Gå til innhold

Mineralpudderfoundation - hvordan få den til å smelte inn i huden


mocci

Anbefalte innlegg

Jeg har for første gang på flere år prøvd meg på foundation da jeg har måttet holde meg unna pga eksem i ansiktet. Jeg har fortsatt eksem men ikke så ille som tidligere. Det er ikke snakk om å bruke foundation til daglig, det vil ikke huden tåle. Jeg tenker at mineralpudder foundation vil være best egnet for huden min og har derfor begynt å prøve ut ulike merker. Men jeg har problemer med at huden ser pudret ut, foundationen smelter ikke inn i huden slik jeg har hørt at den skal gjøre. Hva skal man gjøre for å få denne type foundation til å smelte inn i huden? Jeg har prøvd 3 merker så langt, lily lolo, Glominerals og Jane Iredale, alle ble mer eller mindre pudrete på ansiktet mitt.
Jeg bruker fuktighetskrem før jeg påfører foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis huden din har et hint av "klissete" av kremen før du tar på pudderet, så vil det ikke smelte inn i huden.

Jeg bruker bare et serum som trekker fort inn i huden om morgen før jeg skal sminke meg. Ellers hvis jeg har glemt meg, smurt på vanlig krem, så tar jeg et veldig fint transparent matt pudder, veldig lite, før jeg tar på mineralpudderet.

Anonymkode: c4196...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Minerals. Ikke bruk noe flytende på huden først. Å smelte inn = legge seg som tynt lag på huden. Den fysisk smelter ikke. 

Anonymkode: 3922d...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker BareMinerals. Etter rens og en lett fuktighetskrem påfører jeg prep+prime fra MAC som jeg lar "lufttørke" i noen minutter. Bruker en kabukibørste for å legge på mineralpudderet, kun litt om gangen. Tar jeg på for mye ser huden fort pudret ut, så trikset er å heller legge lagvis etter behov, og bruke en liten pensel til å dekke over kviser etc.

Gjøres dette riktig holder sminken seg fin gjennom dagen uten noe særlig behov for touch up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vasker alltid ansiktet først, og bruker en fuktighetskrem. Videre har en god kost til påføring, mye å si for resultatet. Favoritten min er Sigma f82 - round kabuki (anbefales!). Prøvd flere typer foundation, men vender stadig tilbake til BareMinerals. Tøm litt pudder i lokket, og påfør litt og litt i ansiktet med sirkulerende bevegelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med voldsomt sensitiv hud, dvs at jeg reagerer på det meste. I likhet med deg slet jeg med å få mineralfoundarion i pudderform til å se bra ut på huden. Først gikk jeg over til flytende mineralfoundarion fra clarins, men den sitter for dårlig på huden. Nå har jeg i stedet begynt å bruke shiseido synchro skin lasting foundation etter anbefaling fra en hudpleier, og jeg er så fornøyd! Huden min reagerer ikke, den legger seg ikke i porer og linjer, samt at den holder lenge! Den fås også i en veldig lys farge :) gå og skaff deg en prøve! Bruk fingrene for best resultat, slik at den varmes opp og smelter inn i huden 

Anonymkode: f37bc...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at den skal legge seg fint på huden, må mineralene knuses først. Hell litt av den pudderaktige foundationen i lokket, bruk en litt "stiv" kost og knus pudderet. Da vil det ligge mye finere i ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksem i ansiktet selv og mineralfoundation fungerer dessverre svært dårlig på meg. For det første er huden min veldig tørr, så jeg er avhengig av ganske fet krem under - noe som gjør det vanskelig å legge pudder oppå. Jeg begynner også lett å klø bare av å påføre mineralfoundation med kost. (Den der buffingen irriterer tydeligvis huden min.) Den viktigste årsaken til at jeg ikke kan bruke pudder er at uansett hvor fint det blir, så er det uttørkende på huden min.

Istedet bruker jeg en liten prikk Clinique Even Better Makeup som jeg blander inn med en beautyblender, etter at jeg har smurt meg med krem. Den jevner ut hudtonen og tørker meg ikke ut. Det er mange ting jeg ikke tåler i sminke, men akkurat den kombinasjonen ser ut til å gå greit hos meg :)

Anonymkode: 41e0e...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Saarraa skrev:

For at den skal legge seg fint på huden, må mineralene knuses først. Hell litt av den pudderaktige foundationen i lokket, bruk en litt "stiv" kost og knus pudderet. Da vil det ligge mye finere i ansiktet :)

Enig i denne! Det er viktig! Hvis du pudrer uten å knuse/gni pudderet først, blir det ikke så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med et godt og jevnt lerret, så sørg for å ha helt ren og tørr hud, la eventuell fuktighetskrem trekke helt inn, og bruk gjerne primer. Det hjelper veldig. Når det gjelder påføring, vet jeg at BareMinerals sier at man skal "buffe" og virkelig jobbe inn pudderet. Jeg har aldri likt BM og har landet på et merke som heter Everyday Minerals, som ifølge produsenten ikke skal "buffes" inn i sirkler, men simpelthen strykes lett på. Begynn med lite pudder på børsten og ha heller på i flere runder hvis du trekker bedre dekking. Pass på å stryke medhårs, særlig nedover siden av kinnene, så du ikke får pudderpels der det er litt ansiktshår.

Jeg blir i alle fall veldig fin med denne fremgangsmåten. :) 

Anonymkode: 124e2...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig med et godt og jevnt lerret, så sørg for å ha helt ren og tørr hud, la eventuell fuktighetskrem trekke helt inn, og bruk gjerne primer. Det hjelper veldig. Når det gjelder påføring, vet jeg at BareMinerals sier at man skal "buffe" og virkelig jobbe inn pudderet. Jeg har aldri likt BM og har landet på et merke som heter Everyday Minerals, som ifølge produsenten ikke skal "buffes" inn i sirkler, men simpelthen strykes lett på. Begynn med lite pudder på børsten og ha heller på i flere runder hvis du trekker bedre dekking. Pass på å stryke medhårs, særlig nedover siden av kinnene, så du ikke får pudderpels der det er litt ansiktshår.

Jeg blir i alle fall veldig fin med denne fremgangsmåten. :) 

Anonymkode: 124e2...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...