Gå til innhold

Jernia-saken, krem-eksempel på klønete ledelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan nesten ikke tro uttalelsene fra ledelsen i Jernia/Centurie jeg leser i dagbladet i dag. Dere har sikkert fått med seg butikksjefen som ble skjelt ut og psykisk truet av sin leder - hvis dermed fikk sparken noen timer etterpå. Og Jernia legger seg selvsagt flate i media.

Så kommer det frem at Jernia har sendt ut en ny epost internt, hvis lyder blant annet: ".. Butikksjefen i dette tilfellet har solgt opptaket til Dagbladet og gjør derved størst mulig skade på Jernia og sine kolleger".

Noe både butikksjef og dagbladet avkrefter. På dette svarer Centurie-sjef Ingar Gunstad:

" Vi har aldri ment at Dagbladet har betalt for opplysninger, det vi på en noe klønete måte forsøkte å beskrive var at denne saken ble solgt inn til Dagbladet, og ikke for eksempel Bergens Tidene, skriver han. "

At det går an??

Anonymkode: ad6b6...688

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt eksempel på hvor bedritent visse miljøer i arbeidslivet kan være. Men hvem er det egentlig som kan ta tak i dette?

Anonymkode: 41ebe...913

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ser vi ledelsens sanne ansikt. Kanskje ikke så rart at han valgt å gå til media, med tanke på hvordan de oppfører seg internt i bedriften.

Anonymkode: 39c43...b47

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir siste kistespiker for å handle hos Jernia for meg.

Omdet fører til at uskyldig forhandlere sliter, så vil jeg jo fortsatt trenge å kjøpe andre spikere, så de ansatte kan gå til konkrrenter som fårJernia-kunden, eller forhandleren kan starte for eg selv. Jeg kan i alle fall ikke bida til profitt for etn virksomhet med slike holdninger og en slik ledlese.

 

Anonymkode: 89f72...c1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klønete er en underdrivelse, men tydelig at det er snakk om et gjennomgående dårlig arbeidsmiljø hvor ledelsen ikke har noe i mot å lyve for å sverte ansatte, i tillegg til å presse ansatte som er syke(med sykemelding) til å si opp. 

Kan ikke forstå at noen har lyst til å søke jobb hos Jernia etter denne saken.

Anonymkode: 5215d...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite menn som pusher femi, ass..........

Anonymkode: cc1af...bba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juami
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan nesten ikke tro uttalelsene fra ledelsen i Jernia/Centurie jeg leser i dagbladet i dag. Dere har sikkert fått med seg butikksjefen som ble skjelt ut og psykisk truet av sin leder - hvis dermed fikk sparken noen timer etterpå. Og Jernia legger seg selvsagt flate i media.

Så kommer det frem at Jernia har sendt ut en ny epost internt, hvis lyder blant annet: ".. Butikksjefen i dette tilfellet har solgt opptaket til Dagbladet og gjør derved størst mulig skade på Jernia og sine kolleger".

Noe både butikksjef og dagbladet avkrefter. På dette svarer Centurie-sjef Ingar Gunstad:

" Vi har aldri ment at Dagbladet har betalt for opplysninger, det vi på en noe klønete måte forsøkte å beskrive var at denne saken ble solgt inn til Dagbladet, og ikke for eksempel Bergens Tidene, skriver han. "

At det går an??

Anonymkode: ad6b6...688

Hehe, leste dette nå nettopp. Tenkte akkurat det samme som det, at det går an!? Er det mulig å ha en så dårlig ledelse i en bedrift som faktisk har mulighet til å ansette faglige dyktige folk i disse stillingene? Hvilken type lederstil er det de kjører i denne bedriften? Virker som om at det ikke er særlig mye human resource lederstil i alle fall! Nå får de i alle fall merke hvilken skade en dårlig lederstil kan føre med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvite menn som pusher femi, ass..........

Anonymkode: cc1af...bba

Det er ikke noe galt i å være i kontakt med sin feminine side. 

Anonymkode: a326e...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke bra. Hadde større tanker om Jernia en dette. En arbeidskjøper kan jo drive folk til galskap!

Fy Jernia!

Anonymkode: 8c9e6...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvite menn som pusher femi, ass..........

Anonymkode: cc1af...bba

Skulle det stå femti?

Anonymkode: e7806...199

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren prøver altså å ro seg i land med semantisk flisespikkeri. Hadde han ment det han påstår, ville han skrevet det i den interne e-posten. Gunstad lyver, og det er hans egen oppførsel som gjør "størst mulig skade på Jernia". Hvis det finnes rettferdighet igjen i Jernia-systemet, er mannen solgt. Skjønt jeg vil tro at han selger seg dyrt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg lyst på krem. 

Anonymkode: ef2be...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klønete? Det er fullstendig inkompetent.

Særlig han lederen som ble avslørt i lydopptaket. Han avslørte sin inkompetanse for hele Norge. Blir nok vanskelig for han å få en lederjobb igjen, med mindre han starter for seg selv.

Ledelse er et fag, behersker man ikke faget så er man ikke kvalifisert til å være leder.

Anonymkode: 1221e...67e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig ledelse, ja. Og helt feil måte å håndtere skandalen på! De burde legge seg helt flate. Minst. Og unnskylde seg. Love å rydde opp. Men nei ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nitti
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan nesten ikke tro uttalelsene fra ledelsen i Jernia/Centurie jeg leser i dagbladet i dag. Dere har sikkert fått med seg butikksjefen som ble skjelt ut og psykisk truet av sin leder - hvis dermed fikk sparken noen timer etterpå. Og Jernia legger seg selvsagt flate i media.

Så kommer det frem at Jernia har sendt ut en ny epost internt, hvis lyder blant annet: ".. Butikksjefen i dette tilfellet har solgt opptaket til Dagbladet og gjør derved størst mulig skade på Jernia og sine kolleger".

Noe både butikksjef og dagbladet avkrefter. På dette svarer Centurie-sjef Ingar Gunstad:

" Vi har aldri ment at Dagbladet har betalt for opplysninger, det vi på en noe klønete måte forsøkte å beskrive var at denne saken ble solgt inn til Dagbladet, og ikke for eksempel Bergens Tidene, skriver han. "

At det går an??

Anonymkode: ad6b6...688

Jeg lurer på hvorfor Ingar Gunstad mener det ikke hadde vært til like stor skade for Jernia og kollegaene hvis lydklippet hadde havnet hos noen andre enn Dagbladet. For det er dette han ender opp med å mene når han nå forsøker å få oss til å tro at "solgt" ikke skal leses bokstavelig.

Nei, dette minner vel egentlig bare om stilen til Audun Holt i lydklippet.

"Du kommer ikke til å få det til. Jeg kan garantere deg at du kommer til å sykemelde deg. Jeg har vært borti sånne folk som deg før, du kommer til å gjøre det.

...Jeg sier ikke at du gjør det, men jeg tror det."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Dårlig ledelse, ja. Og helt feil måte å håndtere skandalen på! De burde legge seg helt flate. Minst. Og unnskylde seg. Love å rydde opp. Men nei ...

Hva løser det å legge seg flat egentlig?

Det som er bakenforliggende arbeidskultur har tatt flere å år å utvikle og det er ofte mange mennesker som er delvis skyldige før slike feil oppstår. Å legge skylda på et menneske og sparke denne løser vanligvis ingenting da organisasjonen bare går videre omtrent uendret etterpå.

Å legge seg flat er bare som å pisse i havet uten å faktisk følge opp med konkrete endring av ledelsesstrukturen, profittjaget og arbeidsmiljøet. Slike ting krever faktisk en brukbar ledelse, noe som er mangelvare i Norge.

Anonymkode: a58c9...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva løser det å legge seg flat egentlig?  Ingenting. Men det er det minste man forventer fra noen som har dummet seg ut i stor skala.

Det som er bakenforliggende arbeidskultur har tatt flere å år å utvikle og det er ofte mange mennesker som er delvis skyldige før slike feil oppstår. Å legge skylda på et menneske og sparke denne løser vanligvis ingenting da organisasjonen bare går videre omtrent uendret etterpå. Å bli kvitt 1 menneske som bærer ukultur er en bra start. Så lenge vedkommende ikke erstattes med et nytt mennesker som bærer ukultur.

Å legge seg flat er bare som å pisse i havet uten å faktisk følge opp med konkrete endring av ledelsesstrukturen, profittjaget og arbeidsmiljøet. Slike ting krever faktisk en brukbar ledelse, noe som er mangelvare i Norge. Joda, men fortsatt bedre enn reaksjonen fra Jernia. Da har man iallefall innrømmet egen feil og det i seg selv er et steg i riktig retning. Sånn - image-messig.

Anonymkode: a58c9...3a0

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken beviser jo at Jernia-ledelsen visste om metodene til "slakteren" de ansatte.

http://www.dagbladet.no/2016/05/24/nyheter/jernia/arbeidsliv/arbeidstvist/oppsigelse/44302122/

Jernia viser seg å være en gjennområtten organisasjon med en forferdelig ukultur i ledelsen. Ledelsen visste hva de gjorde da de hentet inn bøddelen de trengte til å gjøre drittjobben. Nå må hoder rulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klønete? Det er fullstendig inkompetent.

Særlig han lederen som ble avslørt i lydopptaket. Han avslørte sin inkompetanse for hele Norge. Blir nok vanskelig for han å få en lederjobb igjen, med mindre han starter for seg selv.

Ledelse er et fag, behersker man ikke faget så er man ikke kvalifisert til å være leder.

Anonymkode: 1221e...67e

Tror det blir vanskelig for ham å få jobb, generelt, etter det lydopptaket.

Anonymkode: f9ac3...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det blir vanskelig for ham å få jobb, generelt, etter det lydopptaket.

Anonymkode: f9ac3...267

Alle har mobiler og tilgang til  både kamera og lydopptak nå til dags i 2016. Det er slik det er nå. Jeg tviler på dette. 

Anonymkode: fc1f7...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...