Gå til innhold

Hvordan vil du beskrive tilværelsen som arbeidsledig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, O.G. skrev:

Verste med arbeidsledighet.

1. Intet skille mellom jobb og fritid, alt er "fritid".

2. du blir skippertaksmenneske, fordi alt kan gjøres i morgen. 

Hvor lenge har du vært arbeidsledig? Er du aktiv jobbsøker?

Anonymkode: 625ae...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært arbeidsledig? Er du aktiv jobbsøker?

Anonymkode: 625ae...da0

Enda en som stiller spørsmål under AB-funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Enda en som stiller spørsmål under AB-funksjonen.

Eh, du svarte på tråden min...hvorfor skal det ikke være lov å skrive med AB-funksjon....

Anonymkode: 625ae...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, auto skrev:

jeg tror jeg ville blitt dum og lat av å bare gå rundt og daffe.

Man må jo aktivisere seg.

Selv øver jeg på fremmedspråk, leser både fag- og skjønnlitteratur i tillegg til at jeg trener, lager mye god mat osv osv. Jeg holder kontakt med venner og deltar i samfunnet sånn generelt.

I tillegg har jeg god tid til husarbeid og plikter som tidligere ble forsømt da jeg var i jobb.

Anonymkode: ebdcc...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, du svarte på tråden min...hvorfor skal det ikke være lov å skrive med AB-funksjon....

 

Brukeren har ikke fått med seg at vi alle er like anonyme her inne, om vi skriver som AB eller ei.

Anonymkode: ebdcc...f1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukeren har ikke fått med seg at vi alle er like anonyme her inne, om vi skriver som AB eller ei.

Anonymkode: ebdcc...f1a

Ha ha ha ha 😂👌🏻

Anonymkode: 625ae...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber deltid, hadde vært veldig fornøyd med det, men pengene strekker selvsagt ikke til. Så jeg sykler overalt hvor jeg skal (har mye tid, men lite penger, så jeg bruker bilen lite). Lager mye god, rimelig mat og tar mesteparten av husarbeidet. Jobber frivillig et par dager i uka, og søker på jobber selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tvist skrev:

Jeg jobber deltid, hadde vært veldig fornøyd med det, men pengene strekker selvsagt ikke til. Så jeg sykler overalt hvor jeg skal (har mye tid, men lite penger, så jeg bruker bilen lite). Lager mye god, rimelig mat og tar mesteparten av husarbeidet. Jobber frivillig et par dager i uka, og søker på jobber selvsagt.

Hva slags frivillighetsarbeid?

Anonymkode: 625ae...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags frivillighetsarbeid?

Anonymkode: 625ae...da0

Dyrebeskyttelsen, hjelp på dyrenes hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

Verste med arbeidsledighet.

1. Intet skille mellom jobb og fritid, alt er "fritid".

2. du blir skippertaksmenneske, fordi alt kan gjøres i morgen. 

Mye fritid ja.. Og komisk nok så blir det gjort mindre husarbeid når man er arbeidsledig (ihvertfall jeg). En tanke tiltaksløs. Den klesvasken kan fint vente til neste dag...og neste dag..

Anonymkode: 4e76a...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke kan eller fordi du ikke vil?

Anonymkode: 0e3cf...096

Fordi jeg ikke vil. Har ingen utdannelse, gidder heller ikke ta det. Da står man igjen med møkkajobber.

Sorry, men skole har aldri vært min greie. Hater det intenst. Men slik det er blitt i landet i senere tid må alle ha utdannelse.

Dette ligger dessverre ikke for meg.

Anonymkode: 39acb...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke vil. Har ingen utdannelse, gidder heller ikke ta det. Da står man igjen med møkkajobber.

Sorry, men skole har aldri vært min greie. Hater det intenst. Men slik det er blitt i landet i senere tid må alle ha utdannelse.

Dette ligger dessverre ikke for meg.

Anonymkode: 39acb...723

Absolutt ingenting som interesserer deg innen studie? Finnes mange lette studier som kontormedarbeider osv.

Anonymkode: 625ae...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye kjedsomhet og trening.
smådeprimert pga jeg ikke har fått jobb enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ingenting som interesserer deg innen studie? Finnes mange lette studier som kontormedarbeider osv.

Anonymkode: 625ae...da0

Det kan hende. men det er fotsatt utdannelse...og kontorjobb er hva jeg syns er kjedelig og dessverre definerer som en møkkajobb. Møkkajobb for meg, altså. De som liker det må bare drive med det.

Anonymkode: 39acb...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, herremann skrev:

mye kjedsomhet og trening.
smådeprimert pga jeg ikke har fått jobb enda.

Kjenner igjen den smådeprimerte følelsen. Hvorfor skal det være så vanskelig. Pleier du å søke mye?

Anonymkode: 625ae...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud....

Hvordan kan man si at man vil heller gå på nav??? jeg har vurdert selvmord siden ingen vi ansette meg....jeg tør ikke å være sosial eller møte jenter på grunn av dette, som 24 åring synes jeg det bare er døds pinlig.....håper alt bare forsvinner plutselig.......

Anonymkode: 8a89c...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud....

Hvordan kan man si at man vil heller gå på nav??? jeg har vurdert selvmord siden ingen vi ansette meg....jeg tør ikke å være sosial eller møte jenter på grunn av dette, som 24 åring synes jeg det bare er døds pinlig.....håper alt bare forsvinner plutselig.......

Anonymkode: 8a89c...8f7

Jeg vet det kan virke vanskelig men en dag blir den din tur. Søker du aktivt? Hva slags jobb søker du?

Anonymkode: 625ae...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var å føle seg totalt unyttig. Det beste var å kunne styre døgnrytmen sin selv.

Anonymkode: 6d46e...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år gammel, jeg har jobbet og gått på skolen i hele mitt liv. Jeg har aldri vært uten noe å gjøre i hverdagen.Men i år kom det! Jeg gikk altså Vg1 og Vg2 og rett ut i læretiden min. Men bedriften jeg jobbet for gikk konkurs. Og da ble alle ansatte oppsagt ink meg. Dette er første gangen der jeg sitter i 2 måneder uten å gjøre noenting.Eller jeg gjordet lite da, trening, turer og ordne opp i små ting. Nå sitter jeg her og er bare lei, deprimert og kjeder meg,gråt litt også.:icon_frown:Jeg har prøvd å finne ny jobb, men vanskelig med dagens marked. Så målet har blitt å studere videre til høsten.Jeg har jo en stor familie og mange venner, alle sier at det skal ordne seg, men jeg skjønner bare ikke hvordan det skal ordne seg! Jeg reiser bort utenlands til uke da,familien har et hus utenlands, så jeg fikk lov å dra dit. Blir strand og varme :Pog da vil jeg komme tilbake til studie start.Jeg har spart opp litt penger. Så håper det løsner seg for alle. Ingen problem blir værende alt går over :) 

Anonymkode: 83017...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det kan virke vanskelig men en dag blir den din tur. Søker du aktivt? Hva slags jobb søker du?

Anonymkode: 625ae...da0

Jeg søker på nett, nav/finn/mojob.....jeg går direkte inn til butikken, møter sjefen og gir han/hun søknad. det er for det meste vanlig butikk/klesbutikk. jeg har mistet motivasjon i det siste.....har noen en solskinns historie......noen...?

Anonymkode: 8a89c...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...