Gå til innhold

Gravid etter P-sprøyte slutt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har gått på P-sprøyte (Depro Porvera) og blitt gravide etterpå? Hvor lang tid tok det?

Jeg er 35 år, og legen satte meg på P-sprøyte pga jeg har epilepsi-medisiner. Jeg og sambo planlegger å prøve å få bar om ikke så altofor lenge, jeg er jo tross alt 35! Så leste jeg at det kan ta opptil 2 år (!!!!) etter P-sprøyte-slutt, å få syklusen i gang igjen, kan dette stemme?

Da fikk jeg panikk, jeg vil jo være 37 om to år.. Ble litt sint på legen, jenter på min alder bør jo advares mot denne form for prevensjon..
Jeg har heldigvis bare tatt to sprøyter, så kanskje min kropp ikke vil påvirkes like mye av det? Skal ikke ta flere, det er sikkert.

Hva er deres erfaringer?

 

Anonymkode: 7557a...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte ikke hvorfpr du fikk sprøyte, det er jo samme virkestoff som minipiller og de vil vel kontraktere like mye? Jeg spør fordi de jeg kjenner med epillepsi ikke får hormonellprevensjon i det hele tatt.

 

Anonymkode: b3d8a...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke hvorfpr du fikk sprøyte, det er jo samme virkestoff som minipiller og de vil vel kontraktere like mye? Jeg spør fordi de jeg kjenner med epillepsi ikke får hormonellprevensjon i det hele tatt.

Anonymkode: b3d8a...422

Det vet jeg ikke, jeg går på medisinen Tegretol. Graviditet er ok med min sykdom og medisinering, har jeg fått avklart. Legen har  vel vurdert nøye vil jeg tro, men ble skuffet dersom det er slik at P-sprøyte henger i lenger enn annen prevenson.

Noen som vet? :)

Anonymkode: 7557a...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke hvorfpr du fikk sprøyte, det er jo samme virkestoff som minipiller og de vil vel kontraktere like mye? Jeg spør fordi de jeg kjenner med epillepsi ikke får hormonellprevensjon i det hele tatt.