Gå til innhold

Hva er straffen for å accidentally kvele noen under sex?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tasia

Hvis ikke du har kontroll og ikke klarer å lese partneren din, vil jeg fraråde kvelning under seansen.. Er ei heller så veldig vanskelig å stoppe før det blir farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kveling var en del av sexen, må det vel bli forsettelig drap. Man legger jo tauet rundt halsen på personen med forsett, ikke uaktsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventer du å få noe annet enn en hel del forskjellig synsing som svar på det spørsmålet her på KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ris på rumpa.

Anonymkode: f6e21...47e

Rice on the butt. som man sier i frankrike.

Anonymkode: 70c97...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tasia skrev:

Hvis ikke du har kontroll og ikke klarer å lese partneren din, vil jeg fraråde kvelning under seansen.. Er ei heller så veldig vanskelig å stoppe før det blir farlig. 

Godt råd, men ikke det jeg lurte på. Alle har overlevd hittil så en viss ide må jeg jo ha.

38 minutter siden, Pinkee skrev:

Hvis kveling var en del av sexen, må det vel bli forsettelig drap. Man legger jo tauet rundt halsen på personen med forsett, ikke uaktsomt.

Forsettlig krever intensjon om å drepe, det mangler her. Ergo er det feil. Dog kunne du brukt samme argumentet for at det er legemsbeskadigelse med døden til følge (men det har vel byttet navn i den nye straffeloven?).

38 minutter siden, Arabella skrev:

Legemsbeskadigelse med døden til følge, tenker jeg.

Krever ikke det intensjon om å skade noen? Den delen av straffeloven har aldri interessert meg.

30 minutter siden, Million skrev:

Forventer du å få noe annet enn en hel del forskjellig synsing som svar på det spørsmålet her på KG?

Synes ubegrunnet synsing er morsomt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Godt råd, men ikke det jeg lurte på. Alle har overlevd hittil så en viss ide må jeg jo ha.

Forsettlig krever intensjon om å drepe, det mangler her. Ergo er det feil. Dog kunne du brukt samme argumentet for at det er legemsbeskadigelse med døden til følge (men det har vel byttet navn i den nye straffeloven?).

Krever ikke det intensjon om å skade noen? Den delen av straffeloven har aldri interessert meg.

Synes ubegrunnet synsing er morsomt jeg.

Legger man et tau rundt halsen på en person og strammer til, så har man tenkt å drepe. Hvorfor ellers skulle man gjøre det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pinkee skrev:

Legger man et tau rundt halsen på en person og strammer til, så har man tenkt å drepe. Hvorfor ellers skulle man gjøre det?

Hvor har du tauet fra? Har du i det heletatt lest HL?

Anonymkode: 4387e...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du tauet fra? Har du i det heletatt lest HL?

Anonymkode: 4387e...5a1

Jeg elsker deg. 

863173-9-1341786169203.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pinkee skrev:

Legger man et tau rundt halsen på en person og strammer til, så har man tenkt å drepe. Hvorfor ellers skulle man gjøre det?

Foooor nytelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekkel tråd. Om man føler man trenger å vite konsekvensen av dette, bør man ha roligere sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Vel, jeg så dette i en serie "The good wife", der dette liksom skjedde. Nå viste det seg at det var drap. Men der hadde partene som drev slik seksuelt samkvem med hverandre skrevet under på kontrakt at hvis det skulle forekomme alvorlig ulykke så var det på eget ansvar. Men vet ikke om dette gjelder i Norge. Men en fin regel er vel at man har kontrakt hvis man bedriver dødelig sex?

TV er den beste utdannelsen jeg noen gang har vært borti. :biggrin:

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe sånt?

§ 281. Uaktsom forvoldelse av død

Med fengsel inntil 6 år straffes den som uaktsomt forvolder en annens død.

 

 

Anonymkode: ecfcd...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Vel, jeg så dette i en serie "The good wife", der dette liksom skjedde. Nå viste det seg at det var drap. Men der hadde partene som drev slik seksuelt samkvem med hverandre skrevet under på kontrakt at hvis det skulle forekomme alvorlig ulykke så var det på eget ansvar. Men vet ikke om dette gjelder i Norge. Men en fin regel er vel at man har kontrakt hvis man bedriver dødelig sex?

TV er den beste utdannelsen jeg noen gang har vært borti. :biggrin:

Var det han Sweeny? Digger han fyren selv om han var litt creepy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Var det han Sweeny? Digger han fyren selv om han var litt creepy.

Ja! Han er dritcreepy!

Men jeg kom på noe! Du skrev accidentally, når man har kvelesex så er det jo ikke accidentally, så hvis du kveler noen ved uhell, så må jo det i såfall være hvis man er svææært overvektig, og knørver noen under seg og kveler dem på en måte, man kan vel ikke klandres for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du tauet fra? Har du i det heletatt lest HL?

Anonymkode: 4387e...5a1

Sorry, hendene da, eller noe annet man kan tenke seg å bruke til å kvele. Jeg tenkte tau som eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rainstorm skrev:

Ja! Han er dritcreepy!

Men jeg kom på noe! Du skrev accidentally, når man har kvelesex så er det jo ikke accidentally, så hvis du kveler noen ved uhell, så må jo det i såfall være hvis man er svææært overvektig, og knørver noen under seg og kveler dem på en måte, man kan vel ikke klandres for det?

Jeg mener ordet kveler som i dreper, ikke som i handlingen å kvele. Kvelingen er bevisst og med vilje, men dødsfallet som følger er accidentally. 

Et øyeblikk siden, Pinkee skrev:

Sorry, hendene da, eller noe annet man kan tenke seg å bruke til å kvele. Jeg tenkte tau som eksempel.

Ville heller brukt et skjerf eller et belte hvis ikke hender var nok. Tau lager merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...