Gå til innhold

5 millioner i året for en familie!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vil-ha-20-boern-og-tre-koner-til-danmark/6094495

Daham er klar over, at prisen for hans 24 personer store families kost og logi reelt bliver betalt af det danske samfund. At hans børns ve og vel er danskernes hovedpine mange år frem.

- Det er jeg meget glad for. Tak, Danmark, siger han med et stort smil.

- Danmark er et stort land. Jeg håber, mine børn vil få sig en god uddannelse her, så de kan få et godt liv.

For syk til å jobbe, for syk til å lære seg dansk, men frisk nok til å avle flere barn i året med alle sine koner. Og frisk nok til å la danskene betale for sigaretter. I tillegg trodde jeg bigami var forbudt i Norden?

Er det virkelig riktig at Europa skal forsørge en mann som egentlig kunne dra til en annen del av Syria, eller til et land han forstår språket siden det er så slitsomt å lære dansk? Han er misfornøyd med beløpet han får utbetalt i tillegg til husrom. Kan han tillate seg å være misfornøyd med hjelpen han får?

Anonymkode: 1ee37...07c

Innlegg redigert for å korte ned sitatet

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være gift med flere er forbudt, så juridisk sett kan han bare ha en kone. Men ingen kan nekte voksne mennesker å bo sammen, så da blir resten av damene samboer med han da. Å få familiegjenforening uten å være gift er dog et annet problem. 

Akkurat denne saken er vel spesiell mtp antall barn, men man burde absolutt ikke belønnes for å få barn man ikke kan betale for. Kan ikke se for meg at denne saken vil gå i hans favør.

Anonymkode: 6145b...c53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hinsides! Fem millioner av skattebetalerne for å betale polygamiet. Toppen av frekkhet å kreve 10-12 ganger en dansk årslønn for å ikke gidde å lære dansk en gang. Sykemeldt pga psykiske problemer... Disse syrerne vet tydeligvis hva de skal si for å gjøre minst mulig for vertslandet. Luksus å kunne kalle seg sykemeldt og ha full tilgang til statskassen uten å ha bidratt med en krone. Dette asylsystemet må virkelig stoppes snart 

At folk har sympati for disse utakknemlige og kravstore folkene er for meg uforståelig 

Endret av uranus
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av selvmedlidenheten til skandinavere. Har det best i verden og alikevel unner man ikke folk i nød noe. Æsj :angry:

Anonymkode: 074a6...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så våknet det flere politikere opp!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/politikere-til-daham-med-20-boern-og-tre-koner-du-skal-arbejde/6094464


- Jeg tolkede for torturofre i ti år, og jeg ved, at medicinen for at få det bedre er at komme ud blandt kolleger og arbejde, og det er ikke en løsning at acceptere, at folk ikke kan noget, siger Naser Khader, integrationsordfører for de Konservative.

- Jeg bliver lidt forarget, når han siger, at han ikke vil arbejde og lære dansk. Man kan spørge ham om, hvem han så havde tænkt sig, at der skulle forsørge ham og hans børn.

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kvalm av selvmedlidenheten til skandinavere. Har det best i verden og alikevel unner man ikke folk i nød noe. Æsj :angry:

Anonymkode: 074a6...c6a

Ha ha ha, du glemte ironiflagget!

 

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kvalm av selvmedlidenheten til skandinavere. Har det best i verden og alikevel unner man ikke folk i nød noe. Æsj :angry:

Anonymkode: 074a6...c6a

Jeg blir kvalm av de som tror at alle skandinavere har det så utrolig bra. Bare fordi du har det bra selv, så tror du det gjelder alle i landet. 

Det er vel heller ikke sånn at vi ikke unner de noe som helst? Jeg tror veldig mange hadde unnet denne familien mat, varme og helsetilbud i en flyktningleir til krigen var over. Her er det snakk om en mann som har bestemt seg for at han ikke vil jobbe, og trenger penger til sine 20 barn. Det er faktisk en grense for hva man kan unne mennesker. 

Anonymkode: 883ca...f13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være gift med flere er forbudt, så juridisk sett kan han bare ha en kone. Men ingen kan nekte voksne mennesker å bo sammen, så da blir resten av damene samboer med han da. Å få familiegjenforening uten å være gift er dog et annet problem. 

Akkurat denne saken er vel spesiell mtp antall barn, men man burde absolutt ikke belønnes for å få barn man ikke kan betale for. Kan ikke se for meg at denne saken vil gå i hans favør.

Anonymkode: 6145b...c53

Men muslimske menn får lov til å være "religiøst gift" med så mange de selv vil - selv om de bare kan være juridisk registrert gift med en kvinne.

Anonymkode: 1f276...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men muslimske menn får lov til å være "religiøst gift" med så mange de selv vil - selv om de bare kan være juridisk registrert gift med en kvinne.

Anonymkode: 1f276...5ab

Men hvordan blir det med familiegjenforening? Det blir fort veldig mange som har flere koner om en mann kan få konene sine opp hit på gjenforening?

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan blir det med familiegjenforening? Det blir fort veldig mange som har flere koner om en mann kan få konene sine opp hit på gjenforening?

Anonymkode: 1ee37...07c

Kanskje de bare kan velge seg ut én kone,men hvis han skiller seg fra de andre konene så kan han søke om å bli forent med barna. Deretter kan de fraskilte konene søke gjenforening med mannen? Sikkert et eller annet utspekulert og lugubert opplegg. 

Anonymkode: 883ca...f13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det koster da virkelig ikke 5 millioner å forsørge en familie på 24 personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mill. i året. F.eks. 100 000 slike familier (i Norge er det allerede over 200 000 muslimer). Det gir Danmark en regning på 500 000 millioner (500 milliarder i året). 

Anonymkode: 49883...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, frekkheten! 

Enig at det bør utbetales barnetrygd for til og med barn nr.3, så er man alene å forsørge resten uten at staten belastes. 

Han som ikke gidder lære dansk og er for ''syk'' til å jobbe og bidra, han bør få kraftig kutt på utbetalingene fra staten og bli tvunget til å jobbe for å forsørge seg. 

Ellers er det ikke vanskelig å ha en familie på 24 ... Det holder å ha mange barn med forskjellige kvinner, så kan kvinnene søke familiegjenforening med sine barn i Danmark. Vips har han alle konene sine i Danmark og barna. Selv om han formelt sett er gift med kun 1 av dem - han er jo religiøst gift med resten og i deres verden er det like gift som det juridiske ekteskapet i vår verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Drizzt skrev:

Enig at det bør utbetales barnetrygd for til og med barn nr.3, så er man alene å forsørge resten uten at staten belastes. 

Dette er jeg enig, og det burde gjelde alle i Norge. 

Velger man å få mer enn 3 barn, så burde man virkelig sette seg ned med kalkulatoren og sjekke om man har råd til det. Det ligger et ansvar i det få barn. Det er heller ikke sånn at det er for få mennesker i verden, så det er ikke noe poeng for samfunnet å betale andre for å få barn.

Ulykker kan skje, og folk kan bli gravide uten at det var planlagt, men slike ulykker kan ikke skje 4 ganger. 

Anonymkode: 883ca...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, asterix skrev:

Men det koster da virkelig ikke 5 millioner å forsørge en familie på 24 personer. 

Da tar du bare kontakt med danske myndigheter og forteller dem hva de gjør galt-for summen i sin helhet blir 5 mill kr i året. Tror du Esbjerg kommune finner på dette?

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, asterix skrev:

Men det koster da virkelig ikke 5 millioner å forsørge en familie på 24 personer. 

Bare en skoleplass koster 100 000 i året. Så det blir 2 millioner bare der. I tillegg skal de ha språkopplæring, ekstra oppfølging og kanskje psykolog for "traumer", mat, bolig, oppfølging av lege, tannlege, lommepenger til røyk... Listen blir uendelig. Dette blir godt over 5 millioner. 

Jeg lurer på... Hvor skal de bo? Et hus stort nok til å romme 24 folk må jo være et palass? Kanskje de skal sparke ut den danske kongefamilien? Blir vel neste trekk at det er rasistisk å ha hvite statsoverhoder og at flyktningene fortjener luksusen mer

 

Endret av uranus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, uranus skrev:

Bare en skoleplass koster 100 000 i året. Så det blir 2 millioner bare der. I tillegg skal de ha språkopplæring, ekstra oppfølging og kanskje psykolog for "traumer", mat, bolig, oppfølging av lege, tannlege, lommepenger til røyk... Listen blir uendelig. Dette blir godt over 5 millioner. 

Jeg lurer på... Hvor skal de bo? Et hus stort nok til å romme 24 folk må jo være et palass? Kanskje de skal sparke ut den danske kongefamilien? Blir vel neste trekk at det er rasistisk å ha hvite statsoverhoder og at flyktningene fortjener luksusen mer

 

Det blir en svært kostbar opplevelse for Esbjerg kommune, og konene kommer de til å komme seg ut i jobb? Tenk å forvente at andre skal ta dine forpliktelser med den største selvfølgelighet! Mannen er frekk!

Men heldigvis reagerer flere politikere på dette tilfelle, og kravet om at det kun skal gis børnebidrag til to barn vokser.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/raser-mod-flygtning-med-20-boern-du-er-dybt-skadelig/6095614

Det er stærkt problematisk, at en syrisk flygtning kan få lov til bare at kalde sig selv syg for på den måde at undgå at arbejde og lære dansk, så han kan forsørge en stor børneflok på i alt 20 børn, hvoraf 17 er under 15 år gamle.

Sådan lyder det fra Naser Khader i et hårdt, personligt angreb på den konservative politikers syriske landsmand, flygtningen Daham Al Hasan, der til Ekstra Bladet har fortalt, at han er sygemeldt og derfor ikke kan arbejde eller lære sproget, efter han har fået asyl.

Khader stempler Daham som dybt skadelig for den folkelige opbakning til at hjælpe værdigt trængende flygtninge.

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...