Gå til innhold

Skal livet mitt aldri ordne seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå må det snart skje noe positivt i livet mitt før jeg gir opp. Jeg hatt noen vanskelige år, ble alvorlig syk - fikk hull i cven, det ble vanskelig å skaffe jobb. Så møtte jeg drømmemannen. Som mishandlet meg psykisk uten at jeg skjønte det. Da han forlot meg hadde jeg gått ned sju kg og orket ikke se folk i øynene. 

Men har da kjempet på. Har alltid vært ei tøff jente med mye selvtillit men så skjer disse tingene. Har kjempet meg opp igjen etter psykopaten. Bestemt meg for å studere igjen og begynner til høsten. Skal ta opp tre fag og så er planen sykepleier. Men etter at vikariatet mitt gikk ut i januar har jeg søkt det som er å søke av jobber. Og har vært på en runde og snakket med butikksjefene på rema, kiwi, coop.. har søkt innenfor helse...nå tenker jeg kanskje noen skal ha behov for stuepiker. Skal prøve det også. Bor i en liten by med mye studenter så jobbene vokser ikke på trær. Men pendler lett 45 min for å jobbe hvis jeg finner noe utenfor byen selvfølgelig.

Og jeg har ikke lyst til å gi opp men jeg prøver og prøver men det skjer aldri noe bra. Alle vennene mine har barn og kjærester. Jeg sitter alene hver eneste helg. Har en hobby men alle i gjengen der har jobber, barn, familieliv. 

Jeg føler meg så innmari utenfor alt og alle. Ting ordner seg ikke! Jeg er positiv og glad når jeg er sammen med folk og later som om jeg er  optimistisk men saken er at jeg er så redd for at livet mitt  skal gå helt til helvete at jeg begynner å bli veldig deprimert. Alt jeg vil er å studere og skaffe meg en ekstrajobb som jeg kan tjene en 5000 -6000 på ved siden av studielånet men det ser ikke ut som om det skal gå ann. Er skikkelig nervøs for fremtiden. Bekymrer meg hele tiden. Jeg er 36 år og det er ingen mann i sikte. Jeg vil ikke bli gammel, ensom og leve på NAV. Jeg vil leve. Men har jo knapt råd til å gå ut døra nå. 

Jeg skal være alene hele sommeren. Uten jobb. Uten penger til å finne på noe. Uten å vite om jeg får jobb og kan studere til høsten. Jeg er sliten av å tenke så mye. 

 

 

 

 

 

Anonymkode: ee8ac...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Loverdose 2.0

Det positive slår ikke ned som lyn fra klar himmel, det må du jobbe for. Har du søkt på jobb innen helse? De aller fleste sykehjem og institusjoner mangler folk og jeg tror nok det er større sjanse å få sommerjobb innen helse enn i en matbutikk. Ikke gi opp, fortsett å let og søk etter jobb. 

Ta selv initiativ til kontakt med vennene dine. Dra på besøk til dem, inviter dem på besøk, dra ut og spis sammen eller spis middag med hverandre. Ta dere en gåtur sammen, hva som helst. At vennene dine nå sitter med både barn og kjæreste trenger ikke være kroken på døra for et vennskap, det blir det kun om du tillater det. Ta tak i deg selv og problemene dine før du virkelig treffer bunnen og setter deg fast. Det er ikke rart du sliter etter å ha kommet ut av et forhold til en psykopat da dette innlysende nok er veldig destruktivt for din egen psyke og personlighet. Der finnes utallige gode menn der ute uten samme intensjoner som din ekskjæreste, men du finner ikke han og han finner ikke deg om du velger å sitte alene. Prioriter i rett rekkefølge, om jobb er det viktigste for deg per nå, jobb imot dette målet og sett jakten etter kjærligheten på vent. Du har jo allerede lagt planer om å ta opp igjen fag til høsten og studere sykepleien, noe som er utrolig bra! 

Terapi kan uansett være et alternativ om du føler det blir for tungt å bære på alt dette alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Loverdose 2.0 skrev:

Det positive slår ikke ned som lyn fra klar himmel, det må du jobbe for. Har du søkt på jobb innen helse? De aller fleste sykehjem og institusjoner mangler folk og jeg tror nok det er større sjanse å få sommerjobb innen helse enn i en matbutikk. Ikke gi opp, fortsett å let og søk etter jobb. 

Ta selv initiativ til kontakt med vennene dine. Dra på besøk til dem, inviter dem på besøk, dra ut og spis sammen eller spis middag med hverandre. Ta dere en gåtur sammen, hva som helst. At vennene dine nå sitter med både barn og kjæreste trenger ikke være kroken på døra for et vennskap, det blir det kun om du tillater det. Ta tak i deg selv og problemene dine før du virkelig treffer bunnen og setter deg fast. Det er ikke rart du sliter etter å ha kommet ut av et forhold til en psykopat da dette innlysende nok er veldig destruktivt for din egen psyke og personlighet. Der finnes utallige gode menn der ute uten samme intensjoner som din ekskjæreste, men du finner ikke han og han finner ikke deg om du velger å sitte alene. Prioriter i rett rekkefølge, om jobb er det viktigste for deg per nå, jobb imot dette målet og sett jakten etter kjærligheten på vent. Du har jo allerede lagt planer om å ta opp igjen fag til høsten og studere sykepleien, noe som er utrolig bra! 

Terapi kan uansett være et alternativ om du føler det blir for tungt å bære på alt dette alene.

Takk for svar :)

Skal ta meg en ny runde innom div instutisjoner innenfor helse! 

 

Anonymkode: ee8ac...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...