Gå til innhold

Han ødelegger familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Ananas. skrev:

Denial isn't only a river in Egypt...

Han er ferdig med å leke hus med deg og barna, fordi han har gått videre. Du er ikke "kjernefamilien" hans. Det var nok en hyggelig og positiv ting så lenge det varte, men nå er ikke det en mulighet lenger. Da må han/dere finne ut hvordan samværet med barna kan opprettholdes utenfor dine fire vegger. Han har ingen forpliktelse ovenfor deg, de han har er ovenfor barna, og så lenge han skjøtter dem så har du ingenting du skulle ha sagt. Legg i alle fall ikke din sorg over dette over på barna, de må lære at de fremdeles kan ha en helt normal relasjon til far, og det bør du motivere dem til. 

Hmm.. er det meningen at det skal høres ut som "The Nile"? artig!  Aldri hørt det uttrykket før! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet henne, og hun er ikke en sånn person som jeg ønsker å ha i livet mitt. Hun har såret ungene mine ved å ta faren dems fra dem, og det kan jeg ikke tilgi så lett.... ungene får jo treffe faren sin, men de er lei sei for at ting ikke er som før. 

 

Anonymkode: ff186...c89

Jeg tenker at du bør hjelpe barna med å se at dette er en endring som de må forholde seg til. Den store endringen var når dere valgte å skille dere og da er det naturlig at en eller begge partene får en ny partner etterhvert. Du må ikke bygge oppunder at dette er en negativ endring, men heller hjelpe til slik at de treffer hverandre og t det kan være positivt med en en kjæreste for pappa.

At det egen stor endring for deg må du nesten bare forholde deg til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

Dette har du ødelagt selv ts. Han ville ha deg tilbake og det ville du ikke. Da har han all rett til å forelske seg i ei ny dame og bli sammen med henne. Ikke noe du kan bestemme. Skjønner godt han ikke reiser på ferie med dere når du er med og han har ny dame. Hvem liker vel at mannen reiser på ferie med eksen sin kun for de har barn sammen? Men kontakt med barna må han fortsette å ha! Rart han har mindre kontakt med de! Far og barn kan være sammen uten mor til stede. Hvorfor drar ikke barna på besøk til han? Eller finner på noe ute sammen? Uten at du må være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg eier han ikke, men jeg mener han har ett ansvar for den familien han har vært med på å skape. Jeg er ikke sjalu og bitter, jeg ønsker bare at han skal tilbringe mer tid hjemme. Er det for mye å forvente?

Anonymkode: ff186...c89

Du er ikke den familien..Hvis du var familien hadde du brukt han til mer enn bare arbeidsoppgaver rundt i huset. Jesus.. 

Endret av HomelessIcecream
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg eier han ikke, men jeg mener han har ett ansvar for den familien han har vært med på å skape. Jeg er ikke sjalu og bitter, jeg ønsker bare at han skal tilbringe mer tid hjemme. Er det for mye å forvente?

Anonymkode: ff186...c89

Ja, det er for mye å forvente, ja, for det du skriver er "hjemme", er ikke hjemmet hans. Det har ikke vært det på årevis. Du gjorde det slutt, ta følgene av det. De kommer nå, når han har endelig funnet seg en ny partner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet henne, og hun er ikke en sånn person som jeg ønsker å ha i livet mitt. Hun har såret ungene mine ved å ta faren dems fra dem, og det kan jeg ikke tilgi så lett.... ungene får jo treffe faren sin, men de er lei sei for at ting ikke er som før. 

 

Anonymkode: ff186...c89

Ungene er voksne, og det bør du og bli. Forklar de at ingenting varer evig, heller ikke fake "kjernefamilier". Her har du faktisk et ansvar, om å bagatelisere at faren ikke kommer hjem til deg lengre. Du må begynne å si at far nå har fått en ny familie, men at det selvsagt er plass til barna der. For det høres ikke ut som ikke 17 åringen bli nektet samvær med far, og far drar på besøk til den voksne.

Klarer ikke å se annet problem, enn at du savner å ha en tilgjengelig mann, og er sjalu fordi han ikke vil ha deg lengre.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du referer flere ganger til at han ikke er nok hjemme. Mener du at ditt hjem er hans? Det gikk vel over da dere flyttet fra hverandre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg TS: var det ikke du som brøt opp familien din i første omgang? 

Da er det vel i grunn din egen skyld at dere ikke er en kjernefamilie lengre?

Du prioriterte ikke familien, og gikk fra mannen.. Og nå skal han få skyldfølelse for å ha gått videre? :rolleyes: 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jordbæra skrev:

Hva har barna dine sagt angående situasjonen?

Barna synes det er trist, og vil ha pappaen hjemme oftere... 

De kan besøke han når de ønsker, men jeg synes ikke det er så ofte som før.

 

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingenting på dette her.... Godt forsøk.

Anonymkode: 297ad...8b8

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet ny mann eller hadde du ingen mens din eks gikk på gress for deg? Skjønner ikke dette her. Du splittet jo familien. Forventet du at han skulle gå evig singel? Endelig er han forelsket og har gått videre. Unn han det. Finn deg en ny du også da. 

Anonymkode: f7b48...643

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ingenting på dette her.... Godt forsøk.

Anonymkode: 297ad...8b8

Enig, dette lukter troll.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg beklager, TS, men jeg har vanskeligheter med å forstå hva du mener at han har gjort galt. Du virker å ha et snodig syn på forholdet mellom dere. Du bruker ord som familie og hjem. Du og han er ikke mer. Hva enn slags ansvar han har, så er det utelukkende for barna og ikke for deg. Han skylder ikke deg noe som helst. Det blir helt feil at han leker familie med deg nå, hvor enn paradisisk det høres ut. Du kan forvente at han har kontakt med barna sine, men den kontakten trenger ikke å inkludere deg.  Veldig merkelig at du ikke greier å se at dette er en ikke-sak. Han ødelegger ikke familien, fordi det ikke er en familie å snakke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være nydama som poster? 

Anonymkode: c0842...7c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg eier han ikke, men jeg mener han har ett ansvar for den familien han har vært med på å skape. Jeg er ikke sjalu og bitter, jeg ønsker bare at han skal tilbringe mer tid hjemme. Er det for mye å forvente?

Anonymkode: ff186...c89

Ja, det er mye å forvente... 

Anonymkode: a5732...bc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at det var tøft for meg da han traff ei yngre dame, men jeg ønsker ikke å gå inn i ett nytt forhold til han

Anonymkode: ff186...c89

Hvorfor er det så tøft for deg? Du klarer vel fint å finne en yngre mann selv? Er vel ikke noe problem det, faktisk...om det var det det sto på? Mange yngre menn vil gjerne ha oppmerksomheten vår (noe de ikke har fått av oss eldre siden barneskolen), men jeg lover deg...Disse yngre mennene er undervurdert og det har foregått lenge nok. Det begynner heldigvis å snu nå, vi kvinner er ikke lenger vår egen fiende på dette området - vi kan skaffe oss yngre vi også. Men neste generasjon har nok lettere for det enn vi som er 40+ idag pga gamle holdninger som henger igjen.

Anonymkode: 2822e...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres så spesielt ut at det er vanskelig å tro på. Når man velger å skille seg så kan man ikke forvente at eksen skal fortsette å være hos deg som om dere fortsatt er gift. Slik jeg har forstått det så ville han ha deg tilbake og du takket nei. Så er ikke du egentlig den ansvarlige for at barna dine ikke ser faren så mye som før?? Du vil jo ha i pose og sekk du. 

Anonymkode: cedd9...bea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg ser at mange tror jeg ikke unner han å finne kjærligheten på nytt, men det gjør jeg virkelig. 

Jeg synes bare det er sårt at han nedprioriterer barna sine nå etter alle disse årene. Ja, vi har vært fra hverandre lenge, men han har selv valgt å stille opp for oss, og han har selv valgt å være en viktig del av familien. For barna blir dette som ett brudd, så det er klart det går inn på dem begge. 

De har nok sett at jeg har hatt det tøft, og de skjønner nok hvorfor. Dette er noe jeg ikke klarer å skjule.

Dere har nok rett i at vårt hjem ikke er hans hjem, men han har vært her mye, overnattet ofte, og vært en god pappa.

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet henne, og hun er ikke en sånn person som jeg ønsker å ha i livet mitt. Hun har såret ungene mine ved å ta faren dems fra dem, og det kan jeg ikke tilgi så lett.... ungene får jo treffe faren sin, men de er lei sei for at ting ikke er som før. 

 

Anonymkode: ff186...c89

Den måten dere har fungert sammen på er nok flott for barna, men det har gjort det vanskelig for mannen din og deg å komme seg videre i livet hvis dere ønsker å starte på nytt med ny kjæreste. Det er rette tidspunkt for å gjøre det nå med ungdommer, om ikke lenge vil dere bli sittende alene i tomt hus, ikke rart mannen din ikke ønsker det. Tror det hadde vært lettere for barna deres å akseptere nye forhold hvis dere ikke hadde hatt så mye med hverandre men levd mer adskilte liv fra starten. 

Det er synd hvis eksen din trekker seg unna barna. Dere må rett og slett finne ny form for samvær, det kan ikke lenger foregå ved at far er på besøk hos deg. Det er ihvertfall ikke den nye dama sin skyld, hun har ikke tatt faren. Du må nesten fortelle ungdommene at dere voksne også må få ha et liv og at det vil være positivt for dem at dere får kjæreste så dere ikke blir ensomme når de flytter ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg ser at mange tror jeg ikke unner han å finne kjærligheten på nytt, men det gjør jeg virkelig. 

Jeg synes bare det er sårt at han nedprioriterer barna sine nå etter alle disse årene. Ja, vi har vært fra hverandre lenge, men han har selv valgt å stille opp for oss, og han har selv valgt å være en viktig del av familien. For barna blir dette som ett brudd, så det er klart det går inn på dem begge. 

De har nok sett at jeg har hatt det tøft, og de skjønner nok hvorfor. Dette er noe jeg ikke klarer å skjule.

Dere har nok rett i at vårt hjem ikke er hans hjem, men han har vært her mye, overnattet ofte, og vært en god pappa.

Anonymkode: ff186...c89

Jeg synes du bør forsøke å sette deg inn i dama til eksen din og eksen sin situasjon. Jeg tror ingen ny dame vil akseptere at kjæresten skal fungere som kjernefamilie hjemme hos eksen. Jeg forstår at dette har vært fint for deg og barna og kanskje eksen, men nå er det en ny epoke i livet og dette systemet deres fungerer ikke med nye partnere innblandet. Tenk deg hvis du fikk kjæreste, ville du og kjæresten likt at eksen fløy ut og inn som det passet han for å ha samvær med sin kjernefamilie?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...