Gå til innhold

Er jeg ikke god nok for noen?


Chriistiinee

Anbefalte innlegg

19 år, du er fortsatt et barn. Hvis du er godt voksen(30) og fortsatt er singel SÅ kan du komme tilbake hit å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, herremann skrev:

19 år, du er fortsatt et barn. Hvis du er godt voksen(30) og fortsatt er singel SÅ kan du komme tilbake hit å spørre.

Hjelper ikke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Chriistiinee skrev:

Tak for råd. Jeg er ikke opptatt av utseende, men faller for gutter/menn som smiler, er hyggelige og med e t glimt i øye. Jeg faller fort og hardt for noen når jeg først gjør det.

Sånn er det med meg og. Har fortsatt kjærlighetssorg etter siste forhold som tok brått slutt for nesten 5 måneder siden. Men jeg har lært en ting. Det er at man må tenke på personligheten mer enn hva man tenker på utseende. Men det er utrolig lett å bli sjarmert av noe feil. 

jeg fikk min første kjæreste ganske tidlig av den grunn at han var jordnær. Han var ikke så overfladisk. Vi var sammen veldig lenge, og vi fikk barn. Det forholdet tok slutt, men selv om det tok slutt så er det et av de tryggeste forholdene jeg har vært i. Og jeg håper på å finne en slik situasjon igjen. 

Ja, jeg tror det vil gå bra for deg. Ikke bekymre deg. Tenk mer på å være hyggelig og snill mot de du møter, og det tror jeg gir deg en ekstra pluss. Vær blid og smilende. Jeg har merket det. Når jeg er på jobben min og går i noen stygge klær som jeg ikke fatter kan få menn interesserte, så har en del menn sagt til meg: at de faller for sjarmen min, og måten jeg er på. Så tror ikke det alltid er utseende de faller for. Men det kan føles sånn ofte. Men vær deg selv! . 

Lykke til :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chriistiinee skrev:

Hjelper ikke :( 

En 19 åring savner også kjæreste. :) Men alt fikser seg for deg. Og ikke vær så ute etter store forelskelsen. Vær heller ute etter personligheten hans. Det er den du skal leve med. Og tilslutt så kan følelsene komme etterhvert. Det er det som jeg tror er nøkkelen til et bra forhold. Men jeg har en tendens til å bli hodestupsforelsket i et utseende og sjarm selv, og så går jeg på ræva ;) . Men gjelder å tenke fornuft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, Chriistiinee skrev:

Begge deler antar jeg. Du kan prøve så mye du vil, men ikke finne noen også. Men så klart, du må jo legge litt innsats i det, du får ikke kjæreste ved å sitte inne hele tiden. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre en innsats på det området. Jeg tør ikke flørte, tør ikke ta initiativ. Jeg har for dårlig selvtillit til det.

Om man prøver så mye man vil, men aldri får en match, så er det noe man gjør galt. Da må du revurdere hva det er du gjør og hvordan du gjør det. Selvtillit uten å være blærete er faktisk ganske avgjørende. Min erfaring er at folk som er usikker trenger ekstremt mye bekreftelse, og de gjør dette uten å være klar over det selv. Det er slitsomt for de som skal være den som bekrefter hele tida. Men den virkelige hemmeligheten, er å anerkjenne og vise genuin interesse i den andre, det er min erfaring. De fleste menn jeg har møtt er også suckers for damer med "bein i nesa". Har man egne meninger, gjør sine egne ting, er bestemt men med gode argumenter og holdninger i bunn, blir de aller fleste fascinert av deg. Da er man både spennende, interessant, utfordrende og inspirerende. Det er mye mer tiltrekkende for alle menn jeg har møtt, enn å sitte som en veggblomst i et hjørne og tro at utseende er alt, og kreve konstant bekreftelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Om man prøver så mye man vil, men aldri får en match, så er det noe man gjør galt. Da må du revurdere hva det er du gjør og hvordan du gjør det. Selvtillit uten å være blærete er faktisk ganske avgjørende. Min erfaring er at folk som er usikker trenger ekstremt mye bekreftelse, og de gjør dette uten å være klar over det selv. Det er slitsomt for de som skal være den som bekrefter hele tida. Men den virkelige hemmeligheten, er å anerkjenne og vise genuin interesse i den andre, det er min erfaring. De fleste menn jeg har møtt er også suckers for damer med "bein i nesa". Har man egne meninger, gjør sine egne ting, er bestemt men med gode argumenter og holdninger i bunn, blir de aller fleste fascinert av deg. Da er man både spennende, interessant, utfordrende og inspirerende. Det er mye mer tiltrekkende for alle menn jeg har møtt, enn å sitte som en veggblomst i et hjørne og tro at utseende er alt, og kreve konstant bekreftelse. 

Ja da, jeg vet at det du sier stemmer. Men da vil jeg vite hva du mener jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
6 minutter siden, Chriistiinee skrev:

Ja da, jeg vet at det du sier stemmer. Men da vil jeg vite hva du mener jeg kan gjøre.

Først av alt må du kvitte deg med tanken om at utseende er alt, for det er det ikke. Så lenge du har god hygiene og et åpent og imøtekommende kroppsspråk så er det egentlig et godt nok utgangspunkt. Nummer to er at du ikke må være redd for å ta litt plass eller utrykke deg når du er ut i ulike arena. Å ha meninger og delta i en god diskusjon, gjør faktisk at folk legger merke til deg og blir nyskjerrig. Å sitte uten å si noe gjør at du drukner i mengden og er lett å overse. Har du først pirret noen sin nyskjerrighet så er jo neste steg å etablere kontakt. I dialog med en mann ( siden du er kvinne og heterofil bruker jeg da menn som eksempel) - så har det mye å si at du evner å se mannen du prater med. Å stille relevante spørsmål, holde blikkontakt, små smil, utfordre den andre sitt tankesett litt- da er du godt igang. Da har du både etablert kontakt og du har skapt nyskjerrighet. Menn kan også like å bli sjekka opp, det tror jeg kanskje ikke alle damer er så flinke til, de venter heller på at menn skal sjekke dem. Når du først har etablert kontakt er det viktig å også "slippe taket", dvs, du flytter naturlig fokus over på andre ting i rommet, andre mennesker, samtaler osv. Da får den andre tid til å observere deg igjen utenfor direkte nærkontakt og du viser at du ikke er desperat heller. Men med å tidvis se tilbake på den du snakket med, og sende små blikk og smil, viser du at du gir akkurat denne personen litt mer oppmerksomhet enn alle andre i rommet. Derifra går ting ofte av segselv; om du var totalt uinntressant for vedkommende merker du det fort (du ville kanskje ikke kommer godt inn i den dype samtalen engang) men om vedkommende finner deg litt interessant vil han høyst sannsynlig starte opp en ny samtale med deg, og relasjonen er igang. Han vil også se tilbake mot deg, kanskje søke etter at du bekrefter han med øyekontakt. Overser du han da tenker han lett at hun var vel ikke så interessert likevel. Jeg tror også at man må legge fra seg bestemte preferanser eller stereotyper. Kanskje tenker du at det er en bestemt type mann du helst vil ha som kjæreste ("han skal være så-så høy", han skal ha "sånn og sånn utdanning" "han skal mene ditt og mene datt") - men da har du allerede egentlig skutt segselv i foten fordi du leter ikke etter en kjæreste men et fantasimenneske og ingen vil leve opp til det. Klarer du å møte alle mennesker med samme åpenhet og interesse selv, vil du se at plutselig så var kanskje en du ikke trodde var "din type" - absolutt kjærestemateriale for deg. Personlig tror jeg ikke på "en utvalgt sjelevenn" i livet, jeg teor man kan ha mange. Jeg tror også at jo mer åpen og imøtekommende du er, jo mer blir du møtt av det samme i retur. "Pene damer er fint nok det, men de som faktisk kan utfordre meg og er spennende er de som er best" og akkurat sånn tenker jo vi damer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Først av alt må du kvitte deg med tanken om at utseende er alt, for det er det ikke. Så lenge du har god hygiene og et åpent og imøtekommende kroppsspråk så er det egentlig et godt nok utgangspunkt. Nummer to er at du ikke må være redd for å ta litt plass eller utrykke deg når du er ut i ulike arena. Å ha meninger og delta i en god diskusjon, gjør faktisk at folk legger merke til deg og blir nyskjerrig. Å sitte uten å si noe gjør at du drukner i mengden og er lett å overse. Har du først pirret noen sin nyskjerrighet så er jo neste steg å etablere kontakt. I dialog med en mann ( siden du er kvinne og heterofil bruker jeg da menn som eksempel) - så har det mye å si at du evner å se mannen du prater med. Å stille relevante spørsmål, holde blikkontakt, små smil, utfordre den andre sitt tankesett litt- da er du godt igang. Da har du både etablert kontakt og du har skapt nyskjerrighet. Menn kan også like å bli sjekka opp, det tror jeg kanskje ikke alle damer er så flinke til, de venter heller på at menn skal sjekke dem. Når du først har etablert kontakt er det viktig å også "slippe taket", dvs, du flytter naturlig fokus over på andre ting i rommet, andre mennesker, samtaler osv. Da får den andre tid til å observere deg igjen utenfor direkte nærkontakt og du viser at du ikke er desperat heller. Men med å tidvis se tilbake på den du snakket med, og sende små blikk og smil, viser du at du gir akkurat denne personen litt mer oppmerksomhet enn alle andre i rommet. Derifra går ting ofte av segselv; om du var totalt uinntressant for vedkommende merker du det fort (du ville kanskje ikke kommer godt inn i den dype samtalen engang) men om vedkommende finner deg litt interessant vil han høyst sannsynlig starte opp en ny samtale med deg, og relasjonen er igang. Han vil også se tilbake mot deg, kanskje søke etter at du bekrefter han med øyekontakt. Overser du han da tenker han lett at hun var vel ikke så interessert likevel. Jeg tror også at man må legge fra seg bestemte preferanser eller stereotyper. Kanskje tenker du at det er en bestemt type mann du helst vil ha som kjæreste ("han skal være så-så høy", han skal ha "sånn og sånn utdanning" "han skal mene ditt og mene datt") - men da har du allerede egentlig skutt segselv i foten fordi du leter ikke etter en kjæreste men et fantasimenneske og ingen vil leve opp til det. Klarer du å møte alle mennesker med samme åpenhet og interesse selv, vil du se at plutselig så var kanskje en du ikke trodde var "din type" - absolutt kjærestemateriale for deg. Personlig tror jeg ikke på "en utvalgt sjelevenn" i livet, jeg teor man kan ha mange. Jeg tror også at jo mer åpen og imøtekommende du er, jo mer blir du møtt av det samme i retur. "Pene damer er fint nok det, men de som faktisk kan utfordre meg og er spennende er de som er best" og akkurat sånn tenker jo vi damer også. 

1. Jeg tror ikke utseende er alt. Jeg vet at menn har ulike preferanser når det kommer til hårfarge, hudfarge, kroppsfasong, høyde, vekt, klesstil, væremåte osv. Når jeg kaller alle penere enn meg, mener jeg ikke bare utseende, men også aura og væremåte. De har noe som gjør dem pene, selv om de ikke er "pene". Likevel, snakk om andres kropper gjør meg usikker på hvor mye utseende egentlig teller.

2. Jeg har lenge blitt mobbet eller kritisert for å ta stor plass. Ikke fysisk som i størrelsen min, jeg har alltid vært liten, men simpelthen kun av mitt nærvær. Selv om det har gitt seg, er det å ta liten plass en inngrodd regel for meg. Men det blir bedre, jeg tar mer plass, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta mer plass. Jeg har ingen grunn til å ta plass, ingen (venner) å ta plass med.

3. Når punkt to er besvart, bør jeg nevne at jeg kan ta plass. Jeg har meninger, og jeg kommuniserer godt med menn, når de viser de bryr seg og ikke anser meg som en byrde eller et hinder. Jeg er elendig på å sjekke opp, ikke fordi jeg mener det er menns oppgave, men fordi jeg er redd for å bli avvist. Jeg er redd jeg ikke er bra nok. Jeg har prøvd å flørte, men det har aldri endt bra.

4. Det du presenterer her er nærmest et drømmescenario. Det går sjeldent den veien.

5. Jeg har null preferanser når det kommer til menn, bare han er snill.

Men takk for svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
9 minutter siden, Chriistiinee skrev:

1. Jeg tror ikke utseende er alt. Jeg vet at menn har ulike preferanser når det kommer til hårfarge, hudfarge, kroppsfasong, høyde, vekt, klesstil, væremåte osv. Når jeg kaller alle penere enn meg, mener jeg ikke bare utseende, men også aura og væremåte. De har noe som gjør dem pene, selv om de ikke er "pene". Likevel, snakk om andres kropper gjør meg usikker på hvor mye utseende egentlig teller.

2. Jeg har lenge blitt mobbet eller kritisert for å ta stor plass. Ikke fysisk som i størrelsen min, jeg har alltid vært liten, men simpelthen kun av mitt nærvær. Selv om det har gitt seg, er det å ta liten plass en inngrodd regel for meg. Men det blir bedre, jeg tar mer plass, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta mer plass. Jeg har ingen grunn til å ta plass, ingen (venner) å ta plass med.

3. Når punkt to er besvart, bør jeg nevne at jeg kan ta plass. Jeg har meninger, og jeg kommuniserer godt med menn, når de viser de bryr seg og ikke anser meg som en byrde eller et hinder. Jeg er elendig på å sjekke opp, ikke fordi jeg mener det er menns oppgave, men fordi jeg er redd for å bli avvist. Jeg er redd jeg ikke er bra nok. Jeg har prøvd å flørte, men det har aldri endt bra.

4. Det du presenterer her er nærmest et drømmescenario. Det går sjeldent den veien.

5. Jeg har null preferanser når det kommer til menn, bare han er snill.

Men takk for svar :)

 

Det at du ikke har noen venner i så ung alder er veldig trist å lese. Også at du har blitt mobbet. Jeg kjenner deg ikke men tolker det slik at du kanskje egentlig har en sterk personliget men fått signaler fra omgivelsene om å "tone deg ned", og dermed har du blitt redd for å være for krevende, og lukket deg litt. Du er som sagt veldig ung, og personlig, som noen og 30år, må jeg si at alderen 14-17 er nesten værst. Når du er 19 begynner du å bli mer sikker på degselv, og de aller fleste har blitt såpass voksen rundt deg at du ikke er like sårbar for mobbing og erting mer. Å flørte er en kunst, og den er veldig lik det "å sjekke". Forskjellen er at flørting ikke nødvendigvis har noe annen agenda enn nettopp det; flørt. Jeg vil anbefale deg å forsøk å flørte mer med mennesker rundt deg. Da kanskje tar du tilbake den "auraen" av å være tiltrekkende som du mener andre jenter har, men du har mistet. (For tro meg, du har også hatt den, alle barn har den. Men blir man mobbet og fortalt at man ikke skal oppføre seg slik eller slik, mister man til slutt troa på seg selv og man lukker seg)...  Du kan starte med å flørte til et lite barn i kassakøa med å smile og lage grimaser. Du kan flørte til nabodama på 90år med å ønske henne en fin dag og blinke med øyet. Når du begynner å flørte vil du se at folk gjør det samme tilbake til deg, og du tilegner deg nye kommunikasjonsferdigheter. Mengdetrening er saken 😉Etterhvert som flørting blir mer naturlig for deg og mindre "farlig" , så er du også mindre redd for å gjøre det ovenfor menn og potensielt risikere avvisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.5.2016 at 20.06, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som klarer å juge til seg selv i ett år? 

Anonymkode: c33c8...25b

De fleste av oss klarer det i større eller mindre grad et helt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 13.41, AgnesSong skrev:

En 19 åring savner også kjæreste. :) Men alt fikser seg for deg. Og ikke vær så ute etter store forelskelsen. Vær heller ute etter personligheten hans. Det er den du skal leve med. Og tilslutt så kan følelsene komme etterhvert. Det er det som jeg tror er nøkkelen til et bra forhold. Men jeg har en tendens til å bli hodestupsforelsket i et utseende og sjarm selv, og så går jeg på ræva ;) . Men gjelder å tenke fornuft. 

Klassisk...går etter de kjekkeste guttene, har sex med dem og håper gutten vil ha dem til forhold selv om du vet du ikke har kjangs. :tongue: også til slutt ta til takke med en ok gutt for forhold.

Dere vet dette er sant.

Til TS, et ord UTSENDE gjør alt du kan for å ligne på en sånn jente

https://lh3.googleusercontent.com/-e1ZCmyQZIcU/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/Fwf9xwnQTgY/photo.jpg

 

. Gutter bryr seg om utsende  99% av tiden, har du en smule feil er det "next girl". med mindre du møter en som godtar deg slik du er, men da er han veldig lite populær og slike må du holde deg unna som oftest, for de vil 99% av tiden ha deg for sex. de er like ille som alle andre gutter, selv om de er snill, sjenert. 

Håper det hjalp!

 

 

Anonymkode: 1d01f...230

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 15.14, AnonymBruker skrev:

Klassisk...går etter de kjekkeste guttene, har sex med dem og håper gutten vil ha dem til forhold selv om du vet du ikke har kjangs. :tongue: også til slutt ta til takke med en ok gutt for forhold.

Dere vet dette er sant.

Til TS, et ord UTSENDE gjør alt du kan for å ligne på en sånn jente

https://lh3.googleusercontent.com/-e1ZCmyQZIcU/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/Fwf9xwnQTgY/photo.jpg

 

. Gutter bryr seg om utsende  99% av tiden, har du en smule feil er det "next girl". med mindre du møter en som godtar deg slik du er, men da er han veldig lite populær og slike må du holde deg unna som oftest, for de vil 99% av tiden ha deg for sex. de er like ille som alle andre gutter, selv om de er snill, sjenert. 

Håper det hjalp!

 

 

Anonymkode: 1d01f...230

Det hjalp ikke.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye useriøse svar fra ignorante folk inpå hær, kleint. gidder ikke å bruke mye tid inpå hær jeg ivertfall. ot: syns du er ung enda jeg da, bare vær åpen til nye ting og prøv å vær så optimist som overhode mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
9 timer siden, Chriistiinee skrev:

Men det er det som er problemet med meg. Jeg ble også mobbet, og føler at alle, samme hvordan de ser ut, er penere og bedre enn meg.

Jeg har anbefalt den til flere her inne på forumet før, men boken "Selvfølelse nå!" av Mia Tornblom, anbefaler på det sterkeste. Det er en enkel selvhjelpsbok til å få bedre selvfølelse og lære å like seg selv. Det er et enkelt sted å starte. Og på jakten på en partner så er det lurt å jobbe med det. Man får ikke et godt samliv hvis man ikke liker seg selv, da vil man akseptere for mye og bidrorra med for mye usikkerhet og utrygghet. (Tror jeg.) Jeg mener ikke du skal vente til du er 35, men jobbe med selvfølelsen må du. Du sier at du trenger et boost, men vet du hva, det er kun DU som kan gi det til deg. Man søker bekreftelse utenfra, men den betyr ingenting så lenge man ser på seg selv som ikke god nok.

Du har fått en del råd, ta i mot dem, ta tak, gjør noe. Verden forandrer seg kun når du gjør, for du ser verden igjennom DINE øyne. Det er opp til deg! Tenk for en lettelse, du har muligheten til å gjøre noe med det! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til panikk, TS!

Det er mange som ikke får noen kjæreste før de er eldre. Det betyr ikke at det er noe feil med deg. Bare at du ikke har møtt en du matcher med enda. Klart man kan ønske kjæreste når man er ung, men det er faktisk ingen grunn til å stresse. 

Selv fant jeg ikke "min plass i verden" før etter jeg flyttet til et nytt sted og studerte. Jeg fant liksom aldri en vennegjeng jeg trivdes med der jeg vokste opp, da jeg hadde andre interesser og andre tankemåter. Etter hvert som du blir eldre er det også enklere å søke seg til kretser som er mer lik deg selv, og da blir det enklere å finne likesinnede enn de man "blir tvunget sammen med" på skolen og på hjemstedet. 

Vet ikke om dette er noe trøst, men jeg er sikker på at det ordner seg for deg! Stor klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. mai 2016 at 18.45, Silfen skrev:

Flaks. Rett og slett. To mennesker på samme sted til samme tid som faktisk liker hverandre basert på kjemiske reaksjoner.

Dette! :)

Anonymkode: 0115e...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...