Gå til innhold

Ikke bruk otrivin under svangerskapet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legen min har sagt jeg kan bruke otrivin når jeg er gravid. Alternativet er å ikke få sove, noe som er enda verre

Anonymkode: c30ae...4c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler ingen gravide å lese her inne. Ingen.

 

Ikke sant. Noen ganger ler jeg og andre ganger blir jeg bare lettere oppgitt. Det jeg synes er synd er jo at disse hysteriske gravide lett kan finne god informasjon, hallo, de sitter jo med internettilgang, de kan spørre legen sin osv osv.

I stedet baserer de frykten sin på ting de har hørt eller innbilt seg.

Anonymkode: ac8d0...a29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jordmor tar feil, men du skal jo ikke bruke det i mer enn ti dager. Skjønner du virkelig ikke såpass?

Anonymkode: ac8d0...a29

Jo det har jeg sagt at jeg forstår. Selvfølgelig skjønner jeg at egentlig så skal man ikke bruke det i mer enn ti dager! Men jeg gjorde nå det for det! Skyt meg!

Anonymkode: 50756...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er fortsatt gravid og er livredd for at jeg har skadet babyen min med dette fanskapet! 

Hvis du fortsatt er gravid er ingen skade skjedd.

Hør her. Stoffet som gjør at blodårene trekker seg sammen har ikke gjort skade på barnet ditt. RO DEG NED.

Anonymkode: ac8d0...a29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jo det har jeg sagt at jeg forstår. Selvfølgelig skjønner jeg at egentlig så skal man ikke bruke det i mer enn ti dager! Men jeg gjorde nå det for det! Skyt meg!

 

Skru av dataen og gå deg en lang tur. 

Anonymkode: ac8d0...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at otrivin ikke skal brukes i mer enn 10 dager! Jeg er da ikke dum. Men brukte det lenger fordi om. Fordi jeg klarte ikke puste skikkelig eller innta mat! Og sove fikk jeg heller ikke, derfor ble det en dårlig vane å bruke det hver dag flere ganger for dagen i en måned. Men idag går den i bosset! 

ts

Anonymkode: 50756...5f2

Men det er jo e av bieffektene bruker du det får mye gjør du deg avhenging. Vet du ikke slikt? Det er derfor man ikek skal bruke det mer enn anbefalt...

Anonymkode: 2f5c8...67b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Her er det faktisk jordmoren din som har dummet seg ut. 

Tryggmammamedisin/Relis.no er basert på fakta og informasjon utover det pakningsvedlegget kan gi, og brukes mye av leger. Jordmoren din har faktisk ikke medisinsk kompetanse til å gå imot den informasjonen - da må hun ha drevet egen forskning, og hadde den vært anerkjent, ville relis blitt oppdatert. 

Jordmora di har nok bare basert seg på pakningsvedlegget og "gammel kunnskap". Dessverre er ikke alle jordmødre 100% oppdatert på slikt, og man må faktisk ta mange av de medisinske rådene deres med en klype salt. 

Men selvfølgelig, du taper lite på å IKKE ta otrivin, så er du usikker lar du vær. Men IKKE gå rundt og tro at jordmora di vet best, og ikke anbefal andre å heller høre på din jordmor, enn på en nøytral, faglig faktabasert kilde!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du fortsatt er gravid er ingen skade skjedd.

Hør her. Stoffet som gjør at blodårene trekker seg sammen har ikke gjort skade på barnet ditt. RO DEG NED.

Anonymkode: ac8d0...a29

Jeg har lest at i værste fall kan barnet bli hjerneskadet pga de blodårene som trekker seg sammen. Da får barnet lite blodtilførsel. Var noe jeg leste. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke, men ble jo hysterisk av alt når man er gravid. Vil jo ikke skade ungen min, samtidig så vil jeg få puste og sove om natten.

Anonymkode: 50756...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det har jeg sagt at jeg forstår. Selvfølgelig skjønner jeg at egentlig så skal man ikke bruke det i mer enn ti dager! Men jeg gjorde nå det for det! Skyt meg!

Anonymkode: 50756...5f2

Ja, men hvorfor skylder du på noen andre enn deg selv? En ting er om du hadde vært fortvilet over at du hadde gjort feil, det kan alle. Men du skylder på andre enn deg selv.

Anonymkode: 2f5c8...67b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langvarig bruk av otrivin gjør deg avhengig.
Du får sårere slimhimmer og kan oppleve neseblod.

Bieffektene som nevnt over er at du kan oppleve å alltid være tett i nesen, det går over!
Bruk saltvannspray til du ikke er tett mer :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du virkelig ikke såpass?

Anonymkode: ac8d0...a29

Hvorfor MÅ dere gjenta dette om og om igjen? Skjønner dere ikke at TS er et helt vanlig menneske som har gjort en menneskelig feil, og som nå vil kvitte seg med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at otrivin ikke skal brukes i mer enn 10 dager! Jeg er da ikke dum. Men brukte det lenger fordi om. Fordi jeg klarte ikke puste skikkelig eller innta mat! Og sove fikk jeg heller ikke, derfor ble det en dårlig vane å bruke det hver dag flere ganger for dagen i en måned. Men idag går den i bosset! 

ts

Anonymkode: 50756...5f2

Da skal du ikke være sint på tryggmammamedisin, men deg selv som brukte den mye lenger og mye mer enn anbefalt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tryggmammamedisin står det at otrivin kan trygt brukes i 10 dager.  

jeg har brukt det i over en måned nå.

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste jo ikke at det ikke var anbefalt!

Du visste jo at du brukte det 20 dager mer enn det som er anbefalt. 

Anonymkode: adca2...884

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hvorfor MÅ dere gjenta dette om og om igjen? Skjønner dere ikke at TS er et helt vanlig menneske som har gjort en menneskelig feil, og som nå vil kvitte seg med det?

Fordi hun skylder på en nettside istedet for å innrømme aat hun burde visst bedre.

Anonymkode: 2f5c8...67b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk bruker Otrivin i det hele tatt. Bortkastede penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg. Jordmoren din er fullstendig utdatert. Man kan stole på tryggmammamedisin. Punktum. Men bruk i over 10 dager kan føre til avhengighet. 

Anonymkode: 65256...2ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun skylder på en nettside istedet for å innrømme aat hun burde visst bedre.

Anonymkode: 2f5c8...67b

Greit nok det, men det er da virkelig ikke nødvendig å gjenta det om og om og om igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterien... jeg brukte otrivin daglig gjennom begge svangerskapene mine, med legens velsignelse. Det er ikke farlig. Slapp av!!

Anonymkode: 7a806...d3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hysterien... jeg brukte otrivin daglig gjennom begge svangerskapene mine, med legens velsignelse. Det er ikke farlig. Slapp av!!

Anonymkode: 7a806...d3f

Jeg og

Anonymkode: c30ae...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BeautyBox skrev:

Greit nok det, men det er da virkelig ikke nødvendig å gjenta det om og om og om igjen! 

Det er jo bare svar på tilsvar hele veien? 

Anonymkode: 2f5c8...67b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...