Gå til innhold

Han ødelegger familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk fra mannen min for flere år siden, men vi har hele tiden samarbeidet godt om barna, spesielt han yngste som nå er 17 år. Den elste er voksen og har nå egen familie. I alle disse årene har vi holdt sammen som kjernefamilie, dvs. min eks har feiret høytider med meg, barna og hundene våre, feriert sammen med oss, hjelper til når det er noe som må gjøres i forhold til hus og bil, og vært mye sammen med meg i hverdagen. Han har sagt han ønsker meg tilbake ved flere anledninger, men jeg har ikke ønsket å endre på noe i forholdet mellom oss. Jeg synes det har fungert fint slik som det har vært.

Men så skjedde det store forandringer for en tid tilbake. Han forelsker ser i en yngre dame, og ønsker å tilbringe tid med henne og hennes barn. Han setter sine egene barn til side, kommer knapt på besøk lengere, og sa i dag nei til å bli med på ferie med oss. Han har samvær med yngstebarnet enda, men det er vell ikke lenge til han dropper det også.

Jeg er ikke lykkelig lengere, og sliter med tanken på at han er med hu andre. Dette vet han, men han gjør ingenting med det. 

Jeg har snakket med henne, og spurt rett ut om det er hun som nekter han å komme hjem, noe hun benekter.

Jeg vet ikke lengere hva jeg skal gjøre for å få ting tilbake slik det var da vi var lykkelig, og trenger tips fra andre som har vært i samme situasjon.

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han trenger sikkert kjærlighet også, ikke bare være der når du trenger han. Kanskje du har følelser for han ennå? 

Anonymkode: 39b63...4b7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har funnet seg en ny. Jeg tror problemet er større for deg enn barna.

Det er unaturlig å opprettholde "liksom"familien når det kommer en ny partner inni bildet. 

Du har dessuten sagt du ikke vil ha han tilbake.. Hvorfor holde han i bånd da? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville jo ha deg tilbake lenge, men du ville ikke. Du kan ikke laste han for at han til slutt gikk videre
.

At han kutter ut barna er trist. Det kommer han til å angre på senere.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han trenger sikkert kjærlighet også, ikke bare være der når du trenger han. Kanskje du har følelser for han ennå? 

Anonymkode: 39b63...4b7

Jeg må innrømme at det var tøft for meg da han traff ei yngre dame, men jeg ønsker ikke å gå inn i ett nytt forhold til han, bare at han skal prioritere kjernefamilien sin mer. Han treffer barna en god del enda, men kommer skjelden hjem til meg, og dette synes jeg er sårt og jeg har vanskelig for å forstå hvorfor han vil straffe oss på den måten.

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har snakket med henne, og spurt rett ut om det er hun som nekter han å komme hjem, noe hun benekter.

 Anonymkode: ff186...c89

"Hjem"? Det har da ikke vært hjemmet hans på flere år, siden du valgte å gå fra han. Hvor egoistisk er det mulig å bli? Du vil ikke ha et kjærlighetsforhold med han, men nå prøver du å vriste han fra den nye kjærligheten han endelig har funnet?

Synes ikke det er det minste rart han ikke vil dra på ferie med eks-kona si i år. Han er jo nyforelsket i en annen, og det må du jo bare akseptere og godta, du som har avvist han i flere år.

Jeg er fristet til å be deg om å ta deg sammen og endelig unne han litt lykke. Klart han vil være sammen med sin nye utvalgte! Hvem ville ikke det?

Han ødelegger ikke familien slik du skriver i overskriften. Det var det jo du som gjorde da du gjorde det slutt for flere år siden. Han går rett og slett sin egen vei, endelig, etter flere år.

Endret av Million
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, calleia skrev:

Han har funnet seg en ny. Jeg tror problemet er større for deg enn barna.

Det er unaturlig å opprettholde "liksom"familien når det kommer en ny partner inni bildet. 

Du har dessuten sagt du ikke vil ha han tilbake.. Hvorfor holde han i bånd da? 

Jeg holder han ikke i bånd, han har hatt sin fulle frihet alle disse årene. Jeg ønsker ikke å kontrollere han, men at han tar vare på familien sin slik som før.

 

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo få komme seg videre i livet, han kan ikke gå på gress rundt deg i tilfelle du ombestemmer deg. Om du synes det er sårt så bør du kanskje reevaluere dine egne følelser? Og jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal fortsette å komme hjem til deg? Dere er jo ikke sammen lengre og samvær kan han ha uten at han er hos deg.

Når det er sagt så bør han jo ikke kutte ut barna sine, men om forholdet er nytt er de kanskje i en etableringsfase mtp. at nye relasjoner skal formes med hennes barn? Det vil jo være naturlig tenker jeg.

Anonymkode: 6c97b...b2f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er ikke en del av (kjerne)familien din. Forhåpentligvis våkner han av forelskelsen snart, og gjenopptar kontakten med barna sine. Som er store nok til å forstå at skilt mor og far ikke ferierer sammen. 😉

Anonymkode: c5fd9...7e4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Macro skrev:

Han ville jo ha deg tilbake lenge, men du ville ikke. Du kan ikke laste han for at han til slutt gikk videre
.

At han kutter ut barna er trist. Det kommer han til å angre på senere.

Ja, det er kjempetrist for ungene.

Han treffer dem jo av og til, men da under samvær for yngstegutten og så drar han hjem til eldstebarnet. Den yngste gutten har sagt at han synes det er trist at pappaen ikke er sammen med oss her hjemme lengere.

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at det var tøft for meg da han traff ei yngre dame, men jeg ønsker ikke å gå inn i ett nytt forhold til han, bare at han skal prioritere kjernefamilien sin mer. Han treffer barna en god del enda, men kommer skjelden hjem til meg, og dette synes jeg er sårt og jeg har vanskelig for å forstå hvorfor han vil straffe oss på den måten.

Anonymkode: ff186...c89

Det er fint at dere har hatt et bra forhold etter bruddet, men når han treffer en ny dame er det ikke naturlig at det opprettholdes på samme måte. Det viktigste er at han har kontakt med barna, noe du sier han har. Livet er i endring og her må du også følge med endringen og venne deg til å fikse ting på egenhånd. Han kan jo ha ferie med barna uten deg nå som han har en ny kjæreste, da er det ikke naturlig å dra på ferie med deg lenger. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjerp deg! Du eier han ikke. Barna er voksne også !! Og treffer nok faren sin når de måtte ønske det. Du er sjalu og bitter. Finn deg en ny mann kanskje? 

Anonymkode: a5732...bc5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke lykkelig lengere, og sliter med tanken på at han er med hu andre. Dette vet han, men han gjør ingenting med det. 

 

Nei, selvsagt? Du vil ikke ha han,men du vil han skal forbli singel? Herregud..

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han treffer barna en god del enda, men kommer skjelden hjem til meg, og dette synes jeg er sårt og jeg har vanskelig for å forstå hvorfor han vil straffe oss på den måten.

Han straffer ikke "oss" ved å ikke besøke deg. Du er ikke familien hans ts, du er bare eksen.. barna hans er familien hans, og kanskje nydama blir det, men ikke du. 

Syns egentlig du er egoistisk. Vet det er vanskelig når det gjør vondt, men hva med å glede seg  for denne mannen? Han har endelig funnet noen som vil ha han når du ikke vil.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at det var tøft for meg da han traff ei yngre dame, men jeg ønsker ikke å gå inn i ett nytt forhold til han, bare at han skal prioritere kjernefamilien sin mer. Han treffer barna en god del enda, men kommer skjelden hjem til meg, og dette synes jeg er sårt og jeg har vanskelig for å forstå hvorfor han vil straffe oss på den måten.

Anonymkode: ff186...c89

Barna dine er ganske voksne nå, sikker på at du ikke bruker de som en unnskyldning for å ha han nær? Jeg spør ganske direkte, det er ikke ment som dritt men til å tenke seg om.

Han straffer ingen. Han unner seg selv noe godt. Og dere som er glad i han burde la han få ha det godt og kanskje til og med invitere den nye damen med. Tenk hvis du liker henne?

Anonymkode: 39b63...4b7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert kjempetrist for deg å ikke lenger ha i både pose og sekk; en gratis handyman som fikser takrenna når du trenger det, uten at du trenger å bo med ham eller gi noe i gjengjeld.

Anonymkode: 5495c...42a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denial isn't only a river in Egypt...

Han er ferdig med å leke hus med deg og barna, fordi han har gått videre. Du er ikke "kjernefamilien" hans. Det var nok en hyggelig og positiv ting så lenge det varte, men nå er ikke det en mulighet lenger. Da må han/dere finne ut hvordan samværet med barna kan opprettholdes utenfor dine fire vegger. Han har ingen forpliktelse ovenfor deg, de han har er ovenfor barna, og så lenge han skjøtter dem så har du ingenting du skulle ha sagt. Legg i alle fall ikke din sorg over dette over på barna, de må lære at de fremdeles kan ha en helt normal relasjon til far, og det bør du motivere dem til. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksmannen din gjør da ingenting galt her. Hva er det egentlig du vil? At han skal leve alene, men komme til deg når du har behov for det? Det henger jo ikke på greip det du krever av ham.

Det kan da ikke være barna du er bekymret for? Yngste barnet deres er jo 17 år!! Normalt sett har man som forelder ikke mye samvær med 17- åringer om man bor sammen med dem eller ei. Da "barn" på den alderen som regel har et eget liv og klarer seg for det meste selv. Uansett skriver du jo at han treffer barna, og det kommer han nok fortsatt til å gjøre uten deg. 

Beklager, synes du høres helt på viddene ut.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barna dine er ganske voksne nå, sikker på at du ikke bruker de som en unnskyldning for å ha han nær? Jeg spør ganske direkte, det er ikke ment som dritt men til å tenke seg om.

Han straffer ingen. Han unner seg selv noe godt. Og dere som er glad i han burde la han få ha det godt og kanskje til og med invitere den nye damen med. Tenk hvis du liker henne?

Anonymkode: 39b63...4b7

Jeg har truffet henne, og hun er ikke en sånn person som jeg ønsker å ha i livet mitt. Hun har såret ungene mine ved å ta faren dems fra dem, og det kan jeg ikke tilgi så lett.... ungene får jo treffe faren sin, men de er lei sei for at ting ikke er som før. 

 

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjerp deg! Du eier han ikke. Barna er voksne også !! Og treffer nok faren sin når de måtte ønske det. Du er sjalu og bitter. Finn deg en ny mann kanskje? 

Anonymkode: a5732...bc5

Nei jeg eier han ikke, men jeg mener han har ett ansvar for den familien han har vært med på å skape. Jeg er ikke sjalu og bitter, jeg ønsker bare at han skal tilbringe mer tid hjemme. Er det for mye å forvente?

Anonymkode: ff186...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...