Gå til innhold

Pedagog i barnehagen ønsker henvise til PPT - råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn på 2,5 år som alltid har vært tregere enn snittet motorisk. Hun har derfor fått oppfølging fra tidlig på helsestasjon, og fysioterepeut har etter vårt ønske i samarbeid med barnehagen fulgt henne ekstra opp. Vi har vært veldig fornøyde med det.

Barnets kontaktperson, som også er pedagogen på avdelingen - har i samtaler med oss uttrykt sterk bekymring. Pedagogen nevner mye i detalj, og tolker mye ut av det jeg synes er "normal barneatferd". Hun er ikke utagerende mot andre, hun trives godt i barnehagen og hjemme, ansees å være godt over snittet på det sosiale(blir fort likt av alle, både barn og voksne), tilpasser seg lett og ligger foran de andre på "kompleksitet"(altså at hun virker forstå mer komplekse sammenhenger enn forventet, er veldig glad i tall/bokstaver osv - hun ligger litt foran de andre barna på dette). Alle andre kaller barnet for utadvent, smart og sosial - men ser jo selvsagt at han er noe forsinket motorisk. Pedagogen formidler oftest at det er grunn til bekymring, og har gjort det ofte ved henting/i samtaler osv. 

Det motoriske har fulgt en "normal kurve" selv om det har vært forsinket - ting har gått seg veldig bra til, og fysioterapeuten er fornøyd med fremgangen. Men, pedagogen var veldig bekymret og ønsket henvisning til spesialist.

Vi har da vært hos en av de fremste spesialistene i landet, hvor vi ble møtt av et helt team fagpersoner. De observerte, og vi fortalte om hva pedagogen i bhg var bekymret for. Dette avviste de som unormalt, og sa det egentlig ikke var "vits" at vi var der - det var absolutt ingen grunn til bekymring. Fysioterapeuten på helsetasjonen som har fulgt jenta siden hun var baby sier at hun gjerne stiller i barnehagen, men det er ikke nødvendig.

Mitt spørsmål er derfor: Nå har vi hatt flere runder hos fagpersoner, som konkluderer med at "ingenting er feil, fortsett som vanlig". Nå skal PPT inn i barnehagen, og dersom også disse konkluderer med det samme; hva gjør vi dersom pedagogen vil ha enda mer "undersøkelser og tiltak"?

Jeg er jo engstelig for at vi skal overse noe og "alle tar feil" dersom pedagogen har rett i at noe er galt(hun er jo veldig bekymret sier hun), samtidig som jeg er opptatt av at barnet nå begynner å bli eldre og legge merke til at han får ekstra oppfølging. 

Problemet er at alt dette fokuset etterhvert blir synlig for barnet, og det skaper utrolig mye bekymring for oss foreldre. Vi får liksom aldri "fred" fra tanken om at noe kanskje er galt - og det er jo bare på grunn at pedagogens oppfatning, ikke medisinsk fagpersonell som foreløpig konkluderer med at alt er OK. 

Er det noen som har erfaring med dette, og hva slags oppfølging PPT gir som kan eventuelt avdekke om noe faktisk er galt? Og hva vi burde gjøre om PPT konkluderer med at alt er grei, men pedagogen vil ha flere tiltak?

Anonymkode: 82f23...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig å bytte person i bhg som skal følge med ekstra på barnet deres? Regner med at spesialkompetansen som har vært inne og vurdert til at barnet er innenfor normalområdet ser langt flere tilfeller i året enn pedagogen i bhg. Så hadde stolt på dem. 

Pedagogen kan hende er usikker på seg selv og trekker inn ekstra ressurser for sikkerhets skyld. Aner ikke hvordan dere skal gripe situasjonen, dere sier jo at det har vært mange inne og vurdert barnet til åvære innenfor normalområdet, og at Pedagogen slett ikke vil høre på det øret.  :vetikke:

Anonymkode: d543e...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogen er avhengig av ditt samtykke for å henvise til ppt så hvis du ikke vil så sier du bare det. Med det du forteller hadde jeg nok sagt at ppt er uaktuelt og at du ikke vil ha mere mas men at du forventer at pedagogen jobber med ett mere positivt syn på barnet. Snakk gjerne med styrer om dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen pedagoger er ekstremt opptatt av å være "flinke" og finne feil. Hvis ingen andre er bekymret ville jeg ha tatt det med ro og takket nei til videre oppfølging. 

Hva er det barnet er forsinket med?

Anonymkode: dd7d6...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er motorikken som er hovedvansken er ikke ppt ekspert på dette området. PPT vurderer behov for tilrettelegging/spesialpedagogisk hjelp i bhg ang pedagogiske/psykologiske problemstillinger. Pedagogen kan ikke gjøre noe mer hvis PPT konkluderer med at barnet ikke har et slikt behov. Og foreldre må samtykke til henvisning! 

Anonymkode: 90ceb...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er motorikken som er hovedvansken er ikke ppt ekspert på dette området. PPT vurderer behov for tilrettelegging/spesialpedagogisk hjelp i bhg ang pedagogiske/psykologiske problemstillinger. Pedagogen kan ikke gjøre noe mer hvis PPT konkluderer med at barnet ikke har et slikt behov. Og foreldre må samtykke til henvisning! 

Anonymkode: 90ceb...816

Ja, det er veldig merkelig at en ansatt i barnehagen vil henvise til PPT om det er treg motorisk utvikling som er "problemet". 

Anonymkode: 4cb72...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første kan ikke barnehagen henvise til PPT uten deres samtykke, så vet dere det. For det andre burde dere legge fra dere tanken på at det er noe feil med barnet. Det trenger jo ikke være noe feil - han er bare ikke helt etter "normen". Det vokser seg sikkert til, spesielt med litt oppfølging og hjelp :)

Men kan det være pedagogen vil ha PPT på banen for å utløse ressurser? Om PPT konkluderer med at barnet har rett til spesialpedagogisk hjelp vil dette kunne utløse ressurser for barnet, altså barnet har rett på tilrettelegging. Bl.a kan dette være en ekstraressurs i barnehagen dvs barnehagen kan få en ekstra på jobb for å følge opp barnet ditt. 

Men samtidig tror jeg ikke de motoriske vanskene faller under PPT. Jeg har et barn som både har spesialpedagogisk hjelp og hjelp fra fysioterapaut. Fysioterapauten er helt utenfor PPT og noe vi selvstendig har søkt om utenom PPT. 

Uansett, så kan dere si til barnehagen at dere ikke føler PPT kan bidra med noe. Du kan også ta kontakt selv med PPT for å høre om dette er noe som faller innenfor deres felt. Eller dere kan sende en søknad via barnehagen og la PPT konkludere. 

Anonymkode: 94290...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lite informasjon til at vi egentlig kan veilede deg, men generelt sett så ser pedagogen barnet ditt i situasjoner andre fagfolk ikke gjør. ( Tenker kontunierlig og over lang tid )

Lytt i stedet for å sette deg til motmæle, still spørsmål: Hva dreier dette seg om, er det kun motorisk? har du fortalt pedagogen om andre involverte og hva de sier? Hva tenker pedagogen om det?..

Ellers ser jeg en del fordommer her, at pedagoger søker for mye hjelp? Det er vårt ansvar, det er jobben vår og det for barns beste. Er jeg bekymret for et barn tar jeg det opp med en gang.

Mye handler om god kommunikasjon slik at foreldre forstår hvorfor man er bekymret, her synes jeg ikke ped leder virker som har gjort en god nok jobb for å kommunisere hva, hvorfor og hva dere tenker?

Be om en samtale.

Anonymkode: cdade...91b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen pedagoger er ekstremt opptatt av å være "flinke" og finne feil. Hvis ingen andre er bekymret ville jeg ha tatt det med ro og takket nei til videre oppfølging. 

Hva er det barnet er forsinket med?

Anonymkode: dd7d6...b6d

Jobben vår og henvise dersom vi mener det er grunn for det, handler ikke om at vi skal være "flinke"

Anonymkode: cdade...91b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pedagogen absolutt vil henvise til Ppt så ser jeg ikke helt problemet med at hun gjør det. Det skader jo ingen om Ppt kommer inn, observerer og ikke finner noe, da er de jo bare pedagogen som har vært litt vel tidlig ute med å be om hjelp og skulle de finne noe som da andre har oversett så er det jo bare greit å finne ut av det. :) Kan kanskje kalle det sløsing med ressurser men heller det enn at du får en bekymringsmelding på deg. Vet flere barnehager sender bekymringsmelding hvis foreldrene er uenig i at barnet skal henvises til ppt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et barn på 2,5 år som alltid har vært tregere enn snittet motorisk. Hun har derfor fått oppfølging fra tidlig på helsestasjon, og fysioterepeut har etter vårt ønske i samarbeid med barnehagen fulgt henne ekstra opp. Vi har vært veldig fornøyde med det.

Barnets kontaktperson, som også er pedagogen på avdelingen - har i samtaler med oss uttrykt sterk bekymring. Pedagogen nevner mye i detalj, og tolker mye ut av det jeg synes er "normal barneatferd". Hun er ikke utagerende mot andre, hun trives godt i barnehagen og hjemme, ansees å være godt over snittet på det sosiale(blir fort likt av alle, både barn og voksne), tilpasser seg lett og ligger foran de andre på "kompleksitet"(altså at hun virker forstå mer komplekse sammenhenger enn forventet, er veldig glad i tall/bokstaver osv - hun ligger litt foran de andre barna på dette). Alle andre kaller barnet for utadvent, smart og sosial - men ser jo selvsagt at han er noe forsinket motorisk. Pedagogen formidler oftest at det er grunn til bekymring, og har gjort det ofte ved henting/i samtaler osv. 

Det motoriske har fulgt en "normal kurve" selv om det har vært forsinket - ting har gått seg veldig bra til, og fysioterapeuten er fornøyd med fremgangen. Men, pedagogen var veldig bekymret og ønsket henvisning til spesialist.

Vi har da vært hos en av de fremste spesialistene i landet, hvor vi ble møtt av et helt team fagpersoner. De observerte, og vi fortalte om hva pedagogen i bhg var bekymret for. Dette avviste de som unormalt, og sa det egentlig ikke var "vits" at vi var der - det var absolutt ingen grunn til bekymring. Fysioterapeuten på helsetasjonen som har fulgt jenta siden hun var baby sier at hun gjerne stiller i barnehagen, men det er ikke nødvendig.

Mitt spørsmål er derfor: Nå har vi hatt flere runder hos fagpersoner, som konkluderer med at "ingenting er feil, fortsett som vanlig". Nå skal PPT inn i barnehagen, og dersom også disse konkluderer med det samme; hva gjør vi dersom pedagogen vil ha enda mer "undersøkelser og tiltak"?

Jeg er jo engstelig for at vi skal overse noe og "alle tar feil" dersom pedagogen har rett i at noe er galt(hun er jo veldig bekymret sier hun), samtidig som jeg er opptatt av at barnet nå begynner å bli eldre og legge merke til at han får ekstra oppfølging. 

Problemet er at alt dette fokuset etterhvert blir synlig for barnet, og det skaper utrolig mye bekymring for oss foreldre. Vi får liksom aldri "fred" fra tanken om at noe kanskje er galt - og det er jo bare på grunn at pedagogens oppfatning, ikke medisinsk fagpersonell som foreløpig konkluderer med at alt er OK. 

Er det noen som har erfaring med dette, og hva slags oppfølging PPT gir som kan eventuelt avdekke om noe faktisk er galt? Og hva vi burde gjøre om PPT konkluderer med at alt er grei, men pedagogen vil ha flere tiltak?

Anonymkode: 82f23...fc1

Heisann. :)

 

Kjenner meg mye igjen i det du skriver mtp vårt barn. Pedagogen i vår barnehage var også mye lik deres. Sen motorisk utvikling på vårt barn, som var og er et ganske sosialt barn. Vi har vært innom det meste, manuellterapeut, ergoterapeut (eller var det fysio?), spesialist på andre områder etc. 

 

Jeg håper dere har gitt barnehagen kopi av epikriser/rapporter fra alle disse fagpersonene dere har vært hos. Om dere ikke har gjort det enda, så kontakt de dere har vært hos, og sørg for at barnehagen deres får dere skriftlig. Kjør full åpenhet på det området, så skjønner de at dere ønsker å samarbeide.

 

På et punkt må det jo ta slutt. Hvis alle fagpersonene sier "nei, vi behøver ikke mer utredning", og pedagogen sier likevel at dere må teste ut "a, b og c", så kjør på likevel om dere ser at det er nødvendig. Hvis pedagogen har noe hold i det hun sier, altså. Men stol også på dere selv. Dere er barnets foreldre, og dets "advokater". 

 

Snakk sammen med barnet om det som skjer også. Type: "nå skal vi til en dame som skal bla bla bla fordi pedagogen (si navn) i barnehagen ikke er sikker på om alt er bra med deg. Vi ønsker å være sikre på at du har det helt bra og er frisk på alle måter, så derfor er det viktig at vi gjør dette." Noe i den duren. Etter hvert blir det naturlig. Vårt barn har hatt flere operasjoner med narkoser involvert, og etterhvert ble det (tragisk nok) naturlig for barnet vårt å spørre "skal jeg sove nå?" da vi skulle hilse på operasjonslegen. Viktig å forklare godt for barnet hva som skjer.

 

Til du og den andre forelderen: Om fagpersonene på de aktuelle områdene sier at alt er ok, så gi beng i pedagogen. Eventuelt ta en alvorsprat med styreren i barnehagen. 

 

PPT kan forresten henvise til ganske mange instanser så vidt jeg har forstått. Bare å holde ut! :)

Anonymkode: bded9...289

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært gjennom noe av det samme, med begge våre barn. Ett av dem hadde forsinket grovmotorisk utvikling som ditt (var 23mnd før han gikk). Med begge barna har hele team med fagfolk (hab, ppt etc) sagt at det ikke er noen diagnoser. 

Bhg-oppfølgingen var veldig god så lenge minste var liten og slet grovmotorisk, men nå som han ikke gjør det lenger + går på storbarn (andre ansatte) synes vi det er vanskelig. Kommunikasjonen har vært dårlig, vi fikk dumpet en søknad om 16 timer spesped i uka(!!) med beskjed om å skrive under innen tre dager(!), uten at noen engang hadde fortalt oss om at dette ble vurdert! PPT har observert og ikke funnet noe. Jeg opplever at barnehagen selv legger opp til vanskelige situasjoner (lar ting som ikke er et valg framstå som det, f.eks. kle på seg for å gå ut) for så å overfortolke atferden de selv har fremprovosert (helt vanlig atferd for en femåring) fullstendig. Jeg synes deres boks, som barna skal passe inn i, er svært liten og firkantet. Vi har skrevet under på alt, inkludert søknaden som spesped (den søknaden kan aldri gå gjennom!!), selv om vi var forbanna da vi fikk den servert på en slik måte, og ikke la skjul på hva vi mente om saken i møte med styrer. Eneste gang vi ba om å vente, var henvisning til PPT, vi ønsket å vente noen måneder da han akkurat hadde skiftet avdeling. Da måtte vi skrive under på at vi ikke ønsket henvisning! Det er mao ikke så lett å stå mot barnehagen. To mnd etter skrev vi under - etter en foreldresamtale, trodde vi, som viste seg ikke å være en foreldresamtale, men et møte med EN funksjon, nemlig å overtale oss til å skrive under henvisning.

Jeg har også hørt fra andre foreldre som sier det samme. De skjønner ikke hva som har skjedd, for slik var det ikke før! Dette er også foreldre som har hatt flere barn i barnehagen.

 Dette ble langt og egentlig mer om oss enn jeg hadde tenkt, men poenget var at dere er ikke alene om å ha barna i en barnehage hvor man etterhvert setter spørsmålstegn til mengden henvisninger som skal sendes i alle retninger. Jeg har rett og slett følt at bhg ikke får de tilbakemeldingene de "ønsker" fra fagfolkene, dvs en diagnose som gjør at de kan søke mer ressurser. Vet dette er slemt sagt, men vi har vært med på alt, men nå begynner jeg å få nok. Barn er ikke like, ikke de uten diagnoser heller! Vi valgte å bytte barnehage. Den søknaden om spesped var dråpen, vi mistet det som var igjen av tillit til barnehagen da vi fikk den. Når PPT sier at alt er normalt og søknaden da egentlig er begrunnet i at bhg synes det er vanskelig å få ham til å kle på seg når de skal ut og at han kan være høylydt innendørs, har jeg veldig vanskelig for å se for meg at den søknaden vil gå gjennom! Da vil 70% av alle femåringer ha rett på spesped. 

Helt konkret ville jeg ikke delt journal etc fra spesialistbesøkene deres med bhg, det er helseopplysninger om barnet som de ikke har noen rett eller behov for å se. Men dere kan fortelle om konklusjonene. Videre bør dere ta det opp med leder. Når barnet nå har vært gjennom "alle instanser" må det faktisk settes en strek et sted. Det kan faktisk hende at bhg tar feil. Dere har samtykket til henvisninger og vist samarbeidsvilje, men kanskje er det nok nå? 

Anonymkode: 000b9...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg ville nok sagt ja til PPT, men hatt møte med styrer om at dere ikke synes kommunikasjonen er god nok. Hvis noen på avdelingen er "svært bekymret" må det tas opp på en annen måte enn i gangen ifbm henting og levering. Og etter at PPT har vært inne i bildet (selvsagt med forbehold om at PPT ikke finner noe utenom det vanlige), ville jeg vurdert å stå hardere på at nå er det kanskje nok henvisninger for en periode. Heller utvidet den oppfølgingen dere synes fungerer (fysio etc).

Observasjon fra PPT er ikke stressende for barnet, det bare leker og spiser i bhg som vanlig. 

Hilsen meg med det lange innlegget over.

Anonymkode: 000b9...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide med litt realitetsorientering ser jeg.

Tror dere det er slik at vi ønsker mer ressurser og derfor søker ekstra til barn? Hadde dere bare visst hvor vanskelig det er å få noe i gjennom også til de barna som uten tvil trenger det!!! Ofte kjemper vi får å få inn en logoped! Dere skal egentlig være glad for at vi ser barna deres og gjør det vi kan for å hjelpe adekvat utvikling.

Jo mer vi får til FØR skolestart jo bedre er det! Det er alltid en årsak til videre henvendelse og der må pedagoger/styrere være flinkere til og kommunisere ut HVA og HVORFOR.

Selv har jeg videreformidlet til bup/ppt- senere reaksjoner er takknemlige foreldre som har fått beskjeder fra skoler at de ser tidlig intervensjon har bidratt til at barnet har en god utvikling.

Aldri undervurder ekstra hjelp.

Anonymkode: cdade...91b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at jeg ville nok sagt ja til PPT, men hatt møte med styrer om at dere ikke synes kommunikasjonen er god nok. Hvis noen på avdelingen er "svært bekymret" må det tas opp på en annen måte enn i gangen ifbm henting og levering. Og etter at PPT har vært inne i bildet (selvsagt med forbehold om at PPT ikke finner noe utenom det vanlige), ville jeg vurdert å stå hardere på at nå er det kanskje nok henvisninger for en periode. Heller utvidet den oppfølgingen dere synes fungerer (fysio etc).

Observasjon fra PPT er ikke stressende for barnet, det bare leker og spiser i bhg som vanlig. 

Hilsen meg med det lange innlegget over.

Anonymkode: 000b9...eb5

De skal ikke sende søknad om spes ped fordi et barn har vansker med å kle på seg eller er høylytt inne, er noe som skurrer her. 

Anonymkode: cdade...91b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

På tide med litt realitetsorientering ser jeg.

Tror dere det er slik at vi ønsker mer ressurser og derfor søker ekstra til barn? Hadde dere bare visst hvor vanskelig det er å få noe i gjennom også til de barna som uten tvil trenger det!!! Ofte kjemper vi får å få inn en logoped! Dere skal egentlig være glad for at vi ser barna deres og gjør det vi kan for å hjelpe adekvat utvikling.

Jo mer vi får til FØR skolestart jo bedre er det! Det er alltid en årsak til videre henvendelse og der må pedagoger/styrere være flinkere til og kommunisere ut HVA og HVORFOR.

Selv har jeg videreformidlet til bup/ppt- senere reaksjoner er takknemlige foreldre som har fått beskjeder fra skoler at de ser tidlig intervensjon har bidratt til at barnet har en god utvikling.

Aldri undervurder ekstra hjelp.

Anonymkode: cdade...91b

Jeg har vært i møter med barnepsykolog, som rett ut sa at diagnoser = penger og bruker uttrykk som "disse sitter på pengesekken". 

Jeg er helt enig i at tidlig intervensjon er viktig. Men her er det snakk om at foreldre/fagfolk og barnehage overhode ikke er enige i om det er et behov for en intervensjon. Mine innlegg har ikke vært noe angrep på pedagoger generelt, og jeg oppfatter heller ikke HI slik. 

Anonymkode: 000b9...eb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i møter med barnepsykolog, som rett ut sa at diagnoser = penger og bruker uttrykk som "disse sitter på pengesekken". 

Jeg er helt enig i at tidlig intervensjon er viktig. Men her er det snakk om at foreldre/fagfolk og barnehage overhode ikke er enige i om det er et behov for en intervensjon. Mine innlegg har ikke vært noe angrep på pedagoger generelt, og jeg oppfatter heller ikke HI slik. 

Anonymkode: 000b9...eb5

Jeg har forresten også vært på møter på hab hvor de rett ut sier at barnet aldri skulle vært henvist, og at de ikke skjønner hvorfor henvisningen ble sendt. Grunnløse henvisninger gjør at ting tar lengre tid for de barna som virkelig trenger hjelp. 

Anonymkode: 000b9...eb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i møter med barnepsykolog, som rett ut sa at diagnoser = penger og bruker uttrykk som "disse sitter på pengesekken". 

Jeg er helt enig i at tidlig intervensjon er viktig. Men her er det snakk om at foreldre/fagfolk og barnehage overhode ikke er enige i om det er et behov for en intervensjon. Mine innlegg har ikke vært noe angrep på pedagoger generelt, og jeg oppfatter heller ikke HI slik. 

Anonymkode: 000b9...eb5

Det handler ikke om penger, men oppriktig ønske om å få barn fram her i livet. Jeg hadde samme type holdning som deg, viste seg at mitt barn var h f autist ;)

De skal ikke henvise barn fordi de kler på seg sakte eller er høylytt inne, jeg er ganske sikker på at det ligger mer bak her. Du må huske på at vi ser barna i helt annen sosiale settinger enn det dere gjør. Vet godt hva som er adekvat og ikke. Forventninger har jeg også, til barnas beste. 

Anonymkode: cdade...91b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten også vært på møter på hab hvor de rett ut sier at barnet aldri skulle vært henvist, og at de ikke skjønner hvorfor henvisningen ble sendt. Grunnløse henvisninger gjør at ting tar lengre tid for de barna som virkelig trenger hjelp. 

Anonymkode: 000b9...eb5

Dette stiller jeg et stort ? ved.

Anonymkode: cdade...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stiller jeg et stort ? ved.

Anonymkode: cdade...91b

Hvorfor det? Det er det de sa på hab, rett ut. Bortsett fra siste setning, den er min egen. Mannen min er sykehuslege, og avviser mange henvisninger hver uke som grunnløse. Det er neppe bare leger som sender grunnløse henvisninger.

Jeg må understreke at jeg er IKKE imot at barn skal henvises når det er behov for det, til riktig instans. Her var instansen feil (det burde vært PPT, men de satt ikke på "pengesekken" - direkte sitat fra barnepsykolog - dermed ble det hab).

Mye kan løses med god kommunikasjon. For vår del er den viktigste grunnen til bytte av barnehage den elendige kommunikasjonen rundt henvisningene, ikke henvisningene i seg selv. 

Anonymkode: 000b9...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...