Gå til innhold

Til dere godt gifte pyser som hakker ned på alenemødre


Gjest Netttroll

Anbefalte innlegg

Gjest Netttroll

Spydige kommentarer, alt de gjør er galt, de skader barnet, de er egoister, de er dumme og ekkle.

Hva for dere til å si dette? Når dere selv sitter der på en rik mann og pisser i buksa med en gang han dra bort litt lengre enn 08-16 på jobb. 

Dere som må ha barnevakt fordi dere ikke klarer dere uten mannen, dere hakker ned på de mødrene som står alene 24/7 og får dagene til å funke. 

Min lillesøster er alenemamma, eksen nekter å ta av seg barnet og har vært voldelig mot henne i hele 3 år. Jeg føler meg så jævla provosert når hun forteller om alle de stygge kommentarene hun får fra godt gifte kjærringer! 

Begynn å ha respekt for alle! Ikke kun A4 menneskene!

 

Hilsen fra en gift 37 år gammel mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Netttroll skrev:

Spydige kommentarer, alt de gjør er galt, de skader barnet, de er egoister, de er dumme og ekkle.

Hva for dere til å si dette? Når dere selv sitter der på en rik mann og pisser i buksa med en gang han dra bort litt lengre enn 08-16 på jobb. 

Dere som må ha barnevakt fordi dere ikke klarer dere uten mannen, dere hakker ned på de mødrene som står alene 24/7 og får dagene til å funke. 

Min lillesøster er alenemamma, eksen nekter å ta av seg barnet og har vært voldelig mot henne i hele 3 år. Jeg føler meg så jævla provosert når hun forteller om alle de stygge kommentarene hun får fra godt gifte kjærringer! 

Begynn å ha respekt for alle! Ikke kun A4 menneskene!

 

Hilsen fra en gift 37 år gammel mann!

Er alle som er gifte, gifte med en rik mann? Hvordan vet du at alle gifte damer ser ned på alenemødre? Har du snakket med alle? 

Anonymkode: af8a5...593

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker om disse lykkelige konene som bli enda lykligere av å hakke på slike som meg, er at dersom vi hadde byttet plass hadde de ikke klart seg en eneste dag.

Jeg bryr meg i grunn svært lite. Alle har sitt å stri med. Jeg er alenemor og av og til kan det være tøft, men det må jaggu være tøft å være gift, ha mange barn og stor hvit enebolig også. Vi ser jo det på trådene her inne. Det er flere tråder fra ektefeller som sliter enn aleneforsørgere.

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er svært lykkelig slik det er nå og ville ikke ha endret noe. Jeg var mer alene da jeg hadde samboer.

Endret av Macro
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så stigmatiserende å være alenemor i dag som det var før, men klart enkelte ser ned på det. Noen mener en ødelegger barna, andre mener man får penger kastet etter seg fra NAV. Ignoransen er stor med andre ord. Alle alenemødre gjør så godt de kan, men dessverre så har mange ikke alle ressursene; økonomisk og nettverk rundt seg som skulle vært ønskelig, men man gjør så godt man kan i den situasjonen man havnet i, uforskyldt eller ei.

Anonymkode: 1a2bd...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært enslig mor i nesten 8 år, og mesteparten av tiden uten hjelp av far eller familie. Og jeg har aldri blitt rakket ned på. Jeg har heller fått høre, hvordan klarer du, og hvordan orker du? Og hvor flink jeg er som klarer det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alle som er gifte, gifte med en rik mann? Hvordan vet du at alle gifte damer ser ned på alenemødre? Har du snakket med alle? 

Anonymkode: af8a5...593

Sa ikke at alle. Jeg sa til dere som ER det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Netttroll

Heldig er dere som har sluppet å høre spydighet! :) Jeg synes at alenemødre flest gjør en super jobb👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Netttroll skrev:

Sa ikke at alle. Jeg sa til dere som ER det :) 

Jeg tror du treffer bedre om du tar det opp med det lille håndknippet hun faktisk har hørt det fra?

Ikke på KG?

Anonymkode: e17e5...477

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du treffer bedre om du tar det opp med det lille håndknippet hun faktisk har hørt det fra?

Ikke på KG?

Anonymkode: e17e5...477

Har ikke hørd noe personlig, min lillesøster har. Er vel derfor vi har et forum? For å skrive om alt mulig. Liker du det ikke så lar du være å lese :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venninner som er alenemødre som forteller det samme, ja.

Anonymkode: 43466...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift og ha barn, men har stor respekt for alenemødre dømmer ingen😀 Da oldemoren min var alenemor for 3 døtre!  Har faktisk stått opp for en alenemor i nabolaget!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva nøyaktig er det de blir rakket ned på? 

Det eneste jeg kan kommentere på er at flere ikke oppfordrer til at barnet skal få god kontakt med sin far, og det på grunn av penger. 

Dette gjelder et fåtall, utover det kan jeg ikke se hva som skulle være å si om dem. De gjør en utrolig bra jobb og jeg synes mer synd på dem for ikke å ha en mann/partner. Jeg hadde aldri klart å gjøre dette alene, så jeg beundrer alenemødrenes energi! 

Anonymkode: 70a51...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva nøyaktig er det de blir rakket ned på? 

Det eneste jeg kan kommentere på er at flere ikke oppfordrer til at barnet skal få god kontakt med sin far, og det på grunn av penger. 

Dette gjelder et fåtall, utover det kan jeg ikke se hva som skulle være å si om dem. De gjør en utrolig bra jobb og jeg synes mer synd på dem for ikke å ha en mann/partner. Jeg hadde aldri klart å gjøre dette alene, så jeg beundrer alenemødrenes energi! 

Anonymkode: 70a51...5d2

Joda, du hadde klart det alene hvis du ikke hadde hatt noe valg. Men det hadde vært mye mer krevende. 

Anonymkode: 43466...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal glatt innrømme at jeg ikke hadde holdt ut som alenemor! All ære til de som holder ut! Har dog avlastet en alenemor på mine ungre dager😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene med barnet mitt fra fødsel så vet ikke hvordan det er kontra det å ha en mann som hjelper til, jeg har ihvertfall aldri hatt det bedre :)

Anonymkode: 468b6...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg innrømmer glatt at jeg ser ned på unge alenemødre som har unger med flere forskjellige menn..

Jeg ser ikke ned på kvinner som tar ansvar for sine barn da mannen er ubrukelig og derfor er alenemødre. 

Anonymkode: c832c...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 100% alene med mitt barn før jeg fikk samboer, og opplevde heldigvis ikke slike kommentarer. (Mulig fordi ingen turde å slenge det i trynet på meg men heller sa det bak ryggen min). Jeg fikk derimot myyye sympati. Litt rar sådan. Litt sånn "stakkars deg KatyP, er du alene du da" fulgt av triste øyne. Og mange holdt litt avstand, sikkert fordi de ikke visste hva de skulle si. Litt som en som har mistet et barn, en partner osv. Men jeg syntes aldri synd på meg selv. På barnet som aldri hadde møtt faren sin ja, men ikke meg.

likevel ser jeg at flere alenemødre blir stigmatisert. Som om de suger penger av staten og valgte å bli alene for å lure systemet og bli rik. Noe man ikke blir. Andre igjen higer etter statusen de mener alenemødre har. Flink, sterk, utholdende o.l

Men. Vi er mødre uansett status, yrke og antall kvadratmeter på huset. Noen er to, noen en. Så lenge barna får en trygg og god oppvekst, spiller det egentlig noen rolle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Macro skrev:

Det jeg tenker om disse lykkelige konene som bli enda lykligere av å hakke på slike som meg, er at dersom vi hadde byttet plass hadde de ikke klart seg en eneste dag.

Jeg bryr meg i grunn svært lite. Alle har sitt å stri med. Jeg er alenemor og av og til kan det være tøft, men det må jaggu være tøft å være gift, ha mange barn og stor hvit enebolig også. Vi ser jo det på trådene her inne. Det er flere tråder fra ektefeller som sliter enn aleneforsørgere.

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er svært lykkelig slik det er nå og ville ikke ha endret noe. Jeg var mer alene da jeg hadde samboer.

Det er faktisk MYE enklere å være singel voksen og sitte med sine problemer enn å ha en partner som er problemer . 

Jeg er "barnet" i denne situasjonen. Moren min hadde en mann som var bare problemer. Livene våres ble mye lettere når han forsvant. 

Anonymkode: 067ff...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er alle som er gifte, gifte med en rik mann? Hvordan vet du at alle gifte damer ser ned på alenemødre? Har du snakket med alle? 

Anonymkode: af8a5...593

Mange er svært nedlatende mot alenemødre, ofte sitter de på sin høge hest, og oftest er de i "lettere" situasjon, hvor de enten har mann eller ikke har barn.

Ts poengterer at det er lett å være nedlatende når du har det så lett selv. 
Suring.

Anonymkode: 067ff...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...