Gå til innhold

Å gå uten bh, er det innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 24. mai 2016 at 20.50, skje skrev:

B-cup er da ikke til sjenanse. :) Bestemorpupper i navlehøyde, derimot...  

Hvorfor er bestemorpupper til sjenanse for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er utrolig befriende og behagelig å gå uten BH som er et tvangsplagg uansett hvor riktig type jeg har.

Men går somoftest likevel med BH på jobb og på sosiale ting. Men kommer litt an på hva jeg har på meg. Er det snakk om hvite gjennomsiktige bluser, bruker jeg alltid BH. Jeg er tynn, små pupper, men henger litt for lavt.

Vurderer å gå uten oftere. For det er så mye mer befriende og komfortabelt. Lurer på å gå oftere uten sminke også, men føler jeg må ha på litt på jobb av vane. For jeg synes det det er finere og naturligere uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, puffy123 skrev:

Jeg er 22 år, og går som regel uten BH hjemme i jentekollektivet. Jeg har en 70D cup, de ser ikke ut som de er fylt med silikon, men de henger ikke heller. Jeg bryr meg ikke rundt venner av meg og kan fint ta meg en tur ut av huset uten BH. Det gjør ikke meg noe at noen ser brystvortene mine, jeg gjetter på at de allerede ved at jeg har de. Jeg bruker alltid BH på jobb fordi jeg er i nærkontakt med andre mennesker. I dag gikk jeg uten BH helt til jeg fikk besøk av en kompis, fordi jeg føler ikke for at han skal se konturene brystvortene mine når vi sitter alene sammen. Jeg føler at det sender et signal jeg ikke ønsker.

Hvilke signaler er det, og hvorfor opplever du det slik?

Anonymkode: 8f3b5...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, exictence skrev:

Synes det er utrolig befriende og behagelig å gå uten BH som er et tvangsplagg uansett hvor riktig type jeg har.

Men går somoftest likevel med BH på jobb og på sosiale ting. Men kommer litt an på hva jeg har på meg. Er det snakk om hvite gjennomsiktige bluser, bruker jeg alltid BH. Jeg er tynn, små pupper, men henger litt for lavt.

Vurderer å gå uten oftere. For det er så mye mer befriende og komfortabelt. Lurer på å gå oftere uten sminke også, men føler jeg må ha på litt på jobb av vane. For jeg synes det det er finere og naturligere uten.

Dropp sminken og :) Jeg har aldri hatt interessen for det og kommer aldri til å få det heller. Men hvem bryr seg? Frie pupper og make off blir det nye livet :)

Anonymkode: 7db5c...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp sminken og :) Jeg har aldri hatt interessen for det og kommer aldri til å få det heller. Men hvem bryr seg? Frie pupper og make off blir det nye livet :)

Anonymkode: 7db5c...f39

Høres riktig ut og veldig fint. Min mann synes og det. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syntes at det ser slaskete ut og lite pent. Med unntak hvis det er en spesiell topp eller genser hvor man ikke skal la BH-en syntes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26.5.2016 at 10.20, exictence skrev:

Hvorfor er bestemorpupper til sjenanse for deg?

Bestemorpupper str GG som henger og slenger fritt under en stram genser er ikke pent. 

Anonymkode: d5bc1...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med at brystvorter synes? Alle har dem, både menn og kvinner, og dette hysteriet er bare en tåpelig greie vi har plukket opp fra USA. 

Jeg er snart førti, og har ikke brukt BH siden jeg var en usikker tenåring. Jeg trenger ikke støtten, så da gidder jeg ikke å kjøpe dyre unødvendige plagg for å dekke over det faktum at jeg har brystvorter. Har heller ikke opplevd noe ubehagelig stirring fra hverken menn eller kvinner.

Og det er ikke det at det ikke synes, feks da jeg traff kjæresten min sa han seinere at det første han la merke til da vi møttes var at jeg ikke hadde BH, og at han digget det. Og til tross for at han er en real puppegutt klarte han også å styre blikket sitt, som det aller fleste voksne menn gjør. 

Jeg tror dette er mye større inni hodene til kvinner, enn det er for alle andre. 

Anonymkode: a9342...166

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestemorpupper str GG som henger og slenger fritt under en stram genser er ikke pent. 

Anonymkode: d5bc1...3d3

Men sjenanse? Det spiller da ingen rolle for andre om noen velger å la være å gå med bh som føles tett og noen ganger stram. Jeg tror også vi har forskjellig hudtype som reagerer på plagg som sitter så tett, og noe elastikk er det jo i alle uansett om du kjøper noen som liksom skal være sååååå behagelige. Noen synes noen kan være behagelige, mens andre synes de er ubehagelige. 

Jeg synes alle typer er ubehagelige. Men jeg har klippet av en 100% bomull singlet som dekker brystene. Den er behagelig, men den henger jo helt løst og fungerer ikke som bh i det hele tatt uten om at den dekker litt til slik at det ikke blir gjennomsiktig hvis jeg har hvit bluse på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Den 5/26/2016 at 10.08, Jolene skrev:

Nei, det skal den ikke. Den skal følge ryggen naturlig, men absolutt ikke stramt! En bh som er ubehagelig, er ikke i riktig størrelse til bæreren.

Då finst ikkje rett storleik til meg. Alle BHar er best å berre få av seg, og eg har eit par som er ganske ok. Men likevel best å få av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatet å gå med bh, syntes det var skikkelig ubehagelig, gnagde og var plagsom, gikk av med en gang ejg var innenfor døren, og droppet også ofte bh om det passet seg til klærne. (Dette var i ungdomstiden + litt etter VGS, så ville ikke at folk skulle se at jeg gikk uten bh)

Brukte på denne tiden 75a og noen ganger 70b, siden den tid har vel nesten brystene min tredoblet seg i størrelse, men jeg har også funnet den perfekte størrelsen til meg. Nå bruker jeg 65F, og jeg er ikke slankere enn før heller, litt slankere faktisk, så det sier seg jo selv at jeg aldri skulle ha brukt 70, og hvert fall ikke 75 rundt. Nå kjenner jeg ikke at jeg har på bh en gang, og syntes det er mer ubehagelig å gå uten, må da holde på de i trapper osv., og det ser hvert fall dumt ut :fnise:. Sover i tillegg med en liten bomullstopp (lignende sportsbh, bare ikke så stram, og i tynt bomull) for å holde brystene på plass, da de ellers bare ee i veien når jeg sover. Estetisk kunne jeg fint gått uten bh, har absolutt ikke noe heng, altså har ikke fold under brystene en gang, det ønsker jeg meg faktisk litt og brystvortene peker rett ut. Det er også en av grunnene til at jeg alltid går med bh, det blir alt for vulgært uten, og i tillegg vil jeg gjerne beholde dem så spretne å fine så lenge som mulig. :) 

Brystvortene mine skjærer også gjennom det meste, på trening bruker jeg tykk treningsbh og mange av treningstoppene har to lag over brystet, likevel stikker brystvortene ut gjennom alle lagene... De blir alltid stive når jeg trener av en eller annen grunn...

Anonymkode: a78e1...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tigress skrev:

Då finst ikkje rett storleik til meg. Alle BHar er best å berre få av seg, og eg har eit par som er ganske ok. Men likevel best å få av. 

Hvilken størrelse er det du bruker/hva er mest behagelig da - om jeg kan spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg bruker undertøy eller ikke og i så fall hvilken type undertøy jeg bruker er helt opp til meg, så ja - jeg synes det er helt "innafor" å gå uten.

For min egen del så ser jeg an både antrekket jeg har på og hva jeg skal når jeg vurderer om eller hvilken type BH jeg  skal ha på. Når jeg pynter meg har jeg stort sett alltid på BH (med innlegg) for å gi meg det løftet jeg føler jeg trenger. Når jeg er mer avslappet i sommerkjoler eller noe går jeg gjerne helt uten så lenge jeg ikke skal bevege meg alt for mye da det kan gjøre vondt etter hvert. At andre kan bli brydd av å se meg bryr jeg meg normalt ikke om, men jeg ser an anledning, tid og sted. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen er undertøy noe av det første som forsvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
16 timer siden, Jolene skrev:

Hvilken størrelse er det du bruker/hva er mest behagelig da - om jeg kan spørre?

70C er nok det som er mest rett. Men det mest komfortable er slike "BH-toppar", slike som mest er ein sportsbh. Men dei også strammar i sida. Alle BHar er ubehagelege i ein eller annan form, eg mislikar alt som strammar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg personlig synes ikke at det ser så veldig fint ut å gå uten bh. Spørs jo litt på hvordan man kler seg og puppestørrelsen. Har sett noen med store pupper uten bh og det ser ganske ubehagelig ut egentlig.

Selv så synes jeg at det er vondt å gå uten bh så jeg tar den kun av når jeg skal legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Tigress skrev:

70C er nok det som er mest rett. Men det mest komfortable er slike "BH-toppar", slike som mest er ein sportsbh. Men dei også strammar i sida. Alle BHar er ubehagelege i ein eller annan form, eg mislikar alt som strammar.

Har du blitt målt mange steder og prøvd ulike modeller? For min del, har det krevd sin del av målinger og prøvinger for å finne den perfekte bh. En bralette vil nok sånn sett være et godt alternativ, men ville ikke anbefalt å kjøpe dem hvor som helst, fordi strikken på dem da kan gnage seg inn i huden. Rent personlig synes jeg denne var nydelig. Legger ved noen lenker til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
18 timer siden, Jolene skrev:

Har du blitt målt mange steder og prøvd ulike modeller? For min del, har det krevd sin del av målinger og prøvinger for å finne den perfekte bh. En bralette vil nok sånn sett være et godt alternativ, men ville ikke anbefalt å kjøpe dem hvor som helst, fordi strikken på dem da kan gnage seg inn i huden. Rent personlig synes jeg denne var nydelig. Legger ved noen lenker til deg

Takk for lenkjer, det var snilt av deg! 

Eg har blitt målt mange stader, og eg har prøvd mange ulike storleikar, men det er dei som er i 70C som er klart best. Problemet er jo gjerne at det er mykje som funkar i butikken, men som ikkje funkar etter eit par timar på. Eg har til dømes ein heilt nydeleg lilla BH som eg fekk hjelp til å tilpasse i ein lokal butikk, men som det viser seg at gnæg mellom brysta etter eit par timar. Og ein som det viser seg at gnæg der spilane kjem opp på utsida av cupen, men det merkar eg ikkje før eg sitt med armane foran meg for å skrive på pc. Båe kosta 1000,-..., då har jo budsjettet blitt blåst allereie. men det går jo greitt, eg berre klarar ikkje å like ein BH, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tigress skrev:

Takk for lenkjer, det var snilt av deg! 

Eg har blitt målt mange stader, og eg har prøvd mange ulike storleikar, men det er dei som er i 70C som er klart best. Problemet er jo gjerne at det er mykje som funkar i butikken, men som ikkje funkar etter eit par timar på. Eg har til dømes ein heilt nydeleg lilla BH som eg fekk hjelp til å tilpasse i ein lokal butikk, men som det viser seg at gnæg mellom brysta etter eit par timar. Og ein som det viser seg at gnæg der spilane kjem opp på utsida av cupen, men det merkar eg ikkje før eg sitt med armane foran meg for å skrive på pc. Båe kosta 1000,-..., då har jo budsjettet blitt blåst allereie. men det går jo greitt, eg berre klarar ikkje å like ein BH, liksom. 

Bare hyggelig. Jeg har troen på bher som er litt brede rundt, som har god polstring ved spilene og som kjennes myk ut når jeg prøver dem. Jeg føler meg alltid skikkelig teit når jeg prøver bher, fordi jeg alltid flakser med armene i alle mulige retninger for å finne ut om den er behagelig på. Er den ikke det, så blir den ikke kjøpt heller. Når det kommer til braletter, har jeg funnet ut at jeg trenger en bred strikk rundt, sånn at den ikke gnager seg inn i huden. Dessverre finnes det svært få som er nettopp det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makar
Den 31.5.2016 at 16.55, Silje97 skrev:

Om jeg bruker undertøy eller ikke og i så fall hvilken type undertøy jeg bruker er helt opp til meg, så ja - jeg synes det er helt "innafor" å gå uten.

For min egen del så ser jeg an både antrekket jeg har på og hva jeg skal når jeg vurderer om eller hvilken type BH jeg  skal ha på. Når jeg pynter meg har jeg stort sett alltid på BH (med innlegg) for å gi meg det løftet jeg føler jeg trenger. Når jeg er mer avslappet i sommerkjoler eller noe går jeg gjerne helt uten så lenge jeg ikke skal bevege meg alt for mye da det kan gjøre vondt etter hvert. At andre kan bli brydd av å se meg bryr jeg meg normalt ikke om, men jeg ser an anledning, tid og sted. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen er undertøy noe av det første som forsvinner.

Hva er bh-størrelsen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...