Gå til innhold

Slo opp pga sjalusi. Kommer han tilbake?


Frøken M

Anbefalte innlegg

Hei 

Kan begynne med at jeg sliter med sjalusi som om når han ser lettkledde damer på tv, facebook og liknende.  Jeg er redd for å ikke være pen nok og bra nok. Og har dermed ikke klart å holde dette inni meg når jeg har fått den tanken. 

 

Han slo opp med meg for 1. Uke siden pga sjalusien.

Men han sier og at han aldri har hatt det så bra sammen med noen andre før og at absolutt alt med oss er bra uten om den ene tingen. 

Han sier han kommer til å savne ALT som var bra. 

Jeg sendte meldinger dag inn og dag ut frem til lørdag da orket jeg ikke mer og kroppen sa stopp.  Jeg ringte han og fortalte at jeg ikke klarte å gjøre det lengre men at jeg håpet han angret på at han slo opp, også spørte jeg han om hvis han angrer sier du i fra til meg da? Så svarte han; Ja selvfølgelig.

Jeg spørte også om han kunne tenke på dette. Og da svarte han at han  uansett kom til å tenke på dette en stund. Og han sier han er glad i meg. 

Han har sett på alle meldingene mine som mas og sikkert blitt irritert pga det. Jeg har ikke sendt noen ting nå og det  skal jeg holde. 

Han har også sagt han er bestemt og at han ikke vil mer. Men vet ikke om han mener det eller ikke. 

 

Hva tenker dere om dette? 

Er han usikker? Eller er han faktisk ferdig? Trenger han tid for seg selv uten mas fra meg? 

 

Takker for alle svar jegjerne eventuelt får <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan i all verden skal noen kunne vite det her inne på et forum, prat med fyren. Gå å få hjelp for sjalusien din for du overdriver.

Anonymkode: 3db73...17a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt tak i det og det vet han! Har skaffet hjelp. Glemte å skrive det i teksten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å gi han fred. Både for han og for deg. Siden hovedroblemet var din sjalusi og mas om det, vil det ikke hjelpe noen om du fortsetter å mase. Kanskje han kommer tilbake, kanskje ikke. Men det er nok best å ikke mase uansett :) 

Anonymkode: 27fda...3df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han kunne møtt deg på halvveien -Hvis han sitter og niglaner og komenterer disse damene osv.  Ta hensyn til at det sårer deg. Men er bare at det dukker opp damer på skjermen helt tilfeldig og ikke sier el gjør noe, og det kun er du som tenker ting ut av det blå da skjønner jeg han godt. 

Anonymkode: f61e0...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier aldri noen ting om det på tv eller noe.  

Han sier bare at han ser pene damer på tv pm jeg spør angående det. Og han har likt mange profil bilder av ei han sier han var kjent veldig lenge men at han ikke syns henne er pen, men at bildene var fine. Vet ikke helt om jeg tror på det, men må jo bare tro det når han sier det. 

Han voksen og ærlig av seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tatt noe som helst kontakt i går og heller ikke nå, prøver så godt jeg kan å la være.  

 

Han har jo lagret navnet mitt på facebook med hjerte bak og det hjertet har han heller ikke tatt vekk. Syns bare noe virker litt skurrete. 

Mulig det bare er ønske tenking fra min side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk at dere begge har godt av å være i et brudd akkurat nå.

Det kan virke best å bli sammen igjen, men jeg tror du trenger å bygge deg opp og være litt singel en stund. Jeg tror ikke ting ordner seg hvis dere blir sammen igjen på dette tidspunktet. Aldri si aldri, kanskje blir dere sammen igjen på et senere og bedre tidspunkt? :) Men akkurat nå, ts, så tror jeg det er best å tenke litt på seg selv og jobbe litt med seg selv. Bedre det, enn å bli sammen igjen og gjøre det slutt igjen?

Anonymkode: a9de5...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt er det bedre :)

Men er ikke lett å jobbe med sjalusien og sånt når man ikke er i et forhold for da har man ingen å være sjalu på. Når man er singel er det jo ingenting.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er løsningen

f427399fce44288ae0cd86da842b87d9-image.jpeg

Anonymkode: 301ab...8b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sniperhide

Vanskelig situasjon og hva som er rett å gjøre,lar du han få fred så kan det jo hende at han finner seg ny kjæreste.. Det jeg ville gjort var at du oppsøker parterapi først alene sånn at du kan få noen råd også ville jeg skrevet et langt brev til han der du forklarer hva du sliter med og at du er villig til å gjøre alt for at forholdet skal bli bedre. Viss han da ikke er villig til å gi deg en ny sjangse så burde du gå videre i livet ditt men vent med å finne deg ny kjæreste og heller ikke ha sex med noen andre før du har snakket skikkelig ut med både han og parterapaut! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøken M skrev:

Ja absolutt er det bedre :)

Men er ikke lett å jobbe med sjalusien og sånt når man ikke er i et forhold for da har man ingen å være sjalu på. Når man er singel er det jo ingenting.  

Jo, jeg mener at det er absolutt lettere å jobbe med sjalusi når man er alene. Selvsagt skal jeg ikke si at jeg kjenner dere og vet hva som er best for dere, men slik jeg kjenner til turbulente forhold (selvom kjærligheten og følelsene er sterke) pluss kjærlighetssorg og de tingene man tenker og gjør under en bruddfase, så er det noe som forteller meg at dere har godt av å komme litt UT av kjærlighetssorgen - og tenke klarere ETTERpå. Hvis dere er rett for hverandre, kan dere tenke med nye øyne på forholdet og savne hverandre og tenke mer rasjonelt i forhold til hva som kan bearbeides. Men sånt er lettere å vurdere når man har fått ting på avstand og kjærighetssorgen har roet seg. Sånne ting gjør noe med kroppen og hjernen..

Anonymkode: a9de5...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på en annen måte. 

Hvis kjæresten din var så sjalu at hele forholdet røk ned. Hadde du trodd at han hadde endret seg en uke etterpå? 

Anonymkode: a9de5...eaa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma

Har selv vært i et sånt forhold, jeg følte meg kvalt.

Det er bra at du har søkt hjelp, men når det gjelder forholdet er det opp til han. At du maser, trygler og ber gjør ting enda verre. Gi fyren tid og rom og jobb med deg selv imens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sniperhide skrev:

Vanskelig situasjon og hva som er rett å gjøre,lar du han få fred så kan det jo hende at han finner seg ny kjæreste.. Det jeg ville gjort var at du oppsøker parterapi først alene sånn at du kan få noen råd også ville jeg skrevet et langt brev til han der du forklarer hva du sliter med og at du er villig til å gjøre alt for at forholdet skal bli bedre. Viss han da ikke er villig til å gi deg en ny sjangse så burde du gå videre i livet ditt men vent med å finne deg ny kjæreste og heller ikke ha sex med noen andre før du har snakket skikkelig ut med både han og parterapaut! 

 

Han er ikke typen som finner noen med en gang.  

Da han møtte meg hadde han ikke vært med noen på 2 år  og han sa til og med at han ikke hadde likt om jeg hadde vært med noen ny nå men at han ikke bestemmer det. Og at om vi hadde rotet med noen nå så hadde det vertfall ikke kunne funket m vi fant tilbake til hverandre. 

 

Jeg har oppsøkt hjelp og det vet han.  Skal dit til fredag faktisk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det på en annen måte. 

Hvis kjæresten din var så sjalu at hele forholdet røk ned. Hadde du trodd at han hadde endret seg en uke etterpå? 

Anonymkode: a9de5...eaa

Det vet jeg faktisk ikke. Jeg har sagt jeg får hjelp nå og gjør noe med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Frøken M skrev:

Ja absolutt er det bedre :)

Men er ikke lett å jobbe med sjalusien og sånt når man ikke er i et forhold for da har man ingen å være sjalu på. Når man er singel er det jo ingenting.  

Det er jo nettopp da det er best å jobbe med seg selv. Kan heller se det an når du er godt i gang med å få hjelp. Trenger litt ro nå, kanskje du til og med ser han fra et nytt perspektiv etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Frøken M skrev:

Han sier aldri noen ting om det på tv eller noe.  

Han sier bare at han ser pene damer på tv pm jeg spør angående det.

Altså. Hvis jeg og typen ser på nrk, og så dukker Leo Ajkic opp der. Skal jeg si at vi må skifte kanal da? Kanskje vi svitsjer til TV3 hvor de viser en film med Ashton Kutcher. Må jeg lukke øynene hver gang det zoomes inn på han?

Eller hva skal man gjøre ang. pene folk på tv?

Jeg vet at typen min synes Jennifer Lopez er vakker, han vet at jeg synes Kutcher er flott.. Og vi ser filmer de spiller i uten problemer. Ingen av oss sikler eller kommenterer for å si det sånn

Anonymkode: eb5dd...786

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned. Du er jo helt hekta. Pass på at du ikke kveler fyren.

Anonymkode: 61582...9d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Frøken M skrev:

Men er ikke lett å jobbe med sjalusien og sånt når man ikke er i et forhold for da har man ingen å være sjalu på. Når man er singel er det jo ingenting.  

Selvbilde og selvfølelse kan man alltid jobbe med. Jo tryggere man er på seg selv, aksepterer og føler seg bra nok, jo mer forstår man at sjalusi er irrasjonell.

Anonymkode: eb5dd...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...