Gå til innhold

Forhold på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har vært sammen med min kjære i over et år.. Vi holdte på ganske lenge før vi uoffesielt ble sammen. Og per dags dato har vi uofessielt vært sammen i 5mnd..

Har en stund tenkt på å spørre han om forhold på facebook, tenkt mye frem og tilbake om jeg skal spørre eller ikke. En av grunnene til at jeg ikke har turt å spørre er for å få et nei. Kan også nevne om at vi hadde en kjempe fin samtale i helgen, hvor han poengterte hva han likte med meg og hvorfor han er sammen med meg. Og jeg det samme tilbake med han. Jeg har også opplevd at søstra hans har sagt ifra til meg om at hennes venniner har spurt om han er singel, men hun har sagt at han er sammen med meg.. og venninene har unnskyldt seg med å si at de spurte fordi det ikke sto noe på facebook.

Jeg hoppet i det idag og spurte rett ut på en fin måte om han kunne tenke seg å være kjæresten min på facebook også...Jeg fikk ikke noe konkret svar tilbake, egentlig bare masse roing. Han spurte meg hvorfor jeg ville ha det, og det er jo fordi vi er jo faktisk kjærester og jeg syns det er koslig å synliggjøre det for jeg er så utrolig stolt av han og at han er min! Så spurte jeg han tilbake hvorfor han ikke ville ha et forhold, jo det var fordi at facebook ikke er livet, facebook er for at han kan snoke på alle andre og at andre ikke skal kunne snoke i hans liv... herregud..

Selv tenkter jeg at det ikke skal være noe big deal å ha et forhold til kjæresten sin på facebook, med mindre man kanskje har noe å skjule..
Vi lever i 2016, forhold på facebook er blit hverdagskost.. Og vi er ikke så gamle, han er 24 og jeg er 22..

Noen som har noen tips om hva jeg kan si/gjøre? Blir ganske frustrert her jeg sitter, føler ikke jeg får et "ekte" svar av han..

Hilsen Usikker Jente22

Anonymkode: 82c96...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min kjæreste er å sånn at han ikke vil folk skal snoke i hans liv å ser ikke vitsen med fb.  jeg vet at han ikke har noe å skjule å alle venner av oss vet det jo..jeg tenker bare litt sånn samma det egentlig.. men skjønner hva du mener. men da slipper du å bli singel igjen på fb om noe skulle gå galt da tenker jeg. bare å fjerne så det ikke står noe som helst.. da står man heller ikke som singel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puttipott

Hva er vitsen med å ha fb hvis han ikke vil bli snoket på? Uansett, HERREGUD! hva er så farlig med å vise at man er i et forhold på fb?? Ja, dere kan få litt likes i annonseringen, men alle gir da f*** i etterkant, hvertfall hvis både familie og nærmeste venner er klar over forholdet fra før av. Bare send han en forholdsforespørsel, ikke noe verre enn det. Og du kan da si det som det er at du har hørt at damer spør om typen din er singel pga status på fb, og at det kan være fint på tide å vise seg litt opptatt om han også er seriøst med dette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på facebook, og bryr meg ikke om kjærestens status der. På sida hans stod det ikke "singel" før vi ble sammen, det stod ingenting om sivilstand. Men da vi ble sammen, ville han endre til "I et forhold".

Hvorfor var du redd for at han skulle si nei, og ventet lenge med å spørre? Virker det som at han vil skjule det for noen, er det mange som ikke vet at dere er sammen..?

Er det bilder av dere sammen på hans side?

Jeg er veldig privat av meg, og liker ikke at andre legger ut bilder av meg her og der. Kunne spart meg for å være på bilde på toppen av Facebooksida til kjæresten, og på profilbildet der, men han har lagt de til, orker ikke å lage styr av det. Bildene ser helt ok ut, så da får det være greit.

Jeg er på instagram og legger ikke ut bilder av meg selv og andre folk der. Kjæresten syntes det var rart at jeg ikke ville legge ut bilde av oss der, men siden det ikke er bilder av folk der overhodet, så godtok han det...

Ser på noens instagramside at det står "Taken. Opptatt. Ikke singel. Elsker kjæresten min. 10.04.2015 Martin <3" eller lignende.. Synes det er litt rart jeg. Litt annerledes med Facebook. Men grunnen til at han ikke vil endre status der, har jo alt å si. Han vil ikke at andre skal snoke, men grunnen til at han selv er der er for å snoke? Høres ikke helt bra ut...

Anonymkode: cca05...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han driter i fb= hvorfor ikke bare gjøre deg lykkelig og være sammen offentlig?
hvis han mener fb er snoking= hvorfor ikke slette fb, begrense venner?

Jeg kjøper ikke den. man velger slik man vil fremstå på fb, og typen din, han vil fremstå som singel han! 
Romantikken er død, helt klart. Dt hadde jeg aldri funnet meg i. Altså, typen min og jeg ble sammen for lenge siden på fb, men nå står det ikke på noen sin vegg pga en slags oppdatering. man må trykke på "om" knappen for å se det 
(han har ikke fjernet siitt og det har ikke jeg heller)
så dt er ikke sånn at folk MÅ se det, men vi er jo sammen, så hvorfor ikke bare .. være sammen?

hvorfor har kvinner så lite selvrespekt og nøyer seg?? 

Anonymkode: 43185...cb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, buffyjenta skrev:

min kjæreste er å sånn at han ikke vil folk skal snoke i hans liv å ser ikke vitsen med fb.  jeg vet at han ikke har noe å skjule å alle venner av oss vet det jo..jeg tenker bare litt sånn samma det egentlig.. men skjønner hva du mener. men da slipper du å bli singel igjen på fb om noe skulle gå galt da tenker jeg. bare å fjerne så det ikke står noe som helst.. da står man heller ikke som singel.

 

Hvis man slår opp og endrer sivilstatus på fb så kommer det ikke opp på veggen som før, det blir bare fjernet uten at noen merker det, heldigvis! Men hvis det er en god nok grunn til å ikke stå i forhold, så viser det jo mistillit til forholdet. Før giftet folk seg og levde sammen hele sitt liv, nå syns folk det er for mye forpliktelse at det står "I forhold" på fb.. 

For meg trenger ikke en mann være vakreste, rikeste, med sosialt vellykket, men faen om han skal behandle meg bra!! 

Anonymkode: 43185...cb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hvis det er viktig for han, og det åpenbart ikke det er det for han (ref: Facebook er ikke livet), så bør vel ikke en status på Facebook være så vanskelig å få til. 

Jeg personlig har ikke noe behov for å ha forholdet vårt på Facebook, men det er greit at det ikke står "Singel" i hvert fall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forhold på fb står som komplisert *ler* Det er ikke det, jeg har min Kjære :)
Men han er privat, og vil ikke dele dette på fb. Jeg har forståelse for dette, og respekterer det! :) Han står ikke som singel, det gjør ikke jeg heller. 

Han delte et bilde på fb for ikke så lenge siden med noe som: Det beste forholdet du kan han, er et det ikke er bevis for på fb.

Etter å ha tenkt meg om, er jeg helt enig, vi er sammen i RL, hvorfor må det da annonseres på fb?? :)

Anonymkode: 55b4c...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ærlig talt det er teit når folk som er sammen ikke vil ha det på FB.. Hvorfor det liksom? Må man gå på hver sin side i by`n for å ikke vise at man er et par?? 

Men kan selvsagt velge å IKKE være på facebook om man er sååå privat av seg..

Jeg hadde blitt fornærmet om ikke kjæresten ville ha meg i et forhold på FB, samtidig som jeg virkelig hadde lurt på hvorfor..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke

Jeg har ikke behov for at kjæresten setter "i et forhold" på fb. Jeg har heller ikke endret min status. De som kjenner oss godt vet at vi er i et forhold. I tillegg så dukker det jo opp statuser og bilder som gjelder oss begge. 
Jeg lurer på hvorfor det er så sabla viktig at det kringkastes på fb? Det er jo det virkelige livet som teller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, calleia skrev:

Jeg syntes ærlig talt det er teit når folk som er sammen ikke vil ha det på FB.. Hvorfor det liksom? Må man gå på hver sin side i by`n for å ikke vise at man er et par?? 

Men kan selvsagt velge å IKKE være på facebook om man er sååå privat av seg..

Jeg hadde blitt fornærmet om ikke kjæresten ville ha meg i et forhold på FB, samtidig som jeg virkelig hadde lurt på hvorfor..

Tre grunner
1) de vil kanskje fremstå som single, kanskje de aldri vil være utro, men de vil ha muligheten til å bli sjekka opp.
2) De forstår ikke fb og tror Obama og Jay Z snoker der. De klarer ikke å begrense privat innstillinger
3) de prøver å være bedre enn andre og tror at forholdet deres er sterke "se på oss, vi trenger kke å fortelle fb at vi er sammen!" woo

Anonymkode: 43185...cb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tre grunner
1) de vil kanskje fremstå som single, kanskje de aldri vil være utro, men de vil ha muligheten til å bli sjekka opp.
2) De forstår ikke fb og tror Obama og Jay Z snoker der. De klarer ikke å begrense privat innstillinger
3) de prøver å være bedre enn andre og tror at forholdet deres er sterke "se på oss, vi trenger kke å fortelle fb at vi er sammen!" woo

Anonymkode: 43185...cb1

:ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Vil ikke skrev:

Jeg har ikke behov for at kjæresten setter "i et forhold" på fb. Jeg har heller ikke endret min status. De som kjenner oss godt vet at vi er i et forhold. I tillegg så dukker det jo opp statuser og bilder som gjelder oss begge. 
Jeg lurer på hvorfor det er så sabla viktig at det kringkastes på fb? Det er jo det virkelige livet som teller. 

Det er jo nettopp det.. Det virker så påtatt .. en prinsippsak som ikke gir mening.

"-- Vi kan ha bilder av oss sammen på FB, men vi skal IKKE stå i et forhold, for da ser jo alle det... " :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klassikeren det der. Jenter er lei av oppmerksomhet fra gutter og vil helst fremstå som opptatt. Gutter som ikke kan få nok oppmerksomhet og som dermed ønsker å bli sett på som fritt vilt.

Så går det en tid og så får jenta så mye oppmerksomhet at kjæresten vil gjøre alt han kan for å vise at han er kjæresten hennes. Og vips så er det han som får mest oppmerksomhet, fordi jenter gjerne gir oppmerksomhet til opptatte gutter.

Jeg er selv veldig lite opptatt av Facebook, så jeg har ikke noe tips dessverre.

Anonymkode: 55cfe...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer har vært sammen i snart 6 år, ingen av oss har sett på det som livsviktig å sette som status på FB. Nå har vi bare folk vi kjenner privat på vennelistene våre, og disse vet at vi bor og eier hus sammen.

Virker som om dette er ekstremt viktig blant de yngre, og de på samme alder med oss ( 20-30 år ). Det virker også ekstremt viktig å legge ut lange meldinger på kjæresten sin fbside om hvor fantastisk fantastisk denne personen er, spesielt når man sitter ved siden av hverandre i sofaen. Det samme med bursdagsmeldinger. Seriøst?  Si meg, prater dere ikke sammen lenger?

Anonymkode: 3f728...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har vært sammen i snart 6 år, ingen av oss har sett på det som livsviktig å sette som status på FB. Nå har vi bare folk vi kjenner privat på vennelistene våre, og disse vet at vi bor og eier hus sammen.

Virker som om dette er ekstremt viktig blant de yngre, og de på samme alder med oss ( 20-30 år ). Det virker også ekstremt viktig å legge ut lange meldinger på kjæresten sin fbside om hvor fantastisk fantastisk denne personen er, spesielt når man sitter ved siden av hverandre i sofaen. Det samme med bursdagsmeldinger. Seriøst?  Si meg, prater dere ikke sammen lenger?

Anonymkode: 3f728...097

Syns argumentet ditt mister verdi når du omtaler det som "livsviktig"

det er jo ingen som tenker i de banene og du argumenterer mot en usynlig mann. Det er som om du ikke er del av denne debatten, men egentlig en annen. 

Anonymkode: 43185...cb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it

Haha, dette var interessant lesing!

Det finnes ikke ett eneste bilde av kjæresten min og meg sammen på Facebook, ingen av oss har skrevet på veggen til den andre, ingen av oss står som "i et forhold", begge har skjult sivilstatus. Dette her er ting jeg ALDRI har tenkt over før, men som jeg antar bunner ut i at for meg er Facebook først og fremst et verktøy for å holde kontakt med venner og familie rundt i verden gjennom chatfunksjonen og interessegrupper. Det er ikke et utstillingsvindu for livet mitt på noe som helst vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns argumentet ditt mister verdi når du omtaler det som "livsviktig"

det er jo ingen som tenker i de banene og du argumenterer mot en usynlig mann. Det er som om du ikke er del av denne debatten, men egentlig en annen. 

Anonymkode: 43185...cb1

Mens du derimot, du går inn i debatten med nebb og klør. Jeg digger holdningen! ;) 

TS, jeg har ikke så store meninger om FB-statuser. Men jeg holder en knapp på uttalelsene til den AB jeg siterer. For dette er tydeligvis viktig for deg. Og det gjelder for det meste her i livet, at dersom det er viktig for deg, så er det viktig for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns argumentet ditt mister verdi når du omtaler det som "livsviktig"

det er jo ingen som tenker i de banene og du argumenterer mot en usynlig mann. Det er som om du ikke er del av denne debatten, men egentlig en annen. 

Anonymkode: 43185...cb1

Ut i fra dine egne argumenter, så skulle man jo faktisk tro at dette var livsviktig ;)

Jeg brukte ''livsviktig'' for å sette ting på spissen.

Anonymkode: 3f728...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...