Gå til innhold

Prisnivå i Kroatia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal på ferie til Kroatia i sommer og lurer litt på hvordan prisene er der i forhold til Norge. Jeg tenker da spesielt på shopping av klær og veldig nysgjerrig på om noen vet hva det koster for spa og massasje? Har booket hotellrom på et spa hotell, men det står ingenting om prisene deres i spa et på nettsidene:( lurer også på om det er noe annet som er spesielt billig der i forhold til prisene i Norge

Takk for svar:)

Anonymkode: 0ff00...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i Kroatia i fjor sommer. Var ikke på spa ol, så det kan jeg ikke si noe om, men opplevde egentlig at alkohol, restaurant, kafébesøk, shopping så var det mer eller mindre norske priser. Var i området Split og Brac. Muligens litt billigere for dagligvarer på butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia er overraskende dyrt og dårlig. Særlig der det er mange turister. Jeg har også opplevd å bli svindlet på et stort charterhotell.

Anonymkode: d2bfa...8f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubrovnik var dyrt, skittent og gørrkjedelig. Hater den drittplassen. Selv Albania var renere (og prisene i Albania er himmelske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mat og alkohol syntes jeg var billig der , men shopping var ikke så billig og heller labert utvalg... Var i nærheten av Split... Vi var en tur i Bosnia også, DER var det billig der!

Anonymkode: 7eae2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mirandaa skrev:

Anbefaller deg en tur til Makarska :)

Og jeg anbefaler å la være....

Anonymkode: 7eae2...4b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke spa-priser men hotellet har nok en hjemmeside med priser.

Restaurant:
Hamburger, pizza og pasta – fra 46 kuna
Varmrett på restaurant med middels prisnivå – fra 77 kuna
50 cl øl – 15 kuna
Ett glass husets vin – fra 23 kuna

Butikk:
Vann 1 1/2 liter – fra 8 kuna
33 cl brus – 8 kuna
50 cl øl – 9 kuna
75 cl vin – fra 31 kuna

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg anbefaler å la være....

Anonymkode: 7eae2...4b5

Why? Kjempe fint og koselig der. Har vært der selv i tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mirandaa skrev:

Why? Kjempe fint og koselig der. Har vært der selv i tre uker.

Syntes det var helt jævelig. 0 sjarm, drita briter, dårlig turistmat, aldri i mitt liv sett en så tettpakket strand etc. etc. Det er mange sjarmerende små byer i Kroatia å dra til denne usjarmerende turistmaskinen vil jeg ikke anbefale.

Anonymkode: 7eae2...4b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia generelt er Italia til halv pris :) Men de er kremmere der også: jo flere turister jo dyrere (f.eks Split og Dubrovnik).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at Makarska er en turistmaskin. 

Jeg synes priser på mat og drikke har vært ganske rimelig i Kroatia, men shopping for øvrig har jeg gjort lite av der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, gustav skrev:

Kroatia generelt er Italia til halv pris :) Men de er kremmere der også: jo flere turister jo dyrere (f.eks Split og Dubrovnik).

Jeg har vært begge steder og prisnivået er generelt samme eller lavere i Italia.

Anonymkode: d2bfa...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tips. Jeg har feriert mye i Italia (som har blitt dyyyyyrt....),men bare vært i Kroatia en gang. Vurderte å stikke innom en tur nå i sommer, men hvis de kjører såpass hardt på pris holder jeg meg nok unna. Når jeg var en snartur i Kroatia i 2010 var det vel ca halv pris av Italia mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...