Gå til innhold

Hm, hva heter dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare, men prøver.

Hva heter denne delen/beinet? Altså littegrann under den grønne trusa der, og over de hendene. Haute-Wax.jpg?resize=300%2C451

Anonymkode: 58109...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoften, utside hofte, utside av øvre del lår... F. Eks:) 

Med mindre du mener rent anatomisk,  da snakker vi om humerus = lårbeinet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lill3My skrev:

Hoften, utside hofte, utside av øvre del lår... F. Eks:) 

Med mindre du mener rent anatomisk,  da snakker vi om humerus = lårbeinet :)

Ok takk. Nei, det er ikke lårbeinet? Det er mere den fremste delen av låret. 

Er nok utside hofte :) Hofte altså.

Anonymkode: 58109...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Skinka! :biggrin: 

Det er nok hofta :). Men lårbeinet, er ikke det den fremste delen av låret? Altså foran? Ikke helt utpå siden? 

Anonymkode: 58109...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje lysken du tenker på? :) 

Anonymkode: 6da89...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lårbeinet går fra hoftebeinet og ned til kneet. Så det er jo hofteledd og starten på lårbeinet. Men kanskje det er Tensor Fascia Lata du er ute etter?

Uansett en blanding av musklene: Gluteus medius, gluteus maximus, tensor fascia lata og vastus lateralis.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kanskje lysken du tenker på? :) 

Anonymkode: 6da89...c22

Tror kanskje det er hofteleddet :). Fordi greia er at jeg er litt øm på beinet der(på begge sidene). Det kjenner jeg når jeg går også trykker inn beinet med fingeren. 

Kan det ha noe med at jeg bruker veeldig flate sko? Bruker også såler til vanlig, men siste månedene har jeg droppa det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, KaDust skrev:

Lårbeinet går fra hoftebeinet og ned til kneet. Så det er jo hofteledd og starten på lårbeinet. Men kanskje det er Tensor Fascia Lata du er ute etter?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Femur_-_anterior_view2.png Dette er nok lårbeinet, den fremste delen :)

Som over, så tror jeg det er hofteleddet. Litt øm på begge sidene på beinet - når jeg går og trykker inn beinet med fingeren. Ikke noe andre smerter, og har vært litt plaget med de siste månedene.

Kan det ha noe med at jeg bruker veeldig flate sko? Hofteleddet går vel rett ned til foten?

Anonymkode: 58109...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lill3My skrev:

Hoften, utside hofte, utside av øvre del lår... F. Eks:) 

Med mindre du mener rent anatomisk,  da snakker vi om humerus = lårbeinet :)

Humerus er vel beinet i armen et sted?

Anonymkode: 23144...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Humerus er vel beinet i armen et sted?

Anonymkode: 23144...750

Hahah ja..  Flaut! 

Mente selvfølgelig FEMUR. 

FEMUR er lårbeinet og utgjør hofteleddet sammen med leddskåla i bekkenbenet (ilium) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lill3My skrev:

J

Hahah ja..  Flaut! 

Mente selvfølgelig FEMUR. 

FEMUR er lårbeinet og utgjør hofteleddet sammen med leddskåla i bekkenbenet (ilium) 

Ja, det utgjør kanskje, men ikke der jeg mente :) Var hofeleddet, og stiller det samme til deg hehe: 

Litt øm på begge sidene på beinet(hofteleddet) - når jeg går og trykker inn beinet med fingeren. Ikke noe andre smerter, og har vært litt plaget med de siste månedene.

Kan det ha noe med at jeg bruker veeldig flate sko? Hofteleddet går vel rett ned til foten?

Anonymkode: 58109...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofteleddet er forbindelsen mellom lårene og bekken. Lårbeinet går ikke til foten men til kneet,  som i sin tur skaper forbindelse til leggens to knokler. 

Kan ikke gi deg noe forklaring på dette med så lite info. Det kan ingen her inne :-) prøv klinikk for alle eller liknende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Femur_-_anterior_view2.png Dette er nok lårbeinet, den fremste delen :)

Som over, så tror jeg det er hofteleddet. Litt øm på begge sidene på beinet - når jeg går og trykker inn beinet med fingeren. Ikke noe andre smerter, og har vært litt plaget med de siste månedene.

Kan det ha noe med at jeg bruker veeldig flate sko? Hofteleddet går vel rett ned til foten?

Anonymkode: 58109...b87

Det er bare ett bein fra hoften og ned til kneet, så hele låret er lårbeinet.

Jeg også gå med veldig flate sko, og har ikke vondt i hofteleddet. Kan være såre sener, såre muskler. Det spørs jo hvilke andre aktiviteter du har drevet med i det siste, eller kanskje du sitter mye som gjør at du strekker hofteleddet mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, KaDust skrev:

Det er bare ett bein fra hoften og ned til kneet, så hele låret er lårbeinet.

Jeg også gå med veldig flate sko, og har ikke vondt i hofteleddet. Kan være såre sener, såre muskler. Det spørs jo hvilke andre aktiviteter du har drevet med i det siste, eller kanskje du sitter mye som gjør at du strekker hofteleddet mye?

Ja, men jeg har tatt av den sålen som er limt inni skoa, hvis du skjønner? Av en eller annen grunn? Så da blir det hardt å gå, men er vant til det nå. Er ikke vondt, men ømt når jeg tar på det beinet som er på hofteleddet :) Dessuten bruker jeg såler egentlig, men siste måneden har jeg ikke giddet å bruke egentlig haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, KaDust skrev:

Prøv å legg i såler og se om du blir mindre øm da.

Men hofteleddet går ikke det helt ned til foten? Siden når jeg går vanlig, så kjenner jeg det beinet "gå" også. Det er vel tilkoblet til foten?

Anonymkode: 58109...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hofteleddet går ikke det helt ned til foten? Siden når jeg går vanlig, så kjenner jeg det beinet "gå" også. Det er vel tilkoblet til foten?

Anonymkode: 58109...b87

Nei, men hoften vil motta støt når du går og gjør div bevegelser. Akkurat som knærne dine mottar støt.

Leddet vil selvsagt bevege seg når du beveger beina også da. Alt er jo koblet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...