Gå til innhold

Førstegangskjøper - Boligmarked - Håpløst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer sliter sånn med og komme inn på boligmarkedet. 

Vi har 150 000 egenkapital, jeg går på skole og han jobber.
I husleie betaler vi 11 000kr uten noe inkludert, så og eie hadde faktisk vært billigere

Er det noen andre som har kjøpt mens en studerer og den andre jobber? Hvordan i all verden fikk dere foten "innenfor"? Ingen bank sier ja til oss

Anonymkode: 15b46...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer sliter sånn med og komme inn på boligmarkedet. 

Vi har 150 000 egenkapital, jeg går på skole og han jobber.
I husleie betaler vi 11 000kr uten noe inkludert, så og eie hadde faktisk vært billigere

Er det noen andre som har kjøpt mens en studerer og den andre jobber? Hvordan i all verden fikk dere foten "innenfor"? Ingen bank sier ja til oss

Anonymkode: 15b46...1fb

Hei!

Vi sleit, men klarte det, helt uten hjelp av familie, så jeg tenkte å trøste deg med hvordan vi klarte det.

Jeg jobbet på den tiden 80% i en butikk, og tjente i overkant av 200 000kr i året. Altså svært dårlig. Mannen tjente relativt godt. Ingen egenkapital, men heller ingen lån fra før.

Vi sendte inn søknader til husbanken, i ALLE kommuner. Fylte ut papir etter papir. Sendte ut lønnslipper, kopier, orginaler, signaturer. En papirmølle uten like. Vi måtte kjøpe printer til dette, og kun dette!

Vi fulgte opp, maste på kommuner, ringte, og sendte mail.

Til slutt fikk vi ja, i en kommune. Og sammen med husbanken, og DNB fikk vi akkurat nok til å få kjøpt oss vår første, men bittelille leilighet. Nå har vi bodd i leiligheten litt over et år, og skal selge. Vi har allerede fått kjøpt oss en langt større og flottere leilighet med den stigningen det har vært.

 

Dere må rett og slett vri på hver eneste stein, fylle ut alle nødvendige papirer og godta x antall nei. Gå til alle banker, snakk med alt og alle. Vi holdt vel på rundt et år, før vi endelig fikk et eneste ja. 

Anonymkode: 89f5f...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken by/sted er dere på jakt etter?

Det er håpløst å svare på noe som helst før vi vet dette.

Anonymkode: c01fb...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på i Vestfold for vår del.



 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vi sleit, men klarte det, helt uten hjelp av familie, så jeg tenkte å trøste deg med hvordan vi klarte det.

Jeg jobbet på den tiden 80% i en butikk, og tjente i overkant av 200 000kr i året. Altså svært dårlig. Mannen tjente relativt godt. Ingen egenkapital, men heller ingen lån fra før.

Vi sendte inn søknader til husbanken, i ALLE kommuner. Fylte ut papir etter papir. Sendte ut lønnslipper, kopier, orginaler, signaturer. En papirmølle uten like. Vi måtte kjøpe printer til dette, og kun dette!

Vi fulgte opp, maste på kommuner, ringte, og sendte mail.

Til slutt fikk vi ja, i en kommune. Og sammen med husbanken, og DNB fikk vi akkurat nok til å få kjøpt oss vår første, men bittelille leilighet. Nå har vi bodd i leiligheten litt over et år, og skal selge. Vi har allerede fått kjøpt oss en langt større og flottere leilighet med den stigningen det har vært.

 

Dere må rett og slett vri på hver eneste stein, fylle ut alle nødvendige papirer og godta x antall nei. Gå til alle banker, snakk med alt og alle. Vi holdt vel på rundt et år, før vi endelig fikk et eneste ja. 

Anonymkode: 89f5f...5ac

Så fantastisk at det ordnet seg for dere, lurer på om det samme lar seg gjøre når en går på skole

Anonymkode: 15b46...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på i Vestfold for vår del.



 

Så fantastisk at det ordnet seg for dere, lurer på om det samme lar seg gjøre når en går på skole

Anonymkode: 15b46...1fb

Det er et godt spørsmål, men jeg kjenner til venner som fikk lån da de gikk på skole - fordi fremtidsutsiktene deres var gode. Fordi de tok en utdannelse som ligger an til å betale godt, sånn ca. Så det er mulig, man må prøve!

Anonymkode: 89f5f...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp kjøpt leilighet til 3 mill. Vi tjener 800 000 tilsammen. 200.000 i egenkapital.

Anonymkode: b8c5e...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...