Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et innlegg fra den elskede advokaten der inne. Virkelig, kan han skrive slikt? At barn lyver om at de ble slått? Eller blir de presset av sine foreldre og denne "advokaten" til å si at det var løgn? 

 

Fy søren jeg blir ordentlig sint altså!!

 

ts 

image.jpeg

Anonymkode: d42a4...4f1

Det er fryktelig useriøst at han bruker tittelen sin for å spre slik propaganda. Barnevernet er selvsagt godt kjent med aktiviteten til denne advokaten i denne gruppen, så særlig seriøst blir han nok ikke tatt. Jeg synes han er et godt eksempel på at det finnes grums i ethvert yrke. Meningene hans bør derfor ikke tillegges så stor vekt, men jeg forstår godt at du blir sint av å lese svada som dette. Han bortforklarer all urett enkelte foreldre gjør mot sine barn. Tydeligvis eksisterer ikke slike foreldre. Det ironiske er jo at mange av disse foreldrene befinner seg i denne gruppen. 

 

Anonymkode: 7b9cf...302

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 26. mai 2016 at 0.26, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med PPT og BUP. Må jo være omsorgssvikt før de melder til bv. Kan jo ikke bare melde bv et barn som har konsentrasjonsproblemer liksom?!

Anonymkode: 3c74e...561

Vel 

de kan

her i huset ble vi anmeldt pga av at ene barnet vårt (tenåring) gikk "uvanlig kledd" (barnet går veldig 50-talls kledd, så langt ifra sjuskete), ikke ønsket kontakt med mange i friminuttene (er introvert og liker å være alene) og ikke var konsentrert nok i timene (dette er noe vi har jobbet med sammen med lærer)

barnet gikk til rektor for å få rapportere at enten måtte rektor ta affære anng en som mobbet barnet, og det vi fikk i fleisen var at så snart hovedlærer gikk ut i en kort permisjon ble vi annmeldt til barnevernet pga de tre punktene som tideligere er nevnt.

 

 

på barnevernskontoret var det en maktkåt dame, men som heldigvis hadde en litt mer erfaren makker som ikke var maktkåt.

saken ble avsluttet etter ett møte, men hadde hun damen fått bestemme så hadde hun gjort det hun kunne for å overkjøre oss.

 

har snakket med lærere, både folk som har jobbet under og med denne rektoren (som er ganske klar på at hun er en totalt uegnet rektor pga langt flere ting enn dette).

 

 

men men

resultatet ble at vi flyttet til en annen kommune slik at barnet slapp å gå mer på denne skolen samt at kommunen tapte ca 80-90 mill i skatteinntekter (vi har egne bedrifter)

 

 

kan Forøvrig legge til at barnet er bestemt på at det vil anmelde denne rektoren så snart det er myndig.

Anonymkode: eeff7...ce9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. juli 2016 at 19.27, AnonymBruker skrev:

Antakeligvis fordi dette ikke skal komme opp ved søk på navnet hans. 

Anonymkode: 7b9cf...302

Tenker dere at denne advokaten egentlig er uegnet i saker der helt vanlige foreldre prøver å få tilbake barna?

Det er en lang historie bak saken, men er redd foreldrene kommer til å bruke denne advokaten, og hvis han er beryktet blant dommere og andre viktige folk, for det han skriver på denne gruppa, er vel ikke det så bra?

Anonymkode: e60bc...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20/07/2016 at 11.03, AnonymBruker skrev:

Dette er et innlegg fra den elskede advokaten der inne. Virkelig, kan han skrive slikt? At barn lyver om at de ble slått? Eller blir de presset av sine foreldre og denne "advokaten" til å si at det var løgn? 

 

Fy søren jeg blir ordentlig sint altså!!

 

ts

Jeg tror ikke helt hva jeg leser? Forstår at i tilfeller kan noen barn være litt dramatiske eller at noe kan tolkes feil, men han legger jo nesten skylden over på BARNET. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å dobbelposte her nå men kjenner jeg blir ordentlig lei meg. Denne gruppen og tvilling saken tar jo helt av, og begynner å spre seg til utlandet. Folk dømmer Norge for det disse meneskene sier om BV, forstår dem ikke at BV ikke kan kommentere på saker av hensyn til barna? For alt vi vet er det som sies bare sprøyt.

Jeg er den første til å si at BV på ingen måte er perfekt og har selv sett at de har gått altfor hardt inn i en sak. MEN jeg vet også at BV gjør mye godt og uten det hadde vi ikke kunne hjulpet alle de barna som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, MXB skrev:

Sorry for å dobbelposte her nå men kjenner jeg blir ordentlig lei meg. Denne gruppen og tvilling saken tar jo helt av, og begynner å spre seg til utlandet. Folk dømmer Norge for det disse meneskene sier om BV, forstår dem ikke at BV ikke kan kommentere på saker av hensyn til barna? For alt vi vet er det som sies bare sprøyt.

Jeg er den første til å si at BV på ingen måte er perfekt og har selv sett at de har gått altfor hardt inn i en sak. MEN jeg vet også at BV gjør mye godt og uten det hadde vi ikke kunne hjulpet alle de barna som sliter.

Det er nok ikke helt sånn at norsk barnevern er beryktet i utlandet generelt, det er nok for det meste blant meningsfeller av disse gærningene. De liker å tro at propagandaen deres brer om seg - påsto jo til og med at det var barnevernet sin feil at Norge ikke kom med i MGP, pga det dårlige ryktet... :fnise: 

De får med seg noen titalls personer på disse demonstrasjonene sine, og det er stort sett bunnslammet av befolkningen som deltar. Heldigvis utgjør de bare en liten prosentdel av det totale antall mennesker som er i befatning med barnevernet.

Anonymkode: b6f61...dde

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke helt sånn at norsk barnevern er beryktet i utlandet generelt, det er nok for det meste blant meningsfeller av disse gærningene. De liker å tro at propagandaen deres brer om seg - påsto jo til og med at det var barnevernet sin feil at Norge ikke kom med i MGP, pga det dårlige ryktet... :fnise: 

De får med seg noen titalls personer på disse demonstrasjonene sine, og det er stort sett bunnslammet av befolkningen som deltar. Heldigvis utgjør de bare en liten prosentdel av det totale antall mennesker som er i befatning med barnevernet.

Anonymkode: b6f61...dde

Tror du har rett. Blir bare lei meg når jeg klikker inn på internasjonale aviser og det står om barnevernet. Og folk i kommentarfelete sluker rått opp historiene og snakker om at Norge og nordmenn ikke er ett folkeslag man burde etterligne.

Som nordmann er jeg nok litt unyansert, men jeg synes da nordmenn er ett godt eksempel i verden på hvordan man kan oppføre seg,

Tenke seg alt det sies om BV her, i England har de "hemmelige" rettsaker om barna. Slik at hvis man kommer til en sak der av en eller annen grunn staten mener at du ikke er skikket e.l så har kan de ha rettsak for å bestemme hva som skal skje. Da får ikke foreldrene vite at det pågår, ikke lov til å delta, ikke lov til å se beviser eller anklager og heller ikke høre hvorfor dommen ble som den ble. Man får bare vite om man har vunnet eller ikke. Og man kan ikke utforde dommen. Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MXB skrev:

Tror du har rett. Blir bare lei meg når jeg klikker inn på internasjonale aviser og det står om barnevernet. Og folk i kommentarfelete sluker rått opp historiene og snakker om at Norge og nordmenn ikke er ett folkeslag man burde etterligne.

Som nordmann er jeg nok litt unyansert, men jeg synes da nordmenn er ett godt eksempel i verden på hvordan man kan oppføre seg,

Tenke seg alt det sies om BV her, i England har de "hemmelige" rettsaker om barna. Slik at hvis man kommer til en sak der av en eller annen grunn staten mener at du ikke er skikket e.l så har kan de ha rettsak for å bestemme hva som skal skje. Da får ikke foreldrene vite at det pågår, ikke lov til å delta, ikke lov til å se beviser eller anklager og heller ikke høre hvorfor dommen ble som den ble. Man får bare vite om man har vunnet eller ikke. Og man kan ikke utforde dommen. Skummelt!

Jøss, seriøst?? Merkelig da at ikke menneskene som er utsatt for dette går ut og protesterer. For hvis dette stemmer, så er det drøyt.

Anonymkode: b6f61...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, seriøst?? Merkelig da at ikke menneskene som er utsatt for dette går ut og protesterer. For hvis dette stemmer, så er det drøyt.

Anonymkode: b6f61...dde

Ja. Jeg prøvde å google litt for å finne artikler å legge til før jeg postet for å ha noe å vise til men fant ikke noe særlig der å da.
Men jeg vet 100% at jeg har lest tilfeller om dette flere ganger og blir like kvalm hver gang :(

Det heter secret family courts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asdas123
Den 30. juli 2016 at 10.59, MXB skrev:

Ja. Jeg prøvde å google litt for å finne artikler å legge til før jeg postet for å ha noe å vise til men fant ikke noe særlig der å da.
Men jeg vet 100% at jeg har lest tilfeller om dette flere ganger og blir like kvalm hver gang :(

Det heter secret family courts

Det som tidligere var secret family courts er opphevet. 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2540919/At-Victory-secret-courts-Rulings-family-cases-public-Mail-campaign.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kronellermynt skrev:

Ser de har opphevet mye av mørkeleggingen ved det men stiller meg skeptisk til hva som er kravet for om en sak blir åpen eller ikke.

Uansett så er det ett stort steg i riktig retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎17‎.‎07‎.‎2016 at 13.52, jabx skrev:

Nei, men det må være strengere krav til hva som er tillatt i oppdragelsen. Heldigvis er det nå nulltoleranse for fysisk mishandling. Men det er mer som må strammes inn. Hvis dette ender med en "mal" så er det helt greit, for det som er viktig her er barnas beste, ikke om foreldre ikke liker å måtte oppdra barn etter en "mal".

Selvfølgelig skal det være nulltoleranse for all mishandling! Men hva er det mer som "må" strammes inn? Dette ender jo opp med ett samfunn hvor vi alle skal være like og tenke likt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes... Hadde det i det minste kommet noe konstruktivt ut av det. 

Det å ønske barneverntjenesten fjernet er jo nærmest synonymt med å ønske at barn som ikke har det bra hjemme skal påføres enda mer lidelse. Tør påstå at man må være veldig korttenkt for å kunne ha et slikt ønske. 

Nei, takk og lov for at vi har et barnevern! Det er helt sikkert forbedringspotensiale innenfor den etaten også, og det stemmer nok at det finnes mennesker som jobber der som aldri burde jobbet med folk (som i de fleste andre yrker), men de gjør stort sett en formidabel jobb og fortjener all ære for det!

Anonymkode: 5bd58...ab8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes... Hadde det i det minste kommet noe konstruktivt ut av det. 

Det å ønske barneverntjenesten fjernet er jo nærmest synonymt med å ønske at barn som ikke har det bra hjemme skal påføres enda mer lidelse. Tør påstå at man må være veldig korttenkt for å kunne ha et slikt ønske. 

Nei, takk og lov for at vi har et barnevern! Det er helt sikkert forbedringspotensiale innenfor den etaten også, og det stemmer nok at det finnes mennesker som jobber der som aldri burde jobbet med folk (som i de fleste andre yrker), men de gjør stort sett en formidabel jobb og fortjener all ære for det!

Anonymkode: 5bd58...ab8

Ifølge mange i denne gruppen eksisterer ikke slike problemstillinger. Helt på jordet. 

Anonymkode: 7b9cf...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er helt målløs jeg nå... Dette er bare.. Fy faen.

 

ts

image.jpeg

Anonymkode: d42a4...4f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg er helt målløs jeg nå... Dette er bare.. Fy faen.

 

ts

image.jpeg

Anonymkode: d42a4...4f1

Flere der inne virker som om de ikke er helt mentalt oppegående rett og slett....

Anonymkode: f4234...31d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg er helt målløs jeg nå... Dette er bare.. Fy faen.

 

ts

image.jpeg

Anonymkode: d42a4...4f1

Kjære vene... Dunker en sekk i hodet på en gutt på grunn av eget sinne, og totalt manglende evne til å se noe galt i dette, og videre hevder at alle foreldre gjør dette. Det eneste som kommer godt av dette er jo at det i det minste ikke virker positivt for saken deres. 

Anonymkode: 7b9cf...302

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.7.2016 at 20.33, Brimi skrev:

Ikke egentlig, for det er mange som har sagt at de vet alt og så kommer det fram at de har gjort det allikevel. Det holder ikke å være jevnlig på besøk, kanskje overnattet noen uker. De aller fleste vet at f.eks vold er ikke greit og da gjør de ikke det når andre er i nærheten. Dessuten blir man "blind" når man er nær personen det gjelder. Jeg så en dokumentar om to menn hvor fedrene deres var med i 2. verdenskrig og drepte mange mennesker. Uansett hvor mye dokumentasjon han ene fikk så klarte han ikke å se at faren hans hadde gjort noe galt. Ja, jeg hadde faktisk spurt om det. 

Er ikke sikkert barnevernet vet absolutt alt heller da? de besøker jo også familiene jevnlig. Det er helt opplagt at når 14000 personer er medlem av en gruppe mot BV og har dårlig erfaring med dette systemet, så må noe gjøres! Og mange av de med dårlig erfaring er barn også! enten de grep inn for sent eller for raskt, eller ikke skulle gjort det. Dette er ett demokrati, men er på kanten til å ikke være det! alle skal føle seg rettferdig behandlet. Barnevernet har også blitt dømt for å ikke høre på barnet i egen sak, så lenge de vil hjem til foreldrene. Fordi de ikke er enig med BV. Likevel skal de høres, av EGEN mening uavhengig av å være påvirket av barnevernets kritikk av foreldrene, etter en viss fylt alder. Dessuten er det sånn at når foreldrene ikke kan ta seg av barnet, så skal ytterligere slekt få mulighet til å overta omsorgen. Og alt for mange av disse opplever at de ikke blir vurdert en gang!

Dere her inne er ikke villig til å forstå det. For dere VET helt tydelig at BV alltid tar riktige beslutninger! UTEN at dere kjenner saken noe bedre enn de som kritiserer barnevernet! Eller er dere faktisk barneverns ansatte? Barnevernet inneholder mennesker, og mennesker gjør feil. Her nytter det ikke å kritisere barnevernet, da hele dette forumet faktisk inneholder ett tonn med enten barneverns ansatte eller bestevenner av dem. Kjenner du denne personen? hvordan kan du vite at denne personen ble blind hver gang h*n besøkte familien? Utifra en dokumentar?

Anonymkode: 7a39c...6d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/groups/946004698753793/?fref=ts

Kvinneguiden er igjen i søkelyset. ;)

Under innlegget til den der advokaten Stualand. 

Vi er tydeligvis barnevernets beste venner. Og ett av svarene lyder: " kan bli skikkelig fortvilt av og til !
Må vel bare svelge en kamel til ,fortsette jobben med å informere og støtte andre "

 

Ehh.ok.

 

Stualand med enda ett gullkorn: " Det er kun barnets beste som skal være hensynet i barnevernssaker. Foreldrenes beste har ingen betydning. Og det må jo være slik. Men systemet skjønner sjelden at barnets beste som regel dekkes av det som er foreldrenes beste. Jeg kunne nesten tenke meg å få et nytt begrep i barnevernloven: Familiens beste."

 

Jahadu... Barnets beste...men egentlig foreldrenes beste. Somda blir familiens best.

 

Spørsmål, hver er denne advokaten egentlig?? På hand facebook står det bare oppført videregående skole og jobb hos Frelserarmeen. Ingen universitet eller annet. 

Heter han egentlig Jørgen Stueland?? Hvorfor endre navnet sitt, når han uansett har egen blogg/hjemmeside under eget navn??

http://advokatstueland.blogg.no/ Om firmaet: http://blogsoft.no/profile/1967791

http://www.advokatenhjelperdeg.no/finn-advokat/advokatfirmaet-stueland/raufoss/stueland-jorgen/

I 2013 startet han eget firma: http://www.oa.no/nyheter/stueland-starter-eget-advokatfirma-pa-raufoss/s/1-81-6542994

Da jobbet han med byggesaksbehandlinger og syntes Toten behøvde en advokat, først og fremst helg og kveld. (2013 altså)

 

 

Anonymkode: 84998...337

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...