Gå til innhold

Hva gir metthetsfølelse og demper matlysten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er vel det motsatte av mat og drikke, men la gå.

Jeg er ute etter noe som enten gir metthetsfølelse eller demper matlyst. Noen som vet om noe? Helst naturlige midler, og ikke noen medisiner med 700 bivirkninger :)

Er selvfølgelig ikke ute etter "mat" som et svar her, men det skjønner vel de fleste ;)

Anonymkode: e41ab...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest summesumbi

Det er sikkert ikke svaret du vil ha,men oppskårede grønnsaker kan du jo spise så mye du vil av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel det motsatte av mat og drikke, men la gå.

Jeg er ute etter noe som enten gir metthetsfølelse eller demper matlyst. Noen som vet om noe? Helst naturlige midler, og ikke noen medisiner med 700 bivirkninger :)

Er selvfølgelig ikke ute etter "mat" som et svar her, men det skjønner vel de fleste ;)

Anonymkode: e41ab...0f9

Hvis det finnes noe sånt som funker, hvordan har det seg at det fortsatt finnes overvektige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus funker for å dempe matlysten. Funker for meg ihvertfall

Anonymkode: 7d730...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gomler hodekål mellom måltidene. Veldig lite kcal, god smak, fyller opp i magen og gir meg gleden av faktisk å spise noe. 

Anonymkode: 40665...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel det motsatte av mat og drikke, men la gå.

Jeg er ute etter noe som enten gir metthetsfølelse eller demper matlyst. Noen som vet om noe? Helst naturlige midler, og ikke noen medisiner med 700 bivirkninger :)

Er selvfølgelig ikke ute etter "mat" som et svar her, men det skjønner vel de fleste ;)

Anonymkode: e41ab...0f9

Røyk.

Anonymkode: 55fb1...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hot mess skrev:

Hvis det finnes noe sånt som funker, hvordan har det seg at det fortsatt finnes overvektige?

Det er da flere metthetshormoner som blir mer og mer aktuelle i medikamenter. Søkelyset ble blant annet rettet mot CCK allerede på 1970-tallet. 

Tror du virkelig at mennesker hadde tatt en pille (om de kunne) som ville ha dekket det totale daglige næringsbehovet i stedet for å spise mat? Det er mer med mat enn bare fordøyelse, og det er jo det som er hovedproblemet med overvekt. 

Anonymkode: e1de8...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ute etter noe som enten gir metthetsfølelse eller demper matlyst. Noen som vet om noe?

Amfetamin og kokain. Nikotin og koffein.

Anonymkode: 04dd3...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe med mye fiber, samtidig som man drikker nok vann. Et grovt knekkebrød, f.eks.  

Anonymkode: 9802b...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss tennene eller bruk munnskyllevann. Ingenting frister med den smaken i munnen. 

Hva metthetsfølelse angår: fett. Trenger ikke så mye av det for å få effekt.

Anonymkode: 8a347...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk eller snus orker ikke jeg starte med, men har også hørt at det funker veldig bra :)

1 time siden, Hot mess skrev:

Hvis det finnes noe sånt som funker, hvordan har det seg at det fortsatt finnes overvektige?

Det finnes mye som gjør mennesker slankere, men det finnes likevel overvektige mennesker. Skjønner ikke poenget med denne kommentaren :P

Ei venninne av meg går på ADHD-medisiner, og de ødelegger deler av matlysten. Så det finnes absolutt ting som gjør nettopp dette. Jeg er bare ikke så interessert i å begynne med medisiner, så er på utkikk etter noe uten mange bivirkninger.

Nå spør jeg ikke om dette for å slanke meg heller.

- TS

Anonymkode: e41ab...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Røyk eller snus orker ikke jeg starte med, men har også hørt at det funker veldig bra :)

Det finnes mye som gjør mennesker slankere, men det finnes likevel overvektige mennesker. Skjønner ikke poenget med denne kommentaren :P

Ei venninne av meg går på ADHD-medisiner, og de ødelegger deler av matlysten. Så det finnes absolutt ting som gjør nettopp dette. Jeg er bare ikke så interessert i å begynne med medisiner, så er på utkikk etter noe uten mange bivirkninger.

Nå spør jeg ikke om dette for å slanke meg heller.

- TS

Anonymkode: e41ab...0f9

Nei, og man kan ikke bare begynne med ADHD medisiner heller. .

Anonymkode: 55fb1...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Puss tennene eller bruk munnskyllevann. Ingenting frister med den smaken i munnen. 

Hva metthetsfølelse angår: fett. Trenger ikke så mye av det for å få effekt.

Anonymkode: 8a347...452

Enig! Fett er det eneste som gir meg metthetsfølelse. Og den varer!

Anonymkode: b2ded...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da flere metthetshormoner som blir mer og mer aktuelle i medikamenter. Søkelyset ble blant annet rettet mot CCK allerede på 1970-tallet. 

Tror du virkelig at mennesker hadde tatt en pille (om de kunne) som ville ha dekket det totale daglige næringsbehovet i stedet for å spise mat? Det er mer med mat enn bare fordøyelse, og det er jo det som er hovedproblemet med overvekt. 

Anonymkode: e1de8...5b6

Mens noe av det som hyppigst blir skrevet om og diskutert når kosthold og slanking er tema, fortsatt er hvordan man skal spise for å holde seg mett på færrest mulig kcal. Poenget mitt var at hvis det fantes en enkel løsning på problemstillingen TS presenterer, ville det vært slått temmelig stort opp i media, det ville ikke vært en godt bevart hemmelighet man kunne få tips om på kg.

 

Jeg er uansett klar over at problemstilling med overvekt er mer kompleks enn sult/mett, men om folk ville tatt et pille nå og da som kunne dempe appetitten, hvis den pillen var lovlig, tilgjengelig og ikke ga bivirkninger?  Ehh, ja.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Røyk eller snus orker ikke jeg starte med, men har også hørt at det funker veldig bra :)

Det finnes mye som gjør mennesker slankere, men det finnes likevel overvektige mennesker. Skjønner ikke poenget med denne kommentaren :P

Ei venninne av meg går på ADHD-medisiner, og de ødelegger deler av matlysten. Så det finnes absolutt ting som gjør nettopp dette. Jeg er bare ikke så interessert i å begynne med medisiner, så er på utkikk etter noe uten mange bivirkninger.

Nå spør jeg ikke om dette for å slanke meg heller.

- TS

Anonymkode: e41ab...0f9

Jeg skjønte ikke helt poenget ditt med å spørre om noe sånt heller, om du faktisk trodde at det var en sjanse for at et sånt preparat eksisterte og var tilgjengelig, uten at du visste om det. Se over. Og virkestoffet i ADHD-medisiner har blitt i slankepiller for noen tiår siden, og det gikk ikke veldig bra.

 

Hvis noe sånt du ba om (og du spesifiserte "helst naturlig" og "ikke masse bivirkninger", og da ryker ADHD-medisin ut veldig kjapt) eksisterte, ville veldig mange gått på det.

Endret av Hot mess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...