Gå til innhold

Jo gjør ting hun (kanskje) ikke kan..


Joe12

Anbefalte innlegg

Blir neppe noe maibarn her, EL i dag tror jeg, men her bygges det om, og vi sover i spisestua... Med foreldre på andre siden sv veggen er det ikke akkurat lett å få inn noen prøving. Fikk inn et par forsøk da ovia sto på 7.5 og 8, men vet ikke om det holder 😔 Og neste måned borte hele det fruktbare vinduet, så blir neppe noe junibarn heller 😭

Men jeg har kjøpt både pre-seed og en runde med EL-tester, så får vel brukt det i oktober da kanskje.. Og vi prøver det vi kan, kanskje ovia tar feil angående nå EL er...? Og Sædceller kan jo overleve noen dager.. Det er alltids håp 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står ovia på da, 10? 

Jeg har funnet ut at hos meg er El en eller to dager etter 10 scoren, tror det er fordi ovia mener at sædceller kan overleve mange timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 10 på ovia i dag @Marimba, men jeg vet jo ikke nøyaktig når det skjer noe. Jeg mener å ha lest et sted at mensen alltid kommer 14 dager etter eggløsning. For meg som har en veldig nøyaktig 28 dagers syklus, burde det jo være lett å se når eggløsningen finner sted, og hvis dette med 14 dager stemmer så er eggløsningen i dag. Jeg fikk tatt blodprøver forrige syklus for å se om det hadde vært eggløsning, men jeg har ikke fått svar fra dem. Regner med at det betyr at det var som det skulle? Skal stikke innom dem når anledningen byr seg, det frister lite å ringe fra en liten leilighet full av foreldre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde el alltid kommet på dag 14, så hadde det ikke vært noe vits med el-tester :). Er godt mulig du har el i dag, men du kan også ha det i morgen eller i overimorgen uten at det er unormalt. Jeg ville ringt og hørt når anledningen byr seg (skjønner godt det med huset fullt!), og dersom dere skulle få mulighet i løpet av de neste dagene, så skader det jo ikke å legge inn litt flere aksjer. Og så er det bare å krysse fingrene. Skal krysse de jeg og! 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg må lese meg litt opp på dette kjenner jeg :)

Jeg har jo kjøpt EL-tester :D Men de kan jeg ikke bruke før i oktober.. Og det var bare 20 slike pinner i pakken, så det må planlegges nøye :)

Jeg skal se om jeg får til, akkurat nå flyr det foreldre rundt overalt, så da må jeg stikke ut en tur.. Men kanskje :)
Takk for kryssede fingre :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spotting på gang, så da kommer vel mensen som planlagt i morgen. 

Jeg hadde et snev av håp denne måneden. Jeg skreiv et innlegg om det her for en uke siden, men det forsvant, vet ikke hvor det ble av O.o

Uansett, fikk EL-slim etter det fertile vinduet, og Ovia foreslo å flytte på det. Og i den perioden hadde vi faktisk sex. I tillegg har puppene mine vært skikkelig vonde den siste uka, og jeg pleier ikke å ha ømme pupper i det hele tatt, så jeg tenkte jo at det kanskje var noe på gang her. 

Men nei. Jeg visste jo at det antageligvis ville ta tid, hvis det kunne gå i det hele tatt, men nå er jeg jammen ikke sikker på noe lenger. Og jada, vi har ikke prøvd så lenge. Jeg hadde bare trodd at min samboer, verdens heldigste mann på omtrent alle områder, skulle ha flaks nok til å få meg gravid på første forsøk :P 

 

Jaja. Bedre lykke neste måned. Eller vent, jeg er borte hele den tiden jeg burde ha mitt fertile vindu, så det er vel nesten ikke noen vits i å prøve da engang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

PP5 går mot slutten, tviler på det satt denne måneden heller. Fikk noe slim, omtrent så mye som det pleier å være, på den dagen Ovia sa 10, så ser ut til at det stemmer hvertfall. Hadde sex onsdags kveld, slimet (og 10eren) kom fredag morgen, så det er et lite håp, men jeg tviler. 

Nytt av tiden er at de siste ukene har jeg hatt konstant ømme pupper og vært særdeles hormonell, i tillegg til en helt sinnsyk kvalme som kommer og går. Men jeg har testa, og den var negativ, så vet ikke helt hva det er kroppen holder på med. Det går vel over :)

Fra neste PP blir det både EL-tester og Pre-seed, kanskje det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Denne prøveperioden går snart mot slutten. Den har gitt noen tankevekkere på flere måter, for å si det sånn. Jeg brukte EL-tester, og startet vel dagen før Ovia sa jeg gikk inn i mitt fertile vindu. Helt hvit test. Greit nok, det var jo som forventet. Fruktbarheten steg ifølge Ovia, kroppen produserte litt ekstra slim på fredag og lørdag den uka som den pleier (dag 14 og 15 av syklus). Men testene hadde fremdeles bare svak strek...

Søndag kom den første positive testen. Det er etter at Ovia har avsluttet mitt fertile vindu. Det var ikke noe slim denne dagen, men som de andre dagene i det fertile vindu, brukte vi pre-seed. Mandag kom det også en positiv test, fremdeles ikke noe slim. Tirsdag kom en negativ test. Det står litt forskjellig rundt omkring, det varierer mellom 24-36 timer og 24-48 timer fra positiv test til eggløsning. Hvis eggløsningen skjedde fra onsdag eller senere, har jeg en lutealfase på 10 dager eller mindre, og det er visstnok ikke lenge nok til at egget får festet seg ordentlig. 

Nå er jo ikke én runde nok til å troppe opp hos legen, så jeg tester igjen i PP7 og ser om det er likt, så kan legen vurderes etter den tid. Eneste som ser forskjellig ut nå for tiden er at jeg hadde en svakt misfarget utflod rundt fredag/lørdag, og i går etter sex var det litt rosa slim på papiret. Det har jeg aldri sett før, og med 4 dager igjen før IKM synes jeg det var tidlig. Det var også mye mer rosa enn det jeg vanligvis ser før mensen. 

Men, PP6 har jo gitt tankevekkere andre veien og. For det første begynner vi å få oversikt over hvor mye som må gjøres i vårt kjære hjem før det er beboelig for en baby (og oss selv egentlig, det er et under at de som bodde her før holdt i 3 år, med en unge de siste 1,5 årene!). Det vil koste ganske mye å få fikset opp her, og det vil kjennes. I tillegg skjedde det plutselig noe helt utrolig i går på jobb. Jeg er jo midlertidig ansatt og det søkes etter penger for nye prosjekter til stadighet. I går fikk jeg plutselig vite at de har søkt om penger for å beholde meg i 2 år etter at jeg er ferdig med denne perioden, og jeg har fremdeles 2 år igjen! Det er jo kjempepositivt, det er sjeldent at noen får slike gode nyheter der jeg jobber, hvertfall før de har jobbet ett år. Problemet da er at det nye prosjektet har oppstart så fort jeg er ferdig i 2018. Dvs, jeg bør bli ferdig innen de fristene som er satt i 2018. Og hvis jeg nå blir gravid, blir fristen utsatt et års tid... Jeg snakket såvidt med sjefen om det, bare nevnte det i forbifarten hva som ville skje da, og det var han ikke helt sikker på.. 

Så hva gjør vi nå? Blir det noen PP7 i det hele tatt? O.o Who knows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i dag, med IKM i morgen, negativ. 

Føler meg i grunn helt som vanlig, eneste som kan være forskjellig er at jeg har hatt litt smerter i underlivet, som menssmerter, i går og i dag. Alt i alt vil jeg nok tro at det ikke gikk denne gangen heller, siden testen var negativ. 

Husker ikke om jeg skrev det, men jeg fikk resultatene fra legen hvor de hadde sjekket om jeg hadde hatt eggløsning, og det hadde jeg, så det er jo håp. Men hvis den lutealfasen er for kort så er det vel ikke håp uansett om det blir noen befruktning. 

 Det kjipe er at jeg nå egentlig skal planlegge babyshower for en lett perifer venninne. Hun ble gravid med en ONS rett etter å ha slutta på piller etter 10 år. Særdeles planlagt virker det som, selv om hun insisterer på det motsatte. Det bare frister ikke så veldig å skulle feire noe som helst akkurat nå. Samtidig er det ganske mye å gjøre på jobb, så har ikke egentlig tid til noenting. Og derfor sitter jeg på KG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP7 er i gang! Jobben får bare vente, vi kan ikke utsette pga en jobb som enda ikke finnes :P

Min nærmest latterlig stabile syklus har alltid startet med kraftig spotting/småblødninger på IKM, for så å ta skikkelig tak dagen etter. Forrige mens gav litt lyserosa slim på IKM, og så full oppstart dagen etter. Det var så lite at jeg konstaterte at det var der bare ved å bruke litt ekstra godvilje, og nå er plutselig syklusen min endra til å ikke starte før lørdag 12.11 i følge Ovia. Det er jo positivt i forhold til at EL forrige måned kom 3-4 dager etter det jeg (og ovia, og slimet) hadde antatt, noe som gav en ganske kort lutealfase. Så den ekstra dagen kommer godt med, selv om det ikke er optimalt mtp på insainly vondt mensen faktisk er. Jobbmessig har det jo vært supert å ha dritvondt fra fredag kveld til søndag morgen, og så roa det seg :P 

 

Denne syklusen gjør vi nye og spennende ting! Prøver med både bidronninggele, macarot og wild yam, kanskje noe av det kan ha en positiv effekt :)

Babyshowerplanlegging har i grunn vært ganske hardt. Særlig når mennesket i tillegg finner på å legge ut om hvordan hun klarte å overtale han til å droppe kondomen, og nå skal visst mannen ikke få ta del i livet til barnet i noe særlig grad heller. Hele situasjonen er spesiell, og mannen her er direkte forbanna (på vegne av alle verdens menn) og nekter å ha mer med dama å gjøre :P Jeg har jo kjent henne i 7-8 år, og hun har alltid vært litt sær, men dette tok jo etterhvert litt av...

 

Jaja. Hun om det. Hvis bare jeg kan være like fruktbar, eller bare et snev av det, skal jeg vel si meg fornøyd :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dag 11 tidligere enn vanlig? I så fall kanskje du er ekstra fruktbar denne måneden, og det fruktbare vinduet er langt og starter tidlig? Eller at det har noe med bidronninggeleen å gjøre, kanskje? Slim er i hvertfall positivt i prøververden :)

Både babyshowerplanlegginga og venninna høres ganske slitsom ut. Det er på ingen måte greit å lure en mann på den måten, hverken overfor han eller ungen. Og når man så gjerne skulle hatt en godt planlagt og etterlengta unge selv, er det ekstra slitsomt å forholde seg til. Jeg har ei venninne som fortalte at hun vurderte å "jukse" litt med p-pillene for å bli gravid med en mann hun holder på med, men som ikke vil forplikte seg. Jeg skal innrømme at jeg har håpet på at hun har fertitlitetsproblemer...

Masse lykke til denne perioden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slim på dag 11 er tidligere enn vanlig ja @Illy, dag 14 og 15 er vanligvis de to dagene med slim her i gården, så lange jeg har registrert med ovia hvertfall. Og jeg tror det er ganske vanlig fra tiden med bare Pink Pad og. Men at slimproduksjonen har økt er det hvertfall ingen tvil om, i dag fikk jeg den store ære å krysse av for "eggwhites" i stedet for bare "water", som jeg vanligvis har. Det er selvfølgelig en sjanse for at det var sædrester fra gårdagens sex som plutselig kom ut, men det var alt for mye for at det skulle være det, og jeg tror da jeg fikk tørket vekk normal mengde etterpå i går.. Så såframt ingen beviser noe annet (og det skal godt gjøres :P), så har jeg eggehviteslim :biggrin: Både bidronninggele og maca skal jo være med på å hjelpe med EL, så jeg har håpet i behold hvertfall :biggrin:

Eggløsningstesten var negativ da. Jeg har akkurat nok til å teste denne perioden, så da får jeg sett om det er noen endringer. Forrige syklus ble testene positiv på dag 16 og 17, jeg håper slimingen nå gjør at EL kommer bare litt før, slik at lutealfasen blir litt lengre :)

Huff ja, den berømte babyshoweren er i dag. Vi skal ut og spise sushi. Det blir en veldig annen babyshower enn det jeg selv hadde ønsket, men det blir sikkert gøy likevel. Det er bare vanskelig å skulle forholde seg til alt dette, og mannen min er så sint som jeg aldri har sett han før. Hele situasjonen er bare absurd, fra kommende mor som er stolt over hva hun har klart og som skal flytte inn med sin mor i en alder av 32, til hennes bestevenninne som støtter alt og snakker om babyen som "deres" baby, til alle vi andre som stort sett er enige om at det kommende mor har gjort var skikkelig bedritent.. Det er jo nesten bare tragisk. Men men, jeg overlever nok :) Det eneste virkelige aberet her er at mannen nå mener vi burde utsette prøvinga, slik at vi ikke får barn som er på passe samme alder som venninna mi sin baby, for da mener han at hun vil være sammen med oss hele tiden, og han har lagt inn forbud mot at hun noensinne setter sin fot i vårt hjem igjen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 13, fremdeles negativ EL-test, masse vått slim. Ifølge Ovias sider er det fertile vindu fra fem dager før EL og slutter dagen etter. Men testene mine fra forrige syklus sier at det ikke stemmer, for da skulle jeg hatt EL på lørdag, ikke mandag/tirsdag. 

Venting er egentlig noe skikkelig dritt, jeg er ikke tålmodig nok til det her :P 

Babyshoweren gikk fint, men jeg spiste noe jeg ikke tålte, så i dag er formen bedriten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! du har også dagbok, jo! Står det ikke i signaturen, er det bare tilfeldig om jeg finner :nigo: Legger inn et spor inne hos deg, og ønsker deg god bedring og god eggløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha @miore, det har jeg faktisk ikke tenkt på engang, at jeg burde ha link i signaturen :P 

Men det kan jeg jo fikse :) Hyggelig at du fant meg likevel, og takk for gode ord :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Positiv EL-test! To dager tidligere enn forrige syklus, kanskje maca/bidronninggele faktisk har noe for seg? 

Det hjelper derimot ekstremt lite at det ikke ble sex i går grunnet krangel, og sexen i morges selfølgelig ikke gav noen utløsning når den teite mannen nektet å gå på do først, selv om han vet så inderlig godt at det blir ikke noen utløsning hvis han ikke går på do først! Så da ble det ny krangel.. Han utnytter det så til de grader de gangene vi har sex om morgenen, fordi han vet at jeg liker rask sex og han vil dra det ut. Han vet også at jeg er mer gira på baby enn han, han er med på det, men ikke veldig aktiv prøver. Han er mer "det skjer når det skjer". Men nei, kjære mann, når du har fått beskjed fra flere forskjellig leger ved forskjellige anledninger om at du ikke kan få barn, da er det ikke noe som bare skjer...!

Så da ble det mer krangling. Og siden han skal bort i kveld, så blir det vel neppe noe mer sex nå uansett. Så da ser det mørkt ut for PP7... :grine:

Møkkadag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Jeg ville kanskje droppet å fortelle mannen om positive EL-tester om jeg var deg! Det hender de får litt prestasjonsangst av sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen @miore :) Han fikk ikke vite det før etterpå, den morgengreia har vært et problem siden vi møttes :P 


Samtidig er han fremdeles veldig, veldig sint på vegne av mannen min gravide venninne skal ha barn med, og han er veldig opptatt av at løgn ikke er lov. Så hvis han spør, så må jeg jo svare ærlig. Og det er bra ting egentlig, ærlighet er alltid bra :)
Det gjelder bare å finne balansepunktet. 

Men mannen har et poeng han kom med i morges. Nå har vi satt opp en liste over alt vi vil gjøre i huset før vi annser det som ordentlig beboelig. Noe av det er småting, mer pirkete detaljer som ikke har noen betydning. Men andre ting er ting vi vil ha gjort før vi eventuelt blir flere. Nå er det jo planen å gjøre det til sommeren, men burde vi ha utsatt prøvingen til vi er sikre på at vi kommer oss gjennom alt? Ikke for det, vi har jo ikke fått til noe så langt, så kanskje det er bare å kjøre på..? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg deg på grunn av signaturen din:) 
Her skal jeg følge med:biggrin:
Kjipt med mann som er mindre interessert.. Litt samme her også, han kan plutselig få det for seg at det er fornuftig å komme oppa meg, og ikke inni. Midt i en prøveperioder, der EL nærmer seg:kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...