Gå til innhold

Erfaringer


rundtfingern

Anbefalte innlegg

Nå har jeg meg kjæreste, og jeg sliter så enormt med prevensjon. I fjor var jeg innom Loette, Cerazette, Qlaira og Nuvaring, og ingen av de fungerte. Jeg skal til legen igjen om 14 dager og vet han kommer til å foreslå spiral/p-plaster/P-Stav. Grunnen til at det ikke fungerer at jeg blir veldig hormonell, og jeg ønsker virkelig å finne noe som funker fordi jeg vil gjerne ha sex med kjæresten min uten kondom! Noen som har erfaringer på spiral/p-plaster/p-stav og har lyst til å dele dem med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-plaster funket veldig godt for meg. Jeg brukte det i nesten ti år. Kunne klø litt noen ganger når jeg hadde blitt svett, og kunne da også få noen nupper som klødde. Men generelt var jeg veldig fornøyd at jeg slapp å ta piller eller putte noe i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sheherasade skrev:

Men generelt var jeg veldig fornøyd at jeg slapp å ta piller eller putte noe i kroppen.

Hvordan tror du plasteret virker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maus skrev:

Hvordan tror du plasteret virker?

Det virker nok som nikotinplaster... østrogenet tas opp gjennom huden. Du får google det, jeg husker ikke helt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså putter du noe i kroppen. Det går også gjennom blod og lever etc som piller og sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose 2.0

Hormonspiral var et mareritt uten like. Jeg tok den ut etter et halvt år på grunn av kraftige smerter når jeg hadde mensen (nei, mistet ikke mensen) og fordi min daværende kjæreste fikk kutt på penishodet sitt flere ganger under samleie (var på grunn av trådene). Han bunnet meg også et par ganger med et uhell og da fikk jeg ufattelig vondt i mange timer i ettertid, med andre ord ble det trøblete når det gjaldt sexlivet. Jeg merket ingenting hormonelt og fikk ikke noen andre bivirkninger enn smerter. Å sette den inn er noe av det verste jeg har vært med på, livmoren min prøvde å støte den ut i flere timer. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke fikk tilbud om sterkere smertestillende, vanlig smertestillende ga absolutt ingen effekt. Å ta den ut gjorde heldigvis ikke vondt, men det kan være fordi den hadde flyttet seg over 1 cm ned. :P 

Så anbefaler ikke hormonspiral. Jeg vet dog det er mange som er fornøyd med det. Går ikke på noen prevensjon per nå ettersom jeg blir en hormonell satan av vanlige p-piller og Cerazette er bare stress med tanke på spotting og tull med syklusen (lite praktisk om man er livredd for å bli gravid og er seksuelt aktiv). Ville nok heller sett på alternativene som p-plaster og p-stav. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.5.2016 at 23.44, Loverdose 2.0 skrev:

Hormonspiral var et mareritt uten like. Jeg tok den ut etter et halvt år på grunn av kraftige smerter når jeg hadde mensen (nei, mistet ikke mensen) og fordi min daværende kjæreste fikk kutt på penishodet sitt flere ganger under samleie (var på grunn av trådene). Han bunnet meg også et par ganger med et uhell og da fikk jeg ufattelig vondt i mange timer i ettertid, med andre ord ble det trøblete når det gjaldt sexlivet. Jeg merket ingenting hormonelt og fikk ikke noen andre bivirkninger enn smerter. Å sette den inn er noe av det verste jeg har vært med på, livmoren min prøvde å støte den ut i flere timer. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke fikk tilbud om sterkere smertestillende, vanlig smertestillende ga absolutt ingen effekt. Å ta den ut gjorde heldigvis ikke vondt, men det kan være fordi den hadde flyttet seg over 1 cm ned. :P 

Så anbefaler ikke hormonspiral. Jeg vet dog det er mange som er fornøyd med det. Går ikke på noen prevensjon per nå ettersom jeg blir en hormonell satan av vanlige p-piller og Cerazette er bare stress med tanke på spotting og tull med syklusen (lite praktisk om man er livredd for å bli gravid og er seksuelt aktiv). Ville nok heller sett på alternativene som p-plaster og p-stav. :)  

Takk! Jeg får jo se det an! Men vet jeg var veldig liten skjede, så kan være et problem dersom det blir aktuelt. 
Jeg blir satan selv på sånne piller og Cerazette er jeg helt enig med deg i. P-stav er ikke aktuelt fordi jeg er litt glad i å få mensen som en bekreftelse på at jeg ikke er gravid, så det er utelukket! Takk for at du delte erfaringene dine med meg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var hos i legen i dag og fikk utskrevet Evra og cerazette igjen. Så krysser jeg fingrene og håper på det beste. Legen sa selv at det var ikke så mye igjen å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...