Gå til innhold

Lage sushi?


Carinao

Anbefalte innlegg

Er det noen her som lager sushi selv? :) jeg har prøvd å lage nigiri med salma laks, men jeg synes det er umulig å få riktig form på de bitene. De er liksom tjukke på en side og tynne på den andre. Når jeg har sett litt på youtube har de en perfekt firkantet "blokk" med fisk som de skjærer i, og får perfekte symmetriske biter til nigiri'en. Er det bedre å kjøpe en hel laks og lage egne biter? Kan noen her som har gjort dette før gi meg litt tips? Er usikker på dette med hygiene osv siden den skal spises rå!

 

Bor forøvrig i Bergen, hvis noen vil gi meg tips til evt butikk/fiskehandler jeg kan gå til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår familie har et par sushisjapper. Synd at vi ikke har en sjappe i Bergen ellers kunne du bare stikke innom for en kjapp opplæring.

Vi har latt flere prøve å lage nigiri hos oss som mange sliter med. Våre kokker vise fram gjerne kunsten av å lage sushi til våre stam kunder, noe som settes veldig pris på.

Kansje du kan prøve å spørre en av dine lokale sjapper? Er veldig sikker på at hvis du ikke kommer i en veldig hektisk tid så vil kokken mer enn gjerne vise deg dette, om du er heldig kan du sikkert få prøve også. De kokkene vi har hos oss har en lidenskap for sushi og lærer mer enn gjerne bort måten man folder en nigiri på :)

Anonymkode: 31c3a...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...