Gå til innhold

Ny nabo som tar seg til rette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er de i full gang med ny enebolig bygging på nabotomten. De tar seg sånn til rette at jeg blir sprø!! (Prinsippsak dette da). Grunnet bratt tomt er det enklere for de som bygger og parkere på vår tomt (det gjør de med glede), de bruker også både vann og strøm fra vårt hus. Hadde de spurt, hadde jeg sagt ja (på visse primisser)..  Er redd dersom jeg tar det opp med eier at jeg virker som ei sur drittkjerring som bare skal være vanskelig (vil da ikke det når vi en dag skal bli naboer)..  Tips?? 

Anonymkode: df1c3...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem i all verden tar seg så til rette at de bare forsyner seg med strøm og vann fra en nabo?! Dette ville jeg definitivt ha sagt ifra om, for sånt går da ikke an.

Anonymkode: d811f...867

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de nye naboene selv som gjør slikt, eller arbeidsfolkene de har leid inn? 

Jeg ville sagt i fra på en vennlig, men bestemt måte, at dette er din parkeringsplass/vann/strøm, og om de vil benytte seg av dette må de spørre deg om lov først. 

Det kan hende de ikke er klar over at det er din private parkering, eller at de nye naboene dine ikke er klar over hva arbeidsfolkene her gjør. Så vennlig beskjed er viktig. Men å gi beskjed, bør du absolutt, ellers risikerer du å signalisere at det er ok for dem å oppføre seg slik også i fremtiden. Best å ta det ved roten. 

Anonymkode: 19b6e...9a9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du stoppe, ellers blir du sittende med skjegget i postkassa over en uhorvelig strøm og vannregning! Byggearbeid med vann og strøm koster mye penger!

Anmeld nabo og firma til politiet. Har du fått nabovarsel? Ikke? Anmeld for det også. Det er ikke din feil at naboene er imbesiller.

Anonymkode: 28eea...37e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du stoppe, ellers blir du sittende med skjegget i postkassa over en uhorvelig strøm og vannregning! Byggearbeid med vann og strøm koster mye penger!

Anmeld nabo og firma til politiet. Har du fått nabovarsel? Ikke? Anmeld for det også. Det er ikke din feil at naboene er imbesiller.

Anonymkode: 28eea...37e

Dette ville jeg overhodet ikke gjort. Det er oppskriften for et elendig naboforhold. Først snakker man med naboen, og om de ikke slutter, SÅ kan man vurdere videre tiltak. 

Anonymkode: 19b6e...9a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ta tak i snarest ellers sitter du potensielt på en kjemperegning. Gjør de oppmerksomme på at de faktisk tar seg til rette på din tomt, din strøm og vanntilgang.  Vær bestemt og vennlig, men ikke tilby tjenester! Ønsker de tilgang må de spørre og betale. Vær derimot obs, for folk som faktisk er såpass frekke allerede bør passes på! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sa utekran og kontakt ute?  Ingen måter å stenge av vannet til den kranen og å ta sikringen til strømuttaket når de driver på? Det hadde jeg gjort.

Anonymkode: 5e813...f06

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er de i full gang med ny enebolig bygging på nabotomten. De tar seg sånn til rette at jeg blir sprø!! (Prinsippsak dette da). Grunnet bratt tomt er det enklere for de som bygger og parkere på vår tomt (det gjør de med glede), de bruker også både vann og strøm fra vårt hus. Hadde de spurt, hadde jeg sagt ja (på visse primisser)..  

Anonymkode: df1c3...556

Jeg liker naboene mine og vil gjerne behandle dem med respekt, men..

-når noen kobler seg til min strøm uten å spørre først så kobler jeg ut sikringen

-når noen parkerer på min gårdsplass uten å spørre først så legger jeg ting der neste gang som sperrer

-når noen tar vann fra utekranen uten å spørre så stopper jeg dette neste gang

Dette er noen enkle spilleregler som gjelder alle og som du selv har ansvaret for å passe på. Slutt å være så konfliktsky.

Anonymkode: 3e852...fa8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste. De leser sikkert ikke denne tråden på kvinneguiden, så det er mer ettektivt å gå bort til arbeiderne, og si på en høflig og ordentlig måte: Hvem har gitt dere tillatelse til å bruke strøm og vann fra vårt hus?

Endret av Gullik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Coolaid skrev:

Hvordan klarer de å tappe deg for strøm og vann? Forklar.

Det lurer jeg på også. tipper det er satt opp en byggestrømkasse og midlertidig vanntilknyting.

Anonymkode: 56fa1...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på også. tipper det er satt opp en byggestrømkasse og midlertidig vanntilknyting.

Anonymkode: 56fa1...322

Syns det høres veldig rart ut at de tar strøm fra ts... det er ikke lov. Kan det være at det bare ser slik ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Coolaid skrev:

Syns det høres veldig rart ut at de tar strøm fra ts... det er ikke lov. Kan det være at det bare ser slik ut? 

Ja, sannsynligvis så er det en misforståelse ute og går her. Vi bygde i fjor og da "fikk" vi strøm fra naboen en kort tid. Men det var jo byggestrøm med egen måler, var bare naboen tilknytningspunkt (eller noe sånt) som ble benyttet.  

Anonymkode: 56fa1...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Byggefolk har også lånt både vann og strøm hos meg. Heldigvis betaler vi ikke for vannbruk men bare et bestemt beløp, ellers hadde det blitt dyrt. Gav vann til mange av mine naboer også . Strømmen brukte de så lenge de holdt på med arbeidet. Hmm.. derfor strømregningen min var så dyr akkurat da.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om det er mulig å bevare godt bånd til sånne mennesker uansett.Kommer garantert til å tråkke på deg.

Vil du være sur kjerring eller en dørmatte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...