Gå til innhold

Cruise i karibien og ferie i Florida?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på cruise i karibien på vinteren? Har lyst på litt ekstra ferie. Noen som har kombinert dette med 1-2 uker i Florida? Hvordan har dere da bodd? Er det veldig dyrt i Florida?

Anonymkode: df15e...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kun vært på cruise om sommeren, men vi hadde først 5 netter i Florida og deretter 7 netter på cruise i Karibien. Etter dette var vi 7 netter i New York. Valgte å bo i Fort Lauderdale for å ha kort vei til der skipet gikk fra. Bodde på femstjernes hotell ved stranden.

Synes ikke det var veldig dyrt, men ikke heller billig. Sånn midt-på-treet vil jeg si. Kommer litt an på hva man anser som dyrt selvsagt. Kommer nok også an på hvor man velger å feriere.  

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Florida før jul, og prisen har steget på "alt" i USA sammenlignet med for to år siden, pga kronekursen. Så prisene er vel omtrent som 70-80% av norske priser, på hotell, spise ute osv. Det som fortsatt ikke var dyrt, var å leie bil. Bodde flere ulike steder nedover Florida Keys, samt noen netter i leilighet på Miami beach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å leie hus/leilighet - kanskje i nærheten til fort lauderdale hvis vi skal på cruise, eller anbefaler dere andre områder som er finere? Det er jo så mange lekre plasser. Kunne jo nesten bare ha droppet cruiset og blitt i leiligheten/huset. Virker å være mye å oppleve? 

Anonymkode: df15e...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise i Karibien og Florida generelt på vinteren er supert det :) Karibien er jo i høysesong på den tiden, så det er en mye bedre tid å reise på enn sommerstid :) 

Dessuten er det så deilig å forlate mørke og kulde her hjemme, for å få varme og sol på kroppen! 

Vi kombinerte cruise med ca 1 uke i Florida. Først noen dager i Fort Lauderdale (i forkant av cruiset) og så avsluttet vi med noen dager i Miami. Anbefaler absolutt å legge inn litt margin (2-3 dager) før avgang med cruise, man rekker å akklimatisere seg litt og ikke minst - skulle det skje noe på veien med forsinkelser eller mistet bagasje, så har man litt tid! Det skjedde oss (bagasje på avveie), så var sjeleglad for at vi hadde noen dager før båten gikk :)

Vi bodde på hotell både i Fort Lauderdale og Miami, begge var fine og freshe. Prismessig var det billigere enn New York og L.A., men det er jo attraktive feriedestinasjoner og med dagens kronekurs så vil man jo fort ende opp med en del tusen kroner i boutgifter. Ville ikke valgt bort cruise, det var en større opplevelse enn Florida og ga absolutt "value for money"! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært både i florida og cruise i karibien.
det jeg lærte var at det var MYE billiger og bestille cruise via amerikanske sider.
Jeg fikk reisen med alltinkludert til bare 5000kr i 9dager - da var vi innom  5 plasser.
 

Key west i florida er en fin plass, der var det også mye lett tilgjengelig som en kunne gjøre.
Ikke var de så dyrt heller mener jeg og huske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svarene. Har vært på cruise før, og syntes det var veldig artig! Skal sjekke ut hotell og eventuelt utleie av leilighet i nærheten. Takk igjen:)

Anonymkode: df15e...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!! 
aner ikke om du har vært på  Grey Cayman island? Men det er virkelig en plass jeg anbefaler ( stranden).
Ble helt forelsket.
så det anbefaler jeg virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...