Gå til innhold

Greit å si av ansatt på skolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag skulle barnet mitt gå over en annen elev som satt på gulvet, men h*n klarte å tråkke på foten til den elrvrn istedenfor.

Assistenten som var i klasserommet tok med mitt barn ut for å snakke med h*n og eleven som ble tråkket på.

Hun nektet å høre på at det var et uhell og mente h*n gjorde det med vilje, h*n fortsette å si det var uhell men assistent nektet fortsatt og sa at h*n var så utrolig frekk.

 

Hun sa også til den andre eleven at den bare kunne tråkke på foten til mitt barn og bs barnet mitt om å sette seg ned på gulvet så eleven fikk tråkke på h*n..

 

Greit eller ikke?

 

Mitt barn kom gråtende hjem og fortsatte å fortelle at h*n ikke gjorde det med vilje.

Vi har fått høre fra skolen før at h*n forteller sannheten og sjelden lyver så derfor tror vi på h*n

Anonymkode: 39aaa...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvsagt ikke greit å oppfordre et barn til å tråkke på et annet barn.Fortell denne assistenten hva som gjelder.

Endret av Macro
Hørtes unødvendig krass ut
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om barnet ditt tråkket på det andre barnet med vilje er jo det der en helt uakseptabel måte å løse (den eventuelle) konflikten. Assistenten sier jo egentlig at unnskyldninger ikke løser noe, og oppfordrer til hevn. 

Kan jo være at barnet ditt ikke gjenforteller helt riktig hvis h*n syns det var en ubehagelig opplevelse. Ville tatt det opp med andre voksne på SFO og så eventuelt rektor hvis det ikke løser seg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Macro skrev:

Tror du det selv er greit å oppfordre et barn tråkke på et annet barn?

 

Selvsagt ikke. Fortell denne assistenten hva

Endret av Orly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Poserose skrev:

Uansett om barnet ditt tråkket på det andre barnet med vilje er jo det der en helt uakseptabel måte å løse (den eventuelle) konflikten. Assistenten sier jo egentlig at unnskyldninger ikke løser noe, og oppfordrer til hevn. 

Kan jo være at barnet ditt ikke gjenforteller helt riktig hvis h*n syns det var en ubehagelig opplevelse. Ville tatt det opp med andre voksne på SFO og så eventuelt rektor hvis det ikke løser seg. 

 

Det var ikke SFO men klasserommet siden lærerne var borte i dag

 

 

Anonymkode: 39aaa...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo selvfølgelig ikke greit. Det spiller ingen rolle om ditt barn gjorde det med vilje eller ei.

En voksenperson i skolen skal prøve å redusere konfliktnivået. Assistenten burde bedt barnet ditt be om unnskyld til det andre barnet, uansett om det var gjord med vilje eller ei, det er leit å bli tråkket på foten. Men så vært ferdig med saken.

I stedet er da saken eskalert, sannsynligvis inn til rektor og er på KG?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det var ikke SFO men klasserommet siden lærerne var borte i dag

 

 

Anonymkode: 39aaa...780

Oppfattet feil. Tenkte det bare fordi SFO er i klasserommet noen steder og fordi en assistent var der. Da kan du jo snakke med kontaktlærer om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å både anmelde vedkommende og gå til avisen. Hadde sjefen min beordret en annen ansatt til å tråkke på meg fordi jeg tråkket på noen som lå på gulvet hadde hen selvsagt blitt straffet. Lærere må bli satt på plass. Send også klage til fylkesmannen og rektor. Avslutt klagen med at du som voksen person kan akseptere en minnelig løsning, at du får tråkke på rektor, læreren og fylkesmannen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Hvor gammel er barnet ditt? Det kunne være interessant å høre hvordan det andre barnet opplevde dette? Jeg forstår at du tror på ditt barn, men barn kan faktisk gi en forklaring som ikke nødvendigvis er helt i takt med virkeligheten. La oss hypotetisk si at noen så med egne øyne at ditt barn gjorde dette med fullt overlegg. Barnet som blir trampet på vet også at dette ble gjort i "ren djevelskap". Når barnet ditt blir konfrontert svarer det unnvikende at det var et uhell og forsøker å bagatellisere situasjonen. Barnet som ble utsatt for dette står da i stor risiko for at en voksen skal si at "åja, det var et uhell, la det gå da". Vel vitende om at da kan det samme skje igjen og igjen. La oss si at denne ansatte så med egne øyne at ditt barn gjorde dette helt bevisst, og barnet som ble tråkket på allerede er utsatt for mobbing, så kan jeg faktisk forstå at vedkommende forsøkte å få ditt barn til å sette seg inn i det andre barnet sin situasjon. Og just for the record; jeg har selv to barn. Det eldste er kjent for å være ærlig, kjempesnill og god. Men jeg har sett den eldste "i smug" ta ting fra den mindre, eller dytte, være ekkel. Da har jeg faktisk gått å tatt noe fra den eldste eller gjort ca samme tilbake. "Sånn føles det, når noen er slem med vilje". Du kan kalle det upedagogisk, men i tilfeller hvor barn BEVISST gjør ting som ikke er greit (for eksempel tråkke på et annet barn) - så er det HELT greit at voksne lar barnet få en innsikt i hvordan dette føles, for så å forstå at man ikke påfører andre en slik ubehagelig opplevelse i ettertid. Alt for mange idag er LIVREDD for å irettesette barn, og alt for mange foreldre er kjempenaive når det gjelder sine egne. Du bør snakke med den ansatte det gjelder, og jeg ville også spurt om det var mulig å få høre det andre barnet sin opplevelse av saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hvor gammel er barnet ditt? Det kunne være interessant å høre hvordan det andre barnet opplevde dette? Jeg forstår at du tror på ditt barn, men barn kan faktisk gi en forklaring som ikke nødvendigvis er helt i takt med virkeligheten. La oss hypotetisk si at noen så med egne øyne at ditt barn gjorde dette med fullt overlegg. Barnet som blir trampet på vet også at dette ble gjort i "ren djevelskap". Når barnet ditt blir konfrontert svarer det unnvikende at det var et uhell og forsøker å bagatellisere situasjonen. Barnet som ble utsatt for dette står da i stor risiko for at en voksen skal si at "åja, det var et uhell, la det gå da". Vel vitende om at da kan det samme skje igjen og igjen. La oss si at denne ansatte så med egne øyne at ditt barn gjorde dette helt bevisst, og barnet som ble tråkket på allerede er utsatt for mobbing, så kan jeg faktisk forstå at vedkommende forsøkte å få ditt barn til å sette seg inn i det andre barnet sin situasjon. Og just for the record; jeg har selv to barn. Det eldste er kjent for å være ærlig, kjempesnill og god. Men jeg har sett den eldste "i smug" ta ting fra den mindre, eller dytte, være ekkel. Da har jeg faktisk gått å tatt noe fra den eldste eller gjort ca samme tilbake. "Sånn føles det, når noen er slem med vilje". Du kan kalle det upedagogisk, men i tilfeller hvor barn BEVISST gjør ting som ikke er greit (for eksempel tråkke på et annet barn) - så er det HELT greit at voksne lar barnet få en innsikt i hvordan dette føles, for så å forstå at man ikke påfører andre en slik ubehagelig opplevelse i ettertid. Alt for mange idag er LIVREDD for å irettesette barn, og alt for mange foreldre er kjempenaive når det gjelder sine egne. Du bør snakke med den ansatte det gjelder, og jeg ville også spurt om det var mulig å få høre det andre barnet sin opplevelse av saken. 

Barnet  blir ikke mobbet, jeg ser godt på mitt barn når det lyver eller ikke. Har ikke noe med at jeg er naivmen at det er veldig lett å se det på h*n. Som sagt så har lærnene sagt at at h*n forteller sannheten . 

Jeg synes uansett ikke man skal si at man skal tråkke tilbake på noen. Har selv jobbet flere år på skolen og aldri hørtnoen si det

20 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

 

 

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes uansett ikke man skal si at man skal tråkke tilbake på noen. Har selv jobbet flere år på skolen og aldri hørtnoen si det

 

Anonymkode: 39aaa...780

Du vet virkelig ikke konteksten dette ble gjort i. Jeg antar T.S sitt barn ikke kom hjem med en knust fot. Fysisk sett tar jeg for gitt at det er ingen skade, og slik jeg leser det Var det kun trusselen eller forespeilingen om at dette skulle bli gjort tilbake mot barnet som gjorde det først, som T.S sitt barn ble "utsatt" for. Altså å få samme behandling i retur som barnet gir andre. det ble altså ikke utført i realiteten.  OM T.S sitt barn gjorde dette med vilje (som den voksne ansatte personen på skolen mener, og hvorfor i alle dager skulle en voksen ansatt påstå at dette var med vilje om det ikke var andre årsaker til en slik konklusjon, når unger i en skolegård daglig løper inn i hverandre, skumper borti og er uheldige...) - så synes jeg faktisk det var en grei måte å løse det på. Det er alt for mange barn som blir terrorisert og mobbet på skolen idag, uten at noen voksne griper inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg anbefaler deg å både anmelde vedkommende og gå til avisen. Hadde sjefen min beordret en annen ansatt til å tråkke på meg fordi jeg tråkket på noen som lå på gulvet hadde hen selvsagt blitt straffet. Lærere må bli satt på plass. Send også klage til fylkesmannen og rektor. Avslutt klagen med at du som voksen person kan akseptere en minnelig løsning, at du får tråkke på rektor, læreren og fylkesmannen.

Kanskje litt overkill?

Selv om personen på skolen ikke opptrådte helt voksent betyr det jo ikke at vi andre slipper å oppføre oss som voksne. Egentlig er din løsning ganske lik løsningen til assistenten, du eskalerer konflikten.

Nei, ta det opp direkte med vedkommende, hjelper ikke det, nærmeste overhode. 
Alle kan vi gjøre feil i utøvelsen av vårt yrke, også de som jobber i skolen, da er det viktig at dette påpekes så man kan forbedre seg. Kanskje ved å snakke med denne assistenten så blir bildet av hva som skjedde noe annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som klassisk eksempel på folk som ønsker med barn kun for å bølle med dem helt ærlig. 

Tror jeg hadde tatt det opp med kontaktlæreren 

Endret av HomelessIcecream
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt ikke greit.

Ta kontakt med kontaktlæreren og forklar hva barnet ditt har fortalt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, HomelessIcecream skrev:

Høres ut som klassisk eksempel på folk som ønsker med barn kun for å bølle med dem helt ærlig. 

Tror jeg hadde tatt det opp med kontaktlæreren 

Har sendt mail til kontaktlærer men de var jo ikke på jobb i dag. Var kun den assistenten.

Hun er kjent for å være hardhendt/ugrei  med barn vet jeg fra før.  

Anonymkode: 39aaa...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har sendt mail til kontaktlærer men de var jo ikke på jobb i dag. Var kun den assistenten.

Hun er kjent for å være hardhendt/ugrei  med barn vet jeg fra før.  

Anonymkode: 39aaa...780

Sender aldri mail når det er noe viktig. Hadde dratt til skolen og snakket med henne der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HomelessIcecream skrev:

Sender aldri mail når det er noe viktig. Hadde dratt til skolen og snakket med henne der. :) 

De var som sagt ikke på jobb i dag. Derfor mail :)

Anonymkode: 39aaa...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De var som sagt ikke på jobb i dag. Derfor mail :)

Anonymkode: 39aaa...780

Jeg hører hva du sier,men jeg mener likevel at du ikke "må" ta det opp i dag, du kunne ventet til personen er der. Men det går sikkert fin å sende det som mail også. Anbefaler bare å ta konfliktsaker face-to-face. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...