Gå til innhold

Han ødelegger familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magnifiq
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet henne, og hun er ikke en sånn person som jeg ønsker å ha i livet mitt. Hun har såret ungene mine ved å ta faren dems fra dem, og det kan jeg ikke tilgi så lett.... ungene får jo treffe faren sin, men de er lei sei for at ting ikke er som før. 

 

Anonymkode: ff186...c89

 

Hun har ikke tatt fra dem pappaen sin. Han er fortsatt pappaen dems. Og helt ærlig så tror jeg det er du som er mest lei deg.. ikke sønnen på 17år, eller den voksne datteren. 

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg eier han ikke, men jeg mener han har ett ansvar for den familien han har vært med på å skape. Jeg er ikke sjalu og bitter, jeg ønsker bare at han skal tilbringe mer tid hjemme. Er det for mye å forvente?

Anonymkode: ff186...c89

Han har sitt eget hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg eier han ikke, men jeg mener han har ett ansvar for den familien han har vært med på å skape. Jeg er ikke sjalu og bitter, jeg ønsker bare at han skal tilbringe mer tid hjemme. Er det for mye å forvente?

Anonymkode: ff186...c89

Ja, egentlig. Han treffer jo barna en del sier du. De er allerede voksne med unntak av han ene som snart blir det. Hadde vært verre om de var små og han droppet bursdagen deres eller ikke ville ha dem noe i jula. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at det var tøft for meg da han traff ei yngre dame, men jeg ønsker ikke å gå inn i ett nytt forhold til han, bare at han skal prioritere kjernefamilien sin mer. Han treffer barna en god del enda, men kommer skjelden hjem til meg, og dette synes jeg er sårt og jeg har vanskelig for å forstå hvorfor han vil straffe oss på den måten.

Anonymkode: ff186...c89

Dere har ikke en kjernefamilie lenger. Han har en kjæreste og bonusbarn som også er en viktig del av livet hans nå. Ville vært veldig unaturlig om han fortsatte å feriere alene med dere og feire høytider alene med dere. Om du virkelig har lyst til å være med han, får du ta kjæresten + bonusbarna med på kjøpet.

Anonymkode: db5cb...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk fra mannen min for flere år siden, men vi har hele tiden samarbeidet godt om barna, spesielt han yngste som nå er 17 år. Den elste er voksen og har nå egen familie. I alle disse årene har vi holdt sammen som kjernefamilie, dvs. min eks har feiret høytider med meg, barna og hundene våre, feriert sammen med oss, hjelper til når det er noe som må gjøres i forhold til hus og bil, og vært mye sammen med meg i hverdagen. Han har sagt han ønsker meg tilbake ved flere anledninger, men jeg har ikke ønsket å endre på noe i forholdet mellom oss. Jeg synes det har fungert fint slik som det har vært.

Men så skjedde det store forandringer for en tid tilbake. Han forelsker ser i en yngre dame, og ønsker å tilbringe tid med henne og hennes barn. Han setter sine egene barn til side, kommer knapt på besøk lengere, og sa i dag nei til å bli med på ferie med oss. Han har samvær med yngstebarnet enda, men det er vell ikke lenge til han dropper det også.

Jeg er ikke lykkelig lengere, og sliter med tanken på at han er med hu andre. Dette vet han, men han gjør ingenting med det. 

Jeg har snakket med henne, og spurt rett ut om det er hun som nekter han å komme hjem, noe hun benekter.

Jeg vet ikke lengere hva jeg skal gjøre for å få ting tilbake slik det var da vi var lykkelig, og trenger tips fra andre som har vært i samme situasjon.

Anonymkode: ff186...c89

Det er vel ikke han som ødelegger familien. Det var vel du som gikk fra ham?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke alderen på barna vært slik TS beskriver, kunne jeg trodd hun er min manns eks... Derfor tenker jeg at TS kan oppleve dette som et problem, jeg har nemlig vært "den nye dama" til en mann som hadde ganske mange forventninger fra eksen hengende over seg. 

Altså - å feire jul sammen for barna er greit, i alle fall når de er mindre - men det må kanskje ta slutt en gang? Og hvorfor skal han hjelpe deg med forskjellige ting i hus og hage, tilbringe tid med deg og barna i ditt hjem, overnatte...når du ikke vil være sammen med mannen? Nei, TS, dette tror jeg du selv ser er urimelig. Du har gjort det klart for ham at du ikke vil prøve på nytt, han har gått videre. Og han ser jo barna, det sier du jo selv.

Anonymkode: 539f3...c7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at det var tøft for meg da han traff ei yngre dame, men jeg ønsker ikke å gå inn i ett nytt forhold til han, bare at han skal prioritere kjernefamilien sin mer. Han treffer barna en god del enda, men kommer skjelden hjem til meg, og dette synes jeg er sårt og jeg har vanskelig for å forstå hvorfor han vil straffe oss på den måten.

Anonymkode: ff186...c89

Tuller du? Hvordan kan du forlange det av han? Det finnes ingen kjernefamilien mellom dere, og den har ikke eksistert siden dere gikk fra hverandre. At du er lykkelig når han står på pletten for deg, er egosistisk. Ditt hjem er vel ikka hans hjem heller lenger?

Barna er store og klarer seg og må kunne ha et forhold til faren uavhengig av deg. Du må la han være lykkelig i sitt liv og komme deg videre på egne ben. Trodde du virkelig at han skulle stå på pinne for deg resten av livet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke lykkelig lengre.? Han ødelegger  "familien"? Synes det er en bragd at dere har klart å leve på den måten så lenge.. Dere er ikke noen kjernefamilie lengre, den opphørte da familien ble brutt opp og dere flyttet fra hverandre. Og her er det heller ikke snakk om små barn lengre, den ene er voksen,og den andre snart myndig. Synes absolutt ikke det er rart at din x-mann velger å gjøre som han nå gjør,synes ikke dette er egoistisk av han, at han nå velger å leve livet sitt videre, utenfor den såkalte kjernefamilien "din",synes heller det er du som er egoistisk som fortsetter å forvente at din x-mann fortsatt hopper når du sier hopp. (Ja jeg er selv alenemor,men har aldri og kunne heller aldri funnet på å forlangt noe slik av min x-mann etter bruddet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...