Gå til innhold

Kjæresten min skal reise på ferie sammen med eksen og barna


*Nikita*

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dessverre ikke han er helt "ferdig" med henne, eller det kan være at han har dårlig samvittighet overfor henne? Ble de brudd mellom de pga deg? Event hvor lenge var han alene før han traff deg?

Min eks traff sin "nye kjæreste" bare 2 måneder etter at vi flyttet fra hverandre. Nå har de vært "sammen" i 9-10 mnd, men senest i pinsen fikk jeg medlng fra ham om at han savnet meg og aldri ville føle det samme for en annen kvinne igjen (!). Vi har to felles barn og er også mye sammen på cuper, bursdager, feirer jul osv. Og har daglig kontakt på mail, sms.

Jeg har også ny partner og er VELDIG ferdig med ham, men syns det er hyggelig å ha en såpass god dialog, og er jo veldig glad i ham som en venn. Men jeg syns jo synd på hun nye, da... Som alltid vil komme i 3. rekke....

Anonymkode: 53044...a96

Spørs om det varer med hans nye flamme, i "ditt" tilfelle høres det ut som hun er rebounden hans.. 

Ed. Vil bare legge til at jeg oppfatter ts ikke som rebound, snarere at hennes kjæreste finner seg i litt for mye fra sin eks fordi han synes synd på henne. 

Endret av Kattugla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry mac, men her er det jo ikke tvil om at du blir trampet hardt over, du må jo sette ned foten! Dette burde det jo ikke være tvil om at overhodet ikke er greit! Hadde du vært invitert og dere alle dro sammen, hadde jo saken vært en annen, men dette er jo bare usedvanlig rart ...

Anonymkode: 8437d...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dessverre ikke han er helt "ferdig" med henne, eller det kan være at han har dårlig samvittighet overfor henne? Ble de brudd mellom de pga deg? Event hvor lenge var han alene før han traff deg?

Anonymkode: 53044...a96

Nei, det ble ikke brudd pga. meg.

Hun var utro mot ham, og de hadde hatt et dårlig forhold over flere år før de gjorde det slutt.

Han bodde i samme hus som henne i ca et år etter at det ble slutt, i påvente av at hans nye hus skulle bygges. 

Det hadde vært slutt i 2 år før vi traff hverandre.

Skal treffe ham nå snart, så forhåpentligvis får vi ordnet opp i dette rotet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke villet dra med eks og eksen hans på ferie. Ikke hadde jeg villet at x skulle dra på ferie med sin x heller.
Du er veldig snill :) Du prøver hardt, han vet nok hvor snill du er og hvor gjerne du vil imøtekomme andre. Kanskje du skulle tenke på deg selv først og fremst her. Barna trenger strengt talt ikke at de to skal reise på ferie sammen, uansett skulle det vært drøftet med deg på forhånd.
Vil du virkelig være i et forhold med en mann som holder på slik? Om ikke kanskje fortelle det til han?

Vil du virkelig dra på ferie sammen med han og eksen? Hvorfor vil du egentlig være med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dette kan han eller andre selvsagt ikke forlange at du skal godta. Det er ikke skadelig for barna om han og hans eks ikke reiser på tur sammen. De har dessuten - tross alt - valgt å skille seg, og tok forhåpentligvis med i betraktningen at en skillsmisse blant annet innebærer at man reiser på tur hver for seg, og at å innlede forhold til en ny kjæreste også innebærer saker og ting.

At han lyver for deg, dvs "glemmer" å nevne planer, forteller at han vet at dette er helt feil. Dersom eksen helt åpenlyst viser stor interesse for ham og deg tilsvarende lite respekt, TS, er en tur av denne typen er ekstra dumt. Det skulle ikke være nødvendig at en voksen mann blir forklart dette. 

Anonymkode: c5c27...55e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.5.2016 at 22.15, *Nikita* skrev:

I fjor reiste kjæresten min på ferie/ fotballturnering sammen med sin eks og deres to barn, de hadde det riktig så hyggelig sammen, i følge oppdateringer og innsjekkinger på Facebook,og de tok seg en ekstra feriedag for å reise over til Danmark slik at de fikk handlet litt og at barna fikk gå i fornøyelsespark.

Igjen hjemme satt jeg, søvnløs og med vondt i magen for at noe skulle skje mellom dem, men samtidig med en tanke om at dette var noe de gjorde sammen, for barnas skyld, og at jeg ikke var blitt godt nok kjent med ungene for å få bli med. Vi hadde da vært sammen i litt over et halvt år.

Da de kom hjem igjen, drøftet jeg dette med kjæresten min, og fortalte at jeg syntes dette var vanskelig, men at jeg prøvde å se positivt på det pga ungene, og at jeg valgte å stole på ham. Han forsikret meg om at ingenting hadde skjedd og sa at denne turen hadde vært planlagt i lang tid før avreise. Han trøstet meg, og sa at det nok kom til å bli annerledes neste år.

 

Nå skjer det samme igjen:grine:

De har på ny bestilt tur til denne turneringen sammen, og grunnen til at jeg tilfeldigvis fikk vite dette, var at jeg hadde tatt meg fri noen dager på jobb og lurte på om han kunne tenke seg å være med meg på kjærestetur.

Da han sjekket kalenderen sin, så sa han at han skulle på fotballturnering de aktuelle dagene, slik som i fjor.

Jeg ble litt satt ut, siden han ikke har fortalt meg dette, men foreslo at siden jeg hadde fri, hadde jeg jo mulighet til å være med.

Det ble ikke pratet mer om dette, før i går, da jeg lurte litt på hvordan det blir i sommer siden vi planlegger ferie sammen.

Jeg lurte på hvordan de hadde tenkt på denne turen, og om det var slik at jeg kunne være med.

Da blir det stille lenge, og han sier det samme som i fjor, at de hadde bestilt tur for lenge siden, og at det rett og slett ikke er plass for meg å bli med. Han beklaget at han hadde glemt å si det til meg.

Jeg føler meg fustrert, tilsidesatt, såret og lei meg, og kjenner at jeg på ny begynner å få en vond følelse i magen angående dette.

Det stiller seg annerledes i år, vi har et godt forhold, jeg har et godt forhold til barna hans, og det er ingenting jeg heller vil enn å tilbringe tid sammen med dem, vi har vært sammen i over 1 1/2 år, og jeg ser for meg en fremtid sammen med dem etterhvert.

For å legge til litt ekstra informasjon, så er eksen hans singel, Sender ham sms og ringer ham flere ganger om dagen, det har hendt at hun har sendt ham seksuelle tekstmeldinger på sms når hun har vært på fylla, og for ikke lenge siden, så fortalte dattera hans at mamma hadde kommet på besøk til dem midt på natten (Da jeg konfronterte ham med dette, så hadde hun gått forbi huset hans etter et besøk på puben, hatt vonde sko og ville ringe etter taxi, hun fikk komme inn, og så våknet dattera og fikk dette med seg) Dette er vel ting som han aldri hadde fortalt meg om jeg ikke tilfeldigvis hadde fått vite om det. Jeg ble også forlatt etter et 13 år langt forhold, pga utroskap, så det er ikke rart jeg er skeptisk/ mistenksom, og har vanskelig for å stole på noen. Han sier at han er helt ferdig med eksen sin, men alikevel klarer jeg ikke helt å stole på det.

 

Hva hadde dere tenkt/ gjort i min situasjon? 

 

 

 

 

 

 

 

Mener at han burde innvolvert deg og. Jeg har vært i samme situasjon der jeg var mistenksom. Men de hadde ikke barn sammen. Han ble ganske sur på meg fordi jeg var mistenksom, men jeg mener at av og til har vi grunn til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AgnesSong skrev:

Mener at han burde innvolvert deg og. Jeg har vært i samme situasjon der jeg var mistenksom. Men de hadde ikke barn sammen. Han ble ganske sur på meg fordi jeg var mistenksom, men jeg mener at av og til har vi grunn til det. 

Han ble sur fordi du hadde rett til å reagere og prøvde å gi deg skylden. Er det slutt så er det slutt, og da reiser man ikke på ferie sammen, og særlig ikke når man har fått seg ny kjæreste! Hallo liksom! Ikke bli mistenksom i slike tilfeller, bli forbanna og kast dritten på dør og aldri se deg tilbake. Det er de som vil ha i pose og sekk og gir den andre skylda for å være sjalu og mistenksom. Psykopater hele gjengen! 

Anonymkode: 1cda2...f85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om han ikke er helt ferdig med henne også, siden han godtar disse meldingene og likevel drar på ferie med henne og ikke inkluderer sin nye samboer. Jeg tror jeg ville trådd til side og sagt til ham at jeg vil han skal prøve å finne ut om det er noe der likevel sånn for barnas del og så tatt det derfra. Jeg synes det er merkelig å ikke inkludere sin samboer og kjæreste gjennom 1 1/2 år på en sånn tur. Da får han evt. si rett ut at han mener det er for ungenes del og godt for dem å ha bare mamma og pappa sammen der. Men det er jo uansett ikke realitetet i livet deres nå, de har deg i livet sitt også og så lenge du er en ressurs i livet deres og ikke en sånn surpomp så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke vil synes det hadde vært stas at alle voksenpersonene i ungenes liv var med når de likevel er venner. Men om du og barnas mor ikke liker hverandre så skjønner jeg jo at det ville blitt relativt kleint at du også ble med, han er kanskje redd for å ødelegge barnas opplevelse?

Anonymkode: 3834d...5e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ble sur fordi du hadde rett til å reagere og prøvde å gi deg skylden. Er det slutt så er det slutt, og da reiser man ikke på ferie sammen, og særlig ikke når man har fått seg ny kjæreste! Hallo liksom! Ikke bli mistenksom i slike tilfeller, bli forbanna og kast dritten på dør og aldri se deg tilbake. Det er de som vil ha i pose og sekk og gir den andre skylda for å være sjalu og mistenksom. Psykopater hele gjengen! 

Anonymkode: 1cda2...f85

Jeg mener at man må sette grenser!. Er ikke alt man kan finne seg i. Jeg har funnet meg i utrolig mye av typene jeg har hatt i mitt liv. Jeg lot de leve som de ville uten å forlange noe. Tiltross for at en av dem hadde for mye kontakt med eksen uten å ta hensyn. Jeg aksepterte det, og stolte på det, men hver gang jeg spurte om henne så ble han sur. Jeg ville jo vite hva han og den gode eksevenninnen skulle finne på. Men herretter gidder jeg ikke sånnt mer. Når jeg en dag finner en mann igjen så skal jeg sette klare grenser for hva som er okey, men det er lett å fraskyve seg de i forelskelsesrusen....Jeg forstår at to ekser kan være venner, men det er måten de er venner på, og måten han forteller om henne på. Alt er ikke okey. Det må være åpenhet rundt forholdet deres, uten at han reagerer med å bli sur bare jeg spør hva de skal finne på. 

Man skal alltid føle seg inkludert. For herregud: det er jo ikke eksen som er kjæresten, det er trådstarter!. Og dermed skal trådstarter være inkludert. 

Endret av AgnesSong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vesentlig at det er barn i bildet her da. Den typen hyppig kontakt med en x som man ikke har barn med hadde vært totalt uakseptabelt! Og seksuelle meldinger er uaksptabelt uansett. Men å forvente å bli inkludert i alt som omhandler partnerens barn syns jeg ikke man skal gjøre før man er veldig etablert sammen. Så er spørsmålet heller når er man så etablert at det bør være en selvfølge å bli inkludert i sånt? Det er dette det virker som TS og kjæresten har forskjellig syn på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at de har et så godt samarbeid som de har. Det er jo heller ingen koseferie, men en ferie med fokus på fotballturneringer. Ergo er dette ene og alene for barna. TS har ingenting med å være med på den turen, eller presse seg med. Bare fordi et forhold tar slutt, opphører ikke familien. Spesielt ikke når TS og kjæresten ikke bor sammen, xn ikke har funnet seg noen ny, da er det rett og slett ikke noen vits at TS skal presse seg med. Litt tillit bør man faktisk ha til den man velger å være sammen med.

Det jeg derimot reagerer på, er følgende:

  • seksuelle meldinger
  • at kjæresten til TS ikke snakker åpent om denne turen.

Samtidig så er ikke det siste punktet så mye å reagere på heller, TS og kjæresten bor ikke sammen. Selvsagt burde man kunne snakke åpent om det, men det kan jo hende at det er en grunn til at han ikke gjør det? At han vet TS da vil prøve å presse seg med på en tur for å markere territorie?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jolene skrev:

Jeg synes det er flott at de har et så godt samarbeid som de har. Det er jo heller ingen koseferie, men en ferie med fokus på fotballturneringer. Ergo er dette ene og alene for barna. TS har ingenting med å være med på den turen, eller presse seg med. Bare fordi et forhold tar slutt, opphører ikke familien. Spesielt ikke når TS og kjæresten ikke bor sammen, xn ikke har funnet seg noen ny, da er det rett og slett ikke noen vits at TS skal presse seg med. Litt tillit bør man faktisk ha til den man velger å være sammen med.

Det jeg derimot reagerer på, er følgende:

  • seksuelle meldinger
  • at kjæresten til TS ikke snakker åpent om denne turen.

Samtidig så er ikke det siste punktet så mye å reagere på heller, TS og kjæresten bor ikke sammen. Selvsagt burde man kunne snakke åpent om det, men det kan jo hende at det er en grunn til at han ikke gjør det? At han vet TS da vil prøve å presse seg med på en tur for å markere territorie?

Selvom man ikke bor sammen har man et like ekte og seriøst forhold når barna er involvert med ny partner. Og jo, familien er oppløst når forholdet mellom foreldrene er slutt. Da er man alenemor og alenefar.  Og selvsagt skal partner være med å planlegge turen. Barnemor kan jo bli med, og kjøre egen bil og ordner seg selv. Poenget er at begge foreldrene tar del i barnas aktiviteter. Og det er ts og barnefar som er den nye familien nå. Jeg er selv oppvokst med foreldre som skilte seg. 

Anonymkode: 1cda2...f85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkt hvor stor verdi dette har for barna. Noen få dager i året får de leve som en normal familie der de har BEGGE foreldrene sine for seg selv. Det syns jeg du skal prøve å akseptere. Det er nok vondt, men tror det blir vondere for barna om denne turen endres. Kan dere ikke begynne å dra på tur uka/helga etter? en kjærestetur som dere to kan se frem til?

 

Dette handler ikke om ny dame som skal apsepteres. Dette er en tur pga barna sin fritidsaktivitet der foreldrene samarbeider for at det skal bli så bra som mulig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvom man ikke bor sammen har man et like ekte og seriøst forhold når barna er involvert med ny partner. Og jo, familien er oppløst når forholdet mellom foreldrene er slutt. Da er man alenemor og alenefar.  Og selvsagt skal partner være med å planlegge turen. Barnemor kan jo bli med, og kjøre egen bil og ordner seg selv. Poenget er at begge foreldrene tar del i barnas aktiviteter. Og det er ts og barnefar som er den nye familien nå. Jeg er selv oppvokst med foreldre som skilte seg. 

Anonymkode: 1cda2...f85

De bor ikke sammen. Ergo er ikke TS og kjæresten noen ny familie. Hvorfor må fars/mors kjæreste involveres i en tur som er for barna sammen med foreldrene sine? En familie oppløses ikke av skillsmisse, men mors og fars forhold opphører. Det er to vidt forskjellige ting. Jeg kunne vært mer enig med deg dersom TS og mannfolket hadde bodd sammen, men det gjør de altså ikke. Partner har derfor ikke noen rett til å være med på å planlegge en tur partner ikke har noen grunn til å være med på. At mannfolket til TS burde snakket med TS om dette, er jeg helt enig med deg i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde et valg om å ikke bli sammen med en med barn. Jeg synes det er flott at foreldre samarbeider så bra med barna. Å bli sjalu på eksen er bare dumt når du vet de har hatt et liv sammen før. Petter Stordalen feirer jul hvert år med sine barn og ekskone. Gunhild Stordalen er også med og tror ikke hun er sjalu. Noen ganger kan kjærligheten dø ut, men sterkt vennskap bestå. Ikke ødelegg og lag sur stemning. Gjør det heller slutt og bli fri fra slike tanker. Barna først og de er heldige som får feire jul og sommer sammen med begge foreldre. Mennesket må bli rausere og slutte tenke meg meg meg. Meg blir sjalu...meg vil eie den andre...meg vil bestemme hva den andre skal gjøre....Nei enten gjør du det slutt eller roer ned. 

Anonymkode: d75e2...7e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke godtatt dette. Er selv sammen med en mann med barn fra før, og jeg har også barn fra før. 

Da vi traff hverandre feiret han jul med eksen, men jeg ønsket ikke at det skulle fortsette når vi ble samboere og det gjorde det heller ikke. Han ønsket det ikke selv da

Anonymkode: ffa18...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke greit. Uansett hva han velger så må han være ærlig. Som mange andre sier er det noe som skurrer her.

Hvordan går det TS? Har dere fått snakket om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jolene skrev:

De bor ikke sammen. Ergo er ikke TS og kjæresten noen ny familie. Hvorfor må fars/mors kjæreste involveres i en tur som er for barna sammen med foreldrene sine? En familie oppløses ikke av skillsmisse, men mors og fars forhold opphører. Det er to vidt forskjellige ting. Jeg kunne vært mer enig med deg dersom TS og mannfolket hadde bodd sammen, men det gjør de altså ikke. Partner har derfor ikke noen rett til å være med på å planlegge en tur partner ikke har noen grunn til å være med på. At mannfolket til TS burde snakket med TS om dette, er jeg helt enig med deg i.

Enig. Jeg er vokst opp med foreldre som skiltes og som besøkte hverandre i ferier og jula, men deres nye partnere var også velkommen, i alle fall etter det første året. Men synes det er ugreit å ikke si noe til ts, da kan det virke som han ser på henne som venninnen sin, som han deler sex med, men ikke noe mer. Hvis jeg har lest rett, er det fotball som skal stå i spissen for turen, hvis ts ikke liker fotball kan det være en grunn til at hun ikke fikk tilbud om å være med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et rasshøl du er sammen med. Enkelt og greit. Stort rasshøl. Hvordan du engang kan godta dette, men Finn deg nå en du kan skade en fremtid med. Han her er jo bare søppel. Du virker som en oppegående dame, så kom deg på dating sidene og skaff deg dame før du drar fra han. Så kan han få en smell tilbake, som han gjør med deg.

Anonymkode: 6b846...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...