Gå til innhold

Synes du det er ok at menn som føler seg som damer får gå på dametoaletter?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ganske forkastelig at kvinner helt fint kan bruke menn sitt toalett, mens om en mann skulle ggjort det samme så hadde han med en gang vært en pervers jævel som bare vil kikke. Han hadde garantert blitt anmelt og blitt fjernet av eventuelle ordensvakter om de så han.

Anonymkode: f61fa...c7e

Det er jo faktisk et fantastisk godt poeng! 

Anonymkode: cde96...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært på dametoalett en gang og fikk masse kjeft. Datteren hadde driti seg fullstendig ut og kona ropte på hjelp. Jeg hjalp til og ble igjen for å vaske og rydde opp etter at mor og datter forlot toalettet. Da kom det noen damer som klart og tydelig gjorde det klart at jeg ikke hadde noe der å gjøre. Jeg gadd ikke bruke tid på å forklare noen fremmede damer hvorfor jeg var der. De fikk bare beholde forestillingen om at jeg var en småpervers mann som ville se hvordan damene vasker hendene (eller hva man nå kan se på en damedo).

Anonymkode: 58c7b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Badebuksa skrev:

Jeg synes ikke det er OK! Hvem som helst kan lyve om at personen føler seg som det andre kjønnet for å komme inn på toaletter. Er det virkelig noen som synes det er ok å åpne opp for muligheter for syke mennesker? Snakker da om de som er heter som lyver for å komme seg inn på det motsatte kjønns toalett... det er snakk om at transseksuelle etc skal få bruke det toalettet som tilhører kjønnet de "føler seg som".

Haha, jobbet en gang med en transseksuell, da vi skulle på jobb tur ble resepsjonisten satt opp på lugar med henne. (Hun var ferdig med kjønnsbekreftende operasjon så henne er riktig term, men de andre på jobben hadde jo først kjent henne som ham)

Mannen hennes flippet i vinkel, ikk F om hans fru skulle dele soverom med denne som han syntes var en ham uansett hva som var fjernet.

Jeg fikk lugar med henn i stedet og min samboer som er en generasjon yngre enn hennes flirte jo bare av hele temaet for tror ikke han kunne følt seg mindre truet av noen dame enn det:)

Så for å svare på spørsmålet, ja selvfølgelig!

Anonymkode: af8ad...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. Synes hvertfall man må sitte på do for å gå på dametoalett.

Anonymkode: 7310c...fb3

ja :fnise: 

Syntes det er greit så lenge folk sitter på doen. Det har ikke noe å si for meg om de bruker toalettene, vi skal jo ikke tisse i kryss heller. Er jo vanlig med avlukker nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at alle som sitter når de tisser kan få bruke dametoalett. Uansett hvordan de har kledd seg. Men sitting er påbudt. Også om du er født kvinne så skal rumpa være på doringen om du går på kvinnetoalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det strengt tatt ikke særlig mye å si om folk som tror de er et annet kjønn går på et annet toalett, ei heller en annen garderobe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, herzeleid skrev:

For min del har det strengt tatt ikke særlig mye å si om folk som tror de er et annet kjønn går på et annet toalett, ei heller en annen garderobe. 

For meg har det heller ikke noe å si om de går i en annen dusj... Vi er alle mennesker. Så lenge man oppfører seg pent er det akkurat det samme hvordan man ser ut.

Anonymkode: 58c7b...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er båser har det da virkelig ingenting å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vel ikke kontrolleres av noen?

Om det blir regler om kontroll på dette, så må det jo være vakter på toalettene, og besøkende må vise frem dokumentasjon som viser at de kan gå på det toalettet.

Da blir det plutselig kostbart å late vannet, for vaktene skal jo ha lønn.

Anonymkode: e294f...a2a

Ikke nødvendigvis... De kan sikkert få noen fetishister til å stille opp på dugnad? :ironi:

 

Hjemme har jeg bare ett dass. Siden jeg er mann, er det åpenbart et herretoalett. Så egentlig burde jeg la damebesøkene tisse i norgesglass i stua?

Hvor lenge har vi hatt likestilling i dette landet? Å segregere dassene, som likevel er inndelt i båser, fremstår som kostnadsdrivende og lite effektiv utnyttelse av kapasitet. Synes heller ikke noen herredråper på gulvet bak skåla er så ille som de pissevåte dasslokkene etter kvinnfolk som har stått på huk. Bedre at de heller satser på båser som overspyles automatisk med gitte intervaller, når de er tomme. Ikke vanskelig å få til med varmt vann, og gulv som heller mot et sluk. Etter fem minutter er det tørt nok, hvis ikke rommet er iskald eller gulvet porøst.

PS

Hermafroditter bør få velge do etter hvilket kjønnsorgan tisset kommer ut fra...

Endret av Kamikatze
manglet en t
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noe om at kjønnsdelte toaletter ble "oppfunnet" for mindre enn 200år siden. I Usa var de mer opptatt av om man kunne skille mellom hvite og andre enn mellom kvinner og menn. For en hvit dame var en afroamerikansk dame på toalettet en større trussel enn en hvit mann.

Anonymkode: 58c7b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kamikatze skrev:

Hermafroditter bør få velge do etter hvilket kjønnsorgan tisset kommer ut fra...

Så da er det ikke nok å trekke ned trusa i inngangsdøra for å vise hvilke kjønn du er der nede. Er du to-kjønnet må du også skvette en skvett ved inngangsdøra for at alle andre skal være sikker.

Anonymkode: 58c7b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal mannen måtte føle seg som kvinne for å gå på dametoalettet? Om jeg feks. er på en ferje og det er tiss på dolokket så velger jeg å gå inn på dametoalletet da det ofte er mer renslig der. Ser ikke hvorfor jeg skal bli nektet å gå på et bedre toalett kun fordi jeg er mann

Anonymkode: 51cab...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel bare på KG vi kan skape en  livlig debatt på et problem som egentlig ikke eksisterer. Noen få fulle jenter på utesteder som har pissa på guttedoen er vel det eneste jeg har opplevd av doproblematikk i løpet av et langt liv. Og de har vært hjertelig velkomne, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, du greier visst å dra så langt du kan, med vissvass og tulliball og avsporinger.

Ødeleggende for diskusjonstråden, er det!

Anonymkode: e294f...a2a

Hvis det lille jeg skrev ødela diskusjonen,så hadde ikke dere særlig sterke argumenter fra før av :fnise:

Anonymkode: 1808d...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde for så vidt ikke plaget meg nevneverdig at en kvinne hadde brukt herretoalettet om hun følte seg som mann, eller uansett egentlig, såfremt formålet ikke var å se på menn som går på do eller en lignende form for kikking. Det er jo for så vidt det samme for menn også: jeg har ingen problemer med at menn bruker samme toalett som meg, men jeg hadde ikke likt det om det sto en kar der for å se på at jeg går på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går nok mot unisex over hele linja, tenker jeg. Såvidt jeg vet har vi heller ikke noe lovverk rundt hvem som har lov til å gå hvor i dag, det går mer på sosiale normer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for bilder med opphavsrett. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke hva de gjør, de blir ikke kvinner. Får gå med she wee eller bleie da.

Anonymkode: 8fe9f...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke hva de gjør, de blir ikke kvinner. Får gå med she wee eller bleie da.

Anonymkode: 8fe9f...858

He wee.. Tisse før de drar hjemmefra, bensinstasjoner bruker å ha bare en do. Tisse ute, ha med bærbar do i bobil/campingvogn.

Anonymkode: 8fe9f...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...