Gå til innhold

Uke 40 og ingen tegn til modning - flere som opplevde det? fødte du naturlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er i uke 40 + 3, og var hos legen igår som mente at det ikke var tegn på fødsel de neste dagene. Livmorhalsen var ca. 2,5 cm (så fortsatt lang), og livmortappen var langt bak (han mente den burde være mer på midten dersom fødsel var nær). Ellers er det heller ingen tydelige tegn på at fødsel nærmere seg, har mensmurringer nå og da, men det har jeg hatt i flere uker. Babyen er derimot i riktig posisjon og hodet har vært festet siden uke 34. Legen sa at hvis jeg ikke har født innen uke 41, må jeg mest sannsynlig bli satt igang. Jeg har absolutt ikke lyst til å bli satt igang, har bare hørt "dårlige" historier, så det skremmer meg.

Derfor lurer jeg på her om noen andre har opplevd å ikke ha tegn til fødsel, men allikvel født kort tid etterpå?  

Anonymkode: ff9ff...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri sjekket livmorhals etc., men merket i hvert fall ingen tegn til modning med tanke på murringer, økte kynnere etc. Følte meg helt "normal" fram til fødsel startet 40+4. :) 

Anonymkode: 77ae2...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket heller ikke livmorhalsen og kjente ingen tegn til modning. Fødte fem dager etter termindatoen. Ble til og med målt sammentrekninger på ctg noen timer før jeg kjente første rie uten at jeg kjente de sammentrekningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg var på sjekk som deg rett etter termin og fikk samme resultatet som du fikk. Jeg ble satt i gang og fødte på 42+1 (haste KS). Men jeg tror det kan modnes fort altså, er ikke sikkert du må bli satt i gang :) Lykke til! Vet hvor jævlig det føles ut på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 6 dager etter termindato, men hadde overhodet ingen tegn før det riene kom som kastet på meg en morgen jeg stod opp.

Anonymkode: 0dfc8...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 12 dager over, ingen tegn til modning. Jordmor stripper, hjalp ikke det heller.

Ble igangsatt med piller, tok 2t og 45min. Hadde en fantastisk fødsel uten særlig smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på kontroll 2 dager før termin, fikk beskjed da o m at jeg var umoden etter undrsøkelse. Fødte dagen etter ;)

Når det er sagt så hadde jeg maserier i 3 uker i forveien.

Anonymkode: b95c7...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne med to barn. Med begge barna var hun på overtidskontroll der de målte livmortapp til 4 cm og null tegn til modning. Begge barna kom noen timer senere, faktisk. Så ikke mist motet :)

Anonymkode: eb7f0...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne til overtidskontroll og hadde ikke noe tegn til modning og nært forestående fødsel. Formen var bedre enn på lenge. Legen prøvde å strippe meg men det var lukket som en østers så det var lite han kunne gjøre. Fikk time til igangsettelse noen dager senere og gikk slukøret hjem. Dette var på ettermiddagen og morgenen etter våknet jeg tidlig av ordentlige rier, så dette trenger ikke bety noe :)

Anonymkode: 56ee8...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andregangsgravid og har rundet uke 40 her nå.. Ingen tegn til modning. Fødte 14 dager over termin sist etter å ha blitt satt igang, så forventer å gå over denne gangen også. Sist gikk jeg med forkortet livmorhals halve svangerskapet og 3-4 cm åpning på slutten, og likevel ville ikke babyen komme ut😂. 

Men jeg har bare positive erfaringer med å bli satt i gang TS. Husk at de som har gode opplevelser med å bli satt igang ikke har like stort behov for å snakke om det slik som dem som har hatt dårlige opplevelser.

Anonymkode: 71b89...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født 3 ganger, aldri merket noe til modning.

Dvs jeg har bare vært moden ved to av fødslene, første gang ble jeg igangsatt en uke over termin, ikke moden.

De to andre gangene har fødslene startet av seg selv uten et eneste tegn til noe som helst på forhånd.

Anonymkode: a5ecb...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andregangsgravid og har rundet uke 40 her nå.. Ingen tegn til modning. Fødte 14 dager over termin sist etter å ha blitt satt igang, så forventer å gå over denne gangen også. Sist gikk jeg med forkortet livmorhals halve svangerskapet og 3-4 cm åpning på slutten, og likevel ville ikke babyen komme ut😂. 

Men jeg har bare positive erfaringer med å bli satt i gang TS. Husk at de som har gode opplevelser med å bli satt igang ikke har like stort behov for å snakke om det slik som dem som har hatt dårlige opplevelser.

Anonymkode: 71b89...21f

Jeg tror og kanskje det er tilfelle. 

Jeg hadde god erfaring med igangsetting og snakker jo sjeldent om det som en "igangsatt fødsel"- jeg formidler stort sett at det var kult/helt spesiell opplevelse. 

Jeg var forøvrig moden som bare det, men fødte ikke av den grunn. 

Og selve fødselen var heller ikke ukomplisert, men den liknet ikke på de skrekkhistorier jeg har lest. 

Anonymkode: e9fdb...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er anonym over her og ligger nå på sykehuset med en nyfødt baby❤️ Tok ikke en gang 24 timer etter jeg skrev innlegget før han var ute:) Vannet gikk med et pang tidligere i dag, så joda - fødsel kan skje plutselig! 

Anonymkode: 71b89...21f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk! Gratulerer så mye! :) 

Anonymkode: 77ae2...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Heldig du er ❤️👏🏻

Anonymkode: 0e911...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...