Gå til innhold

Er jeg ikke god nok for noen?


Chriistiinee

Anbefalte innlegg

Jeg har i tidligere anledninger nevnt at jeg sliter med en selvtillit på minussiden, og jeg har svært vanskelig for å tro at jeg noen gang kommer til å ha sex eller være i lag med noen, i hvert fall ikke med en som elsker meg for den jeg er. Jeg sier hele tiden jeg vil vente med å finne meg en kjæreste, ikke ty til online dating (jeg er tross alt bare 19 (snart 20)), men bruker likevel mye tid og krefter på å fantasere om et samliv basert på kjærlighet. For jeg begynner å tro at det ikke er håp for meg, at jeg aldri kommer til å treffe noen som er interessert. Av og til trøster jeg meg selv ved å si at min tid vil komme, men i mine øyne er jeg ikke attraktiv nok. For samme hva folk sier om deres preferanser hos kvinner, at de ikke trenger å ha "drømmekroppen" eller et feilfritt ytre ellers, er jeg lært opp, av meg selv og samfunnet, at det er det menn vil ha. Det er ikke slik at jeg tror at de som ikke er feilfrie ikke kan få seg kjæreste, det er bare at jeg anser alle som plettfrie og mye bedre enn meg, at jeg ikke vil oppfylle noen av kravene andre kvinner oppfyller.

Jeg kan ikke spørre dere hvor langt fra "perfekt" jeg er, men kan noen forklare meg hva som skal til, og hva som skal til for å møte den rette og faktisk få han til å like meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flaks. Rett og slett. To mennesker på samme sted til samme tid som faktisk liker hverandre basert på kjemiske reaksjoner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt. Endre selvtillit fra minussiden til plussiden. Og det er faktisk enkelt. Det er bare å ville det. 

Anonymkode: f51da...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Silfen skrev:

Flaks. Rett og slett. To mennesker på samme sted til samme tid som faktisk liker hverandre basert på kjemiske reaksjoner.

Spot on! Helt enig! 

Anonymkode: 46e1e...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Herregud du er bare 19. Kom tilbake når du er 35, for da kan jeg ta deg mer seriøst. Du har god tid til å treffe noen, og samtidig jobbe med selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
1 time siden, O.G. skrev:

Du vil bare være god nok?

Hva mener du her? Jeg tror jeg skjønte deg, men vil være sikker. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Hva mener du her? Jeg tror jeg skjønte deg, men vil være sikker. :P 

"God nok" er på et vis andre valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg sånn frem til jeg var 25 år og 8 mnd, så møtte jeg drømmegutten. Da hadde jeg drømt og ventet lenge. Var helt sikker på at jeg var så stygg at ingen ville ha meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hele livet foran deg, kjære deg 🙏

Du vil være mer enn bra nok for den som fortjener deg.

Anonymkode: cda35...fdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chriistiinee skrev:

 

Jeg kan ikke spørre dere hvor langt fra "perfekt" jeg er, men kan noen forklare meg hva som skal til, og hva som skal til for å møte den rette og faktisk få han til å like meg?

Det som skal til er at to voksne mennesker treffer hverandre. De vet hvem de er, hva de er ute etter, hva som er deres positive og negative sider og hva slags partner de vil ha. De har nok erfaring til å kjenne datingmarkedet og vite hva som skal til for å få et forhold til å fungere, men ikke så mye bagasje at de er blitt bitre. De er sosiale nok til å treffe nye mennesker hyppig og gode nok sosiale evner til å åpne seg og skape en relasjon. Ideellt sett er de også fra en stabil familiebakgrunn uten noen psykiske "arr" som forkludrer til ting.

Lite av dette kan forekomme som 19-åring, så det enkle svaret her er at du er "off the hook", da det ikke er meningen at du skal gjøre noen særlig suksess på forholdsfronten enda. Og om du så skulle matche med noen, vil du uansett ikke tilbringe resten av livet med ham. Så gjør deg noen erfaringer, men vær selektiv med hvem og hvor mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Du vil bare være god nok?

Er ikke nødvendig og være så nedlatende.

Anonymkode: 609c0...2d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er bra nok! Du må bare innse det selv først. Men start med å gjøre noe. Nytter ikke å sitte på ræva å ete potetgull og spille ps4 hele dagen lang. Kjøp deg en hund å gå tur. Det er lett å komme i kontakt med folk om man har en søt hund med seg.

Anonymkode: 43015...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke nødvendig og være så nedlatende.

Anonymkode: 609c0...2d2

Er ikke nødvendig å innbille seg noe om andre brukeres svar som ikke er der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 minutter siden, O.G. skrev:

"God nok" er på et vis andre valget.

Ja, nettopp. Noe sånt jeg tenkte. :) 

Du mener om man ikke vil være "the big love, someones sum and everything"? På en måte? Det er vel naturlig hvis man ikke føler seg god nok å i det minste starte der. Så kan man etter hvert jobbe videre til ønsket om å bli noens øyensten. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rainstorm skrev:

Ja, nettopp. Noe sånt jeg tenkte. :) 

Du mener om man ikke vil være "the big love, someones sum and everything"? På en måte? Det er vel naturlig hvis man ikke føler seg god nok å i det minste starte der. Så kan man etter hvert jobbe videre til ønsket om å bli noens øyensten. ;) 

Det kan man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Silfen skrev:

Flaks. Rett og slett. To mennesker på samme sted til samme tid som faktisk liker hverandre basert på kjemiske reaksjoner.

This.

 

Btw, det tar deg ca. ett år med arbeid før du har integrert noe nytt som en del av din personlighet. Fake it until you make it er faktisk helt korrekt. Funker også med selvtillit.

Handler om å endre dine egne tankemønster, og det må du gjøre ukentlig i ett år før at det skal ha en 'permanent' effekt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

This.

 

Btw, det tar deg ca. ett år med arbeid før du har integrert noe nytt som en del av din personlighet. Fake it until you make it er faktisk helt korrekt. Funker også med selvtillit.

Handler om å endre dine egne tankemønster, og det må du gjøre ukentlig i ett år før at det skal ha en 'permanent' effekt.

Hvem er det som klarer å juge til seg selv i ett år? 

Anonymkode: c33c8...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er bra nok! Du må bare innse det selv først. Men start med å gjøre noe. Nytter ikke å sitte på ræva å ete potetgull og spille ps4 hele dagen lang. Kjøp deg en hund å gå tur. Det er lett å komme i kontakt med folk om man har en søt hund med seg.

Anonymkode: 43015...a5f

Du kan ikke anbefale hvem som helst å bare skaffe seg en hund for å bli kjent med andre. Det blir et helt feil premiss å skaffe seg et dyr på

Anonymkode: cda35...fdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som klarer å juge til seg selv i ett år? 

Anonymkode: c33c8...25b

Hvis du velger å se på det på den måten; svært få.

De fleste vil dog se på det som om å innse at man faktisk er god nok, selv om store deler av samfunnet er konstruert for å få oss til å føle på utilstrekkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...