Gå til innhold

er min mann pedofil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei! Min kjære som jeg har nå vært sammen med i nå snart 6 år fortalte meg noe som gjorde meg litt forvirrett og sjokkert tror jeg.

Han var 18 når vi ble sammen. Og han sa at han var gammel nok til å vite at det han gjorde var feil sa han. Men han ville ikke si hvor gammel han var fordi han husket ikke helt og ville ikke tenke på det mer.

Når han gikk hjem så han på 2 jenter (I alder av 8—10 år) med lyst. Om han hadde hatt sjangsen hadde han kanskje gjort noe med dem fortalte han. De var naboer av han. 

Han gråt når han fortalte meg dette og skjønte jeg ville dra fra han om jeg ville det. Det gjør jeg ikke. Jeg elsker han. Men så fortalte han at han hadde bekymringer for å tenne seksuelt på barn.....

Kan jeg få noen råd? Er dette normalt? Har eller er dere menn her inne sånn? 

Jeg kunne aldri funnet på å gjort noe med et barn!!! Men når jeg tenker meg om så er jeg veldig sikker på at han ikke ville gjort det heller. Ikke at han har noen muligheter. Han ønsker å jobbe med barn da... men han er bare ikke sånn som person! 

Uff så mye tanker i hodet. Han burde hvertfall gå å snakke med en psykolog om det. Men tviler på at han er med på den. 

Hva ville dere kvinner ha gjort i denne situasjonen? Er dere menn sånn? Har dere noen gang tenkt slik på barn eller tent seksuelt på dem?

Nå er jeg virkelig fortvilet og forvirret :/ 

Anonymkode: 4c250...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han "husker" ikke hvor gammel han var? Hvis han gråter over det så tror jeg han vet noen lunde hvor gammel han var. Han var gammel nok til å vite at det var galt og han så på to småjenter med lyst.

Tror ikke det er normalt, men det er ikke hans feil at han har følt "lyst". Virker som han burde prate med noen professjonelle hvis han er redd for at han er pedofil. Det må være skikkelig tøft for han  hvis han har slike tanker om seg selv. :( 

Anonymkode: 7b79c...f2f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at han ikke går/har gått til psykolog eller vil vurdere psykolog? Om jeg hadde tent på barn så tror jeg det skulle mer til før jeg snakket om det til min eventuelle  kjæreste enn en psykolog.

 

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall en enorm tilitserklærng og ærlighet i å fortelle dette til deg. eg skal ikke bagatellisere lys, men enkelte unge, usikre menn kan nok tenne på mye - og på småjenter, ikke fordi de er pedo men fordi de ar så mye hormner  kriopen og kan tenne på alt (også ha omosex selv om de ikke er homo). De vet det er galt å tenne på barn, og skyver det unna, noenderimot, agerer pådet og bgår overgrep. Din kjøste er kanskje redd for det siste, elelr han føler på skammen.

Hvor gammel er han nå? Jeg synes dere skal vurdere å oppsøke spesialister på slikt, men jeg vet ikke hvor man henvender seg- kanskje støttesenteret for overgereps- og incestofre?

Jeg ville i alle fall som kjæresten hans, forsøkt å hjelpe ham når han tross alt vise meg denne tilliten og er så ærlig med seg selv om meg. På sikt vet man jo aldri hilke forhold som holder, men i denne omgang ville jg nok prøvd å støtte ham.

Anonymkode: be401...839

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Det som får varsellampene mine til å gå er at han sitter å gråter fordi han lurer på om han er pedofil, samtidlig som han (planlegger??) - og har lyst til å jobbe med barn??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsker å jobbe med barn da... men han er bare ikke sånn som person! 

 

Denne manne burde jo absolutt ikke jobbe med barn, og det er din jobb å hindre han utifra det han har fortalt deg! Og nei, det er ikke normalt i det hele tatt for menn å ha slike følelser for barn.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje kjæresten din skal oppsøke en profesjonell og snakke ut om dette der? Han trenger slett ikke være pedofil selv om han har hatt disse tankene, men han må jo ha det fryktelig vondt hvis dette er noe han har gått rundt og tenkt på lenge. 

Anonymkode: acac0...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja. Han burde snakke med en profosjonell for jeg klarer desverre ikke å sitte å høre på det. Altså alle tankene han har rundt det. Nok å vite det han fortalte meg. 

Ja han vet jeg elsker han og det skal mye til før jeg forlater noen. Han er 25 år i dag. 

Men han kan fremdeles jobbe med barn om han sier det til en psykolog? 

Ja, jeg skal støtte han alt jeg kan! 

 

Ts 

Anonymkode: 4c250...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i hvert fall han ikke skal jobbe med og da må omgåes barn hele tiden. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Han kan ikke noe for det, og så lenge han ikke gjør noe med det så er det "greit".

Jeg forstår ikke hvorfor han ønsker å jobbe med barn når han er usikker på om han er pedofil? Da vil han jo antakeligvis forsterke følelsene rundt det og leve i konstant fristelse eller hva jeg skal kalle det. I mine øyne høres det ut som en dårlig idè.

Og "han er ikke en sånn mann" tenker vel alle som kjenner en pedofil. Det finnes ikke en spesiell type menneske som er pedofil, det kan (skremmende nok) være hvem som helst.

Å snakke med noen er kanskje ikke så dumt? En psykolog eller fastlegen?

Det må være forferdelig vanskelig for han, føler virkelig med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo stoppe han i å jobbe med barn, ikke oppfordre han!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Men han kan fremdeles jobbe med barn om han sier det til en psykolog?

 

Ts 

Anonymkode: 4c250...43c

Han kan aldri under noen omstendigheter jobbe med barn!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AryaKillie

Han er usikker på om han er pedofil. Da burde han ikke jobbe med barn i det hele tatt. De fleste pedofile begår ikke overgrep, men mange av dem er oppegående nok til å holde seg unna barn. En jeg vet om, begikk selvmord da samboeren ble gravid og forklarte alt i et brev (nei, jeg anbefaler ingen å ta selvmord).

 Han kan ha bestemt seg for ikke å røre barn, men fristelsen kan derimot bli stor dersom han får tilgang. Han bør absolutt oppsøke hjelp og få avklart dette i første omgang. Og du burde støtte han, men samtidig ha øyne i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg det kom litt feil frem. Han har jobbet med barn før og det har aldri skjedd noe. Jeg ville aldri ha utsatt et barn for overgrep siden når jeg var liten skjedde det selv med meg. 

Jeg tror aldri han ville ha gjort noe. Selv om det overasket meg det han da. Men ja skal få han til å snakke med noen. Jeg er hvertfall ikke den rette personen. Han vil ikke jobbe med barn fordi han vil ha de seksuelt men han trives med en slik jobb. 

 

Men er bekymra selv selvfølgelig og skal passe på at han får hjelp før han begynner å jobbe med barn igjen.  Men ikk døm så fort. 

Ts

Anonymkode: 4c250...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Ja, han kan da fortsatt jobbe med barn om han forteller det til en psykolog. Det skal litt mere til enn det for at han får totalt forbud.
MEN: Hvorvidt han BURDE jobbe med barn, er noe han og psykologen hans bør vurdere. Det siste han burde gjøre er å sette seg selv i en posisjon der han faktisk kan fristes til å gjøre noe mot et barn. Så din rolle burde være å oppfordre han til å snakke med en psykolog. Virkelig.
Ofte er det slik at om et menneske har opplevd traumer i barndommen med sexuell karakter  - kan dette påvirke ens seksualitet i voksen alder. Hvis han får kommet til bunns i dette kan han få hele greia under kontroll. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tjoppa

Ts, husk at det er en forskjell på å ha pedofile fantasier og å være en overgriper!  

Men han skal absolutt ikke jobbe med barn, og hvis han allerede gjør det må du sette hardt mot hardt og få han sykemeldt ut oppsigelsestiden. Og be han oppsøke profesjonell hjelp uavhengig av arbeidssituasjonen hans nå. 

Selv om han ikke nødvendigvis er en overgriper per dags dato, trenger han ikke legge tilrette for å bli det. Som med mange seksuelle fantasier, kan folk gå langt for å få levd de ut - selv om vedkommende er klar over at akkurat den fantasien ikke er ok. Men, ser han overgrepsfilmer på nett, er han indirekte med på overgrepene sa han er med å skape en etterspørsel etter det, og det er noe som må anmeldels. 

Nekter han å oppsøke hjelp må du nesten ta ansvar for barnas skyld, og sparke han rævva til en psykolog. 

Endret av Tjoppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå føler jeg det kom litt feil frem. Han har jobbet med barn før og det har aldri skjedd noe. Jeg ville aldri ha utsatt et barn for overgrep siden når jeg var liten skjedde det selv med meg. 

Jeg tror aldri han ville ha gjort noe. Selv om det overasket meg det han da. Men ja skal få han til å snakke med noen. Jeg er hvertfall ikke den rette personen. Han vil ikke jobbe med barn fordi han vil ha de seksuelt men han trives med en slik jobb. 

 

Men er bekymra selv selvfølgelig og skal passe på at han får hjelp før han begynner å jobbe med barn igjen.  Men ikk døm så fort. 

Ts

Anonymkode: 4c250...43c

Det hjelper ikke at han har jobbet med barn før og ikke gjorde noe galt den gangen, det må du da forstå. Han skal ikke jobbe med barn igjen noen sinne. End of story. Nå som han har bekjent sine synder til deg ( og godt er det) har du faktisk et ansvar for det som skjer videre her.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå føler jeg det kom litt feil frem. Han har jobbet med barn før og det har aldri skjedd noe. Jeg ville aldri ha utsatt et barn for overgrep siden når jeg var liten skjedde det selv med meg. 

Jeg tror aldri han ville ha gjort noe. Selv om det overasket meg det han da. Men ja skal få han til å snakke med noen. Jeg er hvertfall ikke den rette personen. Han vil ikke jobbe med barn fordi han vil ha de seksuelt men han trives med en slik jobb. 

 

Men er bekymra selv selvfølgelig og skal passe på at han får hjelp før han begynner å jobbe med barn igjen.  Men ikk døm så fort. 

Ts

Anonymkode: 4c250...43c

Jeg vet ikke hva jeg skal si en gang. Det sjokkerer meg det du skriver her, men regner med det er fordi du er i sjokk pga situasjonen og ikke tenker klart 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som har bekymringer om han tenner på barn skal da selvfølgelig ikke jobbe med barn. Du sier du vet han aldri hadde gjort noe seksuellt med et barn, det kan ikke du vite. Tror du konene til mennene som har misbrukt barnet har trodd at mannen deres kan gjøre noe sånt?? Ærlig talt, ta av skylappene. Fint at han vil få hjelp, men en slik person vil ikke jeg ha i min barnehage, alt for stor risiko.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...