Gå til innhold

Når kan barna få "slippe" å være med på ferie..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var alene hjemme ei lita uke kort tid etter 16-års dagen. Rolig og fornuftig jente, selv i den alderen, og det gikk veldig fint. Er rundt 20 år siden (oh shit - hvor ble de årene av?), og var ingen mobiltelefon den gangen. Men ei venninne fra nabolaget bodde hos meg, og både hennes foreldre samt et par andre naboer visste at jeg var alene hjemme. Det visste også mine besteforeldre som bodde ei drøy mil unna, så jeg var trygg på at jeg kunne ringe alle disse ved behov. Uken gikk knirkefritt, koste meg masse og nøt "friheten". Ingen klager fra foreldre etterpå, ansvaret med rengjøring/rydding hørte selvfølgelig med.

Foreldrene kjenner sitt barn best og vet om dette vil være ok eller ei. Noen er ansvarsfulle og modne, og trygge på å være hjemme alene, mens andre er mer rotehuer og umodne.

Anonymkode: 8f4b6...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min yngste sønn ville ikke fått lov til det når han var 16, men både min eldste sønn og min datter hadde jeg ikke hatt noe problem med å dra fra. Uansett ville jeg nok avklart med en nabo eller noen slektninger slik at ungene kunne kontakte dem om det skulle skje uforutsette hendelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...