Gå til innhold

Kjæresten min skal reise på ferie sammen med eksen og barna


*Nikita*

Anbefalte innlegg

I fjor reiste kjæresten min på ferie/ fotballturnering sammen med sin eks og deres to barn, de hadde det riktig så hyggelig sammen, i følge oppdateringer og innsjekkinger på Facebook,og de tok seg en ekstra feriedag for å reise over til Danmark slik at de fikk handlet litt og at barna fikk gå i fornøyelsespark.

Igjen hjemme satt jeg, søvnløs og med vondt i magen for at noe skulle skje mellom dem, men samtidig med en tanke om at dette var noe de gjorde sammen, for barnas skyld, og at jeg ikke var blitt godt nok kjent med ungene for å få bli med. Vi hadde da vært sammen i litt over et halvt år.

Da de kom hjem igjen, drøftet jeg dette med kjæresten min, og fortalte at jeg syntes dette var vanskelig, men at jeg prøvde å se positivt på det pga ungene, og at jeg valgte å stole på ham. Han forsikret meg om at ingenting hadde skjedd og sa at denne turen hadde vært planlagt i lang tid før avreise. Han trøstet meg, og sa at det nok kom til å bli annerledes neste år.

 

Nå skjer det samme igjen:grine:

De har på ny bestilt tur til denne turneringen sammen, og grunnen til at jeg tilfeldigvis fikk vite dette, var at jeg hadde tatt meg fri noen dager på jobb og lurte på om han kunne tenke seg å være med meg på kjærestetur.

Da han sjekket kalenderen sin, så sa han at han skulle på fotballturnering de aktuelle dagene, slik som i fjor.

Jeg ble litt satt ut, siden han ikke har fortalt meg dette, men foreslo at siden jeg hadde fri, hadde jeg jo mulighet til å være med.

Det ble ikke pratet mer om dette, før i går, da jeg lurte litt på hvordan det blir i sommer siden vi planlegger ferie sammen.

Jeg lurte på hvordan de hadde tenkt på denne turen, og om det var slik at jeg kunne være med.

Da blir det stille lenge, og han sier det samme som i fjor, at de hadde bestilt tur for lenge siden, og at det rett og slett ikke er plass for meg å bli med. Han beklaget at han hadde glemt å si det til meg.

Jeg føler meg fustrert, tilsidesatt, såret og lei meg, og kjenner at jeg på ny begynner å få en vond følelse i magen angående dette.

Det stiller seg annerledes i år, vi har et godt forhold, jeg har et godt forhold til barna hans, og det er ingenting jeg heller vil enn å tilbringe tid sammen med dem, vi har vært sammen i over 1 1/2 år, og jeg ser for meg en fremtid sammen med dem etterhvert.

For å legge til litt ekstra informasjon, så er eksen hans singel, Sender ham sms og ringer ham flere ganger om dagen, det har hendt at hun har sendt ham seksuelle tekstmeldinger på sms når hun har vært på fylla, og for ikke lenge siden, så fortalte dattera hans at mamma hadde kommet på besøk til dem midt på natten (Da jeg konfronterte ham med dette, så hadde hun gått forbi huset hans etter et besøk på puben, hatt vonde sko og ville ringe etter taxi, hun fikk komme inn, og så våknet dattera og fikk dette med seg) Dette er vel ting som han aldri hadde fortalt meg om jeg ikke tilfeldigvis hadde fått vite om det. Jeg ble også forlatt etter et 13 år langt forhold, pga utroskap, så det er ikke rart jeg er skeptisk/ mistenksom, og har vanskelig for å stole på noen. Han sier at han er helt ferdig med eksen sin, men alikevel klarer jeg ikke helt å stole på det.

 

Hva hadde dere tenkt/ gjort i min situasjon? 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det flere som står sammen om barna,  men når nye forhold er etablert så må de se at ting må endres. Du kunne blitt med han og barna eks? Å ikke involvere deg er respektløst

Anonymkode: 9dbfe...038

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å lese innlegget tenkte jeg først at dette er en del av å date en mann med barn. 

Til jeg kom til siste paragraf. Eksen er singel, kontakter ham daglig - og har sendt meldinger av seksuell natur. Og dette vet han at du vet! Eksen er ikke ferdig med ham, den saken er klar. Dersom han er ferdig med henne, vil han gjøre alt i sin makt for å gjøre dette tydelig. I hvert fall nå som han har ny kjæreste.

Han respekterer deg ikke, og dette er jo også åpenbart for eksen. Hun vet hun kan ture frem som hun vil, da han ikke tar hensyn til deg. Hun respekterer deg antakelig heller ikke.

Du skulle tatt en oppvask her for lenge siden. 

Anonymkode: 19838...df0

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaKillie

Det er fint at man kan ha et godt forhold til hverandre når man har barn sammen. Men når man går inn i et nytt forhold reiser man ikke på ferier sammen med sin eks. Og man involverer da for svarte sin nye kjæreste i slike ting!

Dette høres bare rart ut og jeg ville ikke godtatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det flere ting jeg reagerer på her.
1. Det litt merkelig at han ikke nevnte at enda en tur er planlagt med eksen, da du faktisk spesifikt spurte om turen. En ting var i fjor da den tydeligvis var planlagt i lang tid før avreise, men det sammen kan man ikke si om i år. Man må faktisk prioritere annerledes med ny partner inni bildet. 2. For meg er ikke dette et 100 % vennskapelig forhold da hun sender han seksuelle meldinger og ringer oftere enn akseptabelt. Derfor hadde heller ikke deres relasjon vært akseptabel i mine øyne. Vanskelig og avlyse turen nå pga barna, men det forandrer ikke det faktum at kjæresten din virker ufattelig korttenkt.

Forstår at du reagerer!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, *Nikita* skrev:

 

Da de kom hjem igjen, drøftet jeg dette med kjæresten min, og fortalte at jeg syntes dette var vanskelig, men at jeg prøvde å se positivt på det pga ungene, og at jeg valgte å stole på ham. Han forsikret meg om at ingenting hadde skjedd og sa at denne turen hadde vært planlagt i lang tid før avreise. Han trøstet meg, og sa at det nok kom til å bli annerledes neste år.

 

Nå skjer det samme igjen:grine:

Jeg er enig med de andre som har skrevet svar til deg.

Han holdt heller ikke det han lovet, om at det kom til på bli annerledes neste år.

Jeg ville dumpet han

:klem:

Anonymkode: b2d0a...3b7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lizard queen

Duude, her lukter det muggent lang vei! Greit nok den første turen de tok, men at de skal avgårde i år igjen og at han ikke forteller deg om det? Og så i tillegg at eksen kommer innom midt på natta uten at han forteller om det heller, nei, jeg hadde ikke orka det der i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akseptabelt! Her hadde jeg ikke gitt meg.. Det er plass om han VIL ha deg med...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puttipott

Det er utrolig merkelig at kjæresten ikke sier ifra om planer, spesielt når det er i forbindelse med eksen. Jeg forstår godt at du får vondt av å tenke på de to omgås med hverandre oftere enn normale "skilte" foreldre. Her trengs det en skikkelig oppgjørsmøte, for denne karen har ikke respektert deg og dine følelser nok! Når foreldre er skilte holder det med kontakt KUN når det er i forbindelse med barna av respekt for hverandres nye privatliv med en ny partner, og ikke SØREN om man kan dra på tur med bare eksen og barna uten å inkludere nåværende kjæreste eller i det minste si i fra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Jeg tenker to ting; Så flott for barna at de har et så godt forhold, men noe skurrer med tanke på at han lyver for deg/ikke forteller deg ting. Jeg har selv et veldig godt forhold til mine barns far og vi kunne godt reist på ferie sammen med ungene, men vi er 100% ferdig med hverandre og ville aldri sendt hverandre sånne meldinger. Jeg ville heller aldri reist noe sted med han uten å fortelle kjæresten min det, og hvis han hadde hatt problemer med det hadde jeg nok ikke reist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Avsporing

Man skulle nesten tro at dette var andre parten av denne familien..

 

Anonymkode: 6d56c...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått slikt jeg... Når man først velger å gå fra hverandre, så bør livene legges opp deretter også. Ja det er sikkert fint og flott at man skal gjøre ditt og datt sammen for barnas skyld. Men er det ikke bedre at barna fra en tidlig stund blir vant med at mamma og pappa ikke lengre reiser på ferie sammen, feirer jul sammen ++ Jeg er selv både skilsmissebarn og er nå selv alenemamma. Og tenker at jo fortere barna blir vant med at ting gjøres hver for seg jo fortere blir dette normalen for dem. Så det ikke ender opp med at det på en måte er den "nye kjæresten" til mamma eller pappa som "ødelegger".  Jeg hadde aldri akseptert dette hvis jeg var deg!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei nei! Ikke greit! Hadde min samboer kommet med dette hadde jeg ledd han i trynet, pakket en koffert og tatt med meg et par ekser på hyttetur 😂

Anonymkode: c244e...53f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar...

Og ja, jeg har tenkt å ta dette opp med ham så snart jeg får mulighet til det.

Det blir nok noen dager til vi treffes, og imens kommer jeg til å ligge søvnløs og gruble på dette, og ha det vondt.

Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal gripe an situasjonen, og hva jeg skal kreve

Det jeg ønsker, er at han generelt skal sette foten ned, og gi beskjed om at hun ikke trenger å ta kontakt flere ganger om dagen, så lenge det ikke er noe viktig som har med barna å gjøre. Dette burde han ha gjort for lenge siden, men jeg skjønner at hun har et godt grep om han, og at gammel vane er vond å vende.

Det er ikke noe jeg heller vil enn at dette skal fungere, og jeg ønsker også å ha et godt forhold til hans eks, men slik blir det ikke på denne måten.

Han har nå sagt at han skal ta en prat med henne om hvordan hun stiller seg til at jeg evt. blir med på turen, men da må de finne seg en større plass å sove, og evt større bil å kjøre i, noe som resulterer i at turen blir mye dyrere. Indirekte her sier han at han ikke vil ha meg med, og det er vel heller ikke mulig å finne seg en annen plass i nærheten nå på dette tidspunktet, hvor sikkert alt er booket. Han burde ha tenkt på dette før, og han burde ha drøftet dette med meg før de bestilte turen.

Da jeg gikk inn i dette forholdet, så var jeg fullt klar over at de hadde et greit samarbeid med barna, og syntes dette var noe positivt, og det viser at han er en god far og stiller opp for barna sine og familien. De feirer jul og bursdager sammen, og er sammen om foreldremøter, fotballtilstelninger og passer barna i hverandres hus om noen jobber overtid/ skal ut på noe. Dette synes jeg helt OK, da dette er snakk om noen timer.

Jeg har det ikke sånn med min eks, der ringes vi kanskje en gang i uka /måneden og drøfter ting ang våre to barn. Jeg er rett og slett ikke vant med så tett kontakt, og prøver så godt jeg kan å forstå at andre har det annerledes.

Jeg ønsker slett ikke å være den "nye" dama som lager drama og som vil skape splid i familien, men de har tross alt valgt å gå fra hverandre, og jeg orker ikke et forhold basert på halvsannheter og at han holder ting skjult for meg.

 

Endret av *Nikita*
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NB! Avsporing

Man skulle nesten tro at dette var andre parten av denne familien..

 

Anonymkode: 6d56c...983

? Kommer ikke opp noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chroma
11 minutter siden, bekka79 skrev:

Har aldri forstått slikt jeg... Når man først velger å gå fra hverandre, så bør livene legges opp deretter også. Ja det er sikkert fint og flott at man skal gjøre ditt og datt sammen for barnas skyld. Men er det ikke bedre at barna fra en tidlig stund blir vant med at mamma og pappa ikke lengre reiser på ferie sammen, feirer jul sammen ++ Jeg er selv både skilsmissebarn og er nå selv alenemamma. Og tenker at jo fortere barna blir vant med at ting gjøres hver for seg jo fortere blir dette normalen for dem. Så det ikke ender opp med at det på en måte er den "nye kjæresten" til mamma eller pappa som "ødelegger".  Jeg hadde aldri akseptert dette hvis jeg var deg!

Det finnes andre løsninger, det behøver ikke å være enten eller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chroma skrev:

Det finnes andre løsninger, det behøver ikke å være enten eller. 

Nei hver enkelt familie får jo finne ut hva som passer best for dem, men min erfaring både som skilsmissebarn og alenemor er å skille familiene på et så tidlig stadie som mulig. Jeg har også et godt forhold til mine barns fedre (ja jeg har 2 barn med 2 forskjellige), men det hadde uansett ikke hvert aktuelt selv når man på begge sider var single  og skulle gjøre slike ting sammen, for så på et senere tidspunkt ikke kunne gjøre slike ting fordi det kom en "ny" inn i bildet. Jeg mener personlig at når man først kommer til den avgjørelsen at man velger å avslutte familielivet, så bør man ikke "leke" familie i ferier og høytider,føler det blir for kunstig ovenfor barna. Barna kan allikevel få oppleve at mor og far har et godt forhold og samarbeider godt, uten å måtte gjøre slike ting. Skjønner egentlig ikke hva barna har å "vinne" på et slikt "kunstig" glansbilde. Men det er min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren som han styrer på! han vet hvor lei deg du ble sist, og nå har han null dårlig samvitighet for å gjøre det igjen. Tenkte ikke engang på å informere deg. Så lyver han, sier "du kan jo bli med", fordi han kan umulig se for seg nydama,ex og barna på tur, så han vet du kommer til å si nei. Han spør når han vet det ikke er "plass" fordi han vil lyve. Han vil få deg til å tro det er uskyldig.

Du har faktisk krav som partner du også. Det er helt greit for meg at barna går først og at han og moren trenger kontakt, men når man er i et nytt forhold må man ofre noe fra det gamle. Slikt som ferier med eks. :klaske:

Anonymkode: 59534...f17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy søren som han styrer på! han vet hvor lei deg du ble sist, og nå har han null dårlig samvitighet for å gjøre det igjen. Tenkte ikke engang på å informere deg. Så lyver han, sier "du kan jo bli med", fordi han kan umulig se for seg nydama,ex og barna på tur, så han vet du kommer til å si nei. Han spør når han vet det ikke er "plass" fordi han vil lyve. Han vil få deg til å tro det er uskyldig.

Du har faktisk krav som partner du også. Det er helt greit for meg at barna går først og at han og moren trenger kontakt, men når man er i et nytt forhold må man ofre noe fra det gamle. Slikt som ferier med eks. :klaske:

Anonymkode: 59534...f17

Jeg har faktisk tenkt å bli med om han klarer å tilrettelegge dette.

Så får eksen hans synes det er aldri så dumt at jeg er med. Har han ny dame, så har han ny dame.

Jeg vet at barna setter stor pris på meg også, og de hadde nok sett positivt på at alle skulle være med på tur.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...