Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen tvil om at det finnes saker der BV faktisk har gjort grove feil, men at alle tilfellene det skrives om der inne havner under den hylla, har jeg mine tvil om. Det er stygt å si det, men enkelte der inne må da ha totalt fraværende evne til selvinnsikt. At de sitter i en offentlig gruppe, og utleverer sine egne barn på den måten, jeg har ikke ord..... Stakkars barn, sier jeg bare! Det er de som er den mest skadelidende parten oppi det hele, noe de ser ut til å glemme fullstendig.

Har selv overhørt samtaler på bussen og i kø ved kassen i butikk, hvor foreldre utleverer barna sine på denne måten. Jeg går ikke aktivt inn for å lytte, for jeg tenker at dette ikke er noe jeg har noe med, men det er ikke alltid like enkelt å la være. Tenker at det er en grunn til at BV ble koblet inn i utgangspunktet.

Anonymkode: dc20c...74f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den gruppa er jo et slags norgesmesterskap i manglende selvinnsikt samt grenseløs utlevering av egne barn!

Blir helt sjokkert når folk skriver ting som "Jeg skjønner ikke hvorfor bv stjal ungene mine, det var jo far som misbrukte de, ikke jeg!! Jeg er uskyldig!!!", selvfølgelig med masse gråteemojis og knuste hjerter. Sikkert kjekt for de barna at hun legger ut så sensitiv informasjon i en gruppe med 1300 medlemmer, og at hun selv er offeret i den situasjonen. 

Og den diskusjonen der de sammenligner homofili med pedofili, altså? Finnes virkelig disse folka? Herregud. 

Anonymkode: dfe31...e39

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner virkelig å lure etter å ha lest inne på siden der. Alt er jo offentlig, og folk blottstiller jo livene sine og sensitiv informasjon for alle som leser det. 

Kom over et innlegg der en kvinne var voldsom bitter på barnevernet fordi sønnenhadde havnet i en fosterfamilie hun mente var pedofil. Men hun skrev også forhistorien til hvorfor han havnet der i utgangspunktet; hun hadde oppdaget at han hadde sendt nakenbilder på nett til en eldre mann i Canada (som også var pedofil, ifølge henne), derfor hadde hun kastet han ut hjemmefra. Og lurte nå fælt på hvorfor barnevernet blandet seg :ohmy:

Anonymkode: ed0ac...158

Hvor står det? Antar at vi leste samme innlegg, siden resten stemmer. Det står at sønnen hennes hadde gjort seksuelle tilnærmelser mot faren i den familien, fordi sønnen selv var usikker på egen seksualitet. BV mente at sønnes hennes var sjuk og ikke visste bedre. De hadde også frarådet henne å gå til politiet ifht de bildene, men at hun allikevel hadde anmeldt det. Mannen i Canada er i dag etterlyst for pedofili, står det.

Og hun overlot sønnen til BV, kastet han ut hjemmefra, fordi han hadde prøvd å ta livet av henne da hun stengte av internett.

Anonymkode: dc20c...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen i klubben :) 

Anonymkode: 35f81...ca6

Hyggelig:goodbye:

Anonymkode: 16fb5...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med PPT og BUP. Må jo være omsorgssvikt før de melder til bv. Kan jo ikke bare melde bv et barn som har konsentrasjonsproblemer liksom?!

Anonymkode: 3c74e...561

Nei, det må det ikke, det er nok med mistanke om omsorgssvikt, så konsentrasjonsproblemer holder i massevis.
"Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barnet ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet."
https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/

 

Dere som rakker ned på menneskene i denne fb gruppen, har dere selv erfaring med barnevernet?

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Den 05/25/2016 at 8.57, AnonymBruker skrev:

Jeg så det var noen som hadde skrevet om at hadde sagt noe om homofile, så da ble jeg fryktelig nysgjerrig. Måtte sjekke.

Fant nok ikke det som var referert til tidligere, men fant dette, og kjenner jeg blir ganske matt... vurderte nesten å ikke fjerne deres navn, det er jo tross alt offentlig.

http://imgur.com/a/QjzFK

Anonymkode: 2598a...9f0

Slik jeg leser det så fikk h*n ene det til å høres ut som at homofili er det mest motsatt menneske-rettighetene man kommer. :klo:
Greit nok å kalle det ukristelig (ikke enig, men forstår logikken), men motsatt menneskerettighetene? Er det noen som klarer å forklare den eller! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Rainstorm skrev:

Slik jeg leser det så fikk h*n ene det til å høres ut som at homofili er det mest motsatt menneske-rettighetene man kommer. :klo:
Greit nok å kalle det ukristelig (ikke enig, men forstår logikken), men motsatt menneskerettighetene? Er det noen som klarer å forklare den eller! ;)

Nå tolker de vel menneskerettighetene som "om jeg får et barn skal jeg ha det hos meg for en hver pris, uansett hvor lite egna jeg er som forelder, for det er min rett - familie er den grunnleggende enhet", homofobien er vel bare lagt på den tolkninga der? 

Anonymkode: dfe31...e39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hapi skrev:

Nei, det må det ikke, det er nok med mistanke om omsorgssvikt, så konsentrasjonsproblemer holder i massevis.
"Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barnet ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet."
https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/

 

Dere som rakker ned på menneskene i denne fb gruppen, har dere selv erfaring med barnevernet?

Ja. Ikke erfaring i form av "de kidnappet barna midt på natten pga grunnløse anklager fra den tidligere naboens tante og fordi jeg ga dem saft istedenfor vann", men jeg har hatt med dem å gjøre, både når jeg selv var liten og via nær familie.

Anonymkode: 51df9...3c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Den 05/25/2016 at 20.18, Ginavn skrev:

Det er vel kanskje taushetsplikten som gir BV-motstandere mye skyts. Jeg leste "Mammas svik", som omhandler oppveksten til den eldste dattera til Alvdal-kvinnen, og det var ganske sjokkerende å lese om hva Gjerdrum-BV gjorde/unnlot å gjøre. Samtidig må man tenke på at de har nok sin versjon også, som vi neppe får vite - selv om det er vanskelig å ikke tenke på alt som kunne vært unngått 

Finnes det virkelig noen versjoner hos skolen, BV og helsevesenet som kan formilde det at de ikke fanget dette opp og gjorde noe med det tidligere? Ja, som du sier, så har de nok sin versjon, men ingenting gjør svikten fra deres side mer forståelig i denne saken.

Det er debattert hvorvidt mennesker i tjeneste i BV, skole og helsetjeneste kan straffes for vantskjøtsel i sitt arbeide, og saker som denne gjør at jeg er sterkt for det. Man ser på barnevernet som en tjeneste, men det er også et organ som ivaretar barns menneskerettigheter. Arbeidere i disse tjenestene som ikke holder seg til lover og regler (og moralske implikasjoner) fratar barnet muligheten til å få den hjepen de har rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hapi skrev:

Nei, det må det ikke, det er nok med mistanke om omsorgssvikt, så konsentrasjonsproblemer holder i massevis.
"Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barnet ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet."
https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/

 

Dere som rakker ned på menneskene i denne fb gruppen, har dere selv erfaring med barnevernet?

Ja, over 10 års erfaring faktisk. Og min mor satt på samme type nettsteder og relaterte seg til slike historier og innlegg som disse. Kan fortelle deg at barnevernet stjal ikke meg og jeg har heller ikke samme oppfatning av hva som skjedde over denne perioden som det hun har.

ts

Anonymkode: d42a4...4f1

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rainstorm skrev:

Finnes det virkelig noen versjoner hos skolen, BV og helsevesenet som kan formilde det at de ikke fanget dette opp og gjorde noe med det tidligere? Ja, som du sier, så har de nok sin versjon, men ingenting gjør svikten fra deres side mer forståelig i denne saken.

Det er debattert hvorvidt mennesker i tjeneste i BV, skole og helsetjeneste kan straffes for vantskjøtsel i sitt arbeide, og saker som denne gjør at jeg er sterkt for det. Man ser på barnevernet som en tjeneste, men det er også et organ som ivaretar barns menneskerettigheter. Arbeidere i disse tjenestene som ikke holder seg til lover og regler (og moralske implikasjoner) fratar barnet muligheten til å få den hjepen de har rett på.

Jeg bare tok saken fram som et eksempel på at vi hører kun fra ei side. Vi høres "Eline"s versjon, mens ansatte i forbindelse med saken aldri (så vidt jeg vet) uttalte seg.

Jeg skulle ønske det var reaksjoner mot enkeltindivider som var involvert, bl. a saksbehandleren til "Eline" i Gjedrum BV, som ikke hadde noe som helst problem med å snakke med mora hennes, eller den andre BV-ansatte i Alvdal som visste om en overgrepsfilm men unnlot å gjøre noe, helsesøstera som etter mors ønske satte p-spøyte på en 11-åring, Gjerdum BV som insisterte på at hun hadde Asperger, etc. Om jeg husker riktig, fikk hun til slutt erstatning fra Gjerdum kommune. Og faren... for en idiot :O

Uansett, så var jo Gjerdum/Alvdal bare helt tragisk, og lata til å være mer et "voksenvern" i så måte. Men som sagt, det var et eksempel, og i ettertid, kanskje et dårlig sådan.

Det er også bra vi har media som setter ting på dagsordnen, og som kan utfordre "systemet". Likevel er det bra vi har et barnevern - selv om enkelte kan bli litt hysteriske, visstnok: "barn var alene i huset i 2 minutter, budre jeg sende bekymringsmelding?!?!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2016 at 23.03, Mari Y skrev:

Taushetsplikt er som regel veldig viktig, men man har det som kalles meldeplikt. Det er da man er pliktig til å melde ifra. Barnevernet er nok i en del tilfeller pliktig til å gripe inn. Vet ikke hva som gjorde at barnevernet ikke tok hånd om det stakkars barnet. Men er heller ikke så sikker på om jeg vil vite det, er lett å bli skremt av hva som skjer bak husets fire vegger. 

Da var det en del individer i Gjerdrum, som i likhet med meg, ikke visste om meldeplikt (men jeg jobber ikke med barn). Slik jeg forstod boka, så var det en del bekymra folk som var i kontakt med BV, men BV lot seg lure av mor og ble overbevist om at mor var flink, ettersom mor var særdeles god til å manipulere. Men at hun klarte å få ei helsesøster til å gi 11-åringen p-sprøyte, eller barnet hadde møkkete klær/dårlig hygene osv, uten at noen klarte å gjøre noe, det var merkelig. I rapportene mellom mor/BV fikk mora skryt for å prøve sitt beste o_O Som nevnt, hele den saken var bare tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke argumentet til en der inne som skiver at hun ble misbrukt på det groveste som barn, men at hun ikke fikk den hjelpen hun trengte av barnevernet. OK, kanskje fungerer ikke alltid barnevernet som det skal, men å avskaffe det?! Hvordan vil dét hjelpe? "Vi som vil styrke barnevernet!" hadde vært ei gruppe jeg kunne meldt meg inn i. 

Anonymkode: 69028...900

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/La-oss-bli-tydelige-i-barneverndebatten-Det-er-DEG-de-demonstrerer-mot--Storo-og-Backe-Hansen-198091b.html

Retter seg mot Norge

Disse demonstrasjonene retter seg nemlig ikke mot barnevernet i sitt innhold.
De retter seg mot deg. Og mot meg og alle de andre som kaller seg nordmenn.

De retter seg mot Norge som nasjon og hvordan vi tenker om familie og statens rolle i å beskytte barn som trenger det.

Og vi kan gjerne trekke det enda lenger: De retter seg mot de kreftene i de aktuelle landene som arbeider for barnebeskyttelse i sine egne land.

Dette er en sivilisasjonsstrid
Den internasjonale grenen av «barneverndebatten» er nemlig ikke en barneverndebatt.

Det er en kulturkamp, der et gammeldags patriarkat står mot den opplyste, moderne tid.

 

Det er kulturen der foreldre skal ha lov til å tukte sine barn fysisk, som står imot en kultur der dette ikke tillates, der barnet sees som selvstendig rettssubjekt.

Anonymkode: bc022...c5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gruppen minner meg om de som står utenfor utestedene, fly forbanna på dørvakta fordi de ikke slipper inn, mens de snøvler: "Jammnfor svarte, jg ærr ikkfull! Har bre drukket EN øl! Skjønnru, iddiotvakt!"

😀

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr har tydeligvis skrevet dritt om barnevernsansatte som bryter taushetsplikten på FB. Så får han brev fra kommunen om at kommunen tar slike beskyldninger alvorlig, at beskyldningene må dokumenteres og at en eventuell klage framsettes. Ellers vurderer kommunen å undersøke om slike påstander uten dokumentasjon er straffbare og evt ta dette rettslig. Brevet kommer fra rådmannen.

Hans svar: "Her ser man hva barneverns tjenesten bedriver sin tid på jobb med!!! De e livredd for att sannheten skal komme ut, dermed så prøver de alt i sinn makt å kneble folks ytringsfrihet med trusler... e vel snart på tide att flere av de som jobber i bv tar hatten sinn å går før ballongen sprekker. Så de kanskje har litt ære igjen før navnet dems kjem i media"

 

EEEH hallo selvinnsikt??? Når du først velger å henge ut personer på facebook, så er vel det minste du kan gjøre å fremlegge bevis? Hvordan skal kommunen/ noen som helst egentlig tro på deg ellers? Logikken er ikke til stede i det hele tatt:dry: åååh gud - jeg får seriøst høyt blodtrykk av å lese inne på den der siden.

Endret av skyflakes
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, skyflakes skrev:

En fyr har tydeligvis skrevet dritt om barnevernsansatte som bryter taushetsplikten på FB. Så får han brev fra kommunen om at kommunen tar slike beskyldninger alvorlig, at beskyldningene må dokumenteres og at en eventuell klage framsettes. Ellers vurderer kommunen å undersøke om slike påstander uten dokumentasjon er straffbare og evt ta dette rettslig. Brevet kommer fra rådmannen.

Hans svar: "Her ser man hva barneverns tjenesten bedriver sin tid på jobb med!!! De e livredd for att sannheten skal komme ut, dermed så prøver de alt i sinn makt å kneble folks ytringsfrihet med trusler... e vel snart på tide att flere av de som jobber i bv tar hatten sinn å går før ballongen sprekker. Så de kanskje har litt ære igjen før navnet dems kjem i media"

 

EEEH hallo selvinnsikt??? Når du først velger å henge ut personer på facebook, så er vel det minste du kan gjøre å fremlegge bevis? Hvordan skal kommunen tro på deg ellers? Logikken er ikke til stede i det hele tatt:dry: åååh gud - jeg får seriøst høyt blodtrykk av å lese inne på den der siden.

HVILKEN SANNHET?? Jeg forstår ikke hva det er de mener skal komme frem. Jeg blir stressa av å være på gruppa, så lite hjerneceller samlet på en plass..

Det kribler i meg etter å svare dem på gruppa, men å krangle med nettroll er som å krangle med en vegg, så må nok la være.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ginavn skrev:

Da var det en del individer i Gjerdrum, som i likhet med meg, ikke visste om meldeplikt (men jeg jobber ikke med barn). Slik jeg forstod boka, så var det en del bekymra folk som var i kontakt med BV, men BV lot seg lure av mor og ble overbevist om at mor var flink, ettersom mor var særdeles god til å manipulere. Men at hun klarte å få ei helsesøster til å gi 11-åringen p-sprøyte, eller barnet hadde møkkete klær/dårlig hygene osv, uten at noen klarte å gjøre noe, det var merkelig. I rapportene mellom mor/BV fikk mora skryt for å prøve sitt beste o_O Som nevnt, hele den saken var bare tragisk

Jeg orker ikke lese for mye av slik litteratur,men er skremmende, rett og slett. Så filmen Aurore, som også er basert på en sann historie om barnemishandling, jeg gråt hele filmen igjennom.  Det verste var at stemoren hjernevasket jentas far til å misshandle( uff).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk91 skrev:

HVILKEN SANNHET?? Jeg forstår ikke hva det er de mener skal komme frem. Jeg blir stressa av å være på gruppa, så lite hjerneceller samlet på en plass..

Det kribler i meg etter å svare dem på gruppa, men å krangle med nettroll er som å krangle med en vegg, så må nok la være.

Jeg tør faktisk ikke skrive noe i gruppa på face med fullt navn. Man vet aldri hva sånne folk kan finne på, plutselig står en gjeng på døra  :bond:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. mai 2016 at 19.40, AnonymBruker skrev:

Har noen vært innpå den Facebook gruppen?

De bekrefter de stereotypiske barnevernsforeldrene så til de grader! De hakker og angriper andre som har hatt positive erfaringer med bv og mener de må kastes ut av gruppen fordi de kan være farlige. De skriver at de ønsker å skyte barnevernsledere mellom øya og henger ut bv ansatte med fult navn!! Dette er jo bare helt sykt!

Anonymkode: d42a4...4f1

I så fall er dette direkte trusler og anmeldelsesverdig.

Anonymkode: 443b8...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...