Gå til innhold

Jo gjør ting hun (kanskje) ikke kan..


Joe12

Anbefalte innlegg

Jeg var aldri usikker på at min skulle bli en god far. Men han har aldri hatt barnetekke. Aldri vært interessert i unger...

Så jeg trodde han skulle bli den som måtte bli fortalt hva som må gjøres, hva som er farer, hvordan man ordner.. Men han tar lett styring han. Det har han gjort siden barnet ble født. Han har byttet like mange bleier som meg, tar mye nattevåk nå som det ikke er mating, men bare trøst. Han tar ofte over leggingen om jeg skal legge og ungen er helt rabiat. Han barnesikrer og ordner, men med moderasjon og fornuft. Han tar med ungen på å skru, spikre og rydde. Og støvsuge. Jeg har et levende bilde i hodet på mannen min som tråkker frem og tilbake på plenen i store støvler etter plenklipperen. Og bak ham i et helt annet tempo kommer poden med leke-klipperen sin. 

Han fortjener kaffekruset med "verdens beste pappa" på. Jeg tror ikke han er unik. Jeg tror nok mange menn er sindige, rolige og tålmodige med sine egne barn. Håper det ender godt for dere to også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg var aldri usikker på at min skulle bli en god far. Men han har aldri hatt barnetekke. Aldri vært interessert i unger...

Så jeg trodde han skulle bli den som måtte bli fortalt hva som må gjøres, hva som er farer, hvordan man ordner.. Men han tar lett styring han. Det har han gjort siden barnet ble født. Han har byttet like mange bleier som meg, tar mye nattevåk nå som det ikke er mating, men bare trøst. Han tar ofte over leggingen om jeg skal legge og ungen er helt rabiat. Han barnesikrer og ordner, men med moderasjon og fornuft. Han tar med ungen på å skru, spikre og rydde. Og støvsuge. Jeg har et levende bilde i hodet på mannen min som tråkker frem og tilbake på plenen i store støvler etter plenklipperen. Og bak ham i et helt annet tempo kommer poden med leke-klipperen sin. 

Han fortjener kaffekruset med "verdens beste pappa" på. Jeg tror ikke han er unik. Jeg tror nok mange menn er sindige, rolige og tålmodige med sine egne barn. Håper det ender godt for dere to også. :)

Så koselig innlegg om mannen din :D 

Mannen her har faktisk et relativt bra barnetekke, han prøver ikke engang og alle barna elsker han :P 
Men han har vel aldri hatt noe ansvar for barn, han er veldig "morsom nabo/onkel" som leker. Hvis jeg har forstått han rett er det den store livsendringen som tidvis plager han mest, han sliter litt med det å bli eldre for tiden :P Og jeg skjønner han jo, det er en stor endring i livet, plutselig kan vi ikke gjøre som vi vil, som vi gjør i dag. Og på tross av en ekstrem kjærlighet for barn fram til jeg var 16/17, hadde jeg flere år hvor jeg ikke ville ha barn i det hele tatt. Men det kom snikende for om lag et år siden, og har vokst kraftig siden da. 

Men ja. Jeg tror nok ikke det klaffet denne måneden heller. Jeg føler meg helt vanlig, og har ikke et snev av tegn til noe som helst. Så da er det vel bare å glede seg til PP3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du sier, så tipper jeg han blir en flott far. Og griner som en unge på fødestuen. Trøster og steller skrubbsår. Jeg har også øyeblikk hvor jeg savner livet før, men ungen er så verdt det. Og det kan være vanskelig å forestille seg før ungen er der. Men det er lov å være litt lei etter slitsomme ferieturer! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 21.48, Havrekjeksen skrev:

Ut fra det du sier, så tipper jeg han blir en flott far. Og griner som en unge på fødestuen. Trøster og steller skrubbsår. Jeg har også øyeblikk hvor jeg savner livet før, men ungen er så verdt det. Og det kan være vanskelig å forestille seg før ungen er der. Men det er lov å være litt lei etter slitsomme ferieturer! :)  

Jeg tror og det, det er jo en av grunnene til at jeg vil ha barn med han :) Han er en flott fyr, og en vakker dag blir han en flott far :)  Dessverre ingen tegn på at det satt denne perioden, men vi prøver igjen. Og kanskje når han får familien litt på avstand, så komme barneønsket litt mer tilbake :)

Svigermor insisterte for litt siden på å komme innom en uke her nå i disse tider, men nå har hun visst endret alle planer og kommer ikke i det hele tatt. Sist mannen var hjemme skulle jeg være med, men ble forhindret i siste liten, og da hadde hun visst tolka det til at jeg hatet henne og plassen de bor på. Lett dramatisk dame :P Vet ikke om det er grunnen til at hun ikke kommer nå, men det hadde ikke forundret meg. Jaja, vi får nyte stillheten :P

 

Jeg leser stadig om graviditetstegn, og jeg har ingen. Jeg var litt svimmel noen dager, men det gikk over, og jeg var småkvalm litt til og fra her noen dager, men det gikk og over. Skal sies jeg begynte å gråte av en tv-serie som strengt tatt er en komedie, og det var ikke helt likt meg, men det var en veldig trist episode :P IKM er 2-3 dager unna, jeg er spent på hvordan syklusen oppfører seg denne gang. Det er som regel veldig vondt første dagen av mensen, så så langt har jeg vært veldig fornøyd med at den kommer fredags kveld, for da er alt det skikkelig vonde over til jobb igjen mandag. Hvis den nå flytter seg må jeg nesten vurdere hjemmekontor :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:vinke:

Spennende dager her inne, da! :popcorn:Jeg har troa, jeg. Om ikke denne måneden, så ikke om altfor lenge. Må være deilig å ha blitt kvitt pcos-diagnosen :jepp:

Imponert over vektnedgangen, forresten! Det var ikke lite! :bond:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord @Leopanter 😊

Antydning til mensen både i går og i dag, så ble visst ikke noe denne måneden heller. Det kommer nok for fult i løpet av dagen.

mannen er fremdeles ikke helt over ferien, så spørs hva som skjer i PP3. Men først skal jeg tilbringe noen dager i fosterstilling og spise sjokolade. Ikke bra for vekta, men greit for å overleve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade er helt innafor når TR er på vei mener nå jeg :opplyser: Krysser fingrene for aprilbaby for deg, og at mannen kommer over ferien. Kan være litt tøft med skrikerunger (unnskyld uttrykket...), men kanskje du bare må minne han på alt det positive og fine med å få barn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Atziri skrev:

Sjokolade er helt innafor når TR er på vei mener nå jeg :opplyser: Krysser fingrene for aprilbaby for deg, og at mannen kommer over ferien. Kan være litt tøft med skrikerunger (unnskyld uttrykket...), men kanskje du bare må minne han på alt det positive og fine med å få barn? :)

Sjokoladen var til stor hjelp :D Jeg krysser og fingrene for aprilbaby, i følge sjefen min (som er mann og mener det er på tide jeg får barn :P) er april og mai flotte måneder å få barn permisjonsmessig. Og da ikke fordi det passer best i forhold til jobbens behov, men fordi man da får best utnyttet permisjon og ferie og totalt sett blir det visstnok lenger :P 

Ferien begynner å blekne litt, mannen er det søteste i hele verden når han spretter rundt og duller med kattungen vår, som skulle få en annen type mat for første gang i går :P Vi snakka om det (igjen...) og det viser seg at han er redd for å bli en dårlig far. Han mener han aldri kan leve opp til å bli like god som f.eks sin egen far. Men når jeg da bemerker at han strengt tatt har det i seg mtp dullinga og alt i forhold til pusen, da er det liksom ikke helt det samme :P 

 

Ny opplevelse i forhold til mensen denne gang! Vanligvis er det fosterstilling og ekstremsmerter som gjelder, men i går var jeg flink og jobbet litt i hjemme heller. Bytter for tiden ut diverse tetningslister i håp om at det skal bli mindre trekkfult her, og all den tid telys-testen er den eneste sammenligningen vi har før vinteren kommer så ser det ut til å fungere veldig bra :) Gamle hus er sjarmerende, for all del, men guuud så mye jobb det er her før det blir som jeg vil ha det. Eller, først og fremst, blir levelig her for store og små.. 

Men kanskje (Og dette er virkelig bare kanskje!) har noen rett i at det er bedre mtp menssmerter å være i bevegelse, i stedet for å ligge på sofaen og spise is og synes synd i seg selv.......? O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at det er kult med mai-barn! :opplyser: (men styr unna å føde på 17. mai, jeg gjorde den bommerten, og det viser seg å bli litt stress i ettertid mtp bursdagsfeiringer og sånt :fnise: )

Ååå, kattungeee! :hjerte::grine: Den som hadde hatt en sovende kattunge i fanget sitt nå... Og menn som koser og steller med en liten kattunge, åh, finnes det noe mer tiltrekkende, eller?:nigo:

 

Er nok noe i det der at det er lurt å bevege seg når man har menssmerter, ja! :Nikke: Men sjokolade og sofa er jo så godt... :fnise:

 

Håper tr er godt overstått nå og du er klar til å ta fatt på en ny pp med friskt mot :nigo: 

 

Ha ei fin helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men @Leopanter, da flagger jo hele Norge for barnet ditt :D Det er jo kult  :D (men joda, ser problemene med det...)

Kattungen sover forøvrig ikke i fanget, han løper rundt og piper for det meste, den lille tiden han er innendørs. Han er stort sett ute nå for tiden, og jeg skjønner jo det all den tid det er grei temperatur ute. Men jeg skal være den første til å innrømme at jeg savner han. Han pleide å sove ved siden av meg om natta, og det var skikkelig trivelig, siden han er ute hele dagen. Men nå har han ikke tid til det heller, han vil heller være ute. Så ja.. Stor gutt, klarer seg selv :P Jeg får øvd en del på å la babyen min klare seg selv, om ikke annet :P 

Ellers går det vel framover her i verden. Helga var fin, plutselig hadde vi kjøpt en grill, som jeg hadde den store glede av å montere. Den fungerte greit nok, det viste seg at når den ene bare har hatt gassgrill og den andre bare bål, og sammen bare engangsgrill, så var ikke kulegrill noe vi egentlig skjønte. Men det ble nå mat uansett :)

Kaninuke rett rundt hjørnet, rent teoretisk bør det komme en EL rundt helga, teoretisk sett lørdag. Mannen presterte her en dag å si at han følte det var best å ikke prøve å få barn, men bare la det skje av seg selv, for da ville han nok bli klar underveis :P Så det går framover her i verden :) Det neste som slo meg var at min egen livsstil ikke egentlig egner seg for babyer. Nå skal jeg plutselig på spontantur til USA om et par uker (eh, ja..), noe som blir min femte utenlandstur hittil i år. Og jeg har fremdeles et par turer til jeg skal på før året er over, og det er bare de jeg vet om.. Jeg er alt, alt, alt for glad i å reise, og det er ikke helt babyvennlig.. Men kanskje jeg skal ta det problemet hvis det noen gang faktisk blir barn her :P 

Men her, all den tid dette er dagbok, føler jeg få å lufte noe omkring denne mannen jeg bor med! Han er ikke den som ser hverken rot eller skit, men er stort sett flink hvis jeg er det. Det skumle er at vi begge kan la det skli helt ut, så det gjelder å holde seg på den flinke siden. Men, her er problemet! Mannen har en prioritering som jeg ikke begriper. I helga hadde vi venner over for å prøve den nye grillen. Vi er begge enige om at det er veldig lurt å ha venner over med jevne mellomrom, for da er vi flinkere til å holde det ryddig :P Men, når vi da om morgenen lørdag går gjennom hva som skal gjøres i løpet av dagen (og dette er etter at jeg har vært oppe et par timer og holdt på fra før), så forsvinner han plutselig et par timer. Det er jo litt spesielt, all den tid vi hadde en del arbeid å gjøre før gjestene kommer :P Men plutselig dukket han opp da, stolt som en hane, for da hadde han rydda kjelleren! Nå var kjelleren klar for gjester liksom! Problemet er bare at kjelleren, som en dag skal bli kjellerstue, pr i dag fungerer som lager. Og gjestene skal jo ikke dit :P De vet ikke veien dit engang, siden vi ikke har fått åpna ned dit fra stua :P 
Men han hadde bidratt, og nå var verden et ryddigere sted. For all del, han gjorde en flott jobb, men det var kanskje ikke det viktigste.. 

Tilsvarende hadde vi blitt enige om å ta en vaskedag her for litt siden. Han begynte mens jeg var på jobb, og da jeg kom tilbake kunne han stolt fortelle at nå hadde han gjort sin del, for han hadde tømt alle slukene og vannlåsene. Og da var han ferdig mente han :P Så joda, mannen gjør ting, men prioriteringene er litt .. spesielle....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Oppdaget akkurat dagboka di, og vil gjerne følge med videre her! Lykke til med den kommende kaninuka, og så krysser vi fingrene for denne prøveperioden! 

Fantastisk jobb med vektnedgang forresten :tommelsmil: 

(Kjenner meg igjen i det du skriver om prioriteringer :P . Her kan noen plutselig f.eks få det for seg at det som er viktig før gjester kommer er jo å polere bilen som står inni garasjen. Jeg for min del tenker at det er lurt å prioritere støvsuging for å bli kvitt hundehår...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Marimba, så hyggelig at du stakk innom 😃 Takk for fine ord 😃 

Kaninuke! Jeg tok plutselig ovia i bruk, etter å ha lest mye positivt om den her inne. Har så langt brukt pink pad, som egentlig er stusslig i forhold til ovia, eller kanskje enkel er bedre ordlyd 😊 Den har fungert fint da, all den tid jeg er ganske regelmessig. Men jeg brukte den da jeg hadde p-stav, og det var noe tull der, så den er ikke helt nøyaktig. Og jeg vet ikke helt hvordan algoritmene der egentlig funker, da den gjerne liker å si jeg har EL 3-5 dager etter TR. Men den har fremdeles vært grei for dokumentasjon.

men nå er ovia det nye store. Ikke minst fordi den starta med å si at jeg var pen 😝

Det har vært babydans hver dag i den grønne perioden, og ovia mente jeg hadde EL i går. Spenstig, all den tid jeg trodde det var i dag. La inn data for de tre siste syklusene, så det var noe å jobbe med. Merket at det jeg har kalt EL-slim betegnes som eggehvite i ovia. Rart, jeg har trodd det var for tynt og vannete, for lite slim for eggehvite på en måte.. Men vi har nå babydanset hvertfall. Og det slår meg at jeg kanskje er litt for følelsesmessig involvert da vi avsluttet en dans uten at mannen kom, og jeg begynte å gråte 😝 Mannen  mener forøvrig at baby bare må skje som uhell, så jeg kan ikke ha beina opp etter sex, for da blir det planlagt baby.. Logikken ligger visst i at han ikke er gammel nok til å planlegge baby, men uhell er greit. Har jeg nevnt at han er nesten 30? 😝

Men ja, jeg håper det klaffer denne PP. IKM er mens jeg er i USA, så det blir interessant. Hvis TR ikke kommer blir nok venninna jeg reiser med involvert veldig mye tidligere enn planlagt 😛😳 Men da blir det amerikansk babyshopping. Siden jeg da er hele 4 uker på  vei må jeg jo begynne 😝 Neida, kanskje ikke ta helt av. Litt mer babydans, og så vandre rundt i dpo-land en stund mens jeg håper, venter og teller ned til tur 😃

Og bare i fall noen leser her, så er jeg sykt mye flinkere til å lese i dagbøkene deres enn å legge igjen spor. Så jeg er her, bare lett usynlig 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO. Tillat meg å si.. Å Gud.....

Jeg er så ufattelig dårlig! Det starta i går kveld, kvalm, svimmel, ting gjør vondt, jeg føler mest for å legge meg ned og bare ligge. På rygg, for på siden gjør det bare verre. 

Jeg vet ikke hva dette er, men jeg tror ikke jeg liker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 DPO.


Det er noe rart her. Kroppen min er virkelig ikke seg selv om dagen, kvalme, løs mage, plutselig varm, plutselig kald, svimmel, trøtt.. Og så går det kanskje en time, eller bare et par minutter, så er alt tilbake til normalen. Så er alt normalt i et par timer, så plutselig skyller kvalmen over meg igjen. Og det stikker i magen. Midt i omtrent, som om noen stikker en tynn strikkepinne inn i navlen og videre innover. Veldig merkelig. Og alt for tidlig for å skulle være symptomer på baby, så hva kan det skyldes da mon tro? Det er ikke konsekvent nok til å være sykdom, det er for tidlig for baby. Hm. Kanskje det bare er galskap..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se om en ukes tid om det er sykdom eller graviditet! Jeg krysser fingrene for det siste alternativet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for det @Acerola og @charmisss 😊 

Jeg tror nok ikke det er hverken sykdom eller graviditet, for alt er tilbake i normalen nå. Så hva det enn var så var det bare forbipasserende 😊 Ingen tegn på noen baby heller, men får se om en liten uke og TR kommer. Skal jo på tur til helga, til et område med flere tilfeller av zikavirus, så kanskje like greit om det ikke ble bebis denne måneden heller. Da har jeg riktignok ingen unnskyldning for å shoppe babyting der borte riktignok... Eller jeg kan si det er til en venninne 😃 Det poppes jo ut barn overalt rundt meg, så ikke verdens vanskeligste hvite løgn 😊 

Men vi får se, jeg venter til søndag før jeg eventuelt tester, hvis syklusen er normal skal det være spor av TR på fredag og ordentlig oppstart på lørdag, så får tidsnok svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag et eller annet, jeg har mistet tellinga 😛

Ingen tegn på noe som helst så langt, lett lat og ubrukelig for tiden, men regner med et par ukers ferie nå framover blir bra. Starter turen i morgen, så burde egentlig pakke nå.. Snart 😊

Regner med det ikke klaffet denne måneden heller, men maibarn blir bra 😊 Forventet spotting på fredag, og fullt kjør fra lørdag av. Det passer dårlig med ferie, men kan ikke gjøre noe med det. Heldigvis bruker jeg menskopp, så det blir ikke all verdens styr. Men må huske smertestillende, for vondt gjør det! Kjipt at mannen ikke skal være med, og jeg har aldri vært på ferie med denne venninna før, så jeg vet ikke hvordan dette blir... Men Tror og håper det skal gå bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maibarn skal visstnok være milde og snille i humøret, etter gamle kjerringråd. Kilde: mormor. Mamma og hennes søster er maibarn :fnise: 

Håpe det blir full klaff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på et maibarn da @Havrekjeksen, det hørtes jo trivelig ut 😃 

Ble ikke noe april-barn hvertfall, her kom TR på IKM, men i stedet for den vanlige spottingen den første dagen, var det full styrke fra første dråpe. Faktisk overrasket over mengden, og det er veldig slimete 😳 Og jeg er tidvis veldig, veldig dårlig 😳😔

 

Jaja. Mulig jeg kikker innom en drugstore og ser etter noe som kan hjelpe med maibarnet, amerikanerne har jo alt mulig rart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...