Gå til innhold

Min mor hadde STOR gravidmage, arvelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da min mor gikk gravid med meg hadde hun utrolig stor mage. Jeg har sett bilder i ettertid å forstår egentlig ikke hvordan hun ikke tippet. Hun har selv sagt at hun ikke så føttene sine den siste tiden, ikke klarte å ta på sokker, eller kjøre bil.
Vil det si at jeg også kommer til å bli diger?
2 av mine nærmeste venninner har hatt like store/små mager som sine mødre.

 

Anonymkode: b5e3d...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma var større enn meg. Det er vel heller fødsler enn graviditeter man kan arve, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var enorm i alle 3 svangerskap. La på seg 30 kg og var like bred som hun var høy omtrent. Jeg derimot har fått kommentarer både på gata og hos jm at jeg har så liten mage. Er i uke 35 og barnet vokser som normalt. Så her hadde det ingen sammenheng. 

Anonymkode: bab3c...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel størrelsen og former på livmoren og bekkenet som avgjør hvor stor/liten en blir, trur jeg? Min mor var diger med meg og mine brødrer og la på seg enorme mengder, og fikk store barn (jeg var nesten hele 5 kg ved termin!). Hun gikk heller aldri ned sine gravid kiloen etter fødsel.

Jeg derimot fikk mage først ved uke 21 med tvillinger (min mor fikk en og en), gikk fra 60 kg til 86 kg på vekten og fikk tvillinger med en fødselsvekt på 2530 og 2900 gram i uke 37+2. Altså helt innenfor normalen i det uketallet. Kiloene falt av etter fødselen men jeg har en del løs hud og strekkemerker igjen. Tvillingene e 7 uker.

Så nei, det trenger ikke å være arvelig.

Endret av Vattenflaska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt være arvelig, men du arvet halvparten av genene dine fra farssiden også. Så du trenger ikke akkurat ha de samme genene som moren din på det området. 

Anonymkode: 9cd1e...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Mamma var større enn meg. Det er vel heller fødsler enn graviditeter man kan arve, er det ikke?

Neeeei! Kan forvente meg styrtfødsel jeg da :(

Anonymkode: e0192...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neeeei! Kan forvente meg styrtfødsel jeg da :(

Anonymkode: e0192...b44

Ligner du på moren din på andre måter når det gjelder "kvinne ting" da? Jeg ligner ikke på mamma i det hele tatt, men minner om mormor, så regner med jeg ender opp som henne ( Og ønsker meg heller mammas styrtfødsler enn det)

Anonymkode: 271ce...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var diger! Jeg var ikke det :) 

Fødslene var heller ikke like! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligner du på moren din på andre måter når det gjelder "kvinne ting" da? Jeg ligner ikke på mamma i det hele tatt, men minner om mormor, så regner med jeg ender opp som henne ( Og ønsker meg heller mammas styrtfødsler enn det)

Anonymkode: 271ce...40d

Er som snytt ut av nesa på ho utseendemessig iallefall.

Anonymkode: e0192...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lik min mor. På alle måter, også arvet sykdommer etc av henne mens mine søsken er kliss lik vår far. Mamma la på seg 30 kg i alle svangerskapene, var enorm, men også helt frisk. Nesten ikke kvalm eller noe annet.  Min søster arvet alt fra mamma der, stor mage og vektoppgang, frisk og lange fødsler. Jeg derimot la ikke på meg, ble skikkelig dårlig, hadde veldig liten mage og kort fødsel. Tror med andre ord det er mer tilfeldigheter

Anonymkode: 49cf5...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hadde mega-mage, mens jeg kunne få på meg vanlige jakker i åttende måned. Nå skal det sies at moren min er 163 cm og jeg er 176, så det kan jo ha noe med det å gjøre ;)

Uansett lite å gjøre med det, magen blir som den blir...

Anonymkode: 23bd6...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i uke 38 så det ut som at jeg kun var i uke 25 ca 😂🙈 Og mamma så ut som en hval med alle tre 😂😂🙈 og la på seg 30 kg med oss alle. 

Jeg gikk ned 15 kg 🙈 men ut kom en sunn liten tass på 3200 gr :) 

Anonymkode: a3c5f...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...