Gå til innhold

Uenighet om å ha på seg genser/cardigan eller ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres sikkert kjempeteit ut.

 

hun har på seg kun body og jeg synes hun skal ha på seg genser/gardigan under jakke når hun skal til barnehage.

min samboer synes hun skal gå kun i body med jakke til barnehage men synes det er kaldt med 11 grader om morgenen å gå i kun body med jakke - kald vind. Også når sitte i bilen til barnehage. 

 

Vet det er en lite bagatell men hva hadde dere valgt? 

Anonymkode: aa5d7...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig

Ha på cardigan, kun body er for kaldt, med mindre hun har en veldig tykk og varm jakke. Er det en lett vårjakke bør hun ha mer enn bare en body under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye klær i barnestet reduserer sikkerheten, og om bilen er varm når dere starter ser jeg ikke problemet med en body og evt en tynn jakke. Veldig mange foreldre, spesielt mødre - kler på ungene som om de skulle ut i 20 minus :fnise: resultatet er ofte for mye tøy for lite bevegelighet og barnet blir kaldere enn om det hadde mindre tøy på.

 

http://www.aftenposten.no/bil/Tykke-klar-reduserer-sikkerheten-658481_1.snd

Endret av Carrot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo teit ut å bare gå i body, så noe utenpå hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Carrot skrev:

For mye klær i barnestet reduserer sikkerheten, og om bilen er varm når dere starter ser jeg ikke problemet med en body og evt en tynn jakke. Veldig mange foreldre, spesielt mødre - kler på ungene som om de skulle ut i 20 minus :fnise: resultatet er ofte for mye tøy for lite bevegelighet og barnet blir kaldere enn om det hadde mindre tøy på.

 

http://www.aftenposten.no/bil/Tykke-klar-reduserer-sikkerheten-658481_1.snd

Ts her 

 

synes du det er mye med en body og en genser oppå før i en tynn vindtett jakke ? 

Anonymkode: aa5d7...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

 

synes du det er mye med en body og en genser oppå før i en tynn vindtett jakke ? 

Anonymkode: aa5d7...e64

Det er ikke det og den linken er ikke om to tynne lag bomull utenpå hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha på barnet en tynn bukse og en tynn jakke ? Bare en body er lite synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 11 grader holder det med body under jakken den korte veien fra dør til bil og bil til barnehage. :) Mye mer behagelig for barnet enn flere lag med klær.

Anonymkode: da86b...41b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alltid brukte body som undertøy.  Men, ta en liten anbefaling fra meg.  Pick and choose your battles!  La han kjøre og velge litt på de småting slik at du kan ta opp kampen på større uenigheter! :)  Hun fryser ikke i hjel en kort vei til barnehagen hvis hun har en jakke og lue på seg. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

 

synes du det er mye med en body og en genser oppå før i en tynn vindtett jakke ? 

Anonymkode: aa5d7...e64

Det skrev jeg vel ikke? Jeg mener at man kler på barna sine ut fra hva de skal - og jeg prøvde få frem at om dere er av de om har forvarmet bil på 25 grader er kanskje behovet for mye klær mindre enn om der setter dere i kald bil.
Når du skriver body og refererer til genser / cardgan i tillegg regner jeg med ungen har på bukse, jakke osv og spørsmålet ditt er om det er behov for genseren i tillegg - i så fall mente jeg få frem at kanskje er det avhengig av for eksempel temp i bilen mer enn selve genseren. Og la ved linken fordi mange foreldre ikke tar av tykke barnehagedresser for eksempe før de fester ungene i stolen..

Når det er sagt; vil du ha svar eller vil du ha bekreftelse på at du har rett?

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Kunne aldrifalt meg inn å blande meg i hva mannen kler på barna! Regner ikke med samboeren din kler på barnet slik det skal fryse. 

Jeg stoler iallefall på mannen min. Den som står ppp å skal levere i barnehage finner klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, chiki skrev:

Kunne aldrifalt meg inn å blande meg i hva mannen kler på barna! Regner ikke med samboeren din kler på barnet slik det skal fryse. 

Jeg er helt enig. Det er fullstendig irrelevant om man tar på genser over eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker begge varianter går greit. Det er ganske mye varmere å sitte i et bakovervendt barnesete enn i et vanlig sete. Hvis du er usikker, kan du prøve bare body og jakke en dag, og sjekke om hun er kald når dere kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg løst ved at når du kler på barnet og leverer og er den som tar på jakken og fester henne i stolen, tar du på en liten genser. Når far gjør det, bestemmer han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Typisk eksempel på en mor som detaljstyrer faren når han skal ta seg av barnet. Latterlig og unødvendig.

Anonymkode: 4e47d...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er forskjell på å gå et stykke ute, og å sitte i bil. Begge deler går sikkert greit, men vi hadde nok tatt på et mellomlag ihvertfall hvis vi skulle gå ute i kald vind. Men body bruker dem vel ikke så lenge, så barnet sitter kanskje i vogn?

Uansett ikke noe å lage kamp av.

Anonymkode: 516ab...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Typisk eksempel på en mor som detaljstyrer faren når han skal ta seg av barnet. Latterlig og unødvendig.

Anonymkode: 4e47d...a05

Hvordan vet du at det ikke er omvendt? ;)

Anonymkode: 02db6...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men body bruker dem vel ikke så lenge, så barnet sitter kanskje i vogn?

Uansett ikke noe å lage kamp av.

Anonymkode: 516ab...940

Boddy brukes av mange lenge jo, veldig mye mer praktisk på små barn som er høyt og lavt, slipper glipper på rygg og mage, man får boddyer i opptil str 3-4 år ;) 

Anonymkode: 9e337...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...