Gå til innhold

Forferdelige forhold på asylmottak, eierne tar ut millioner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn er altså forholdene ved norske asylmottak:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyltopper-faar-tilsynsslakt-tar-ut-fire-millioner-i-gevinst/a/23692388/

"De offentlig finansierte mottakene får kritikk for mugg, råte, skitt og manglende ventilasjon. Samtidig tar eierne ut millioner i godtgjørelser og ren gevinst."

Hvordan kan UDI godta dette?

Anonymkode: d207d...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Javel kan de ikke bare sende de hjem hva forventer de.

Anonymkode: bb7b0...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Javel kan de ikke bare sende de hjem hva forventer de.

Anonymkode: bb7b0...f09

Det er vel ikke akkurat de som klager? JEG forventer at mottakene skal sørge for normale forhold siden skattepengene mine faktisk betaler for dette, og ikke for millionlønna til noen få.

Anonymkode: d207d...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylmafiaen har null interesse av å modernisere bygningene. Løsningen er å redusere antallet asylsøkere, så minsker asylmafiaens inntekter betraktelig (også offentlige utgifter minsker betraktelig).

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke akkurat de som klager? JEG forventer at mottakene skal sørge for normale forhold siden skattepengene mine faktisk betaler for dette, og ikke for millionlønna til noen få.

Anonymkode: d207d...6c6

du får ta det opp med skattedirektoratet

Anonymkode: bb7b0...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er altså forholdene ved norske asylmottak:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyltopper-faar-tilsynsslakt-tar-ut-fire-millioner-i-gevinst/a/23692388/

"De offentlig finansierte mottakene får kritikk for mugg, råte, skitt og manglende ventilasjon. Samtidig tar eierne ut millioner i godtgjørelser og ren gevinst."

Hvordan kan UDI godta dette?

Anonymkode: d207d...6c6

Er du villig til å leie ut boligen din til dette formålet uten en klekkelig gevinst?

Det at staten var så desperat etter husrom gjorde at falleferdige hotell etc. ble satt i stand i en kort periode for å huse flyktninger. Men hvor mye hadde du vært villig til å investere for en 3 mnd. kontakt med staten? 

Hvis dette skal bedres må staten gi lengre kontrakter eller sørge for å betale for å oppgradere byggene. Ingen private tar den kostnaden uten at de får en lengre kontrakt tilbake. 

Ikke skyt de som leide ut, de tilbydde det de hadde og fik aksept på det. Hadde det vært bedre med telt, eller er det det at noen har tjent penger på det som provoserer?

Anonymkode: e4115...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du villig til å leie ut boligen din til dette formålet uten en klekkelig gevinst?

Det at staten var så desperat etter husrom gjorde at falleferdige hotell etc. ble satt i stand i en kort periode for å huse flyktninger. Men hvor mye hadde du vært villig til å investere for en 3 mnd. kontakt med staten? 

Hvis dette skal bedres må staten gi lengre kontrakter eller sørge for å betale for å oppgradere byggene. Ingen private tar den kostnaden uten at de får en lengre kontrakt tilbake. 

Ikke skyt de som leide ut, de tilbydde det de hadde og fik aksept på det. Hadde det vært bedre med telt, eller er det det at noen har tjent penger på det som provoserer?

Anonymkode: e4115...abf

Dette er jo mottak som har vært i drift i årevis.

Anonymkode: d207d...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dette er vel gammelt nytt?

 Har vært slike tilstander i årevis.

 Det er alltid pengene som rår, heile tiden.

Anonymkode: e86cf...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo mottak som har vært i drift i årevis.

Anonymkode: d207d...6c6

Nei. " Gikk fra 2 til 6 mottak". 

Anonymkode: e4115...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nettopp slike grunner ønsker jeg at myndighetene råder over minst mulig av mine og andres inntjente penger. Når jeg får servert argumenter av typen "ikke klag over økte skatter og avgifter, skattepengene dine går til å skaffe [sett inn yrke eller tjeneste]", så tenker jeg automatisk på deltagerne på Luksusfellen foran pengetavla som begynner å innse at de har prioritert feil og sløst seg inn i vanskeligheter.

Anonymkode: 5230c...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...