Gå til innhold

Hukommelsestap i ung alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

b12,jernmangel er sjekket regner jeg med?eller så er jo symptomene litt i den gata der.Men er jo så mange symptomer på mye så vanskelig og si noe sikkert..

 

Er du mye forkjøla og småtufs/mye syk kan du jo prøve og ta stor dose med Dvit og C vitaminer + kalk  daglig en periode og se om du føler noe forskjell.

Det booster imunnforsvaret ditt som hjelper på kroppen generellt.

Svimmelheten din kan være alt ifra jernmangel til nakke/ryggproblematikk.

Anonymkode: 7aec9...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååh :/ Jeg er allerede sjekket for det..

Anonymkode: 8d24a...70a

Da ville jeg bedt om utskrift av prøvene, satt meg inn i hva verdiene skal ligge på, og så sjekket at fastlegen ikke har gått glipp av noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven: Ja, det kan jeg jo gjøre. Takk!

 

Anonymkode: 8d24a...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

b12,jernmangel er sjekket regner jeg med?eller så er jo symptomene litt i den gata der.Men er jo så mange symptomer på mye så vanskelig og si noe sikkert..

 

Er du mye forkjøla og småtufs/mye syk kan du jo prøve og ta stor dose med Dvit og C vitaminer + kalk  daglig en periode og se om du føler noe forskjell.

Det booster imunnforsvaret ditt som hjelper på kroppen generellt.

Svimmelheten din kan være alt ifra jernmangel til nakke/ryggproblematikk.

Anonymkode: 7aec9...2b9

Alt sånt som det er sjekket ja. Er ikke ofte forkjøla. Ganske sjeldent faktisk.

Anonymkode: 8d24a...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er helt sikker på at du ikke har hatt kyssesyke?

Mas på legen om videre utredning. Eventuelt gå privat. 

For ti år siden var jeg i en situasjon som var ganske lik det du beskriver. Dessverre forsøkte jeg å trene meg bedre i tilegg til at jeg jobbet en del ved siden av skolen. Jeg kollapset, og er fremdeles veldig syk. Hadde jeg tatt det med ro dengang ville livet mitt vært et helt annet. 

Anonymkode: 75233...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Møremor

Har du utskrift av blodprøver? Selv om det er sjekket, og legen sier at det er ok, kan det være at du bør øke inntak av noen vitaminer eller mineraler. Jern kan ligge innenfor referanseområdet, som f eks kan være 9-34, og legen sier da at det er ok. Du har f eks 11, og da burde komme deg opp mot 34 heller. Dvs spise mer mat med jern, ta flere vitaminer. Få utskrift!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Møremor skrev:

Har du utskrift av blodprøver? Selv om det er sjekket, og legen sier at det er ok, kan det være at du bør øke inntak av noen vitaminer eller mineraler. Jern kan ligge innenfor referanseområdet, som f eks kan være 9-34, og legen sier da at det er ok. Du har f eks 11, og da burde komme deg opp mot 34 heller. Dvs spise mer mat med jern, ta flere vitaminer. Få utskrift!

 

Det var da voldsomt til linjeskift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør uansett snakke med legen for å få utredet problemet når det har vart såpass lenge. Det er legen som skal vite hva som bør sjekkes. Både fysiske og mentale tilstander, type depresjon/utbrenthet kan føre til energitap, eller en kombinasjon av begge deler. Lavt energinivå og hukommelse henger sammen. Hjernen trenger energi for å fungere optimalt. Det er sjeldent permanent nedsettelse av funksjon i en ellers frisk person, hjernen er veldig fleksibel og hukommelsen vil kvikne opp igjen når resten av deg gjør det. 

Anonymkode: 70178...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...