Gå til innhold

Det ble slutt for en uke siden, i dag viste testen at jeg er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten å kjenne verken ts eller hennes eks tror jeg dette kan gå bra. Han er faren, hun har ikke tre forskjellige kandidater. 

Jeg var ung når jeg ble gravid, og ikke etablert, bodde i kollektiv med kjæresten, men fikk med en gang følelser av omsorg for den lille som vokste i magen. Legen foreslo abort (en gammel, grinete lege som jeg straks byttet). Barnefaren var yngre enn meg og foreslo også abort. Men jeg vegret. Han var absolutt ikke klar for barn, det var jo heller ikke jeg, men jeg visste at jeg hadde familie som ville stille opp. Det var ikke planlagt å bli gravid, jeg var typen som aldri kunne tenke meg tanken på å sette barn til verden.

Det gikk forbausende bra, par unntak der barnefar ikke ville ha samvær, spesielt i perioder der han var singel. Men bortsett fra par små krangler og uenigheter ordnet det seg. I sånne situasjoner må man ofte gi litt blaffen, og la den som ikke vil ta ansvar kjøre sitt eget løp uten å komme med moralpreken (kanskje verre om man har lite nettverk ellers). I dag er vi verdens mest stolte besteforeldre og jeg har fremdeles kontakt med eks-svigermor og er venner med hans søsken og nye barn på facebok. Han er gift på ny og hun kaller seg bestemor. Det gjør meg ingenting. Man må være litt rund og ikke henge seg opp i detaljer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 23.5.2016 at 22.20, AnonymBruker skrev:

Hva faen gjør jeg? Herregudherregudherregud. Jeg føler at jeg friker ut.

Jeg er så gammel at jeg har tenkt at blir jeg gravid nå så har jeg evnene og ressursene til å ta vare på et barn, og konsekvensene på psyken av å ta abort ødelegger mye for mange (vil ikke ha noe abortdiskusjon her, hvorvidt det er galt eller ei, dette er kun det jeg tenker for mitt eget liv), så jeg har alltid tenkt "abort nei" men jeg har alltid vært sikker, brukt prevansjon og man tenker jo ikke at det skjer deg. Men nå skjer det meg, og det ble akkurat slutt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det, skal jeg si det, skal jeg ... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hva ville du gjort? Eller hva skal jeg gjøre?

rotete, beklager.

 

Anonymkode: 48c15...747

Jeg anbefaler deg å beholde barnet. Jeg ble gravid ganske ung, og det er det beste som har hendt meg, selv om forholdet røk. Datteren min takker meg i dag fordi at jeg ikke tok abort i den situasjonen. Hun er voksen nå. 

Endret av AgnesSong
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23 May 2016 at 22.40, AnonymBruker skrev:

Du også. Hva er poenget? Sånn som situasjonen er nå? Du kan ikke begrunne det en gang? Hva er det med folk? Ikke bare sier du hva DU mener, du sier hva jeg SKAL gjøre. "Du beholder ikke" i sånn glemmerhva det heter beordrende form. Hva med å begrunne i stedet for pisse på folks moralske overbevisning om at de ikke vil ta bort ut av det blå. Det er ikke bare bare å ta abort. Det påvirker folk, og de fleste ender opp med å slite med det i ettertid, forskning viser. Du er hjertelig velkommen til å dele ditt syn men skriv mer enn det pisset der.

Anonymkode: 48c15...747

Er nok bare en bitter mann som må sparke noen.

Ingen parforhold kommer med garanti, og mange brudd kommer jo etter at barn er kommet. Virker som du er både litt redd og litt glad - mest absurd glad kanskje - og har livet på stell. Bestem deg for hvs du vil og vær rustet når du forteller barnefar. Vær innstilt på samarbeid. 

Anonymkode: 10a5e...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok bare en bitter mann som må sparke noen.

Ingen parforhold kommer med garanti, og mange brudd kommer jo etter at barn er kommet. Virker som du er både litt redd og litt glad - mest absurd glad kanskje - og har livet på stell. Bestem deg for hvs du vil og vær rustet når du forteller barnefar. Vær innstilt på samarbeid. 

Anonymkode: 10a5e...0ff

Mange bitre her på forumet dessverre! 

Som må drive heksejakt på enkelte

Anonymkode: 0ef3c...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått pratet med eksen? 

Anonymkode: ecbf7...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 22.20, AnonymBruker skrev:

Hva faen gjør jeg? Herregudherregudherregud. Jeg føler at jeg friker ut.

Jeg er så gammel at jeg har tenkt at blir jeg gravid nå så har jeg evnene og ressursene til å ta vare på et barn, og konsekvensene på psyken av å ta abort ødelegger mye for mange (vil ikke ha noe abortdiskusjon her, hvorvidt det er galt eller ei, dette er kun det jeg tenker for mitt eget liv), så jeg har alltid tenkt "abort nei" men jeg har alltid vært sikker, brukt prevansjon og man tenker jo ikke at det skjer deg. Men nå skjer det meg, og det ble akkurat slutt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det, skal jeg si det, skal jeg ... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hva ville du gjort? Eller hva skal jeg gjøre?

rotete, beklager.

 

Anonymkode: 48c15...747

Ville fortalt det til barnefaren, og tenkt nøye gjennom situasjonen. Nå skal ikke jeg som er imot abort begynne å diskutere om det. Jeg er faktisk helt imot abort, så lenge det ikke er medisinske eller alvorlige årsaker som tilsvarer at man føler man ikke har valget. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there! Og har i dag et av verdens herligste barn! Finn ut hva du vil. Fortell han det uansett. Han har rett til å vite.  Dere kan vær fantastiske foreldre for barnet selv om dere ikke er sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...