Gå til innhold

Slo opp pga sjalusi. Kommer han tilbake?


Frøken M

Anbefalte innlegg

Det er godt du har søkt om hjelp, for det trenger du virkelig. Du kveler forholdet deres med en slik oppførsel. Det beste er å la det ligge en stund så kan dere prøve forsiktig etterhvert når du har fått hjelp. 

Pene folk er det overalt, man kan ikke bli sjalu på folk som er på tv, det blir for dumt.

Anonymkode: 63830...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mennesker kan trigge slike følelser hos en, uten at det betyr det er noe galt med deg i utgangspunktet. Jeg har opplevd det selv. Var mistenksom, sjalu og alt mulig med en kjæreste som aldri gjorde noe som helst galt. Jeg ble gal av det. Det ble slutt. Sleit lenge i etterkant. Med neste kjæreste opplevde jeg det ikke slik i det hele tatt, kanskje fordi jeg følte meg tryggere på han? Jeg tror dette forholdet er usunt for deg uansett. 

Anonymkode: 00276...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden skal noen kunne vite det her inne på et forum, prat med fyren. Gå å få hjelp for sjalusien din for du overdriver.

Anonymkode: 3db73...17a

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ro deg ned. Du er jo helt hekta. Pass på at du ikke kveler fyren.

Anonymkode: 61582...9d1

Maken til noen frekke mennesker det er her inne.

Jobb med sjalusien din TS, det trenger du og det er bra at du har skaffet hjelp! Sjalusi ødelegger dessverre forhold. Gi eksen litt tid, han trenger det nå! Snakk med han igjen om en ukes tid, si at du har skaffet hjelp med tanke på sjalusien og spør om han kan gi deg en sjanse til. Bevis da at du faktisk jobber med det, og han må bevise at han er tålmodig, for dette er ikke bare bare.

Masse lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS! Som du sikkert skjønner så handler grunnløs sjalusi om din egen usikkerhet og ditt eget selvbilde! Disse tingene er så utrolig viktig og ha på plass i et forhold. Sjalusi er fryktelig vondt og slitsomt for begge parter, og det er så viktig at du jobber med deg selv der! Jeg har vært der du er! Eksen min gikk og fra meg pga min sjalusi, det handlet jo ikke om at han ikke elsket meg, han bare klarte ikke mer! Noe jeg godt kan forstå egentlig! Det krever mye å jobbe med seg selv og forandre negative tankemønstre! Godt at du ser det selv og får hjelp, for du vil selvfølgelig ikke ha det sånn du heller! Gi han fred litt nå og unngå og bli mer desperat og masete, da trekker han nok seg bare mer unna. Håper det ordner seg på alle måter😊 klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker eks nummer 1 aldri kommenterte folk på TV og i filmer, men han var sjalu av seg og tok sikkert hensyn sådan. I starten ble han sjalu fordi jeg synes en annen KVINNELIG skuespiller var pen :P Høres sikkert ut som kveldende sjalusi, men det var ikke sånn. Vi kunne se på TV og filmer uten å kommentere andres utseende, enkelt og greit fordi vi begge var litt usikker på sånt.

Eks nummer 2 var sånn som kunne kommentere sånne ting på TV og jeg så at det var for å prøve å gjøre meg sjalu, og da funka det ikke i det hele tatt :P Kjente ingen sjalusi.

Anonymkode: 60e7e...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sniperhide
1 time siden, Frøken M skrev:

Han er ikke typen som finner noen med en gang.  

Da han møtte meg hadde han ikke vært med noen på 2 år  og han sa til og med at han ikke hadde likt om jeg hadde vært med noen ny nå men at han ikke bestemmer det. Og at om vi hadde rotet med noen nå så hadde det vertfall ikke kunne funket m vi fant tilbake til hverandre. 

 

Jeg har oppsøkt hjelp og det vet han.  Skal dit til fredag faktisk.  

Men da må du prøve å holde deg i skinnet ved å ikke ha sex med noen andre hvis du vil ha han tilbake! Anbefaler å skrive ned alle problemene på et ark,både dine og hans problemer,ja problemene dere har/hadde i forholdet. Jobb med de hos parterapeut og etterhvert spørre om han vil være med i samtalene hos parterapeuten. Skriv et brev til han der du tar med hva som er bra i forholdet og hva dere vil miste når dere går hver deres veier i livet. Fortell hvor mye han betyr for deg i livet enkelt å greit og jobb sammen om problemene,ikke vær den som gir opp når man møter på problemer her i livet. Jeg å kjæresten i begynnelsen gjorde det slutt opptil flere ganger i uken for å så bli sammen igjen da vi var usikre på hverandre på grunn av sjalusi,ekstypene hennes og på grunn av at jeg ikke har hatt noen andre sexpartnere pluss en kompis av meg prøvde å ødelegge forholdet ved å prøve seg på henne. Ja mye groms å dritt med andre ord men vi klarte å ordne opp til slutt og vi er enda sammen nå i 7-8år men det avgjøres med hvor mye kjærlighet,viljestyrke man har og pågangsmot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sagt han aldri har hatt det så bra med noen andre før som med meg. Og aldri følt det som han føler det med meg før. Han sier og at hanner glad i meg, og kommer til å savne ALT utenom den sjalu delen og kranglingen det medførte. 

Om han virkelig er glad i meg så kommer han tilbake tenker jeg da. 

Han vet at jeg skal få hjelp nå og at jeg lover å gjøre noe med dette. Og vi snakker veldig bra sammen om alt så dette hadde ikke vært noe problem tror jeg men han er så sta og vrang akkurat nå. 

 

Jeg håper han endrer mening når jeg ikke sender meldinger og blir borte nå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sniperhide
27 minutter siden, Frøken M skrev:

Han har sagt han aldri har hatt det så bra med noen andre før som med meg. Og aldri følt det som han føler det med meg før. Han sier og at hanner glad i meg, og kommer til å savne ALT utenom den sjalu delen og kranglingen det medførte. 

Om han virkelig er glad i meg så kommer han tilbake tenker jeg da. 

Han vet at jeg skal få hjelp nå og at jeg lover å gjøre noe med dette. Og vi snakker veldig bra sammen om alt så dette hadde ikke vært noe problem tror jeg men han er så sta og vrang akkurat nå. 

 

Jeg håper han endrer mening når jeg ikke sender meldinger og blir borte nå. 

 

 

Da ser jeg ikke problemet utenom at du må få hjelp til å bli kvitt sjalusien din og bli mer selvsikker å få bedre selvbilde. Anbefaler deg å skrive han en sms der du skriver at dere burde møtes for å snakke orntlig ut faktisk. Kanskje prøve å legge bort sjalusien din også og når sjalusien dukker opp så tenker du på noe annet eller du går deg en tur ut for å lufte hodet litt og si at hodet ditt og tankene dine spiller deg et puss å si høyt slutt med det her for dette er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke vil ha en mann som sitter ser på lettkledde damer på tv og nett så er vel saken grei, la han gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, sniperhide skrev:

Da ser jeg ikke problemet utenom at du må få hjelp til å bli kvitt sjalusien din og bli mer selvsikker å få bedre selvbilde. Anbefaler deg å skrive han en sms der du skriver at dere burde møtes for å snakke orntlig ut faktisk. Kanskje prøve å legge bort sjalusien din også og når sjalusien dukker opp så tenker du på noe annet eller du går deg en tur ut for å lufte hodet litt og si at hodet ditt og tankene dine spiller deg et puss å si høyt slutt med det her for dette er bare tull!

Jeg skal få hjelp, og jeg har lovet han å virkelig gjøre noe med dette problemet. Om han kommer tilbake så har jeg sagt han ikke skal angre på at han kom tilbake til meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, makkapakka skrev:

hvis du ikke vil ha en mann som sitter ser på lettkledde damer på tv og nett så er vel saken grei, la han gå

Alle menn gjør jo det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tv-programmer er det snakk om? Er det ikke vanlig tv, der en mann eller dame i ny og ne ser bra ut? Er det serier med særs lettkledde pene damer..?

 

Anonymkode: eb5dd...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hva som helst. Jeg er bare redd for å ikke være bra nok eller se bra nok ut. Men dette tar jeg tak i nå.  

 

Men jeg lurer mer på om han trenger tid for seg selv å tenke uten mas fra meg eller hva andre tenker. Ut i fra start tråden min 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ta tak i dette med sjalusien nå ikke sant? Vet han det?

Det er essensielt at du ikke gjør det for hans skyld, eller å redde dere. At dette er noe du vil gjøre uansett. Lurt at han vet det og.

Og så bør du ikke mase på han nei.

Sjalufølelsen er noe man bør holde for seg selv, så lenge den er irrelevant, og det er den om han ikke gjør ting som er tillitsbrudd. Tenker det har vært mye styr rundt dette før og at nok er nok. Du bør fokusere på deg og dine ting, og så er det mulig det blir dere igjen

Anonymkode: eb5dd...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb med å styrke deg selv, og foreløpig, vent med kontakte eksen. Har han fortsatt interesse for deg så skal jeg tro at han tar kontakt snarlig. For å beholde freden så kan det være greiest å ikke ta initiativ nå. Gi han en sjanse til å få tenkt seg godt om.

Tar han ikke kontakt innen et par måneder, så kan det være fordi han har mistet interessen. Heller gå videre og date noen andre, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken M skrev:

Det kan være hva som helst. Jeg er bare redd for å ikke være bra nok eller se bra nok ut. Men dette tar jeg tak i nå.  

 

Men jeg lurer mer på om han trenger tid for seg selv å tenke uten mas fra meg eller hva andre tenker. Ut i fra start tråden min 

Det han trenger er at DU får tid til å faktisk endre deg, ikke bare si at du skal gjøre det. Han tar vare på seg selv, har brutt med deg for å kunne gjøre det, og bør ikke gå tilbake til deg med mindre han forstår at det er reell endring på gang. Endring er ikke å ringe en psykolog, endring er å forandre adferden sin. Det kan ta kort tid, eller lang tid. Du må hente motivasjon i å endres for deg, ikke for ham. For han har sagt at han er ferdig med deg, og ja, det kan hende han kommer tilbake når endringen er reell og han tror på at det vil bli annerledes, men et endt forhold er en plan om å gå videre, ikke en plan om å komme tilbake. 

Men ja, jeg tror også det kan være klokt å gi ham litt rom fremover. Om han opplevde seg kvalt av sjalusi i forholdet, så er det stor sannsynlighet for at denne følelsen opprettholdes av at du hele tiden søker kontakt. For både din og hans skyld: Skift fokus! Du skal ikke bli en bedre dame for ham, du skal bli en bedre dame for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte spørre han en melding om han savnet meg, da fikk jeg til svar ; Klart jeg gjør 

 

Jeg skal ikke svare noe mere på den. Var alt jeg trengte å vite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Frøken M skrev:

Jeg måtte spørre han en melding om han savnet meg, da fikk jeg til svar ; Klart jeg gjør 

 

Jeg skal ikke svare noe mere på den. Var alt jeg trengte å vite. 

Hva med å be han komme til deg og snakke om dette? Fortell at du søker profesjonell hjelp og at du tenker på parterapi alene, og spør om han har lyst til å bli med på noen av samtalene og se om dere finner ut etterhvert som tiden har gått om dere kan prøve på nytt? Uten å ha forventninger til at dere skal bli sammen, men bare se om dere kan løse dette sammen ved at han støtter deg og ser utviklingen osv. Lykke til :-) 

Anonymkode: f61e0...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til han alt.  Men virker som han er redd det skal skje igjen.  

Og han sier han TROR ikke han kommer til å endre mening om at det er slutt. 

 

Men  jeg skal til samtale på fredag. Så jeg spørte han om jeg skulle si fra når jeg hadde vært der. Da sa han, ja du kan  sende en melding.  

 

Hvorfor skal jeg det om han ikke vil mer? Hvorfor bryr han seg ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lurt med en pause og helt fri fra den andre, så man kan jobbe med seg selv og selvfølelsen og bli komfortabel nok til å kunne være i et "sunt" forhold igjen. Sjalusi vil alltid ødelegge, og tro meg, du vil takke deg selv senere for tiden du hadde for deg selv. Er kjempeviktig å bli helt sikker på hvem du er, hva du vil fronte, mene, tenke, si, hvilke prinsipper som er viktig for deg, moral osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...