike jobber? 

Redd det kan bli mye avlysninger? Eller burte jeg se etter en ny alerede nå? Er det fler som har opplevd dette?

 

Anonymkode: 8b689...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se etter enn ny. Med en baby blir man avbrutt hele pokkers tiden, og har knapt nok tid til å vaske sitt eget hus. Det kommer garantert ikke til å bli mye vasket hos deg om hun skal ta vare på en helt fersk baby i tillegg (og i tillegg er førstegangsmor, og derfor uerfaren og usikker). 

Anonymkode: 6e88c...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gi det en sjanse men ha en back-up plan i tilfelle det ikke går. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde se etter en vaskehjelp som jobber hvitt..... Lei vaskehjelp gjennom firma så er du sikret at det kommer noen uansett.
Jeg ville uansett aldri gamblet på at en nybakt mor skulle fortsette i en svart vaskejobb uten forpliktelser....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker I grunn mest på om jeg kan regne med mye avlysninger  jeg nå? Er det noen her med erfaring som har vert borti noe av det samme? Nå får henne fast pris uansett. Så om det blir en time ekstra pga stell til babyen, går ikke det av min lommebok. Er en stund siden mine var små. Men disse små sover vel også en del. Tar foresten ca 2 timer og gjøre reint her. Takker så mye for svar 

Anonymkode: 8b689...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo veldig på babyen da, men så lenge du betaler fastpris burde det være greit. To timer er heller ikke veldig lenge, så om det tar en time ekstra pga stell av baby, burde ikke det være noe problem. Jeg ville beholdt den gamle vaskehjelpen og sett hvordan det gikk. Ny vaskehjelp er heller ikke vanskelig å få tak i, så det går nok raskt å finne en ny hvis det ikke fungerer.

Anonymkode: dd610...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo begynne med å se hvordan det går mens hun er gravid og vasker hos deg. Hvis hun da blir mye sliten, og det blir mange avlysinger pga svangerskapsplager, så har du en innfallsvinkel for å si at du tror det vil være best for både henne og barnet at hun konsentrerer seg om det å være mor i tiden etter fødselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...