Gå til innhold

Synes du det er ok at menn som føler seg som damer får gå på dametoaletter?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ok. Dametoalettet er kun for damer.

Da kan det heller lages et 3. alternativ : et toalett som kan benyttes av menn som føler seg som damer og ikke ønsker å gå på herretoalettet.

Grunnen til at jeg mener dette, er for å unngå at løgnere (som ønsker å voldta kvinner)  som @Badebuksa   nevnte, kan nettopp late som om de er menn som føler seg som damer kun for å kunne gå inn i dametoalettavdelingen og voldta noen.

Anonymkode: e294f...a2a

Men det er jo ikke sånn at døren til dametoalettet er låst for menn? Hvis de først skal voldta, så er det ikke så veldig vanskelig for dem å bare gå inn på et dametoalett og voldta. Kanskje noen vil se at de går inn og synes det er rart, men det er ikke alle steder det er fullt av folk og døra til damedoen alltid blir overvåket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg mener dette, er for å unngå at løgnere (som ønsker å voldta kvinner)  som @Badebuksa   nevnte, kan nettopp late som om de er menn som føler seg som damer kun for å kunne gå inn i dametoalettavdelingen og voldta noen.

Du tror at potensielle toalettvoldtektsmenn lar seg stoppe av et skilt med en kvinnefigur på døra om de har planer om å voldta noen?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke se på meg at jeg har handicap, allikevel har jeg rett til å bruke toalettet.

Anonymkode: ef83a...091

Det er jo ikke relevant! Det handlet om at transseksuelle ikke er handicappet, så derfor skulle ikke de gå på HC toalett. 

Anonymkode: 67f14...a1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at en mann som føler seg som kvinne også går kledd som kvinne så jeg ville nok ikke lagt merke til det en gang. 

Anonymkode: 67f14...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke relevant! Det handlet om at transseksuelle ikke er handicappet, så derfor skulle ikke de gå på HC toalett. 

Anonymkode: 67f14...a1e

Tror du har misforstått, jeg. HC toalettene er ikke kun for mennesker med et handicap. De er først og fremst for dem ja, men det betyr ikke at du ikke har lov til å bruke den om du ikke har et handicap. Om kvinnetoalettene er opptatte, og HC er ledig, bruker jeg det uten tvil, istedet for å tisse i buksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk ikke griser gir jeg meg en lang beng.

Anonymkode: 4a98c...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, applestories skrev:

Du tror at potensielle toalettvoldtektsmenn lar seg stoppe av et skilt med en kvinnefigur på døra om de har planer om å voldta noen?

Nei. Men det er større sjanse for at voldtektsmenn oppholder seg inne på dametoalettavdelingen dersom de er utkledt som kvinner (og dersom det blir vedtatt at menn som føler seg som kvinner skal få lov til å gå på dametoaletter), og dermed mindre sjanse for at kvinner reagerer på at det er en mann der, og dermed større sjanse for at mannlige voldtektsforbrytere får utført det de gikk dit for.

Anonymkode: e294f...a2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke relevant! Det handlet om at transseksuelle ikke er handicappet, så derfor skulle ikke de gå på HC toalett. 

Anonymkode: 67f14...a1e

Hva vet vel du om ikke deg finnes transseksuelle handikappede? Tåpelig argument!

 

Hva med bifile da ts? Bifile menn kan like gjerne finne på å voldta menn på herretoalettet.

Herregud altså, slike som deg lager problemer ut av alt. En person som vil begå overgrep vil dessuten finne andre steder enn toalettet. Sånt sett er ikke du skjermet eller trygg noe sted.

Anonymkode: ef83a...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men det er større sjanse for at voldtektsmenn oppholder seg inne på dametoalettavdelingen dersom de er utkledt som kvinner (og dersom det blir vedtatt at menn som føler seg som kvinner skal få lov til å gå på dametoaletter), og dermed mindre sjanse for at kvinner reagerer på at det er en mann der, og dermed større sjanse for at mannlige voldtektsforbrytere får utført det de gikk dit for.

Anonymkode: e294f...a2a

Men om en mann først kler seg ut som kvinne fordi han har planer om å voldta, så er det jo ikke det at han oppholder seg på dametoalettet som får ham til å voldta noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig debatt i Usa hvor de vil nekte transgendere å bytte toalett. Dette er f.eks. menn som har tatt operasjon og hormonbehandling og som ser ut som kvinner. De har bryster, kvinnelige former og kvinnelige trekk. Noen av de har også skiftet kjønn.

Hvis man ikke skal tillate de å skifte toalett så vil man kunne oppleve maskuline personer på dametoalettet med skjegg og hva som ser ut som en mannskropp. Først når de tar av seg trusa kan du se at det er igjen ei fitte fra før de startet behandlingen. Tror ikke kvinner vil føle det så mye tryggere om de møter en slik person (før de eventuelt har vist frem hva de har i trusa) Ser ikke helt hvordan man skal kunne sjekke det heller. Skal alle vise fødselsattest når de går inn på toalettet? Så hvis det står en kraftig type ved siden av deg på dametoalettet så er deg helt greit hvis han har dokumentert at han er født som jente. 

Ser ikke helt problemet med å bytte toalett. Det er vel ikke på toaletter de fleste overgrep skjer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men det er større sjanse for at voldtektsmenn oppholder seg inne på dametoalettavdelingen dersom de er utkledt som kvinner (og dersom det blir vedtatt at menn som føler seg som kvinner skal få lov til å gå på dametoaletter), og dermed mindre sjanse for at kvinner reagerer på at det er en mann der, og dermed større sjanse for at mannlige voldtektsforbrytere får utført det de gikk dit for.

Anonymkode: e294f...a2a

Få spørre deg da, vil du heller møte en mann på kvinnetoalettet? En mann som både er og ser ut som en mann, men som var født i en kvinnekropp og må derfor bruke kvinnetoalettet? Ville du følt deg tryggere, da? Eller ville du sendt din datter, som var født i guttekropp, inn på et toalett fullt med voksne menn? 

Voldtektsforbrytere voldtar om dem vil, uavhengig om de 'får lov' å gå inn på kvinnetoalettet eller ei. Dette kan vi ikke unngå. Men det vi faktisk kan unngå, er diskriminering og overgrep på transseksuelle som blir tvunget til å bruke feil toalett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linaria skrev:

Men om en mann først kler seg ut som kvinne fordi han har planer om å voldta, så er det jo ikke det at han oppholder seg på dametoalettet som får ham til å voldta noen.

Nei, selvfølgelig ikke. Det er noe i han som får han til å voldta.

La oss tenke oss (hvis det hadde vært lov for menn å gå på dametoalett, og det derfor ikke var noen som reagerte på at han gikk inn dit) at han går inn i dametoalettavdelingen, går inn i et wc-avlukke, venter til det er kun han og en kvinne igjen alene i dametoalettavdelingen, deretter overfaller han henne osv

Anonymkode: e294f...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke, så lenge de ikke pisser ned toalettet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Gab skrev:

Merkelig debatt i Usa hvor de vil nekte transgendere å bytte toalett. Dette er f.eks. menn som har tatt operasjon og hormonbehandling og som ser ut som kvinner. De har bryster, kvinnelige former og kvinnelige trekk. Noen av de har også skiftet kjønn.

Hvis man ikke skal tillate de å skifte toalett så vil man kunne oppleve maskuline personer på dametoalettet med skjegg og hva som ser ut som en mannskropp. Først når de tar av seg trusa kan du se at det er igjen ei fitte fra før de startet behandlingen. Tror ikke kvinner vil føle det så mye tryggere om de møter en slik person (før de eventuelt har vist frem hva de har i trusa) Ser ikke helt hvordan man skal kunne sjekke det heller. Skal alle vise fødselsattest når de går inn på toalettet? Så hvis det står en kraftig type ved siden av deg på dametoalettet så er deg helt greit hvis han har dokumentert at han er født som jente. 

Ser ikke helt problemet med å bytte toalett. Det er vel ikke på toaletter de fleste overgrep skjer.

Har hørt om mange voldtektsforsøk og voldtekter på toaletter, dessverre.

Anonymkode: e294f...a2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, selvfølgelig ikke. Det er noe i han som får han til å voldta.

La oss tenke oss (hvis det hadde vært lov for menn å gå på dametoalett, og det derfor ikke var noen som reagerte på at han gikk inn dit) at han går inn i dametoalettavdelingen, går inn i et wc-avlukke, venter til det er kun han og en kvinne igjen alene i dametoalettavdelingen, deretter overfaller han henne osv

Anonymkode: e294f...a2a

Greit nokk men faktum er at 99% av norske menn ikke er sånn.

Ville vært mer bekymret for hygiene.

Anonymkode: 2d29a...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, applestories skrev:

Du tror at potensielle toalettvoldtektsmenn lar seg stoppe av et skilt med en kvinnefigur på døra om de har planer om å voldta noen?

Trodde du virkelig at jeg trodde det som du skriver her?

Attpåtil har dette innlegget ditt også fått flere plusser. Jeg undrer meg over enkelte mennesker.

Anonymkode: e294f...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om mange voldtektsforsøk og voldtekter på toaletter, dessverre.

Anonymkode: e294f...a2a

Dette bekrefter bare påstanden min - vil han voldta, så voldtar han. Det at han 'har lov' å bruke kvinnetoalettet eller ikke har lite å si.

Det er en dum frykt som skaper store konsekvenser for transpersoner. Men ser jo at de fleste her inne ikke har respekt for 'dem' uansett, i og med at dere fortsetter å si 'mann som føler seg som en kvinne'. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Linaria skrev:

Men det er jo ikke sånn at døren til dametoalettet er låst for menn? Hvis de først skal voldta, så er det ikke så veldig vanskelig for dem å bare gå inn på et dametoalett og voldta. Kanskje noen vil se at de går inn og synes det er rart, men det er ikke alle steder det er fullt av folk og døra til damedoen alltid blir overvåket. 

I gamle dager var det vakter på toalett. Det blir det nok i fremtiden også

Anonymkode: e294f...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I gamle dager var det vakter på toalett. Det blir det nok i fremtiden også

Anonymkode: e294f...a2a

vakter kan voldta

Anonymkode: 2d29a...ff4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, selvfølgelig ikke. Det er noe i han som får han til å voldta.

La oss tenke oss (hvis det hadde vært lov for menn å gå på dametoalett, og det derfor ikke var noen som reagerte på at han gikk inn dit) at han går inn i dametoalettavdelingen, går inn i et wc-avlukke, venter til det er kun han og en kvinne igjen alene i dametoalettavdelingen, deretter overfaller han henne osv

Anonymkode: e294f...a2a

Er ikke sjansen vanligvis stor for at det plutselig kommer noen inn og oppdager det hele! En voldtekstmann vil vel heller velge et sted med færre folk hvor de ikke vil komme så overraskende på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...