Gå til innhold

Det ble slutt for en uke siden, i dag viste testen at jeg er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest PetterPanne

Jeg er så glad for at jeg fikk med meg dramaet før moderator slakter tråden.

TS: pust rolig inn og ut. Dette ordner seg. Uhell skjer. Nå vet jeg ikke hvor ille og belastende det er for en kvinne å ta abort, men jeg ville vurdert det hvis det var umulig å bli sammen med barnefar igjen. Tenk mest på hva som et best for barnet. 

En annen ting er jo også å dobbeltsjekke at du faktisk er gravid. Jeg vet ikke åssen disse testene fungerer, men kan det være rom for feil i disse testene? 

Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Ville nok snakket med faren så fort som mulig, selv om det er du som bestemmer til syvende og sist, så vil det være best om dere snakket om det og prøvde å finne en løsning sammen.

 

Uansett hva som skjer så ordner det seg, det er vanskelig nå, men det blir lettere og bedre.

Ikke hør på de som sier det er forkastelig osv, de er blottet for empati og forståelse. Folk havner i vanskelige situasjoner hele tiden og det eneste man kan gjøre er å puste med magen og komme frem til den løsningen man selv synes er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal beholde barnet, og fortelle det på en skånsom måte til barnefaren, kanskje han tar ansvar? Verden går ikke under , . Ps det kan være det eneste barnet du får! Har du familie så bruk den😀 Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg godt om...! Drit i hva folk mener her inne.

Bare husk at når barnet er her så vil pappaen være like glad i barnet som du. En pappa som vil være i livet til barnet sitt bør ikke lide for dine egoistiske handlinger og trang til å kontrollere alt.
Regner med du leser det som generelt råd og ikke som kritikk, for jeg kjenner deg ikke og kan ikke kritisere deg. :)

Anonymkode: fc063...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg godt om...! Drit i hva folk mener her inne.

Bare husk at når barnet er her så vil pappaen være like glad i barnet som du. En pappa som vil være i livet til barnet sitt bør ikke lide for dine egoistiske handlinger og trang til å kontrollere alt.
Regner med du leser det som generelt råd og ikke som kritikk, for jeg kjenner deg ikke og kan ikke kritisere deg. :)

Anonymkode: fc063...ecf

Du kan faktisk ikke vite det. Kan hende at pappaen driter i dem begge, Får seg en fin ny familie og aldri ser seg tilbake.

Anonymkode: 8d25a...159

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode råd, og deres egne innspill og synspunkt. Godt å lese at noen forstår den der med å tenke at man er gammel nok og ressurssterk nok til å egentlig ikke ønske å ta abort. Og å høre om dere som absolutt har klart å ta godt vare på et barn selv om omstendighetene ikke var ideelle. Gir meg håp for at jeg også kan klare dette, uansett hva jeg bestemmer meg for. Det settes skikkelig pris på selv om jeg ikke har fått svare hvert enkelt svar.

Var hos legen i dag, og fikk vite at jeg er et stykke på vei, men har heldigvis noen uker å bestemme meg på. Men legen anbefalte å gjøre det så snart som mulig hvis det var det jeg ville. Jeg sendte melding til eksen i går, at jeg hadde noe vi måtte snakke sammen om, det var viktig, men han trengte ikke å uroe seg ( :Peller kanskje han burde), så vi skal snakkes når han er ferdig på jobb. Venter egentlig bare på en melding nå. Jeg er så nervøs for å fortelle ham! Og egentlig å se han igjen, det har vært ganske radio silence siden vi avsluttet forholdet.

Men det GÅR bra da! :P Overraskende bra. :)

TS

Anonymkode: 48c15...747

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd, og deres egne innspill og synspunkt. Godt å lese at noen forstår den der med å tenke at man er gammel nok og ressurssterk nok til å egentlig ikke ønske å ta abort. Og å høre om dere som absolutt har klart å ta godt vare på et barn selv om omstendighetene ikke var ideelle. Gir meg håp for at jeg også kan klare dette, uansett hva jeg bestemmer meg for. Det settes skikkelig pris på selv om jeg ikke har fått svare hvert enkelt svar.

Var hos legen i dag, og fikk vite at jeg er et stykke på vei, men har heldigvis noen uker å bestemme meg på. Men legen anbefalte å gjøre det så snart som mulig hvis det var det jeg ville. Jeg sendte melding til eksen i går, at jeg hadde noe vi måtte snakke sammen om, det var viktig, men han trengte ikke å uroe seg ( :Peller kanskje han burde), så vi skal snakkes når han er ferdig på jobb. Venter egentlig bare på en melding nå. Jeg er så nervøs for å fortelle ham! Og egentlig å se han igjen, det har vært ganske radio silence siden vi avsluttet forholdet.

Men det GÅR bra da! :P Overraskende bra. :)

TS

Anonymkode: 48c15...747

Håper at han tar i mot beskjeden på en positiv måte :) jeg tenker iallefall at dette kommer til å gå bra :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow tenk å slippe en "bombe" og det forandrer en manns liv ut av det blå. 

Anonymkode: f1a24...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow tenk å slippe en "bombe" og det forandrer en manns liv ut av det blå. 

Anonymkode: f1a24...a6f

Mannen har like stor del i dette. Når man har sex, kan det umulig slå ned som en bombe at det kan føre til graviditet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow tenk å slippe en "bombe" og det forandrer en manns liv ut av det blå. 

Anonymkode: f1a24...a6f

Nå har jo TS akkurat fått den "bomben" ut av det blå selv da, og hennes liv forandres nok mest, hvis hun beholder. Hvis ikke, er det hun som tar abort. Det er vel ikke han som er i den vanskeligste situasjonen her...

Anonymkode: d5c9a...e91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
Den 24.5.2016 at 12.00, AnonymBruker skrev:

Du kan faktisk ikke vite det. Kan hende at pappaen driter i dem begge, Får seg en fin ny familie og aldri ser seg tilbake.

Anonymkode: 8d25a...159

De som kun tenker på seg selv driter i sitt eget barn og de som gjør det fortjener å sitte alene. Til og med jeg som ble lurt og som skal bli far selv om det absolutt ikke passer nå, skal være der for barnet mitt. Selv om det ikke passer så skal man alltid være der for barnet, selv om de vil bli ferdig med eksen så er det barnet man skal tenke på. Barn kommer uskyldige til verden og skal ikke straffes for det. 

Håper virkelig eksen til ts er en skikkelig fyr og tenker på det livet han har vert med å lage. Barn trenger faren sin i oppveksten. 

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd, og deres egne innspill og synspunkt. Godt å lese at noen forstår den der med å tenke at man er gammel nok og ressurssterk nok til å egentlig ikke ønske å ta abort. Og å høre om dere som absolutt har klart å ta godt vare på et barn selv om omstendighetene ikke var ideelle. Gir meg håp for at jeg også kan klare dette, uansett hva jeg bestemmer meg for. Det settes skikkelig pris på selv om jeg ikke har fått svare hvert enkelt svar.

Var hos legen i dag, og fikk vite at jeg er et stykke på vei, men har heldigvis noen uker å bestemme meg på. Men legen anbefalte å gjøre det så snart som mulig hvis det var det jeg ville. Jeg sendte melding til eksen i går, at jeg hadde noe vi måtte snakke sammen om, det var viktig, men han trengte ikke å uroe seg ( :Peller kanskje han burde), så vi skal snakkes når han er ferdig på jobb. Venter egentlig bare på en melding nå. Jeg er så nervøs for å fortelle ham! Og egentlig å se han igjen, det har vært ganske radio silence siden vi avsluttet forholdet.

Men det GÅR bra da! :P Overraskende bra. :)

TS

Anonymkode: 48c15...747

Lykke til TS :)

Uansett hva du/dere bestemmer dere for, i denne sitausjonen er det ingeting som riktig og feil å gjøre :)

:klem:

Anonymkode: bd461...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Klopp skrev:

De som kun tenker på seg selv driter i sitt eget barn og de som gjør det fortjener å sitte alene. Til og med jeg som ble lurt og som skal bli far selv om det absolutt ikke passer nå, skal være der for barnet mitt. Selv om det ikke passer så skal man alltid være der for barnet, selv om de vil bli ferdig med eksen så er det barnet man skal tenke på. Barn kommer uskyldige til verden og skal ikke straffes for det. 

Håper virkelig eksen til ts er en skikkelig fyr og tenker på det livet han har vert med å lage. Barn trenger faren sin i oppveksten. 

Veldig bra at du tar ansvar og vil stille opp selv om du ikke er enig i graviditeten. 

Jeg tenker at samarbeidet foreldrene imellom også er veldig viktig, da barn ser alt som skjer mellom foreldrene. Det er ikke bra for et barn å se at foreldrene ikke liker hverandre osv. Man må iallefall prøve. 

Men dette ble litt generelt, ikke direkte ment imot deg Klopp, bare så det er sagt. Jeg kjenner deg ikke. 

(Beklager avsporingen, moderator kan slette)

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Arabella skrev:

Mannen har like stor del i dette. Når man har sex, kan det umulig slå ned som en bombe at det kan føre til graviditet.

Som Zayne Malik synger: It's our paradise and it's our war zone... 

Anonymkode: f1a24...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som at du en plass inni deg har gjort deg opp en mening angående beholde, ikke beholde. Du utviser mye omsorg allerede og er opptatt av hva som eventuelt er skadelig for embryoet.

 

Jeg tok abort selv en gang. I sjokk. Det var først etterpå at jeg fikk summet meg og tenkte over hva jeg hadde vært med på. Jeg fikk en tøff reaksjon. Kanskje fordi jeg ikke hadde reflektert godt nok gjennom tingene. Det var tøft og det var vondt. Jeg kjente veldig på en tomhetsfølelse. Men på tross av alt dette var det riktig avgjørelse for meg. Jeg visste det da og sett tilbake var det helt garantert en riktig avgjørelse. Jeg var på en vond plass i livet mitt, slet med å finne meg selv og min plass i verden osv. Jeg er glad jeg skånet mine barn å være med på den reisa. Uten at jeg skal gå mer inn på det. Poenget mitt er at jeg ser du bruker tiden på å tenke gjennom ting og at du allerede nå tenker på den lille.

Hvordan vil det være å plutselig ikke ha den inni der å forholde seg til lengre? 

Lykke til med avgjørelsen. Å få barn er et stort ansvar og vil snu helt oppned på livet ditt. Det vil aldri bli det samme igjen. Det er mye jobb, men fryktelig mye kos også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Klopp skrev:

De som kun tenker på seg selv driter i sitt eget barn og de som gjør det fortjener å sitte alene. Til og med jeg som ble lurt og som skal bli far selv om det absolutt ikke passer nå, skal være der for barnet mitt. Selv om det ikke passer så skal man alltid være der for barnet, selv om de vil bli ferdig med eksen så er det barnet man skal tenke på. Barn kommer uskyldige til verden og skal ikke straffes for det. 

Håper virkelig eksen til ts er en skikkelig fyr og tenker på det livet han har vert med å lage. Barn trenger faren sin i oppveksten. 

ja, og de som tenker det beste om alle ender opp med å bli meget skuffet. 
Selv vokste jeg opp uten en far og jeg hadde aldri valgt å føde barn med 1) en eks eller 2) en jeg er usikker på kommer til å være far.

Anonymkode: 8d25a...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...